HIERONDER DE COMPLETE E-MAIL CONVERSATIE
Date: Tue, 25 Aug 2009 11:22:35 -0700
From: greyhathacks@yahoo.com
Subject: Re: gegevens
To: greyhathacks@hotmail.com
hoi,
ik zag dat je wachtwoorden van fok hebt geplukt. Ik kan die gegevens goed gebruiken, en zou het boeltje wel willen kopen. Ik kan betalen met een botnet of met geld. Als je laat weten welke en hoeveel gegevens je hebt (meer is beter ),kan ik je een aanbod doen. Als je al een aanbod van iemand anders hebt gehad, laat even horen, want ik ga eroverheen.
Date: Tue, 25 Aug 2009 11:22:35 -0700
Subject: Re: gegevens
Je mailt niet terug
we hebben het potentieel over een bedrag met vier nullen, dus ik zou wel even terugmailen
From: psa csal <greyhathacks@hotmail.com>
Subject: RE: gegevens
To: greyhathacks@yahoo.com
Date: Wednesday, August 26, 2009, 8:39 AM
Sorry, ik wil niet riskeren opgepakt te worden. ik had geen proxy aan. (ja, dom dom dom

)
Als ze me willen pakken duurt dat de admins 5 minuten.
Date: Wed, 26 Aug 2009 05:07:54 -0700
ik laat nieuwe gegevens altijd minimaal een halfjaar op de plank liggen voordat ik er wat mee doe, daar wil ik in dit geval ook wel een jaar van maken. Dan zijn ze jou allang vergeten. Zeg het maar: wat heb je in de aanbieding?
Date: Thursday, August 27, 2009, 8:21 AM
ik heb nog wel andere DB's van OA gratisoptehalen.nl (23k users)
en binnenkort wellicht de DB van
www.gamespy.com
en wellicht de DB van
www.moneybumper.com -> deze claimen om 78k user te hebben.
als je daar interesse in hebt kunnen we onderhandelen, maar FOK.nl zit er echt niet in.
Date: Thu, 27 Aug 2009 03:28:55 -0700
Welke gegevens heb je precies van gratisoptehalen.nl? Als het recente gegevens zijn en e-mailadressen bevat, wil ik je er wel 2000 voor geven.
Bij die andere twee sites wil je al gegevens verkopen zonder dat je ze hebt? We gaan niet op de zaken vooruit lopen.
En voor fok wil ik ook over een jaartje nog wel contact met je opnemen als je dat liever hebt. Ik neem aan dat je de complete userdatabase hebt?
Date: Thursday, August 27, 2009, 7:24 PM
Deze info kan ik je doorspelen:
gebruiker_id::email::wachtwoord::naam::postcode::plaats::provincie::land::telefoon::ip
Fragment van wat de querie uitpoept:
(er stonden hier gegevens van 10 gebruikers, verwijderd door de redactie)
als ik de querie run en dit laat retourneren: COUNT(gebruiker_id)
poept hij dit uit
31468
Dus, zeg maar een bedrag.
ik zat te denken aan twee nullen minimum.
From: Grijze Hoed <greyhathacks@yahoo.com>
To: "psa csal" <greyhathacks@hotmail.com>
Date: Thursday, August 27, 2009, 8:29 PM
500 euro? 50% voor levering en 50% daarna. Ik betaal altijd per brief gevuld met wisselgeld (gewoon vaak een rolletje mentos met briefje van 50 betalen ) die ik 50 km verderop post om ontraceerbaar te blijven. Maar dat betekent wel dat ik je adres nodig heb, of je moet een postbus hebben. Alle gegevens wis ik uiteraard na afronding van de deal.
Als je geen postbus hebt en vaker anoniem post wilt ontvangen kun je er ook eentje openen. Kost 135 euro per jaar. Laat even horen als je dit gaat doen want dan heb ik wel tips hoe je dat anoniem kunt doen.
Date: Mon, 31 Aug 2009 06:10:56 -0700
...?
Voor 500 wil ik het ook wel op een door jou genoemde plek ergens in Nederland verstoppen.
--- On Mon, 8/31/09, psa csal <greyhathacks@hotmail.com> wrote:
- Tekst uit oorspronkelijke bericht niet weergeven -
Date: Monday, August 31, 2009, 7:49 PM
Oke, overleg gevoerd, locatie geprikt. Op Bing maps gelocaliseerd.
Map
in het midden van de map staat een klein huisje, als je hem in een struik achter dat huisje kan verstoppen.
We willen best even zoeken maar zorg dat niemand anders het vind!!
Als volgende wil ik wel een datum prikken dat jij het neerlegt, liefst 's middags. 's avonds haal ik hem dan op.
Als je hem er om vrijdag 04-09-2009 neer kan leggen tussen 8:00 en 16:00 uur zou het ideaal zijn.
En als dat echt niet uitkomt heb ik maandag weer tijd, ook dan het liefste tussen 8:00 en 16:00.
Ik hoop op een goede samenwerking en als alles goed verloopt ook misschien nog voor andere databases in de toekomst
Mvg,
GreyHat
Date: Thu, 3 Sep 2009 10:39:50 -0700
Subject: Fw: RE: gegevens
CC: webmaster@gratisoptehalen.nl; info@b9..nl; redactie@tweakers.net; redactie@webwereld.nl; redactie@geenstijl.nl; greyhathacks@hotmail.com
Geachte webmaster van gratisoptehalen.nl en redacties van tweakers.net, webwereld en geenstijl,
De hacker die op 22 augustus fok.nl heeft gehackt, heeft ook op andere sites ingebroken. Voor slechts 500 euro is hij bereid om de 31.468 persoonsgegevens (e-mailadres, echt adres, wachtwoord (plain text), naam, telefoonnummer) van de hand te doen die hij van gratisoptehalen.nl heeft bemachtigd. Hij ging zelfs zover dat hij de plek aanwees waar de koopprijs verstopt diende te worden.
Leest u vooral de bijgevoegde conversatie. Ik e-mail vanaf een Yahoo-adres, de grote booswicht vanaf een Hotmail-adres. Zijn IP-adres is trouwens
*hier stond een IP-adres, zijn naam is Pascal, en zo te zien komt hij uit de omgeving van Nijmegen.
Ik mail u dit om aandacht te vragen voor de handel in persoonsgegevens die ook in Nederland gaande is.
Hartelijke groet,
Privacyvoorstander
ps. Pascal: ik handel niet in persoonsgegevens en heb niks met hacken. Ik ben wel groot voorstander van privacy. Ik hoop dan ook dat je alle gegevens die je hebt bemachtigd zo spoedig mogelijk zult verwijderen. Want zeg nou zelf: jij hebt toch ook een hekel aan spam?
Date: Thursday, September 3, 2009, 6:29 PM
DAMN! En ik denken dat ik jouw zou oplichten! De 50% voor en 50% na ik zou 50% voor houden
Feit is dat je al e-mailadressen en wachtwoorden genoemd hebt. En een van die wachtwoorden werkte (werkTE ja) inderdaad op het betreffende e-mailadres.
Maar is het je duidelijk dat je geen persoonsgegevens in handen moet hebben? Ook jouw pc kan gehackt worden, en dan ligt het alsnog op straat.
Date: Thursday, September 3, 2009, 7:08 PM
Eerlijk gezegd ben ik onder de 16 en heb ik nog nooit account verkocht.
het punt is dat ik vind dat je me erin hebt geleid. ik zou NOOOOIT erop zijn gekomen om ook maar iets te verkopen.
Dus dan kom je bij het verhaal van de kip en het ei. Je hebt mensen tot misdaad aangezet.
En om dat bij een minderjarig ventje te doen, dan zou ik mijn eigen doelstellingen in mijn leven toch proberen bij te scherpen. Dit is iets waar je geen talent voor nodig hebt, geen aanleg. respect zal je ook van niemand krijgen.
Ik ben ook groot voorstander van privacy maar met een zakgeldbedrag van 15€ is 500€ erg verleidend.
Zou ik mogen weten precies waarom je dit hebt gedaan, al wist je dat ik een kind was? en schaam je jezelf niet een beetje?
Ook zonder dat ik je 'erin geleid heb', wat jij doet is strafbaar. Het gaat niet alleen om het verkopen, ook al op het bemachtigen van die gegevens staat maximaal 4 jaar gevangenisstraf (even uit mijn hoofd, kan ook meer zijn).
En dan kun je je achter je leeftijd verschuilen of achter een grote verleiding, maar als je je met grote dingen bezighoudt, moet je ook grote consequenties kunnen verdragen.
Ik snap het wel hoor, je reactie. Maar jij bent fout en door mensen als jij is er spam op deze wereld. Daar mag je best een beetje straf voor krijgen.. Met je toch wel zwarte hoedje.
Date: Thursday, September 3, 2009, 7:36 PM
Ja, idd, ik had het niet moeten doen. en ik ga ook al mijn DB's vernietigen.. toch vind ik wat jij doet triest. al was ik strafbaar voordat je me erin hebt geluisd dan was er nog steeds geen schade aan gericht.
en ik vernietig mijn DB's en de overheid heeft geen bewijs.
jij schiet niks op. en mensen als jouw dragen echt niets bij aan de hedendaagse samenleving.
[
Voor 0% gewijzigd door
pven op 05-09-2009 00:10
. Reden: IP-adres weg gehaald ]