[V&A] Koper zegt dat hij het pakketje niet heeft ontvangen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Hoi,

Ik heb onlangs wat verkocht via V&A: V&A aangeboden: SMC WCB-G (54Mbps, Cardbus)

Ik heb dit verkocht aan iemand, diegene heeft het geld netjes overgemaakt, en ik heb de bubbelenvelop met het netwerkkaartje toen op de post gedaan. Ik heb deze bubbelenvelop tegelijk met nog een andere weggebracht. Die andere persoon heeft het inmiddels ontvangen. Dit kan ik bewijzen, aangezien hij het heeft verteld in een mailtje, en ik heb inmiddels al positieve feedback van die andere user gekregen.

Maar nu het probleem: De user die het netwerkkaartje van me heeft overgenomen, zegt dat hij nog niks ontvangen heeft :S

Nu snap ik maar niet hoe dat kan, ik heb z'n adres namelijk gekopieerd, geplakt en toen uitgeprint op een stickervel, die sticker heb ik op de envelop geplakt. Daar kan het dus niet fout zijn gegaan. Of hij moet z'n eigen adres al verkeerd hebben getypt, wat me sterk lijkt.

Maar nu is mijn vraag, hoe moet ik hier nou mee aan? Ik heb tegen hem gezegd dat hij deze week nog maar even moet afwachten, en mocht hij hem aan het eind van de week nog niet hebben, dan moet hij maar even weer contact opnemen met mij.

Maar wat moet ik nou als hij hem dan nogsteeds niet (beweerd) te hebben? Hij kan natuurlijk ook zeggen dat hij niks heeft ontvangen, terwijl hij hem al wel in huis heeft.

Moet ik hem dan maar z'n geld teruggeven? (excl. verzendkosten) Of moeten we het 50/50 doen? (Ik ben immers m'n netwerkkaart ook kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het eerste wat ik me dan afvraag, heb je geen track & trace code?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:44

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Altijd aangetekend versturen. Je kan de post dan aansprakelijk stellen :)

Ik zou het nog een paar dagen geven iig. Denk dat je de gemaakte kosten niet op hem kunt verhalen. Hiet niet aangetekend versturen is jouw 'fout' geweest. Kun je een ander niet voor aansprakelijk stellen?

[ Voor 58% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-08-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dirk schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:16:
Het eerste wat ik me dan afvraag, heb je geen track & trace code?
Nee, het was gewoon een bubbelenvelop. Als het een pakketje was geweest die ik naar het postkantoor zou brengen had ik wel een code gekregen.
Floris-K schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:17:
Altijd aangetekend versturen. Je kan de post dan aansprakelijk stellen :)

Ik zou het nog een paar dagen geven iig. Denk dat je de gemaakte kosten niet op hem kunt verhalen. Hiet niet aangetekend versturen is jouw 'fout' geweest. Kun je een ander niet voor aansprakelijk stellen?
Mmm opzich wel logisch.

Ik begrijp alleen nogsteeds niet waarom het nog niet is aangekomen....
Misschien dat ik hem in de verkeerde opening van de brievenbus heb gegooid (hij heeft twee openingen). Dan gaat hij naar een ander sorteercentrum waarschijnlijk, maar hoe lang zou het dan duren voordat hij alsnog bij de koper aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij onderdelen versturen via briefpost (en bij pakketten a 6,75) vermeld ik altijd, van tevoren, dat het risico dan bij de ander ligt. Alleen bij pakketten a 8,61 ligt het risico bij mij.

Check anders even zijn username hier op Tweakers/GoT: check zijn feedback en check wanneer ie zich heeft geregistreerd.
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:26:
Misschien dat ik hem in de verkeerde opening van de brievenbus heb gegooid (hij heeft twee openingen). Dan gaat hij naar een ander sorteercentrum waarschijnlijk, maar hoe lang zou het dan duren voordat hij alsnog bij de koper aan komt?
Hooguit een dag extra.

[ Voor 37% gewijzigd door silmaril8 op 22-08-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

TNT is ook niet feilloos. Uiteraard kan het fout zijn gegaan.

Op internet is het eigenlijk vrijwel altijd risico koper tenzij hij een duurdere variant wil van verzenden, dan verhoog je het naar risico TNT.

Bel anders even met TNT misschien kunnen zij wat.

Overigens zie ik zelf dat je goed dit er onder hebt staan:
"Prijs is incl. verzendkosten in een bubbelenvelop"

Dan weet de koper dus duidelijk dat je voor een standaardverzending gaat met normale bubbelenvelop. Dan moet hij het risico imo ook accepteren of hij had een duurdere verzending moeten aandragen.

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 22-08-2009 13:23 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De user is geregistreerd op 28 april 2007

Heeft +8 positieve feedback @ V&A (alleen maar positief, geen negatieve ertussen)

Verder geen enkele post op het forum, alleen op de Frontpage een paar, en verder is hij alleen in V&A actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:44

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja dat wil niks zeggen.. Ik heb net ook 25 minuten op iemand staan wachten met een positieve feedback en alleen posts in V&A en frontpage. Had geen tomtom en verzoek gekregen of ik op CS wilde wachten om samen de koop af te ronden bij mij thuis.

kreeg om 11.45 een sms dat hij 12.00 niet zou halen en of het om 12.30 kon. Geen probleem.. prima....
Sindsdien niks meer gehoord, telefoon wordt niet beantwoord en smsjes ook niet.

Wil die persoon eigenlijk -2 geven, maar de feedback is er alleen voor keren wanneer de verkoop volledig is afgerond. Ben hier nl. al keer door een admin over op de vingers getikt. Iemand die uiteindelijk niet wilde overkopen maar ruilen tegen een andere telefoon die 2 jaar ouder was en instapklasse was.

Ik vind dat de V&A feedback dan ook 0,0 toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik leg de vraag altijd bij de koper..
'Wil je het verzekerd verzonden hebben of niet? Kost je dan 6,- extra maar je krijgt wel een T&T code'

Vorige maand nog 2 concertkaartjes verkocht voor 80,- (bij elkaar)
Hoefde niet verzekerd, kon in normale enveloppe. Naja best wat jij wil..

En dan een week later komen 'klagen' dat hij geen kaartjes heeft ontvangen.. MY ASS!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31
Floris-K schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:37:
Wil die persoon eigenlijk -2 geven, maar de feedback is er alleen voor keren wanneer de verkoop volledig is afgerond. Ben hier nl. al keer door een admin over op de vingers getikt. Iemand die uiteindelijk niet wilde overkopen maar ruilen tegen een andere telefoon die 2 jaar ouder was en instapklasse was.

Vraag mij af of dit zo is. Lijkt mij dat je ook feedback mag geven als (ver)koper niet op komt dagen, mits je daarmee klaar bent met die persoon.

Uit de FAQ:
Na het kopen of verkopen van een artikel in Vraag & Aanbod kun je een beoordeling geven aan de gebruiker waarmee je de overeenkomst hebt gesloten. Per transactie mag je één beoordeling indienen. De beoordeling dient over de gehele transactie te gaan. Beoordeel dus geen afzonderlijke artikelen als je er meerdere in één keer hebt gekocht. Er is pas sprake van een transactie als er wederzijds akkoord is over prijs, methode en datum van levering van het product. Voorafgaande communicatie behoort dus niet tot de transactie.

Zorg ervoor dat je altijd netjes blijft met de formulering van je beoordeling; met vloeken en schelden kom je nergens en dit zal dan ook leiden tot het verwijderen van je survey. Zorg ervoor dat je een realistisch cijfer geeft wanneer je een beoordeling afgeeft. Het is bij een correcte levering van een aankoop bijvoorbeeld niet direct nodig om een +2 te geven en hetzelfde geldt natuurlijk ook als je een negatieve beoordeling wil geven; zorg ervoor dat het gegeven cijfer voldoende onderbouwd is. Geef in een samenvattend verhaal bijvoorbeeld aan wat je gekocht/verkocht hebt, hoe de communicatie verliep, hoe de overdracht heeft plaatsgevonden, hoe het artikel verpakt was en of het artikel voldeed aan de verwachtingen.
In jouw geval: er was een transactie, immers was er wederzijds akkoord over prijs, methode, datum van levering. Je hebt een overeenkomst gesloten, dus daar voldoe je ook aan. De verkoper kwam niet opdagen en als je het hier dan bij houdt (dus geen nieuwe leverpoging doet), dan kan je zeggen dat de beoordeling over de hele transactie gaat.

Ik denk dat de regels voornamelijk bedoeld zijn om te voorkomen dat mensen de feedback als pressiemiddel gebruiken. Een gebruiker die zich niet aan zijn woord houdt - dat lijkt mij typisch iets wat je wel in feedback terug wilt zien.

Is er hier een meelezende V&A mod die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Daar heeft Floris echt gelijk in. Heb ook meerdere malen negatieve feedback gegeven als mensen na 30 emailtjes opeens geen geld overmaakten en dergelijke en hoppa werd mooi op m'n vingers getikt door 'n Modje.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31
CLB schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:53:
[...]

Daar heeft Floris echt gelijk in. Heb ook meerdere malen negatieve feedback gegeven als mensen na 30 emailtjes opeens geen geld overmaakten en dergelijke en hoppa werd mooi op m'n vingers getikt door 'n Modje.
Da's wel erg jammer - ben benieuwd wat de reden daarvan is. Op deze manier worden de echt rotte appels niet aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een concrete afspraak ligt over betaling en levering, dan is dat een afspraak tot transactie die in aanmerking komt voor feedback. Wat NIET toegestaan wordt is als iets de volgende dag/week nog niet binnen is of als iemand niet is komen opdagen na 5 minuten een feedback plaastsen. Er kunnen allerlei redenen zijn, en er moet wel concreet geprobeerd worden tot afronding te komen.

@CLB; Gezien jouw historie in V&A misbruik zijn jouw opmerkingen hier van nul waarde. Daarnaast lul je uit je nek - alle feedback acties worden gelogd. Kappen met deze stokerij.

@Floris-K; Er was nog helemaal geen wederzijds akkoord in jouw geval, totaal niet vergelijkbaar dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als er een wederzijdse overeenkomst was over het product, de prijs en de methode van aflevering dan mag je bij het afhaken van de andere partij een negatieve feedback geven. Afgelopen week heb ik dat nog gedaan en werd in het gelijk gesteld door een Mod: check silmaril8 in "\[V&A] Beoordelingen niet terecht."

@Floppus: het lijkt me dat Floris-K juist wel een wederzijds akkoord had en dat de tegenpartij dit akkoord heeft verbroken (ie hij kwam niet opdagen en laat niks meer van zich horen).Dus een negatieve beoordeling lijkt mij hier terecht (wel er vanuitgaande dat die persoon ook echt niks meer van zich laat horen of van de koop afziet).

[ Voor 47% gewijzigd door silmaril8 op 22-08-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:17:

@Floppus: het lijkt me dat Floris-K juist wel een wederzijds akkoord had en dat de tegenpartij dit akkoord heeft verbroken (ie hij kwam niet opdagen en laat niks meer van zich horen).Dus een negatieve beoordeling lijkt mij hier terecht (wel er vanuitgaande dat die persoon ook echt niks meer van zich laat horen of van de koop afziet).
In het geval wat hij nu beschrijft wel, maar daar waarbij zijn vorige feedback verwijderd werd niet- en dat is waar hij zijn conclusie nu op baseerde. :) Hij zal in dit geval wel even moeten kijken of hij nog in contact kan komen, dit heeft net plaatsgevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ah ok, dat wist ik niet :P

In ieder geval, is dit topic wel handig om te lezen als men niet zeker is of men wel of niet negatieve feedback mag plaatsen. Er staan veel voorbeelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:14:
@CLB; Gezien jouw historie in V&A misbruik zijn jouw opmerkingen hier van nul waarde.
Daarnaast lul je uit je nek - alle feedback acties worden gelogd. Kappen met deze stokerij.
WTF 8)7 Enigzins normaal taalgebruik wordt wel geapprecieerd misschien :S

EDIT @ Hieronder: Je gaat niet zitten dreigen heh :r END :w

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 22-08-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

WTF 8)7 Enigzins normaal taalgebruik wordt wel geapprecieerd misschien :S
Enigszins stoppen met op het randje lopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Floris-K schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:37:
Ja dat wil niks zeggen.. Ik heb net ook 25 minuten op iemand staan wachten met een positieve feedback en alleen posts in V&A en frontpage. Had geen tomtom en verzoek gekregen of ik op CS wilde wachten om samen de koop af te ronden bij mij thuis.

kreeg om 11.45 een sms dat hij 12.00 niet zou halen en of het om 12.30 kon. Geen probleem.. prima....
Sindsdien niks meer gehoord, telefoon wordt niet beantwoord en smsjes ook niet.

Zo concreet komt echt keihard in aanmerking hoor :). Ik had ook een concrete deal, maar kreeg vervolgens het concrete adres niet en nooit meer wat van gehoord. Ook van de user niet, heb zelfs het idee dat hij opeens is overleden ofzo :S. Anyway die kreeg van mij gewoon -2.

EDIT: Spuit 11 :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MsG schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:22:
Overigens zie ik zelf dat je goed dit er onder hebt staan:
"Prijs is incl. verzendkosten in een bubbelenvelop"

Dan weet de koper dus duidelijk dat je voor een standaardverzending gaat met normale bubbelenvelop. Dan moet hij het risico imo ook accepteren of hij had een duurdere verzending moeten aandragen.
Dit is de essentie van het antwoord op je vraag: het staat duidelijk in je advertentie. Daar is koper mee akkoord gegaan. Jij hebt de kaart op deze manier verstuurd, dus treft jou geen blaam. Spijtig voor de koper, maar het is niet anders. Wellicht dat de kaart alsnog opduikt (stond er een postcode + huisnummer van de afzender op?).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb de koper nog even weer gemaild, en hij heeft nogsteeds niks ontvangen.

Ik verwacht ook niet dat hij nog wat binnenkrijgt. Zelf heb ik ook niks retourgekregen, dus wat er met het netwerkkaartje is gebeurt, weet niemand.

Maar de koper bood aan om de kosten te delen, dit lijkt mij wel een goede oplossing.

Maar ik ga nu eerst een week weg (vanaf zaterdag t/m vrijdag) daarna zal ik er even mee bezig gaan.

De koper vind het prima, en wacht rustig af.

Toch fijn dat er nog zulke mensen zijn, die ook begrip tonen voor jouw kant van het verhaal, en niet gelijk op hun achterste poten gaan staan schreeuwen dat ze niks ontvangen hebben en je uitmaken voor oplichter e.d.

I'll be back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

ThinkPadd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:41:

Maar de koper bood aan om de kosten te delen, dit lijkt mij wel een goede oplossing.
Kom je goed weg. Lijkt me niet dat koper bij zo'n lage waarde gaat oplichten om een paar Euro. Afgezien daarvan, in b2c verkeer is de verkoper altijd aansprakelijk voor ontvangst van de goederen bij de klant. Ik weet niet hoe het is geregeld in c2c.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Soms moet je gewoon geduld hebben met de post en gaat het alsnog goed. Ik kocht vorige maand een WLAN kaartje over van een andere Tweaker en moest hier 16 (!) dagen op wachten (postzegel bevestigde het). Goed, het was dan wel van Nederland naar België, maar dan nog. Zelfs post uit Hongkong doet er minder lang over.

Ik had ook niet gekozen voor een verzekerde verzending, dat is een risico dat je neemt. Moest het kaartje niet aangekomen zijn, zou ik mijn verlies gewoon aanvaard hebben. Zonde, maar niet iets waar de verkoper voor moet opdraaien als je het mij vraagt. Toch niet bij c2c.
Het bedrag splitsen is leuk, maar ik zou het als koper niet vragen en als verkoper niet voorstellen.
Pagina: 1