Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Het is nu bij de meesten wel bekend dat PC Megastore failliet is. Het grappige is nu dat ik vandaag van de webshop zelf een mailtje daarover gehad heb, terwijl ik voor vandaag nog nooit van de webshop gehoord had. Ik hoorde zojuist precies hetzelfde verhaal van medetweaker AlexanderB.

1) Hoe komen ze aan e-mailadressen van mensen die nooit klant bij hen geweest zijn?
2) Waarom sturen ze die mensen een e-mail over het faillissement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heb even teruggezocht namelijk, ik kan in mn archief ook niet vinden dat ik daar uberhaupt n account ofzo heb,
(ik wil nog wel ns n account aanmaken en dan toch besluiten om niets, of niet meteen iets te kopen bij n webshop, maar zelfs dat is nu niet het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss is het onderdeel van een groep, en heb je wel bij een andere winkel uit die groep ooit je adres achtergelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik ben juist wel ooit klant geweest bij hun, maar nog(?) niks ontvangen. Het kan eventueel zijn om mensen te informeren die wat besteld hebben en nog niks hebben ontvangen, maar om dan de rest ook daarmee te vervelen is wel ongewenst. Komt het mailtje niet ergens anders vandaan met spoofed emailadres, want het is namelijk vreemd dat ze jouw emailadres hebben en wel wat hebben gestuurd (nooit klant) en mij weer niet (wel ooit klant).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:38:
Ik ben juist wel ooit klant geweest bij hun, maar nog(?) niks ontvangen. Het kan eventueel zijn om mensen te informeren die wat besteld hebben en nog niks hebben ontvangen, maar om dan de rest ook daarmee te vervelen is wel ongewenst. Komt het mailtje niet ergens anders vandaan met spoofed emailadres, want het is namelijk vreemd dat ze jouw emailadres hebben en wel wat hebben gestuurd (nooit klant) en mij weer niet (wel ooit klant).
Ik heb er ook wel eens iets gekocht, en geen email :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ben niet geweldig met e-mail headers, maar hier zijn ze voor de geïnteresseerden.
From: noreply@pcmegastore.nl
Subject: Faillissement PC Megastore BV - afwikkeling van uw bestelling/reparatie
Date: August 21, 2009 17:40:51
To: gmail@example.com
Delivered-To: gmail@example.com
Received: by 10.216.71.70 with SMTP id q48cs72630wed; Fri, 21 Aug 2009 08:40:52 -0700 (PDT)
Received: by 10.211.148.2 with SMTP id a2mr1329775ebo.68.1250869251557; Fri, 21 Aug 2009 08:40:51 -0700 (PDT)
Received: from eu0186.fastware.nl ([193.23.113.18]) by mx.google.com with ESMTP id 6si14125573ewy.13.2009.08.21.08.40.51; Fri, 21 Aug 2009 08:40:51 -0700 (PDT)
Received: from eu0186.fastware.nl (eu0186.fastware.nl [127.0.0.1]) by eu0186.fastware.nl (8.13.1/8.13.1) with ESMTP id n7LFepot014751 for <gmail@example.com>; Fri, 21 Aug 2009 17:40:51 +0200
Received: (from root@localhost) by eu0186.fastware.nl (8.13.1/8.13.1/Submit) id n7LFepTG014750; Fri, 21 Aug 2009 17:40:51 +0200
Return-Path: <noreply@pcmegastore.nl>
Received-Spf: pass (google.com: domain of noreply@pcmegastore.nl designates 193.23.113.18 as permitted sender) client-ip=193.23.113.18;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of noreply@pcmegastore.nl designates 193.23.113.18 as permitted sender) smtp.mail=noreply@pcmegastore.nl
Message-Id: <200908211540.n7LFepTG014750@eu0186.fastware.nl>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel afkomstig van een server die op de 'whitelist' van pcmegastore staat:
code:
1
Received-Spf: pass (google.com: domain of noreply@pcmegastore.nl designates 193.23.113.18 as permitted sender) client-ip=193.23.113.18;

Ook de reverse dns van 193.23.113.18 is hosting.fastware.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Aan de subject te zien denken ze dat jij nog een bestelling of reparatie hebt lopen en dan vind ik het wel netjes, maar waarom jij hem dan ontvangt is nogal een raadsel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

Ik kreeg hem ook net, maar ik heb naar mijn weten nooit wat besteld daar.

Misschien 5 jaar geleden ooit eens ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb ook een mail ontvangen terwijl ik me nooit heb aangemeld als klant. Misschien mogelijk dat ze meerdere webshops in beheer hadden (waarvan wij geen weet van hebben) en dat ze een klantenlijstbestand hebben van al die webshops samen? Dit is de enige reden waarom ze mijn emailadres in bezit zouden kunnen hebben....
Ik zie nu dat ik me toch een keer (2,5 jaar geleden) heb aangemeld bij PC Megastore...

[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 21-08-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Kixtart schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:38:
Ik ben juist wel ooit klant geweest bij hun, maar nog(?) niks ontvangen.
Ik heb hem pas een minuut geleden gehad, dus ik denk dat je hem nog moet krijgen. Ik denk dat ze hem in batches versturen, dus als je hem nog niet gehad hebt kan het nog komen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ilya schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

Ik heb er ook wel eens iets gekocht, en geen email :/
Misschien foutje in het TO: adresveld

To: !Addressbook

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff nu heb ik 'm ook al binnen. En bij mijn weten ook nooit wat bij ze besteld. Ik wil dus ook wel weten waar ze het adres vandaan hebben. Die personen moeten hard op hun donder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die in het topic heeft gereageerd die krijgt een e-mail :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil net zeggen "ik heb niks hoor", maar mijn e-mailadres is niet zichtbaar. Het zou wel een grap zijn als ze got adressen gaan spammen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Toevallig, net na het lezen van dit topic kreeg ik ook deze mail binnen.
Als iemand ons zou kunnen vertellen op welke lijst die adressen staan dan zou dat tenminste wel netjes zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:46:
Iedereen die in het topic heeft gereageerd die krijgt een e-mail :Y)
Toch grappig dat het adres in mijn profiel niet het adres is waarop ik de spam ontvang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Ook net de mail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Kixtart schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:52:
Aan de subject te zien denken ze dat jij nog een bestelling of reparatie hebt lopen en dan vind ik het wel netjes, maar waarom jij hem dan ontvangt is nogal een raadsel.
De mail heb ik ook gekregen. Ik heb er vaak genoeg wat gekocht, maar de laatste keer is al een poosje terug en alle bestellingen zijn al lang en breed afgehandeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 22-08-2009 02:08 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em ook gehad en ook nog nooit daar iets gekocht, heel erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik wil echt niemand ervan betichten dat hij/zij het niet bij het rechte eind heeft.

Maar ik denk toch echt dat er een acountje bij PCM gemaakt was (ver in het verleden misschien) dat jullie vergeten zijn. Wellicht ander mailcontact gehad met dit bedrijf?

Ook ik heb gisteren dit mailtje gehad (en bedenk me na het zien van dit topic dat ik het nog niet gelezen had).

Ik gebruik verder ter wereld een vrij unieke inlognaam. Toen ik van de week Skype installeerde (voor de eerste keer) bleek dat acount al te bestaan; na wat wachtwoorden proberen bleek ik er in te kunnen en had ik zelfs al 2 vrienden toegevoegd staan. Het bewijs dus dat het bij mezelf toch echt in de vergetelheid is geraakt.

Ik denk dat je er verder niets achter moet zoeken. Probeer anders eens met het mailaccount en je standaard wachtwoord(en) eens in te loggen op de site van PCM; wellicht dat je account gewoon actief staat wat je zelf niet meer weet. De site is op dit moment toch nog online.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TheCoolGamer schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:10:
[...]
Ik heb hem pas een minuut geleden gehad, dus ik denk dat je hem nog moet krijgen. Ik denk dat ze hem in batches versturen, dus als je hem nog niet gehad hebt kan het nog komen.
Toch wel dus :), ontvangen @ 22.46. Emailadres wat eigenlijk nergens openbaar staat en heb hiermee ooit wel iets besteld bij PC Megastore (7-2007), maar recentelijk niks.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03
Als jullie dat denken? Waarom vraag je dan niet je gebruikersnaam + ww op? Dan weet je het direct ipv zitten gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb de mail ook gehad. Heb er alleen wel in het verre verleden bij besteld dus ik vind het niet 100% verwonderlijk. Enige is wel dat mijn bestelling bijna 4 (!) jaar geleden is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Dit is natuurlijk ook gelijk om iedereen even duidelijk te maken dat ze failliet zijn.. Niet alleen voor mensen die nog orders hebben openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Giant87 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:09:
Dit is natuurlijk ook gelijk om iedereen even duidelijk te maken dat ze failliet zijn.. Niet alleen voor mensen die nog orders hebben openstaan.
Maar waarom zou je die mensen daarmee gaan vervelen. Als iemand wat wilt bestellen dan komt diegene er vanzelf wel achter. Het mailtje heeft alleen nut voor mensen die nog iets hebben lopen daar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
ID-College schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:59:
Als jullie dat denken? Waarom vraag je dan niet je gebruikersnaam + ww op? Dan weet je het direct ipv zitten gissen...
Omdat elke zichzelf respecterende programmeur ervoor zorgt dat wachtwoorden NOOIT (eenvoudig) op te vragen zijn.
Giant87 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:09:
1) As if I care.
2) Ze hebben van mijn e-mailadres af te blijven als ik het ze niet gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:07
Denk dat ze t gewoon simpel hebben gedaan en alle klanten uit t klantenbestand een email gestuurd hebben. Ik kreeg hem ook en dacht echt van heb ik daar ooit wat besteld. Even in mn gmail gekeken en bleek dus dat ik mn kast daar besteld heb begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mei schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:48:
[...]
Omdat elke zichzelf respecterende programmeur ervoor zorgt dat wachtwoorden NOOIT (eenvoudig) op te vragen zijn.
Hij bedoelt volgens mij het wachtwoord vergeten knopje, zodat diegene die nu aangeven nooit iets met PCM te maken hebben gehad dit 100% zeker weten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Phoenix1337 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:54:
Denk dat ze t gewoon simpel hebben gedaan en alle klanten uit t klantenbestand een email gestuurd hebben. Ik kreeg hem ook en dacht echt van heb ik daar ooit wat besteld. Even in mn gmail gekeken en bleek dus dat ik mn kast daar besteld heb begin dit jaar.
Ja precies, dat is ook mijn idee. Dan zie ik het probleem niet eigenlijk.
Veel vaag dat ook mensen de mail krijgen die volgens eigen zeggen niet in dat bestand zitten, dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03
Kixtart schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Hij bedoelt volgens mij het wachtwoord vergeten knopje, zodat diegene die nu aangeven nooit iets met PCM te maken hebben gehad dit 100% zeker weten.
Uiteraard, want ik hoor hier een hoop gemekker van die mensen die het allemaal niet meer weten.
Maar als jij je gegevens opvraagt via de knop wachtwoord/inlognaam vergeten, dan weet je direct hoe de vlag erbij hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, meer mensen met dit "probleem"...

Ik dacht ook dat ik daar nooit lid was geworden, maar bij een speurtocht in mijn .pst's kwam ik toch een aanmeld mail tegen van januari 2004.... Ik heb ook ff ingelogged zojuist, stond er gewoon nog iets in mijn winkelwagen :? Een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 6Y120P0... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pricy123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
iedereen die een mail van pcm heeft gewoon een acount waarom klagen over 1 mailtje het is ook geen spam want er is mail gestuurd naar mensen in een bepaalde doelgroep mensen die een acount hebben pij pcm 8)7
probeer anders even aan te melden als je het ww nog weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ah, toch even geprobeerd in te loggen en het bleek dat ik mij een jaar of 4, 5 geleden geregistreerd had en een monitor in mijn winkelmandje had staan, die ik uiteindelijk bij een andere winkel heb gekocht. Op zulke momenten merk je toch dat je ouder wordt en je geheugen je in de steek laat :+

Excuses voor de toon van dit topic. Kan een modje de titel misschien iets minder negatief maken?
Pricy123 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:52:
iedereen die een mail van pcm heeft gewoon een acount waarom klagen over 1 mailtje het is ook geen spam want er is mail gestuurd naar mensen in een bepaalde doelgroep mensen die een acount hebben pij pcm 8)7
probeer anders even aan te melden als je het ww nog weet.
in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf
Pagina: 1