Club3D 9500GT op een msi Rs482m4

Pagina: 1
Acties:

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Ik ben van plan om (toch maar) een videokaartje in mijn toch redelijk gedateerde systeem te zetten.
Alleen omdat de keus en daarmee de aansluitingen e.d. zo groot is, en mijn kennis van videokaarten en moederborden niet al te groot is (ik weet het; ik hoor hier niet), vroeg ik mij af of de onderstaande combo gaat werken.

Op dit moment heb ik een pc met daarin een msi Rs482m4 moederbord. Als ik het goed begrepen heb, zit daarin ook een pci-e 16x bus.

Als ik deze videokaart zou kopen, gaat dat dan werken?

Ik vraag dit omdat, na het lezen van de faq, er bij mij nog enige onduidelijkheid was over pci-e 1.0 en 2.0 e.d.

Ik begrijp dat deze videokaart een passieve koeling heeft. Kan ik dan alleen de kaart in de bus steken en is het dan klaar, of dien ik deze nog op de voeding aan te sluiten?

U begrijpt, mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Verwijderd

ik denk dat dit wel gaat werken hoor je hebt een pci-ex16 bus dus het zal zoiezo gaan passen !

Pci-e 1.0 en 2.0 is een verschil in bandbreedte bij Pci-e2.0 is de bandbreedte van je Pci-ex16 slot groter maar je zal hier weinig verschil van merken ;)

en over die passieve koeling : ik weet niet hoe het met de Airflow gesteld is maar voor een passieve koeling heb je toch wel een Goede Airflow nodig !

en De voeding : de meeste High end en zwaardere Videokaarten hebben een extra ( pci express stekker) voeding nodig omdat het pci-e slot gewoon niet genoeg Power kan leveren !; maar aangezien deze 9500GT
niet zo een zware kaart is denk ik dat je dit niet nodig hebt !

EDIT: hoeveel watt is je voeding ??

Verwijderd

Werkt gewoon. :)

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:42:
ik denk dat dit wel gaat werken hoor je hebt een pci-ex16 bus dus het zal zoiezo gaan passen !

Pci-e 1.0 en 2.0 is een verschil in bandbreedte bij Pci-e2.0 is de bandbreedte van je Pci-ex16 slot groter maar je zal hier weinig verschil van merken ;)

en over die passieve koeling : ik weet niet hoe het met de Airflow gesteld is maar voor een passieve koeling heb je toch wel een Goede Airflow nodig !

en De voeding : de meeste High end en zwaardere Videokaarten hebben een extra ( pci express stekker) voeding nodig omdat het pci-e slot gewoon niet genoeg Power kan leveren !; maar aangezien deze 9500GT

Ok thanks.

Ik betwijfel of mijn airflow goed is. Standaard systeem dus zal niet al te best zijn. Ik kan dan beter, begrijp ik, uit je verhaal er één nemen met actieve koeling?

Ik zal nog even kijken hoeveel wat mijn voeding aan kan.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:48

M2M

medicijnman

offtopic:
wat een uitbundig gebruik van leestekens....

Enfin, het verschil tussen PCI-E 16x 1.0 en 2.0 staat op wikipedia en is feitelijk niets meer dan de dubbele bandbreedte.
# v1.x: 4 GB/s
# v2.0: 8 GB/s
wat dus het dubbele / 4-voudige is van AGP 8x.

Mocht je de kaart aanschaffen, let dan even op de temperatuur onder load. Wordt het ding te warm (90 graden en hoger, te checken met GPU-Z) dan is het verstandig een ventilator op je videokaart te richten. een standaard 80 mm fan op 5V zal dan meer dan voldoende zijn.

-_-

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

volgens mij merk je zelfs 0 verschil, aangezien de huidige kaarten nog helemaal niet zoveel bandbreedte gebruiken (mid-end zeker niet). Ja, het past/werkt dus prima.
Inderdaad even nagaan hoe het zit met je fans enzo, misschien even opgoogelen of een 9500GT een heethoofd is maar ik denk het niet.
Heeft een 9500GT niet nodig.
De belangrijkste vraag voor of het gaat werken. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:48:
offtopic:
wat een uitbundig gebruik van leestekens....

Enfin, het verschil tussen PCI-E 16x 1.0 en 2.0 staat op wikipedia en is feitelijk niets meer dan de dubbele bandbreedte.

[...]

wat dus het dubbele / 4-voudige is van AGP 8x.

Mocht je de kaart aanschaffen, let dan even op de temperatuur onder load. Wordt het ding te warm (90 graden en hoger, te checken met GPU-Z) dan is het verstandig een ventilator op je videokaart te richten. een standaard 80 mm fan op 5V zal dan meer dan voldoende zijn.
OK thanks, goede tip. Zal eraan denken.

Overigens was mij het snelheidsverschil wel duidelijk, maar vroeg ik het omdat ik dit las in de faq en niet wist hoe het precies zat:
"Helaas zijn PCIe 2.0 kaarten niet compatibel met alle PCIe 1.0a moederborden. Met name moederborden met een Via chipset en PCIe 1.0a sloten kunnen niet overweg met PCIe 2.0 kaarten. Andere PCIe 1.0a chipsets kunnen in de regel wel met PCIe 2.0 kaarten overweg".

Verwijderd

Dionysos schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:14:

"Helaas zijn PCIe 2.0 kaarten niet compatibel met alle PCIe 1.0a moederborden. Met name moederborden met een Via chipset en PCIe 1.0a sloten kunnen niet overweg met PCIe 2.0 kaarten. Andere PCIe 1.0a chipsets kunnen in de regel wel met PCIe 2.0 kaarten overweg".
Klopt niet wat er in de FAQ staan. ;)
Moet zijn dat PCIe 2.0 videokaarten gewoon backward compatibel zijn met moederborden met een PCIe 1.0a slot, maar dat het soms voorkomt dat een moederbord met een VIA chipset met PCIe 1.0a sloten, soms voor problemen kunnen zorgen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
In de FAQ staat het goed volgens mij. Er staat ' niet alle'. Dat klopt toch? Jij zegt het alleen op een andere manier.

Had met die marge te maken e.d.

Trouwens, de 9500GT wordt niet echt warm kan ik uit eigen ervaring vertellen. Je kan denk ik gerust gaan voor een passief gekoeld :)

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
bwerg schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
De belangrijkste vraag voor of het gaat werken. :P
Het duurt bij mij altijd twee weken voordat ik de twee schroefjes uit de kast heb en de binnenkant van de kast bloot heb liggen, maar het is gelukt.

Ik heb even gekeken en mijn voeding is 350 W.

Nu denk ik, dat gaat prima werken zo'n videokaart. Klopt deze gok? ;)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Grootste kans van wel ja :)
Pagina: 1