Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 3/4 jaar geleden een nieuwe computer gekocht. Alles bevalt me prima. Maar toch wilde ik al heel lang dat hij net wat koeler was(airflow). Ze raadde mij aan om aan de voorkant van mijn computer een fan te plaatsen. Maar mijn HD4870 is zo lang dat daar bijna geen ruimte meer is.
Mijn achterste fan is gewoon de standaard fan.
Wat moet ik doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/607af14e7fd29d1216eebfcb09e63f62.jpg

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:32
ze bedoelen echt aan de voorkant dus nog voor de hardeschijf kooien. want daarachter. dus voor de vidieokaart heeft het totaal geen zin.. je zou eventueel ook nog een gat on de boven en onderkant kunnen maken en daar exhaust en intake van kunnen maken ;)

Verwijderd

Ik zou gewoon onderaan een 120mm uitzagen en een leuke fan (met filter!) op je graka laten blazen. Je hebt nu al meer dan genoeg onderdruk met een outtake + voeding + graka.

edit: Met onderkant bedoel ik natuurlijk de bodem. Niet de onderkant van je gedraaide foto :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe je een gat in mijn computer kan maken. Op een nette en zorgvuldige manier?
linkje zou handig kunnen zijn:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook software om de fan speed van je processor aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:21:
Weet iemand ook software om de fan speed van je processor aan te passen?
Kan je gewoon in de BIOS doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

of met speedfan, maar dan moet de fancontrol in de bios juist weer uit zijn, anders werkt speedfan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet om de fanspeed van Scynthe Mugen Infinity in de Bios zegt hij dat hij maar 1 stand heeft en met fan speed zet ik hem hoger maar er gebeurd niks. Iemand ook deze Cooler die ook zulke problemen heeft en mij kan helpen?

EDIT: Weet iemand een fan die genoeg luchtverplaatsing heeft maar niet te hoge decibel. Anders wordt mijn pc een luchttunnel. En hij moet niet te duur zijn? O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel fans kan je op dit apparraatje aansluiten?
ZALMAN FAN MATE 2

En is deze fan goedgenoeg om mijn pc goed te koelen, maar wel een rustige pc van te maken?
Scythe Slip Stream 1900 rpm

Deze Zalman zal ik natuurlijk gebruiken om de fanspeed aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Edit: Laat maar, ik moet beter lezen :X

[ Voor 115% gewijzigd door NATStudent op 23-08-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Fan mate 2 kun je volgens Zalman 1 fan mee regelen, je sluit je fan aan op de fan mate, en de 3-pins fanconnector op je moederbord, of via een omzettertje (zit bij veel fans) op een molex.

De Slip Stream 1900 is een goede fan qua airflow, echter heel stil is ie niet, maar daar kun je een fancontroller voor gebruiken natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 20:45 . Reden: I can haz spellingscontrole? ]

Pagina: 1