Jiffy schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:41:
[...]
Als je een extra (wireless) router aansluit op je netwerk, moet je de routerfunctie van dat apparaat uitzetten om te voorkomen dat hij ruzie gaat maken met andere router. Daarmee houd je dus een wireless access point over...
In zo'n geval zou ik zeggen: koop meteen een access point, kun je ook nooit gezeik hebben met een eventueel in de weg zittende routerfunctionaliteit.
Maar als je een router met wireless hebt, dan kan je die later onafhankelijk nog gebruiken...
En het is niet alsof het zo moeilijk is om die wireless router te gebruiken als AP, daar heb ik ooit mijn tijd ingestoken voor een HOWTO (
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point), en die hielp al veel mensen...
Mijn idee is dat je met Linksys'en wel altijd goed af bent, ik spreek wel vanuit mijn ervaring met WRT54GL's met alternatieve firmware, maar persoonlijk was ik in het algemeen best tevreden over het merk zelf...
Als het van mij afhangt, koop ik altijd wireless routers want ik kan ze daarna nog gebruiken als ik ooit het ergens anders nodig heb om te routeren, en het instellen van zo een wireless router is als je het versimpelt bekijkt ECHT niet veel werk... Gaat ooit je primaire "internetrouter" (om het zo maar even te noemen) naar de zak, dan kan je die heel snel vervangen met die wireless router...
Maar ik raad je aan om toch even eens te gaan kijken bij andere sites om zelf wat info in te winnen en daarna even terug te komen. Hier helpen we je graag, maar je vraag komt nogal over van "ik wil een router, kies er maar een voor mij jongens", terwijl niemand jouw eisen kent, begrijp je? Het is ook veel leerrijker voor jezelf om die dingen zelf eens te bekijken. Verschillen in die routers komt af en toe eens voor in de doorvoersnelheid, of ze dualband zijn (dus tegelijkertijd B/G en N uitzenden) enz...
Kijk vooral eens op
http://www.smallnetbuilder.com/, daar vind je behoorlijk wat info en statistieken/reviews over routers...
[
Voor 20% gewijzigd door
HyperBart op 20-08-2009 23:32
]