Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sharvinz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2018
Hoi,

Ik wil graag tv kijken op mn pc, maar welke tv kaart moet ik hebben :|?
Er is echt te veel keus :S.
Wat ik graag zou willen is:
-Afstandsbediening
-Alle zenders ontvangen
-Rede kwaliteit
-Onder de 50euro(mag ook 2de hands zijn)

Nou heb ik beneden ziggo digitale tv(van voormalig casema), en wordt mij verteld dat ik een 2de smart card + zo een module etc.. moet kopen om tv te kunnen op mn pc.
Dus uhm.... dat snap ik niet want normaal op mn tv heb ik wel alles en nu zeggen ze dat ik allemaal dingen moet kopen om tv te kunnen kijken op mn pc?

Kortom 2 vragen:
Welke tv kaart raden jullie aan?
&
Moet ik perse een smartcard hebben om tv te kunnen kijken?

Nou heb ik wel het een en andere gegoocheld, en wat daar allemaal bij uitkwam was 7(8)7 .

In ieder geval alvast bedankt :D

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 10:19

PD2JK

CQ CQ

Ik zie dat je Ziggo hebt. Is de player iets? Is wel streaming TV, dus een stabiele internetverbinding is handig wanneer je bijvoorbeeld in een spannende film of boeiende docu zit. ;)

Profiel
Highscreen Pentium MMX 200MHz / 64MB / Bigfoot 2,1 GB / Cirrus Logic CL-GD5446 2MB VGA / 2x Voodoo2 12MB SLI / SB AWE64 Gold / CD ODD / FDD

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14562

werkt wel grappig hier, niet dat ik het doorlus naar mijn tv, maar om 'duo tv' te kijken werkt het als een trein

Emmeau wijzigde deze reactie 20-08-2009 00:07 (0%)
Reden: lol met ^^ alleen trager

If you choose to criticise you choose your enemies

• sharvinz
Jammer genoeg geen internet van ziggo :S.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:34

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Als je echt alle zenders wil bekijken die je op je decoder ook hebt, dan zul je inderdaad een extra smartcard moeten kopen. Gelukkig heeft Ziggo de regels wat aangepast, en hoef je alleen maar de aanschafprijs van een smartcard te betalen. Je hoeft niks extra's te betalen per maand.

Je kunt gewoon een nieuwe smartcard kopen (kost €20 ofzo als je even zoekt op internet) en dan een belletje naar Ziggo, en een tijdje later (maximaal een dag ofzo denk ik) heb je alle zenders die je op je andere decoder ook hebt.

Als je de digitale zenders wil kijken, die je op je decoder hebt, dan heb je een DVB-C kaart nodig (FloppyDTV bijv.) met een Alphacrypt CAM module, en een extra smartcard.

Als je genoeg hebt aan de analoge kanalen kun je gewoon een analoge TV kaart kopen (nieuw/tweedehands) Deze bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Hauppage WinTV PVR 150 PCI

ThinkPad wijzigde deze reactie 20-08-2009 00:11 (42%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• sharvinz
Ik bedoel met alle zenders comedy central etc... geen premium zenders ofzo sorry vergeten te vermelden.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:34

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Die heb je op het analoge pakket toch ook? Dan kun je gewoon een analoge TV kaart gebruiken, ben je mooi goedkoop klaar :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• sharvinz
Oke, maar nu jullie het hebben over dat kastje enzo..
Ik ben zelf ook aan het zoeken maar ik weet niet of het er wel is een decoder met component/hmdi uitgang waarop wel de normale smartcard gaat.

• 147126
  • Laatst online: 24-03-2018
Met een analoge tv kaart heb je geen decoder nodig. Gewoon de coax kabel inpluggen en klaar (net zoals 'vroeger').

Voor heel simpel TV-kijken voldoet een heel simpel kaartje al, zoals zoiets:
http://www.azerty.nl/8-10...uge-wintv-pci-fm-tv-.html
of het goedkopere broertje (met alleen mono geluid)
http://www.azerty.nl/8-10...e-wintv-express-tv-o.html

Werken gewoon onder Vista met Dscaler. Niet eens drivers nodig.

Als afstandsbediening pak je dan:
http://www.azerty.nl/0-79...mce-remote-control-k.html

Dezelfde 'setup' heb ik ook en werkt prima.

147126 wijzigde deze reactie 20-08-2009 01:16 (14%)

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:55
Houd er wel rekening mee dat een analoge(kabel) tuner een beperkte levensduur gaat hebben aangezien ook op de kabel de analoge zenders binnen 3-5 jaar gaan verdwijnen. Verder is de kwaliteit van analoge zenders op een modern lcd scherm nooit knap te krijgen. DVB-C kaartje met CI slot, en alphacrypt CAM + een ziggo smartcard is wat je nodig hebt. Kijk anders eens op vraag en aanbod voor complete setjes.

• 147126
  • Laatst online: 24-03-2018
Als je toch digitaal wil lees dan dit topic:
AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)

En gaat de Analoge TV binnen enkele jaren echt verdwijnen? Tot nu toe bevalt een analoog TV kaartje me prima voor die ene keer dat er iets interessants op tv is. En tja, als het toch gaat verdwijnen is het jammer van het TV kaartje van 30 euro

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:49
quote:
gravitone schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:30:
Houd er wel rekening mee dat een analoge(kabel) tuner een beperkte levensduur gaat hebben aangezien ook op de kabel de analoge zenders binnen 3-5 jaar gaan verdwijnen. Verder is de kwaliteit van analoge zenders op een modern lcd scherm nooit knap te krijgen. DVB-C kaartje met CI slot, en alphacrypt CAM + een ziggo smartcard is wat je nodig hebt. Kijk anders eens op vraag en aanbod voor complete setjes.
Lijkt me stug om eerlijk te zijn. Er zijn nog zeer veel huishoudens die met geen mogelijkheid DTV kunnen afnemen. 15 jaar lijkt mij logischer. Maar ik kan het mishebben hoor, dan hoor ik het graag want dan kunnen we in ons studentenhuis alvast sparen voor een hele nieuwe bekabeling en retourgeschikte versterkers.

• quartex
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-04 16:19

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

quote:
HenkEisjedies schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:41:
[...]

Lijkt me stug om eerlijk te zijn. Er zijn nog zeer veel huishoudens die met geen mogelijkheid DTV kunnen afnemen. 15 jaar lijkt mij logischer. Maar ik kan het mishebben hoor, dan hoor ik het graag want dan kunnen we in ons studentenhuis alvast sparen voor een hele nieuwe bekabeling en retourgeschikte versterkers.
Hoezo stug? De meeste landen zijn al puur digitaal gegaan.. (Noorwegen, America, UK).. Nederland loopt wat achter.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:49
Serieus?! Ik verkoop DTV (en andere kabelproducten) als bijbaan, maar denk dat dit echt een drama gaat worden. UPC Mijn werkgever heeft nog enorm veel problemen. Nu zal dit voor het grootste deel aan de bekabeling van de klanten zelf liggen, maar zie ze dat maar eens wijs te maken.

*Neuj hoor, mijn bekabeling is helemaal op orde. Ik heb het zelf aangelegd. *
*Lijkt me stug dat het aan het signaal ligt hoor meneer, ik heb er een versterker tussen zitten.*

Ik heb nu al meelijden met alle bejaarden die echt geen idee hebben hoe dit ooit gaat werken.

* HenkEisjedies gaat dat zijn klanten voortaan ook maar vertellen: Heel de USA, UK en Noorwegen zijn al over, nu u nog.

Bedankt voor de USP. :p
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True