• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Dag beste tweakers.

Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen en kan wel een beetje advies gebruiken van mensen die de markt meer volgen en ervaring hebben met de dingen die ik wil kopen...

wat ik al op de lijst heb:

Cooler Master Scout Zwart € 80,68
Asrock X58 Deluxe € 170,40
Intel Core i7 920 € 223,01
Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 € 156,85
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,88
Nexus Tranquillity RX-8500 € 105
OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK € 86,07
Noctua NH-U12P SE1366 1366 € 57,50

945€

nu heb ik een paar vragen hierover O-)

Intel Core i7 920
om te beginnen de voor de processor dacht ik eerst een amd te kopen omdat het in het gamen niet zoveel verschil maakt, maar na het nader bekijken van benches leek de i7 toch heel wat sneller in dingen die ook veel doe (photoshop enzo)... en dan zag ik ook dat de amd's al OC waren en de i7 nog niet! Dus ging ik wat lezen over I7 oc resultaten en zag dat met luchtkoeling(4ghz)de grens echt bij de koeling lag :+

Nu heb ik me laten wijsmaken dat de Noctua NH-U12P SE1366 1366 gewoon de beste cooler is,
kent iemand een betere lucht koeling?

voor grafische kaart heb ik een 4890 gekozen en wil er later nog eentje steken.Kan dit wel in deze kast en met deze voeding?

dan maar naar de kast:) -Cooler Master Scout -die vond ik er gewoon leuk uitzien. Als iemand een beter koelende kast kent(die niet veel meer kost), zet het dan hier even neer:)

de Asrock X58 Deluxe heb ik gewoon uit de bbg gecopypastad maar is hij niet een beetje duur? of is heb je zo een goeie nodig als je een OC doet?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.