Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Afgesplitst van \[T-mobile] onderhoudswerk uitgelopen

Wat een road to hell is dat nummerbehoud bij T-mobile zeg. Nu weer hebben ze verzonnen dat ze het nummerbehoud pas kunnen doorvoeren als ik eerst mijn contract naar ze fax. Maar als ze geen contract van me hebben, waar praten we dan over?

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 18-08-2009 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 13:21
tukkerpaddy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:14:
Wat een road to hell is dat nummerbehoud bij T-mobile zeg. Nu weer hebben ze verzonnen dat ze het nummerbehoud pas kunnen doorvoeren als ik eerst mijn contract naar ze fax. Maar als ze geen contract van me hebben, waar praten we dan over?
Waarmee is dit? Want ik ben toen overgegaan van Prepaid naar SIM Only en heb het gewoon bij een Phonehouse gedaan. De medewerker kon alles real-time in de winkel regelen, ik kon meteen bellen met m'n nieuwe abonnement en nummerbehoud.

Dit is trouwens alleen als je bij dezelfde provider zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
Dit gaat over een overstap van Orange (T-mobile zelf dus) naar T-mobile. Ik ben een nieuw contract aangegaan in de T-mobileshop, waarbij het nummerbehoud 10 dagen geleden al zou worden doorgevoerd. Maar mijn account staat schijnbaar op 'preactief' waardoor het nummerbehoud niet kan worden doorgevoerd. Het vervelende is dat elk telefoontje naar de servicedesk weer andere inzichten oplevert. Ik vraag me nu af wat de snelste weg is om het nummerbehoud alsnog te realiseren. Misschien maar eens bij de T-Mobileshop langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
tukkerpaddy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:53:
Misschien maar eens bij de T-Mobileshop langsgaan.
Ja of een Phonehouse ofzo. De medewerker deed het via de computer via een of ander systeem waarmee ie rechtreeks verbinding had met T-Mobile, je kon al m'n gegevens zien. Ik weet niet meer precies wat ie deed maar hij voerde wat dingen uit en het werkte meteen, hij moest wel 1 keer bellen, want er ging iets mis ofzo maar volgens mij was dit door zijn fout en niet van het systeem.

Maar dit is geen garantie hoor, het is een eenmalige ervaring van mij persoonlijk en misschien werkt het alleen van prepaid naar abo. Ik weet ook niet of het zo mag zoals hij het deed maar het was een superrelaxte gast, we hebben nog een tijdje staan praten en lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tukkerpaddy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:53:
Ik vraag me nu af wat de snelste weg is om het nummerbehoud alsnog te realiseren. Misschien maar eens bij de T-Mobileshop langsgaan.
Het is inderdaad verstandig om terug te gaan naar de T-Mobile shop. Zij dienen er voor te zorgen dat het contract goed in het systeem staat, laat hun het contract dan ook maar faxen, toch? Het abonnement moet eerst correct geactiveerd zijn omdat dan pas het nummerbehoud geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
offtopic:
Ik wou er niet meer over doorgaan omdat ik het offtopic vond. Maar nu het toch een eigen topic heeft gekregen (thx mod!), toch maar even een update...

Vanmorgen wederom gebeld met de T-Mobile servicedesk. Dit keer kwamen ze met het advies om de ingangsdatum van het contract te controleren, want het nummerbehoud kan pas worden doorgevoerd nadat het contract is ingegaan. WTF? Waarom hoor ik dat pas na mijn 5e telefoontje? En waarom is het nummerbehoud dan wel ingepland voor 7 aug. jl.? Dan zou het contract toch ook al op 7 aug. ingegaan moeten zijn? Ik ga er vanuit dat T-Mobile zelf regelt dat die zaken op elkaar aansluiten. Goed, ik zal mijn contract er vanavond even op naslaan (edit aanvulling:) en komend weekend naar de T-Mobileshop.

De score is nu in ieder geval: 5 telefoontjes, 5x nieuwe info

[ Voor 3% gewijzigd door tukkerpaddy op 18-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik hoorde laatst toen ik in de winkel was dat t-mobile idnerdaad op moment dat je nieuwe contract ingaat het nummer kan overzetten.

volgens mij kunnen ze dit wel in het systeme zetten zodat het per die datum ook gebeurd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tukkerpaddy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:54:
...Dit keer kwamen ze met het advies om de ingangsdatum van het contract te controleren, want het nummerbehoud kan pas worden doorgevoerd nadat het contract is ingegaan. WTF? ... En waarom is het nummerbehoud dan wel ingepland voor 7 aug. jl.? Dan zou het contract toch ook al op 7 aug. ingegaan moeten zijn?...
Verwarrend en zwaar irritant dat je iedere keer wat anders krijgt te horen. Zo moeilijk is je probleem eigenlijk helemaal niet.

Als het contract correct is ingevoerd in het systeem en je hebt aangegeven dat het abonnement pas in moet gaan op datum nummerbehoud, verschuift de ingangsdatum naar de uiterste datum (zo'n 4 mnd later). Dan wordt het nummerbehoud aangevraagd. Op het moment dat nummerbehoud geregeld is wordt de ingangsdatum van het abonnement aangepast naar datum nummerbehoud. Zo hoort het normaal gesproken dus te gaan.

Het probleem bij jou is dat het contract om een of andere reden niet correct ingevoerd is in het systeem waardoor de rest natuurlijk in de soep loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Lijkt me logischer dat je nummerbehoud ingaat na je contract en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
Inmiddels mijn contract erbij gepakt. Daarin staat dat deze op 7 augustus zou ingaan. Precies de datum waarop het nummerbehoud stond ingepland. Ik denk dat T-Mobile weer aan zet is. Het lijkt wel een partijtje schaak, waarbij je het gevoel hebt dat je verliest, maar stille hoop behoudt dat je alsnog kunt winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:45:
Lijkt me logischer dat je nummerbehoud ingaat na je contract en niet andersom.
Dat zeg ik toch? :?
tukkerpaddy schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 06:54:
Inmiddels mijn contract erbij gepakt. Daarin staat dat deze op 7 augustus zou ingaan. Precies de datum waarop het nummerbehoud stond ingepland. Ik denk dat T-Mobile weer aan zet is. Het lijkt wel een partijtje schaak, waarbij je het gevoel hebt dat je verliest, maar stille hoop behoudt dat je alsnog kunt winnen. :)
Nogmaals, het contract is niet goed ingevoerd, dus daardoor lukt de aanvraag voor nummerbehoud niet. De verkoper moet er voor zorgen dat het contract wel goed ingevoerd wordt zodat nummerbehoud ook geregeld kan worden. 7 augustus gaat dus echt niet lukken. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 20:15 ]

• tukkerpaddy
Nee, 7 augustus gaat niet lukken, misschien 7 september.

Zojuist weer (6e keer) gebeld. Er werd me verteld dat dat op 12 aug. (dat was toen ik de 3e keer belde) een case is aangemaakt. Contract faxen (zoals mij tijdens contactmoment 4 werd voorgesteld) had geen zin... ik kon het beste gewoon de afhandeling van de case afwachten. Deze wordt met spoed (binnen 20 dagen) afgehandeld. Goed, wachten we dat maar even af. Mij maakt het niet eens zo heel veel uit, maar ik vind het wel aardig om met geïnteresseerden te delen waar je bij T-Mobile zoal tegenaan kunt lopen.

Toen ik tot besluit zei dat 'het vast ooit wel een keer goed komt' zat ik eindelijk op een lijn met de mevrouw van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
ik heb dit ook gehad met mijn overgang van orange naar t-mobile. na veel klagen over het niet halen van de wettelijke 10 dagen heb ik hierdoor toch een mooie korting kunnen bedingen in gratis maanden. geen oplossing maar wel beter dan niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
Is er een wettelijke termijn van 10 dagen voor het porteren van je nummer? Ik wil ook wel zo'n korting, want inmiddels zijn we in september, en uiteraard is het nog steeds niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:40
tukkerpaddy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:14:
Is er een wettelijke termijn van 10 dagen voor het porteren van je nummer? Ik wil ook wel zo'n korting, want inmiddels zijn we in september, en uiteraard is het nog steeds niet voor elkaar.
Is er ook een wettelijke termijn voor het realiseren van de contractsovername? want dat duurde bij mij ook een eeuwigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
Goed, ik kreeg uiteindelijk 18 sept. een sms dat het nummer op 25 sept. zou worden overgezet, en dit is afgelopen vrijdag dan ook gebeurd. Naar mijn mening heeft het allemaal veel te lang geduurd, maar eind goed al goed.
Pagina: 1