[iTunes] Drama met muziek verzameling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
over de jaren heb ik een enorme MP3 collectie opgebouwd. Alles netjes in mappen, overal folder.jpg's bij, werkt allemaal keurig netjes met m'n media center (xbmc). Nu wil ik mijn collectie bij me hebben, ik dus vanmiddag een iPod aangeschaft. Moet ik gebruik maken van iTunes.

Na installatie, en erg lang reutelen... is mijn muziek collectie een grote chaos geworden AAARG.. Nummers uit verzamel albums worden als losse albums gezien, alle artwork weg, ...

Ik ben vast niet de enige, vast niet eerste, vast ook wel een handige manier om dit op te lossen. na 45 min googlen en allerlei fantastische dingen gezien te hebben, ben ik nog geen steek verder. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40
Jep ik vind het ook een drama, iTunes werkt prima from scratch maar als je al een muziek verzameling hebt (in mijn geval 30.000+ tracks) dan wordt het niks.
Ik heb ook alles georganiseerd in mappen met albumart etc. echter de tags klopt in veel gevallen niks van en dan ben je het haasje.

Ik heb mijn iPhone jailbroken en gebruik dtunes en kan gewoon mijn mp3 mappen verplaatsen naar mijn 3GS en afspelen zoals ik dat gewend ben :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

bonzz.netninja

Niente baffi

Je kunt vrij eenvoudig alle tags fixen. voornaamste om rekening mee te houden (in mijn geval dan): Soms zitten er spaties in bepaalde id3 velden. Die zie je dus niet maar zijn voor itunes genoeg om er een los album van te maken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Dat verzamel albums niet goed worden gegroepeerd dat komt door de album artiest. Dat is namelijk iets waar itunes naar kijkt. Hier ben ik zelf ook achter gekomen na hetzelfde incident.

Daarna besloten om alle tags maar eens goed te gaan zetten maar dit is nogal veel werk.

Maar om terug te komen op je vraag. Ik weet ook geen makkelijke oplossing hiervoor. Het was trouwens beter geweest om gewoon de muziek in itunes te slepen vanuit een verkenner scherm. Dan werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:11
Ik heb de titel ontcapped, het is niet nodig om te schreeuwen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 10:58
problemen met verzamel albums komt inderdaad meestal door album artiest.
Deze moeten gelijk staan.

Je kan dit gemakkelijk doen door bij verzamel-albums de album artiest op Various Artists te zetten en bij normale albums de daadwerkelijke album artiest gelijk te stellen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:44

Kappie

Tell me your secrets...

Mijn ervaring is om het er album de volgende werkwijze aan te houden:
- ID3 tags goedzetten met een ID3 tagger
- Map importeren in Itunes vanuit de verkenner.
- In itunes de album art en ID3 tags aanvullen (laatste is meestal niet nodig)

Ik laat overigen itunes de mappen beheren op een andere locatie als mijn "oude" mp3 verzameling, zodoende komt er geen vervuiling en kan ik altijd een album opnieuw importeren als ik iets fout gedaan heb.

Kostte me wel een paar uurtjes werk, maar heb het nu wel goed in iTunes staan.

Andere optie is natuurlijk alle muziek aanschaffen in de iTunes store, staan de tags/album art meteen goed. Maar ja, dat kost een paar centen :)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
excuses voor de caps, voelde wel ff noodzaak om te schreeuwen...

Tijdje terug al eens met tag&rename aan de slag geweest. Behoorlijk irritant dat je voor je verzamel albums de artiest overal op "Various Artists" moet zetten om ze in 1 album te krijgen. Dus nog ff rondje tag&rename lijkt me niet gek.
Update iTunes dan automatisch? of kan ik dit hele re-name verhaal ook in iTunes doen?

(edit: ik zie dat je de album artist moet aanpassen, niet de artist... komt goed jongens, wat geduld, wat vrije dagen en dan komt het goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Kan ook in Itunes aangepast worden. Gewoon alle nummers selecteren en je hoeft het maar 1 keer aan te passen voor alle nummers tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

bonzz.netninja

Niente baffi

ja maar het blijft dus soms totaal sucken omdat hij om een of andere vage reden nummers toch over 2 albums blijft verdelen....:S

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gek idee misschien, maar je kan eens MediaMonkey proberen. Die kan ook overweg met ipod's en iphones en werkt vele malen beter en lichter :)

Site is www.mediamonkey.com

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
hey, het valt allemaal wel mee!! als je bij de verzamel albums de album artist op various zet, en de album titel exact hetzelfde spelt, maakt hij er 1 album van, plaatje toevoegen en klaar...

mooist zou zijn als ik kon sorteren op locatie... dan stond alles netjes bij elkaar op "mijn" manier.. om alles juist te taggen

[ Voor 25% gewijzigd door Zerveza op 17-08-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zerveza schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:29:
hey, het valt allemaal wel mee!! als je bij de verzamel albums de album artist op various zet, en de album titel exact hetzelfde spelt, maakt hij er 1 album van, plaatje toevoegen en klaar...
Toch niet eens MediaMonkey proberen?
Itunes kan in de toekomst nog wel voor veel meer problemen zorgen, dat is algemeen bekend :>

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
crap crap en nog eens crap...
1. in de coverflow kijkt hij naar artiest album combi's en niet naar "album artist"...
2. kan ik ergens de library updaten?? ik heb voor een grote groep de "album" tag aangepast met tag&rename.. maar in itunes verandert natuurlijk nog niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zerveza schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:07:
crap crap en nog eens crap...
1. in de coverflow kijkt hij naar artiest album combi's en niet naar "album artist"...
Je moet ook nog aanvinken dat het om een Compilation gaat.
2. kan ik ergens de library updaten?? ik heb voor een grote groep de "album" tag aangepast met tag&rename.. maar in itunes verandert natuurlijk nog niets..
Opnieuw die nummers importeren (je moet even kijken of je ze eerst uit iTunes moet verwijderen)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ook mijn collectie moeten taggen. Heb dit met Picard van Musicbrainz gedaan. Die vindt de meeste albums wel (behalve die van Louis van Dijk ;) )

Daarna alles in itunes geimporteerd en de ontbrekende cover art via itunes erbij laten zoeken. Degene die hij niet kon vinden of niet goed had gedaan, heb ik er zelf aan gekoppeld.

Apple heeft een andere manier van denken, maar toch vind ik de windows manier beter :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
zo 't is gelukt!!

met een behoorlijke dosis geduld heb ik m'n hele collectie in iTunes geduwd, ging niet van harte... ziet er nu echter wel erg gelikt uit!

Nu eens op jacht gaan naar wat betaalbare accessoires.. wil nog een dock hebben voor naast de stereo en iets van een beschermhoes. Koopt iedereen origineel appel spul? of zijn er interessante alternatieven?? (erge noob vraag, maar na 20 min ebay en marktplaats heb ik erg veel rommel voorbij zien komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Goedzo!

Maar voor je andere vragen zijn er weer andere topics, zoals [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:41

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ben gisteren ook voor het eerst met iTunes aan de slag geweest. Mijn hele collectie erin geladen, ik kon er gelijk geen wijs meer uit. Van alles door elkaar, albums niet lekker bij elkaar. Gelijk de hele collectie er maar weer uigegooid. Dan maar ff één album inladen en kijken wat die doet. Nou zelfs daarvan leest die dingen raar in. Ik ben met een album al lang bezig geweest om zaken goed te krijgen. Ik zoek iets wat niet teveel tijdrovend is om mijn collectie goed op orde te krijgen om het in iTunes te gebruiken. Zerveza, ik zie dat jij het met 30.000+ nummer nogal snel voor elkaar hebt gekregen, hoe heb je dat gedaan?
Ik zal als ik thuis ben mediamonkey ook eens checken.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
die 30k+ was niet van mijn, ik heb een uurtje of 6 geploeterd voor 4000 nummers die allemaal in albums stonden met een folder.jpg file als album art.
Met tag&rename heb ik alle tag juist gezet, en vervolgens de de albums in iTunes geladen. Werkte prima. (her en der wat correctiewerk in iTunes zelf, met name bij verzamelalbums)
Pagina: 1