Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zit met vele vragen.

Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe PC met vier 24 inch schermen deze moet dienen als nieuw tradestation voor beurshandel,ik speel nooit een spelletje

Wat wens ik.
1) Moet ZEER stabiel en betrouwbaar zijn.
2) Moet geruisloos zijn ( of toch echt zo stil mogelijk)
3) De nodige performantie beiden

Wat heeft men mij nu op offerte gezet

Schermen
24" TFT Samsung 2443BW 1920x1200 300cd/m² 1000:1/20000:1 5ms VGA+DVI

CPU
Intel Core 2 Duo processor E8600 3.33GHz 1333MHz 6M 45NM

Koeling
Arctic Cooling Freezer Xtreme Silent CPU cooler

Moederbord
GIGABYTE EP45-DS4 ATX 775 DDR2 HD AUD/GBLAN 2x PCIe x16
OCZ System Integrator Series 2x2Gb KIT PC2-6400

Video 2 x
GIGABYTE GF9600 GT 1GB GDDR3 DVI-I /D-SUB/HDCP PASSIVE

DVD
SAMSUNG DVD-RW S223F 22X SATA BLACK OEM

Backup
Deonet Internal Tapeless Backup System

6x Samsung 1Tb 7200 SATAII SPINPOINT F1 32MB 8.7MS
De boel moet mirror draaien en ik moet snel een backup kunnen maken
voor extern te bewaren.

Case
Antec NSK6580 Black. 430Watt 80+ Earthwatt PSU - 46.5cm(H) x 21cm(W) x 47.2cm(D)

Mijn vragen
Is dit een goede keuze qua CPU moederbord enz.....
Kan ik de videokaarten niet beter vervangen door bv een matrox M9140 kaart.

Tijdelijk zou ik onder XP blijven werken maar ik hou toch Windows 7 in de gaten.

Alvast bedankt voor reaktie's

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Kijk voor je een topic aanmaakt in een forum altijd even naar de FAQ en het Beleid van dat forum (staat altijd bovenin the topic lijst).

In dit geval dus voor het beleid: CSL Beleid
Je komt dan al snel uit bij deze thread: [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 die bedoeld is om te discussieren over de aanschaf van nieuwe hardware per categorie (in dit geval gamesysteem / high-end gamesysteem).
Succes.

Verwijderd

eehm als je echt voor stabiliteit en betrouwbaarheid wilt gaan zou ik toch echt voor een ssd kiezen ...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.