Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik heb zojuist via het Internet Epson Stylus Photo PX700W besteld. Ik heb na lang wikken en wegen voor deze printer gekozen. Deze printer kan dvd's bedrukken en heeft een ethernet aansluiting, wat mij de doorslag gaf. Via de website printer.com lagen de kosten per 1000 pagina's niet veel hoger dan concurrenten met minder functies.

Nu even to the point. Voor deze printer zijn (nog) weinig alternatieve cardridges te koop. Via http://www.inkttoppers.nl heb ik deze wel gevonden wat ongeveer 50% in de prijs scheelt. Heeft iemand ervaring met deze cardridges? Ik print voornamelijk documenten voor de studie en label mijn cd/dvd's (~250 per jaar) en print zo nu en dan eens een foto.

Concreet:
- Is de kwaliteit van deze inkt oke?
- Kan ik met huismerk inkt fatsoenlijke foto's afdrukken? Als de kwaliteit iets minder is is dit geen probleem. Maar de inkt moet wel goed hechten aan fotopapier.
- Kan ik hier mijn printer mee beschadigen? Mijn vorige printer vertoonde namelijk wat kuren sinds dat ik huismerk inkt gebruikte, waaronder het verstoppen van printkoppen (canon ip5200). Ik kan het niet met zekerheid hier aantoeschrijven, kan ook gewoon leeftijd & veelvuldig gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Of heeft iemand ervaring met huismerk inkt in het algemeen? En het afdrukken van foto's hiermee?

[EDIT]

Op deze website: http://megadealshop.nl/pr...14728d2d9b7ebe95e754a7838

Zie ik een goedkope set voor E20.50 voor alle kleuren (18ml!) Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 55% gewijzigd door Wizzing op 19-08-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Het is heel simpel het hervulde inktcartridges A je garantie is verlopen op het moment dat je het gebruikt en B de inkt is niet van de kwaliteit (lees dikte) als de originele cartridges waardoor problemen als verstopping zich voor kunnen doen. Nu maakt dit relatief bij een printer met cartridges waar je elke keer de kop vervangt (HP b.v) niet veel uit, maar een printer waar je alleen de inkttank vervangt is dit funest. Als je al andere koppen kunt krijgen kosten die 2x de hoofdprijs.

• Wizzing
Xorsist schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:02:
Het is heel simpel het hervulde inktcartridges A je garantie is verlopen op het moment dat je het gebruikt en B de inkt is niet van de kwaliteit (lees dikte) als de originele cartridges waardoor problemen als verstopping zich voor kunnen doen. Nu maakt dit relatief bij een printer met cartridges waar je elke keer de kop vervangt (HP b.v) niet veel uit, maar een printer waar je alleen de inkttank vervangt is dit funest. Als je al andere koppen kunt krijgen kosten die 2x de hoofdprijs.
Mmm dit klinkt wel logisch allemaal, zo is denk ik ook mijn oude Canon IP5200 kapot gegaan.
Mijn nieuwe printer heeft geen koppen op de patronen zitten dus denk dat ik het voorlopig maar even bij originele inkt ga houden. Dat afdrukken van ietwat mindere kwaliteit zijn maakt me niet heel veel uit maar dat mijn printer kapot kan gaan is het me (nog) niet waard. Dus het eerste jaar maar even origineel printen.