Canon IP5200 printkop verstopt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Beste Tweakers,

Ik heb ongeveer twee jaar mijn Canon IP5200 in gebruik en hij bevalt verder prima op de laatste tijd na. Mijn kleurenprints zijn van mindere kwaliteit en gisteren deed mijn kleur geel (Y) het helemaal niet meer (zag ik o.a. door controleraster te printen).

Na verschillende reinigingsopdrachten (normaal en diep) uitgevoerd te hebben maar eens de printerkop losgemaakt en deze in een badje met reinigingsvloeistof gezet. Het gele streepje op die kop leek een laagje opgedroogde verf op te zitten en deze heb ik eraf weten te krijgen. Wel moet ik zeggen dat ik met een watje heb zitten wrijven op deze plek want anders lukte het niet (volgens mij mag dit niet maargoed). Ik hervul sinds een tijdje zelf mijn cardridges (zijn vijf losse patronen) en hier zat zo'n flesje bij.

Het probleem is hierdoor erger geworden, naast geel (Y) doen nu ook rood (M) en foto zwart (BK) het niet meer (controleraster print niets in deze kleur, af en toe doet rood het wel met wat streepjes). Zwart (PGBK) en blauw (C) doen het gewoon prima.

Hebben jullie nog tips voor mij die ik kan proberen om de printer weer aan de praat te krijgen? Of heb ik de kop vernield. Een nieuwe kop kost rond de 60 euro heb ik al gezien en das net een irritante prijs. Een nieuwe printer is rond de 100 euro, maar daar komen extra kosten bij voor inkt e.d.

EDIT plaatje van controleraster
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.lageveen1/IMAGE_012.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wizzing op 16-06-2009 18:40 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Twee dagen later werkt hij nog steeds niet. Krijgt nog steeds hetzelfde controleraster eruit. Gewoon zwarte text printen lukt nog wel. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is inkt in je printkop opgedroogd. Dit is er bijna niet (of misschien zelfs wel helemaal niet) meer uit te krijgen.
Je kan proberen hem nog langer in de reinigingsvloeistof te laten staan, maar meer dan dat kan je niet doen.

Het mooie van een Canon printer is dat als je printkop kapot is je deze zelf kan vervangen. Winkels als Dynabyte en Dixons (die veel originele cartridges hebben) hebben deze meestal wel op voorraad liggen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Dank voor je reply, ik heb idd al overwogen om een nieuwe kop aan te schaffen maar zo'n kreng kost E67,- (in NL tenminste) en das mij net even te duur want een vergelijkbare nieuwe printer kost rond de E80,- tot E100,- >> alleen zit ik danweer met de elende van nieuwe inktpatronen/navulsetjes e.d. kopen ;)