Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 20:21
Dag dames en heren. Jullie zullen vast veel van deze topics moeten verduren van één of andere persoon zonder enig (of weinig) verstand van PC hardware. Maar toch vraag ik jullie om mij te helpen met het oplossing van dit veel voorkomend probleem.

Ik ben namelijk op zoek naar hulp / informatie met het samenstellen van een "nieuwe" pc waarop ik de hedendaagse games met gemak kan spelen. (hoeft niet persé full specs te kunnen draaien, maar moet wel weer een jaar of 2 á 3 mee kunnen gaan.) Het is namelijk knap lullig als ik onderdelen zou kopen die niet met elkaar overweg kunnen zoals een fout moederbord voor de processor etc.

Ik zit er aan te denken om ook een nieuwe behuizing te kopen inclusief voeding omdat ik op het moment USB poorten tekort kom en sommige USB apparaten niet voldoende stroom krijgen. Het is best een goede kast want heeft 3 ventilatoren en een goede inhoud. DIT IS GEEN MUST, maar wel handig voor het geval de videokaart een beetje groot uitvalt en in de knoei komt met kabel, OF de voeding het niet aan kan.

Hier zijn mijn huidige pc specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5000+€ 49,90€ 49,90
1Asus EAH3850/G/HTDI/256M€ 69,-€ 69,-
1Hitachi Deskstar E7K1000, 1TB€ 135,-€ 135,-
1Kingston KFJ2890/2G€ 33,20€ 33,20
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 62,95€ 62,95
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,95€ 32,95
1Maxtor DiamondMax 23 STM3320418AS, 320GB€ 38,83€ 38,83
1MSI K9A2GM-FIH€ 61,77€ 61,77
1Samsung Syncmaster T220€ 164,-€ 164,-
ImporterenTotaal€ 647,60

Waar het mij bij de nieuwe pc vooral om gaat zijn:
  • Een nieuwe en snellere Processor wat automatisch een nieuw moederbord met zich mee brengt. (er is mij verteld dat mijn huidige moederbord ook een beetje het knelpunt is van de overall prestaties.)
  • 4 GB RAM geheugen.
  • Een Videokaart die gemakkelijk games draait zoals CoD:MW2, America's Army 3, Crysis, Mirrors Edge, FarCry 2, UT3. Zoals je ziet vooral "nextgen" FPS games ;)
want zoals je ziet is een nieuwe monitor, keyboard, muis en harddisk's niet nodig en wil ik dus ook liever niet in de prijs meenemen.

Ik heb nog niet echt een definitief budget neergelegd maar ik heb eerdere upgrades altijd netjes rond de €600 á €700 gehouden. Indien mogelijk wil ik dit dus weer doen maar wel denkende aan 2 á 3 mee kunnen gaan met de nieuwste games etc. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat een beetje een gangbare prijs is voor een hardware upgrade van de "core" onderdelen van een pc.

Kijkende naar de Upgrade Guide is het mogelijk om op een mooie prijs uit te komen, maar heb ik geen flauw idee hoe de prestaties (kunnen) zijn. Is het een hele vooruitgang als je kijkt naar mijn huidige hardware of kan ik dan beter een stapje verder gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 105,60€ 105,60
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 99,90€ 99,90
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 46,05€ 46,05
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 118,90€ 118,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 402,69

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegevens over mijn wensen en huidige specs, maar twijfel niet om mij iets te vragen en ik zal zsm. proberen te komen met een antwoord.

Met vriendelijke groet,
Sander van de Vondervoort.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Sander,

Zoals je misschien weet doen tweakers elkaar standaard de groeten... het is dus niet nodig om dat te vermelden ;)

2de:
Er is een heel speciaal topique waar al dit soort vragen gesteld kunnen worden. Misschien staat een soort gelijke vraag er zelfs wel bij:
[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Weet niet hoe handig jij met computers bent maar die Mugen 2 installeren is niet simpel klikwerk.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
SandeR2 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:21:
Dag dames en heren. Jullie zullen vast veel van deze topics moeten verduren van één of andere persoon zonder enig (of weinig) verstand van PC hardware.
Dat valt wel mee aangezien deze topics vaak vrij snel gesloten worden ;)
Kijk in dit subforum vooral even naar CSL Faq en CSL Beleid, hierin (o.a.) kun je vinden dat je met dit soort vragen inderdaad beter terechtkunt in een van de BBG topics in dit subforum, die er speciaal op gericht zijn op vragen omtrent aanschaf van nieuwe hardware te beantwoorden / samen tot een 'best buy guide' te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
Moshe85 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:22:
Weet niet hoe handig jij met computers bent maar die Mugen 2 installeren is niet simpel klikwerk.
Ik weet niet wat je bedoelt met Mugen 2 want dat heb ik nergens vermeld :x
L4m0r schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:29:
[...]Dat valt wel mee aangezien deze topics vaak vrij snel gesloten worden ;)
Kijk in dit subforum vooral even naar CSL Faq en CSL Beleid, hierin (o.a.) kun je vinden dat je met dit soort vragen inderdaad beter terechtkunt in een van de BBG topics in dit subforum, die er speciaal op gericht zijn op vragen omtrent aanschaf van nieuwe hardware te beantwoorden / samen tot een 'best buy guide' te komen.
Ow, ja ik kon dat niet vinden, is het misschien mogelijk (admin natuurlijk) dat deze topic verplaatst wordt? :$
Ik kan de sub-forum niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Oeh, ik had eigenlijk verwacht dat we in CSL zaten: Complete Systemen & Laptops
Dit gaat om een upgrade maar wel een dermate grote upgrade dat het praktisch om een nieuw systeem met bestaande randapparatuur gaat. CSL lijkt me sowieso een beter plekje om dit soort vragen te stellen (uiteraard wel in het goede topic na het lezen van de FAQ en het Beleid ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Die heb je daar in je lijstje staan! Scythe Mugen 2

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

SandeR2 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met Mugen 2 want dat heb ik nergens vermeld :x

[...]

Ow, ja ik kon dat niet vinden, is het misschien mogelijk (admin natuurlijk) dat deze topic verplaatst wordt? :$
Ik kan de sub-forum niet vinden
Zoals je al verteld is wordt dit topic waarschijnlijk gesloten. Beter lezen. In mijn post staat precies waar je moet zijn.
In je vorige topic is je ook vertelt waar je alle informatie kan vinden.

Gebruik de search...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
Ik snap die [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 topic niet, want gaat iedereen dat niet door elkaar praten als ik daar ook nog eens mijn systeem bij post? beetje raar..
of bedoel je dat ik in het CSL de topic plaats.?

@ Moshe85 je hebt helemaal gelijk, maar dat is een config die ik uit een BBG topic / Upgrade Guide heb :x En zoals je daar kunt lezen ging ik er met vertrouwen van uit dat dit mogelijk was. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door SandeR2 op 17-08-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Post inderdaad gewoon je vraag in [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009, dan is er vast wel ieman die je een goed advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Als je het CSL beleid had gelezen had je dit kunnen lezen:
Het CSL Beleid geeft de gebruikers ruimte om ervaringen met systemen of notebooks te delen en eventueel de community te raadplegen bij eventuele vragen. Hierbij is het echter niet de bedoeling om zomaar een nieuw topic aan te maken. In eerste instantie zijn hier centrale topics voor, bestaande uit:

1. BBG Aanschaf-topics voor systemen die in de BBG worden behandeld;
2. NBBG Aanschaf-topics voor notebooks;
3. Non-(N)BBG discussietopics.

Hierbij is het de bedoeling dat de ervaringen worden gedeeld, of de vraag gesteld, in het topic dat het beste aansluit bij het doel van het systeem. Is het doel van jouw systeem voornamelijk om te gamen, dan hoort deze thuis in het BBG-topic van het gamesysteem. Betreft het echter een basisnotebook voor wat simpele taken, dan hoort deze dus in de categorie basisnotebook. Het maakt niet uit hoe je jouw systeem bouwt, een gamesysteem op AMD basis blijft een gamesysteem en een basissysteem met een TV-Kaart om video op te nemen blijft een basissysteem.

Bij vragen over een systeem wordt wel wat inzet verwacht, lees ook 'Wat we verwachten' hieronder. Een overzicht van de discussietopics is hieronder te vinden.
Dus ja, in een van de BBG topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
@L4m0r het spijt me als ik je beledig maar je komt nogal eens agressief over en als nieuwkomer ervaar ik dit niet als klantvriendelijk.

Ik heb idd naar aanleiding van je link het CSL beleid doorgelezen - wat ik eerder niet eens had gevonden omdat het forum nogal grootschallig is en ik het niet duidelijk vondt waar dit the posten - en ik zal me in het vervolg hieraan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
@L4m0r het spijt me als ik je beledig maar je komt nogal eens agressief over en als nieuwkomer ervaar ik dit niet als klantvriendelijk.
Ik maak wel eens straffe posts maar dit was er toch echt geen een van.
'Klantvriendelijk' is een woord wat hier uberhaubt niet thuishoort aangezien dit geen supportforum is maar een tech forum. Als je dit wel zo ziet zit je gewoon verkeerd en kun je beter naar een 'pc hulp' forum gaan zoeken. Hier word inzet verwacht en is het niet de bedoeling dat er simpelweg een vraag neergeplempt word zonder dat de TS (topic starter) er moeite voor gedaan heeft.

Dat je moeite hebt gedaan bij je topicstart valt wel op, hij is lekker duidelijk, maar de moeite die je doet bij het begrijpen van GoT (na diverse aanwijzigen en links in dit topic) schiet simpelweg te kort dus word daar op gereageerd :)

No offence, maar dit is de 4e keer in dit topic dat je de goede kant opgewezen word.

[ Voor 3% gewijzigd door Mental op 17-08-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
Gezien het beleid uitermate verandert is sinds ik mijn vorige "upgrade" topic heb geplaatst lijkt het me onmogelijk om deze topic zelfs in het CSL forum te plaatsen. Iemand een tip voor een ander forum waar ze mij wel kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

=>[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Gewoon je vraag neer plempen, help ik je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
foutje moet kunnen baas -O-

[ Voor 99% gewijzigd door SandeR2 op 17-08-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Na de 5e keer verwezen te worden naar een topic waar je je vraag gewoon in kunt stellen ga je wederom in deze thread de vraag stellen?
Ik snap jou echt niet.

Anyway, als antwoord op je vraag: Ja, het is een vooruitgang.

[ Voor 17% gewijzigd door Mental op 17-08-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

@sander2...
Lees je niet, of heb je problemen met lezen? Er is je nu al een aantal keer vertelt, door mij en zelfs door Ed_L (een BBG moderator!) dat je je vraag in het [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 topic moet plaatsen.

Wat is daar nu zo moeilijk aan ? Je vraag is niet zo speciaal dat het een eigen topic verdient.
En nogmaals, je vorige topic, meer dan een jaar geleden!, is om dezelfde reden gesloten dus ik denk dat er iets aan schort bij jou. Wellicht handig om dat topic nog even door te lezen.

Edit:
En daar is het bewijs dat je gewoon niet leest wat andere mensen te zeggen hebben. Ik heb je namelijk net al gezegd dat tweakers elkaar standaard de groeten doen en het dus niet nodig is, zelfs bij monde van faq niet toegestaan is, om dat in je post te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mike2k op 17-08-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:07
Hij bedoelde dus in dat topic, niet nog eens in dit topic :)

@ hierboven, zo hoeft het voor mij dus niet he, door op zo'n manier een mede forumbezoeker aan te spreken schieten we niets op, en door al dat gedoe interpreteerd hij de zaak fout waardoor hij zijn vraag opnieuw in dit topic steld, terwijl hij dat dus in het bbg topic moet doen.

en @ hieronder, met gezeik, achterlijk en vooral die laatste zin.. gebruikers op dit forum creeer jij dus weer een sfeer die hier ook niet hoort..

[ Voor 40% gewijzigd door loewie1984 op 17-08-2009 15:39 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
wth :x mijn excusses en houdt aub op met dat gezeik ik ben heus niet achterlijk, maar ik wordt naar zoveel verschillende topics doorverwezen en heb zoveel tabs openstaan dat het per ongelijk fout is gegaan..

wat een gebruikers op dit forum zeg -_-

*CLOSE TOPIC* please - verminder misverstanden -_- wat een zooitje maak ik er van..

[ Voor 15% gewijzigd door SandeR2 op 17-08-2009 15:40 . Reden: CLOSE TOPIC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR2 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:37:
wth :x mijn excusses en houdt aub op met dat gezeik ik ben heus niet achterlijk, maar ik wordt naar zoveel verschillende topics doorverwezen en heb zoveel tabs openstaan dat het per ongelijk fout is gegaan..

wat een gebruikers op dit forum zeg -_-
chill relax, niets aan het handje:

=>[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Daar moet ie in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ik zou een beetje voorzichtig zijn met dat soort posts want we probeeren je ook alleen maar te helpen.
Dat jij na 4 keer letterlijk de link te krijgen van het topic nog steeds niet daar gepost hebt (wat je na de eerste keer en hetzij de 2e keer dat een moderator die link ook postte al had moeten doen) dan snap je het gewoon niet of lees je de antwoorden op je eigen vragen niet helemaal door (nogal veel voorkomende fout, ook bij mij en bij een willekeurig ander GoT lid)
Relax, het is geen forum met een vaste gebruikersgroep die allergisch zijn voornieuwkomers.. je mag alleen wel iets rustiger doen en posts doorlezen als je een vraag stelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 17-08-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

@loewie,
Je hebt gelijk. Het was inderdaad wat té. Mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Nou doen wij het zelf eigenlijk ook fout want wij simpele gebruikers horen jou hier niet op te wijzen maar netjes op het topic report knopje te drukken ;)
Succes met je upgrade in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Mensen laten we het even normaal houden. Iemand kan gewoon iets ergens verkeerd posten. Niets aan de hand, modjes lossen dat vanzelf wel op.

Oftewel, reageer ontopic, of reageer niet en maak een TR aan. Als iemand aangeeft dat dit het beste in een BBG Aanschaf-topic in CSL kan ivm het beleid dan is dat genoeg, dan hoeft niet iedereen dat te herhalen. Mensen maken nou eenmaal foutjes en het is de kunst om dat gewoon te accepteren.

Er is ook een reden waarom enkel Moderators op het beleid mogen wijzen. En bij deze wil ik dan ook wijzen op Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics voor alle andere mensen in dit topic.

Het is dat ik geen slotje kan zetten hier in PMG, dus in afwachting van dat slotje verwijs ik dan ook naar [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 waar SandeR2 al heeft gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Nou, bij deze dan dicht :)

Voor de rest, zie het commentaar van mijn collega hierboven.

[ Voor 55% gewijzigd door Twynn op 17-08-2009 16:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.