Nieuwe hardware kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 20:21
De hardware die ik in mijn pc heb zitten heb ik alweer een tijdje maar de nieuwste games draaien niet lekker. Daarom heb ik besloten nieuwe hardware te gaan kopen.

Mijn huidige specificaties:

Motherboard: Asus A8N-e
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz
Memory: 1024MB RAM
Hard Drive: 81 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 7600 GT PCI-e
Monitor: SyncMaster 930B/930BC/930BF/198B(Digital)
Sound Card: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio

Nu wil ik de processor en videokaart gaan vervangen en er een dual-kit ram geheugen bij gooien van 2 gb.

Als processor: AMD Athlon™ 64 X2 5000+ ~2.6 Ghz.
Videokaart: XFX GeForce 8600 GT 512 MB Ram.

Alleen heb ik een probleem met de voeding omdat de videokaart waarschijnlijk veel zal vragen en de koeling van de processor ook. Ik heb er nu een 600W in zitten geloof ik.

Is het verder ook mogelijk om de oude processor over te zetten naar een ander moederboard, en moet ik dan de gell op de processor vervangen of niet?

Als laatste wil ik graag weten of dit een verstandige combinatie van hardware is.

met dank,

SandeR2

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
600Watt voeding zegt natuurlijk niet zoveel, merk amperes op de 12 voltlijn dat zijn belangrijke zaken. :)
Als je de CPU overwilt zetten moet je weten als je moederbord de CPU ondersteund zoek dit dus op de site op van de fabrikant van het moederbord.
Als je dan toch op de site zit kijk ook even als je het RAM kunt upgraden met wat je wilt kopen en of je videokaart PCI-e of AGP is.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 19-04-2008 18:05 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een HD3850 nemen inplaats van een 8600GT. Die presteerd namelijk 2x zo veel.

Ik zou je moederbord ook gewoon vervangen. Ik vermoed dat jouw moederbord geen X2 5000+ ondersteund omdat het nog een S939 is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

En sowieso als je toch voor nVidia gaat ook de 9000 serie even in je achterhoofd nemen (9600GT ofzo).

En is je huidige 3200+ wel socket AM2 ? Goeie kans van niet namelijk en de 5000+ zal zo'n socket wel fijn vinden (in de eerste plaats omdat je waarschijnlijk met een S939 mobo zit en dus fysiek al een pin mist en S939 heeft de geheugencontroller nog op mobo zitten dacht ik, S940/AM2+ heeft geheugencontroller op de CPU zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Gezien je je moederbord niet bij je specs zet is het gokken wat voor socket je hebt. Gezien de 3200+ in verschillende formaten is (754, 939 en AM2).

En zoals gezegt, 600W zegt niet alles. Een 600W Qtec of een 600W Zalman (om maar iets te noemen) maakt nogal een enorm verschil.

@Kneok: De 754 had geen eigen geheugen controller, de 939 en AM2 wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Socket 939 moet het zijn ;) (754 draait 0,2ghz meer)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

Nemesizz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:56:
Gezien je je moederbord niet bij je specs zet is het gokken wat voor socket je hebt. Gezien de 3200+ in verschillende formaten is (754, 939 en AM2).

En zoals gezegt, 600W zegt niet alles. Een 600W Qtec of een 600W Zalman (om maar iets te noemen) maakt nogal een enorm verschil.

@Kneok: De 754 had geen eigen geheugen controller, de 939 en AM2 wel ;)
Aaah, daar zat het verschil ja. Was gewoon die hele socket vergeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:30
Kijk op de website van jouw moederbordfabrikant en controleer welke cpu's je er allemaal op kunt plaatsen.
Het internet staat bomvol vergelijkende onderzoeken van grafische kaarten, dus je kunt tamelijk vlot bepalen welke kaart je het beste kunt nemen (prijs/performance). Een 600W voeding is in 99,9% van de gevallen overkill dus het laatste waar je je druk om moet maken is of jouw voeding het trekt.

En ja, bij het vervangen van de cpu zul je de thermal grease ook moeten vervangen.

Eigenlijk is dit allemaal vrij basic, in de FAQ's staat ook wel waar je op moet letten wanneer je iets nieuws wilt kopen of de pc wilt upgraden. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Ik zou toch goed over na denken, om toch misschien alles nieuw te kopen.
Want alles is sneller geworden, en indien je 1 oude hardware erop laat dan loopt alles langzamer. En je moet al veel vervangen.

Kijk of je de oude pc kunt verlopen en koop alles nieuw.
Of maak van de oude een backup of test pc, misschien linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
moederbord is de Asus A8N-e en volgens de door en website ondersteunt hij AM2 / X2 processoren.
mijn huidige videokaart is een PCI-e, en ik zou natuurlijk ook wel het nieuwste van het nieuwste willen maar dat kost me allemaal net iets te veel.

Misschien is het niet al te onverstandig om mijn moederbord te vervangen want het huidige geheugen is DDR 400 en die is niet meer zoveel te verkrijgen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 19:57
SandeR2 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:
moederbord is de Asus A8N-e en volgens de door en website ondersteunt hij AM2 / X2 processoren.
de A8N-e is socket 939 en er kan dus geen AM2 processor in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie upgrade set is dit:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14266
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=30916
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=71523
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=59764

Je zet hier verder geen budget neer, dus je kan nog een snellere proc of meer geheugen nemen.
Voordelen: Relatief snelle proc, snelle videokaart, moederbord dat AM2+ ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
SandeR2 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:
mijn huidige videokaart is een PCI-e, en ik zou natuurlijk ook wel het nieuwste van het nieuwste willen maar dat kost me allemaal net iets te veel.

Misschien is het niet al te onverstandig om mijn moederbord te vervangen want het huidige geheugen is DDR 400 en die is niet meer zoveel te verkrijgen :x
Hij ondersteunt misschien Athlon 64 X2 processors, maar dat betekent niet dat hij zomaar alle processor ondersteunt. Uiteraard alleen socket 939 processors en geen AM2 processors, lijkt me vrij logisch.

Als je dan toch nieuw geheugen en een nieuwe CPU wilt kun je het beste een AM2(+) moederbord kopen met een 2GB DDR2 kit, ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook... Daarnaast zijn er praktisch geen CPU's meer te koop voor socket 939, dus dat is sowieso zinloos.

Een leuke AM2(+) moederbord met 2GB DDR2, een Athlon 64 X2 CPU en een GeForce 9600GT is wel wat.

Overigens even letten op je terminologie, het is GB (GigaByte) en niet Gb (Gigabit) of zelfs gb (bestaat niet eens). Daarnaast zegt 600W best wel niets over de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandeR2
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:49:
Mooie upgrade set is dit:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14266
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=30916
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=71523
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=59764

Je zet hier verder geen budget neer, dus je kan nog een snellere proc of meer geheugen nemen.
Voordelen: Relatief snelle proc, snelle videokaart, moederbord dat AM2+ ondersteund.
dat is inderdaad een mooi setje, alleen ga ik liever voor NVidia dan ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

SandeR2 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:01:
dat is inderdaad een mooi setje, alleen ga ik liever voor nVidia dan ATi
Voor dat geld is het zeker een veel betere oplossing dan de nVidia Geforce 8600GT. Daar maakt de ATi 3850 namelijk helemaal gehakt van. Zelfs een 8600GT in SLI is nog te zwak. Dus wat zou dan de reden zijn om dan toch voor een nVidia oplossing te gaan? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

SandeR2 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:01:
[...]

dat is inderdaad een mooi setje, alleen ga ik liever voor NVidia dan ATi
waarom dat dan precies :?
Geef dan in ieder geval een motivatie als je op een post reageert ;)

Al met al zie ik na de sturende post van mijn collega Abbadon geen verdere inzet van jouw kant.
Gebrek aan eigen inzet, daardoor topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.