Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Glossy
* Zit er een sleeve/tasje bij...?
Nee, kan wel gratis tas krijgen met die actie.
* Worden er XP drivers meegeleverd...?
Nee, maar die kan je wel downloaden bij asus op de site.
* Zijn er meerdere uitvoeringen van...?, bv. met verschillende accu's of mat en glosse finish o.i.d.
Ja alleen niet in nederland zover ik kon zien. Er bestaat ook een versie met 3GB geheugen en 320GB harddisk.
* Is de accu verwisselbaar en hoe lang gaat hij "echt" mee op 1 lading...?
Hij is verwisselbaar. Tot nu toe haalt hij de 4 uur vrij gemakkelijk. Heb dan wel wifi aanstaan.
* Is het geheugen en/of de HDD makkelijk te upgraden d.m.v. een simpel klepje (net als bij de 1000H) zonder de hele laptop uit elkaar te hoeven halen.
Ik heb het toetsenbord eraf gehaald, hierna moet je nog wat metaal eraf halen en kan je bij de harddisk. Het memory heeft een door aan de onderkant (2 schroefjes). Heb ik er alleen nog niet afgehaald.
* Wat voor cardreader zit erin...?, kan er een Sony memory card in...?
Er zit een SD card reader in. Dus geen sony.
* Kan er ook een simkaart in net als bij de 1000HG en vele andere merken...?
Geen idee. ER zaten wel 3G drivers bij. Maar heb geen mogelijkheid gezien voor een sim ergens in te doen.
* Wie heeft een zilver/grijze uitvoering...? (pics please
Ik niet. Ben bang dat daar de "verf" vanaf slijt.
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0
Jammergenoeg kan ik de azerty versie nergens vinden op het net, ofja toch niet waar ze hem nu al binnen hebben. Als er nog mensen zijn die wel een azerty uitvoering gevonden hebben en besteld hebben, zouden die dat hier dan kunnen plaatsen of een pm sturen naar me?
Ik denk dat je dat eerder zal zien bij de zwarte versie hoordumb_8 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:19:
* Wie heeft een zilver/grijze uitvoering...? (pics please)
Ik niet. Ben bang dat daar de "verf" vanaf slijt.
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0
@dumb_8, is het een grote Enter-toets of een kleine balk? Want op de ene site staat er een kleine enter balk en op de ander dan weer een grote ==> ik heb dit bekeken en de grote enterknop is enkel bij de zilveren versie (die ook meer HDD geheugen heeft)
[ Voor 38% gewijzigd door Uloga op 25-12-2009 22:46 ]
vraagje beetje aan iedereen hier welke games zou je op de 1201n kunnen spelen ??
het zwaarste laten we dan maar zeggen
heb zelf wel een goede pc om te gamen maar is soms ook wel leuk als je beetje mobiel bent met je games en dan aan sluiten op een grotere scherm
heb zelf nog wezen zoeken hoe goed die GeForce 9400M is maar kan het niet echt lekker vinden heb wel ergens gezien dat die COF5 wel speelt maar kan geen lijst vinden met de laaste games wat die wel aan kan en wat niet
ja wat ik denk wat die niet aan ken is supreme commander maar dat lijkt me wel logies
Na doorlopen van de Windows7 Starter registratie/activatie/configuratie volgde er een reboot. Vervolgens kreeg ze een venster te zien met "Initailizing"... inclusief die tikfout (a en i verkeerd om). Deze hebben we 10 minuten laten lopen, en vervolgens maar gekilled met Ctrl+Alt+Del. Ik vermoed dat dit het installatiepakket met rotzooi van Asus was.. vreemd begin.
Nu zelf een beetje met het ding zitten spelen maar ik vind hem nogal sloom voor een 1,6Ghz met 1GB geheugen, en overweg een schone installatie te doen zonder alle Asus-tools en gadgets.
Ik hoopte in de openingspost van dit langlopende draadje al wat info over benodigde drivers, het maken van de Win7 USB-stick etc. te vinden maar dat valt tegen. Ik ga er dus maar van uit dat er geen bijzonderheden aangaande deze netbook zijn
Het is een "kleine balk", alleen heb ik daar zelf nog geen problemen mee gehad.Uloga schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:00:
@dumb_8, is het een grote Enter-toets of een kleine balk? Want op de ene site staat er een kleine enter balk en op de ander dan weer een grote ==> ik heb dit bekeken en de grote enterknop is enkel bij de zilveren versie (die ook meer HDD geheugen heeft)
Deze dus: http://computershopper.co...n-keyboard_imagelarge.jpg
De harddisk zit onder het toetsenbord, dus toetsenbord verwijderen en hierna nog een stuk metaal voor de afscherming en je zou er moeten zijn. Ik heb wel het toetsenbord los gehaald maar verder ben ik niet gegaan. Vind de 250GB die erin zit voorlopig prima.M9631 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:46:
Hoe makkelijk is het om de HDD van de 1201N te vervangen? Ik heb een OCZ Vertex 60 GB liggen die ik er graag in wil zetten.
En toen? Ben niet echt kapot van die site, bij de eerste test ging ie al mekkeren over de CPU clockfrequentie terwijl dat niet echt alles zegt over performance (1701 AD).Uloga schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:25:
Iemand met een 1201N zou kunnen kijken op canyourunit.com
De Asus 1101HA kan 1080p H264 afspelen mits je de juiste codecs gebruikt. 1080p wmv, quicktime en flash kun je vergeten.M9631 schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:38:
Op het moment zit ik te twijfelen tussen de Asus EEE PC 1101HA en de Samsung N510. Hoe gedraagt de Asus zich bij het afspelen van HD content? Is hij daar krachtig genoeg voor? Want mijn vrees is dat als ik voor de Asus zou kiezen dat ik dan geen HD video's meer kan afspelen.
Beter kijk je naar de Asus 1201N, die kan ook HD flash, wmv en quicktime afspelen. Als je niet gamet is de Acer 1810tz een goede keuze, die speelt ook alle HD af en gaat 8 uur mee op de accu.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 27-12-2009 10:35 ]
[ Voor 85% gewijzigd door M9631 op 27-12-2009 17:57 . Reden: Nieuwe Vraag ]
Bovenstaande moet gewoon kunnen met de 1101HA toch?M9631 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:35:
Het afspelen van gewone video's, zoals Xvid bestanden. Dat moet gewoon kunnen met de 1101HA toch? Of wordt dat ook lastig? En het afspelen van HQ Youtube video's?
SD Divx is geen probleem. Zonder GPU acceleratie krijgt de Atom grote problemen met Youtube HQ, laat staan Youtube HD.M9631 schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:44:
[...]
Bovenstaande moet gewoon kunnen met de 1101HA toch?
De GMA500 heeft wel DXVA dus wellicht dat de nieuwste Flash Beta voor verbetering kan zorgen.
De HP Mini 311 is op dit moment in de aanbieding voor 299,-. Die heeft een ION chipset en kan beter Youtube HD afspelen.
Voor 399,- heb je de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 27-12-2009 19:53 ]
Dus jij zegt dat de WDC Scorpio Blue 500 GB sneller is dan de 650 GB ?Philflow schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:02:
[...]
Groter niet, sneller wel. De WD 500GB is aanmerkelijk sneller dan de 640GB. Zie ook tomshardware.com
Hm dat scheelt wel wat geld namelijk. Die scorpio van 650 kost zeker 100+ euro en de 500Gb rond de 50 dacht ik. Voor 650 krijg je wel 130 GB meer ruimte dan 500 (als je kijkt wat er dus over is na het formateren)
Maar apart, ik dacht te lezen ergens dat de 650 'sneller'was door de platters dan de 500.
Ik heb nu WDC Scorpio Blue 500GB 2,5 HDD er in, als het idd zo is dat deze de snelste is uit de serie koop ik de zelfde ook wel voor mijn 1201N.
Heb hem ook binnen, alleen nog even lezen hoe mensen de drive hebben vervangen want als ik iets stuk maak vergeef ik mezelf dat nooit meer.
Trouwens Seagate Momentus blijkt nog steeds de snelste 500GB 2.5
http://www.tomshardware.c...Read-Throughput,1110.html
[ Voor 9% gewijzigd door maartn op 28-12-2009 04:23 ]
In theorie wel, in de praktijk niet. Komt door de toenemende zoektijden om data te vinden.Fonk schreef op maandag 28 december 2009 @ 03:48:
[...]
Maar apart, ik dacht te lezen ergens dat de 650 'sneller'was door de platters dan de 500.
In synthetische benchmarks wel, in de praktijk is de WD5000BEVT sneller.Trouwens Seagate Momentus blijkt nog steeds de snelste 500GB 2.5
http://techreport.com/articles.x/17010/4
Ook de Hitachi 7K500 is sneller dan de Seagate 7200.4
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 28-12-2009 09:00 ]
Dankje voor deze informatie.Philflow schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:59:
[...]
In theorie wel, in de praktijk niet. Komt door de toenemende zoektijden om data te vinden.
[...]
In synthetische benchmarks wel, in de praktijk is de WD5000BEVT sneller.
http://techreport.com/articles.x/17010/4
Ook de Hitachi 7K500 is sneller dan de Seagate 7200.4
Ik wilde eigenlijk een ander merk proberen omdat ik me soms zo stoor aan dat tik (of hoe je het ook noemt) geluid van de WD5000BEVT. Soms lijkt het als hij niets te doen heeft of ie in slaap wil vallen maar windows hem wakker houd.
Apart genoeg las ik dat je hddscan moet gebruiken om power management uit te zetten, en nu lijkt het wel weg te zijn.
Maar idd snel is ie zeker en te betalen ook
De eerste indruk van de laptop is zeer goed. Windows 7 werkt lekker met de 2 gig geheugen die ik er in heb laten zetten en het scherm is ook mooi.
Ben nu druk met het verwijderen van alle bloatware die er op staat. Dat gaat nog wel een poosje duren helaas....
www.decrapifier.comM9631 schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:29:
Ik heb zojuist de asus EEE PC 1005HA-M gekocht. Nu ben ik op zoek naar een goede sleeve. Iemand suggesties? Bij Mycom hadden ze er geen.
De eerste indruk van de laptop is zeer goed. Windows 7 werkt lekker met de 2 gig geheugen die ik er in heb laten zetten en het scherm is ook mooi.
Ben nu druk met het verwijderen van alle bloatware die er op staat. Dat gaat nog wel een poosje duren helaas....
een heerlijke tool die het voor je regelt
Edit: Overigens is hij bij 4Launch wel op voorraad in het zilver!
[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 28-12-2009 20:04 ]
ik zal morgen eens bellen om te bekijken of die site betrouwbaar is
EDIT: ik heb een email terug ontvangen, en het werd bevestigd dat de 50 stock allemaal AZERTY keyboard was. Ik heb er onmiddelijk eentje besteld
[ Voor 77% gewijzigd door Uloga op 28-12-2009 21:06 ]
Met volle batterij: 12 tot 14 watt bij cosphi van 0.5 (idle).lightningchaser schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:00:
Kan iemand het energieverbruik van de 1201n meten als deze aan de lader zit?
Verwijderd
@FonkFonk schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:13:
[...]
Dankje voor deze informatie.
Ik wilde eigenlijk een ander merk proberen omdat ik me soms zo stoor aan dat tik (of hoe je het ook noemt) geluid van de WD5000BEVT. Soms lijkt het als hij niets te doen heeft of ie in slaap wil vallen maar windows hem wakker houd.
Apart genoeg las ik dat je hddscan moet gebruiken om power management uit te zetten, en nu lijkt het wel weg te zijn.
Maar idd snel is ie zeker en te betalen ook
Check dit proggie effe uit…
Het heeft mij van mijn tik

http://sites.google.com/site/quiethdd/
Dan zul je minder vuile vlekken hebben bij je toboRecon24 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:09:
Ik heb de zilvere besteld bij 4Launch net. Die ziet er ook best strak uit als ik kijk op google naar foto's ervan!
Gelukkig is hij dan al woensdag binnen!!
[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 29-12-2009 00:18 ]
Verwijderd
al vast bedankt.
ik moet zeggen ik ben er erg tevreden mee, fijne afmeting- compact,
accu-duur best lang, de sticker vermeldt 10,5uur, dat geloof ik niet- maar >7 uur wel.
eind vd dag aan de oplader, overdag op de accu werken, heerlijk.
snelheid windows 7 icm 1GB is voor nu zeker voldoende.
gisterenavond nog de ultimate licentie code ingevoerd- de starter editie kan je zo upgraden,
ja, na uitpakken en inschakelen duurt de initiele windows 7 setup even,
maar gewoon laten draaien tot ie klaar is.. komt goed.
mbt. autocad ervaring, ik heb het in het weekend autocad2008 geinstalleerd.
dit ging wel, draait snel genoeg om even tekening te maken.
alleen eigenlijk is de resolutie 1024x600 niet zo geschikt,
de setup is al lastig- de dialog windows zijn net te groot- de knoppen vallen weg.
autocad geeft melding eigenlijk niet te willen starten met lagere resolutie dan 1024x768.
doet ie toch wel- tekengebied is niet al te groot(kan misschien wel geoptimaliseerd worden).
t gaat, maar ik denk een model met iets hogere resolutie te kiezen, maar... helpt dit voldoende?
tekenen met mousepad werkt ook niet echt fijn, maar ik ben geen autocad pro, alleen wat 2D tekeningen voor mn freesmachine maak ik er mee.
het blijft een afweging hoe groot versus portabiliteit, en waarvoor gebruik je em,
hoe belangrijk is een applicatie.
we zijn er erg blij mee, draadloos, internetten,skype,yahoo,sms-en,tv kijken (streaming dreambox),email,
draadloos via sitecom wl-351(4x gigabit switch+300Mbs)
ik denk een volgende keer weer een 10"
paerad schreef op donderdag 24 december 2009 @ 07:57:
ik heb de 1005HA-H besteld, mn eerste netbook, ik kan er na het weekend een poging doen. er staat ook windows7 op.
( Asus Netbook Eee PC 1005HA-H 10", N270, 250GB, W7 (wit), eur.288 bij 4launch )
[...]
Een hoek van 0.5 ? Dat is wel erg veel verlies.dumb_8 schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:44:
[...]
Met volle batterij: 12 tot 14 watt bij cosphi van 0.5 (idle).
bij mij op de 1101ha stond het bji installatie standaart aan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:06:
Ik heb vandaag mijn eee 1101ha binnen gekregen leuk speeltje maar ik krijg bluetooth nie aan de praat ik heb me al een slag in de rondte gegoogled maar kan niks vinden wie weet hoe ik dat aan de praat kan krijgen.
al vast bedankt.
als dat niet zo is dan met Fn+F2 zou je het aan moeten kunnen zetten.
(misschien meer dan 1 keer drukken en even op je scherm letten wat er op komt te staan)
(wireless on + bluetooth on of een variant hiervan met bij de ene of en de andere on)
en anders misschien in de bios even aanzetten?
kan de accu er ook uit als deze aan de voeding zit? scheelt dat in het verbruik?dumb_8 schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:44:
[...]
Met volle batterij: 12 tot 14 watt bij cosphi van 0.5 (idle).
Kan ik daar wat aan doen dan? Behalve een andere meter dan die van de Aldi te gebruiken dan?Mich schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:02:
Een hoek van 0.5 ? Dat is wel erg veel verlies.
[ Voor 46% gewijzigd door dumb_8 op 29-12-2009 15:50 ]
Waar maak je uit op dat het om een verlies gaat?Mich schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:02:
Een hoek van 0.5 ? Dat is wel erg veel verlies.
(Overigens is 0.5 niet de hoek, maar de cosinus van de hoek)
De energie is wel aanwezig, maar wordt door de componenten beïnvloed waardoor de hoek ten opzichte van je fase anders is. En daar kunnen niet alle meters goed mee omgaan.
[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 29-12-2009 16:19 ]
Bedankt! (Y):)Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:06:
[...]
@Fonk
Check dit proggie effe uit…
Het heeft mij van mijn tikafgeholpen…
http://sites.google.com/site/quiethdd/
voor de mensen die misschien via USB windows zouden willen booten --> BIOS --> Boot settings --> Hard disk management, en daar moet je je USB als 1st HDD zetten.
Dan opslaan en opnieuw opstarten
Bezig met BIOS Upgrade naar 0317
[ Voor 49% gewijzigd door Uloga op 30-12-2009 14:15 ]
Overigens als ik mijn laptop aansluit via HDMI op mijn HDTV (FULL HD). Zodra 1920x1080 ingeschakeld staat op je laptop dan valt het op de tv een beetje buiten beeld? Welke resolutie gebruiken jullie om de desktop te tonen op een HDTV? Bij andere resoluties is het beeld natuurlijk minder mooi.
Ik heb al een mail gestuurd naar de support, maar met vorige ervaringen moet ik niet veel meer verwachten. Zo spijtig ='(
Edit: gevonden op de site en gedaan. Overigens had ik geen problemen en die zwarte en die middelste tas hadden ze niet meer. Dus heb maar voor die linker gekozen. Beter iets dan niets he
[ Voor 42% gewijzigd door Recon24 op 30-12-2009 22:59 ]
Dit heet overscan en moet je even in de nvidia controlpanel terugregelen.Recon24 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:04:
Overigens als ik mijn laptop aansluit via HDMI op mijn HDTV (FULL HD). Zodra 1920x1080 ingeschakeld staat op je laptop dan valt het op de tv een beetje buiten beeld? Welke resolutie gebruiken jullie om de desktop te tonen op een HDTV? Bij andere resoluties is het beeld natuurlijk minder mooi.
Nog even voor de terugvindbaarheid: http://event.asus.com/nl/eeepcbag/Recon24 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:39:
Wat is die link ervan? Ik kon niks vinden in de doos toen ik vandaag mijn Netbook kreeg. Dan kan ik even kijken of het lukt namelijk!
Sleeve voor je 1005HA, 1008HA, 1101HA, 1201N EEE PC, meer info in: Lizard in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10"
Ik kan die overscan functie niet vinden in de control panel. Waar zit hij onder als ik vragen mag?Wiethoofd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:23:
[...]
Dit heet overscan en moet je even in de nvidia controlpanel terugregelen.
[...]
Nog even voor de terugvindbaarheid: http://event.asus.com/nl/eeepcbag/
Sleeve voor je 1005HA, 1008HA, 1101HA, 1201N EEE PC, meer info in: Lizard in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10"
ben nu even aan het stresstesten want men clock staat nu op 1.7GHz
[ Voor 51% gewijzigd door Uloga op 31-12-2009 13:30 ]
Hoe is de CPU belasting tijdens het Asteroid HD filmpje?Uloga schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:28:
Bedankt voor de Flashplayer 10.1 Tip, maar die Asteroid HD gaat nog niet vlotjes hoor,,, wat kan ik nog veranderen om de filmpjes vlotter te laten lopen?? Als het filmpje niet aanstaat heb ik 30% CPU gebruik en 845MB RAM gebruik. Ik heb ook 63 processen draaien.
Ergens bij TV settings onderin, die heb ik hier niet omdat ik de mijne op een TFT ipv LCD heb aangesloten.Recon24 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:47:
Ik kan die overscan functie niet vinden in de control panel. Waar zit hij onder als ik vragen mag?
Die Asteroid HD video is eigenlijk een klotevoorbeeld, de video is namelijk van zichzelf niet vloeiend en zal dus nooit soepel af kunnen spelen omdat het beeld zo 'hoort'.Uloga schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:28:
Bedankt voor de Flashplayer 10.1 Tip, maar die Asteroid HD gaat nog niet vlotjes hoor,,, wat kan ik nog veranderen om de filmpjes vlotter te laten lopen??
Die setting van overscan zag ik op mijn tv (Sony Bravia 40W4000). Ik had het via google gevonden hoe ik die setting op mijn tv kon veranderen, dus het werkt nu perfect via HDMI.Wiethoofd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:05:
[...]
Ergens bij TV settings onderin, die heb ik hier niet omdat ik de mijne op een TFT ipv LCD heb aangesloten.
[...]
Die Asteroid HD video is eigenlijk een klotevoorbeeld, de video is namelijk van zichzelf niet vloeiend en zal dus nooit soepel af kunnen spelen omdat het beeld zo 'hoort'.
Overigens heb ik naast flash 10.1 alleen K-Lite Mega Codec pack erop staan en van de Nvidia site de laatste ION drivers en control panel. Die Astriod HD video is idd al niet soepel van zichzelf. Als je op youtube '1080p' typt, en een filmpje pakt waar je 1080p kan selecteren dan zie je hoe genaail het draait
[ Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 31-12-2009 15:31 ]
Terwijl als je hem gewoon download met DownloadHelper en dan afspeelt het wel perfect gaat. Kortom die flash 10.1 is gewoon nog niet zo best.Wiethoofd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:05:
Die Asteroid HD video is eigenlijk een klotevoorbeeld, de video is namelijk van zichzelf niet vloeiend en zal dus nooit soepel af kunnen spelen omdat het beeld zo 'hoort'.
[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 31-12-2009 20:11 ]
Rond de 30% maar dat zegt niet veel met 2 cores en 4 threads en een flash player waar je GPU accelatie bij gebruikt. Vraag me af wat je met dit cijfer nu wil?Philflow schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:44:
@ Uloga, hoe is de CPU belasting tijdens het afspelen van Asteroid HD op de 1210N?
Inschatten hoe goed de ION werkt met Flash acceleratie. Heel goed dus.dumb_8 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:48:
[...]
Rond de 30% maar dat zegt niet veel met 2 cores en 4 threads en een flash player waar je GPU accelatie bij gebruikt. Vraag me af wat je met dit cijfer nu wil?
Ben nog even aan het uitvinden hoe je die EFI Partitie goed kan bewaren.
Heb maar een ghost image gemaakt van C: en van die EFI 16 MB Partitie.
Geen idee als ik EFI herstel of ie dat dan ook goed doet en na het herstellen van C: weer 2 partities terug heb. Die 3e is Vista geloof ik (dus voor F9) systeem herstel na de BIOS
EFI is voor bootbooster heb ik begrepen.
Tot nu toe erg tevreden al valt me wel wat op:
1. de adapter maakt een hoog piep geluid (aangezien ik een goed gehoor heb) auwww!!!
100H adapter is gewoon stil, maar ik moet deze wel onder tafel leggen want die piep krijg ik koppijn van hehe.
Hopelijk is dit normaal en gewoon omdat het nieuw is.
Als ie maar niet explodeert of de accu stuk maakt vind ik het prima.
Maar als die hele hoge piep niet normaal is.. hoor ik dat graag (wil geen brand in huis namelijk)
Je moet je oor er wel opleggen als je niet een heel scherp gehoor hebt.
2. De SDHC reader is niet zo snel als die van de 1000H (of ik doe iets verkeerd wat natuurlijk ook kan)
Voorbeeld:
SDHC kaart met Hirens, laden van Mini Windows duurt 40 seconden en bij de 1000H 15.
Maakt niet uit, maar viel me wel op.
Nu W7 er op zetten.
Gelukig nieuw jaar nog allemaal
Wat doet EEE Super Hybrid Engine precies? Je kan hier aangeven of de laptop bijv. op Super Performance mode moet, of Powe Saving mode. Hiervoor kies je toch al als je op het accutekentje klikt en een energieschema kiest?
Echt heel lang gaat de batterij niet mee, ik denk max 3,5 uur bij zuinig gebruik...Had gehoopt op +- 5 uur.
Nou, voor ik de HDD wilde vervangen toch maar eens gekeken wat Asus er op heeft gezet.
Jammer, dat je (althans ik) zeker 15 minuten moet wachten tot setup klaar is. Hoe krijgen ze het voor elkaar om zulke mooie hardware zo slecht te laten werken. Jammer.
Ik dacht, maakt niet uit want ik zet er straks toch WD Scorpio in. Mensen die op hun blog zetten dat die Hitachi snel is ben ik het niet helemaal mee eens. Scorpio is wat dat betreft een beest qua snelheid.
Dit vond ik nog niet eens een groot probleem, de volgende zaken vind ik veel 'erger'
Koop je een HDMI kabel van 60 euro, laat ie geen beeld zien bij het opstarten (pas in windows login)
Waar heb ik dat eerder gehad?
Ik had ooit een klacht over de 1000H dat ik maar half beeld kreeg bij de POST (BIOS) maar wat nu?
Nu krijg ik helemaal GEEN! beeld uit zowel VGA als HDMI.
Hm tja rustig blijven, inderdaad, ik doe mijn best.
Goed, VGA er uit, dat gaf geen beeld tijdens het booten. Ook geen beeld op VGA uit met een windows live CD. Geen beeld met XP Live. Geen beeld in de BIOS op de externe VGA poort!?
Wat is dit mensen?
1000H geeft misschien geen beeld wat het scherm bedekt omdat de GMA de resolutie niet aan kan zonder zijn driver te hebben geladen, maar deze netbook die zo goed moet zijn geeft helemaal GEEN beeld op de externe VGA en HDMI.
Kabel versie is 1.3 (lijkt me wel de goede HDMI kabel).
Op google vind je ook niet echt info over dit stomme besluit van Asus en Nvidia om die VGA en HDMI poort pas te activeren bij het windows login scherm.
Please laat iemand hier met kennis mij vertellen dat ik wat over het hoofd zie.
Ja, de nieuwste BIOS versie staat er op.
Dan nog wat, hoe kan Lavasoft Everst 3.5 nu zeggen dat ook nog eens de CPU een Enginering Model is?
Dus de Asus Eee PC 1201N heeft een test CPU versie die nog niet af was.
Laat dit in godsnaam aan de software liggen en niet waar zijn.
Mail is onderweg naar Intel.
Tot nu toe ben ik niet echt te spreken.
De ervaring voor 'normale' gebruikers is wat mij betreft beneden pijl (en dit is de eerste keer ik dat zeg over een Eee PC, zo verbaast ben ik er over)
De Setup duurt zo lang dat het de indruk wekt men een 486DX heeft gekocht.
Logisch dat men dan terug wil naar XP. OEM doe er wat aan!
Windows 7 is geweldig om nijn 1000H, natuurlijk kan dit ook te maken hebben dat die drive zo vol word gepropt door Asus.
Nogmaals mijn monitor is een SyncMaster 2494HM verbonden met een 1.3 HDMI kabel.
Geen beeld tijdens het booten en de zaken zoals hierboven bechreven.
Zelfde situatie geld voor VGA.
En als dat nog niet genoeg is?
Mijn desktop staat op 1920 X 1080P 60, dat vond Samsung de beste resolutie, ik krijg zelfs het menu te zien dat dit de beste resolutie is. Prima, ik stel die resolutie in maar nu valt het bureaublad buiten beeld?!
Nu lijken de icon dunner dan normaal en de tekst ziet er apart uit.
Omdat dit mijn eerste ervaring is met HDMI en Windows 7 vraag ik aan ervaren gebruikers of dit dus normaal is. Dat je de start balk niet meer in beeld hebt.
Pas als ik met Nvidia control panel de boel ga aanpassen komt ie weer in beeld, maar dan staat de resolutie weer niet wat optimaal zou zijn voor de monitor.
Het is vroeg ik weer het, maar ik baal echt enorm.
Ik kon wennen aan een half beeld op de 1000H tijdens het booten, sterker nog, als Windows XP Live CD is gestart krijg ik die gewoon te zien op de externe (deze) monitor, en dat kan de 1201N niet eens?
Zwart beeld op extern.
Hopelijk doe ik iets verkeerd anders moet ik echt me best doen om de boel niet onmiddelijk terug te sturen.
1. Ik zou niet weten wat je hieraan kan doen. Ik laat windows altijd hybernaten en dan valt er toch niets te zien bij het "booten". Misschien is dit iets om na te vragen bij asus.Fonk schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 05:16:
1. Geen beeld tijdens booten
2. Te veel overscan via HDMI
2. Windows setup duurt lang
3. Een programma zegt dat er een "test" cpu inzit.
2. Ik heb ook gezien dat via HDMI er een grote overscan gebruikt wordt, maar heb nog dit nog niet proberen op te lossen. Er was in dit topic al gesproken over een optie hiervoor in de nvidia driver.
3. Dat had iedereen met de 1201n. Dit is natuurlijk maar eenmalig. Ik heb W7 opnieuw geinstalleerd van een OEM DVD, maar krijg tot nu toe mijn orginele windows code nog niet aan de gang. Na herinstallatie is de performance is dan wel goed.
4. Probeer een ander programma. De combinatie van een 330 in een netbook is volgens mij ook iets wat intel niet echt graag wilde. De 330 is gemaakt voor nettops. Wellicht dat je programma daarover klaagt. Vraag het anders even na bij de makers van de software in plaats van intel.
Recon24 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:34:
[...]
Die setting van overscan zag ik op mijn tv (Sony Bravia 40W4000). Ik had het via google gevonden hoe ik die setting op mijn tv kon veranderen, dus het werkt nu perfect via HDMI.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 09:55 ]
Zou die misschien wat real life kliekjes kunnen schieten voor het nageslacht
Ik vind op www helaas alleen grafisch ogende plaatjes maar geen echte foto's.
Ik heb we weten te vertellen dat deze zilver/grijze 1201N een soort geborsteld aluminium look heeft wat ik opzich wel mooie finish vind.
Ook zie ik verschillende plaatjes met andere "enter" en pijltjes toetsen

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 02-01-2010 11:14 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik heb die en zal straks hier wel even foto's plaatsen. Hii ziet er ieder geval heel mooi uit. Het is idd dat zilver/grijze geborstelde look wat er in real life zeker mooi uit. Ik verzerker je dat hij in het echt nog mooier en schattiger iscrack_en_hack schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:13:
Is er al iemand die een zilver/grijze 1201N heeft...?
Zou die misschien wat real life kliekjes kunnen schieten voor het nageslacht
Ik vind op www helaas alleen grafisch ogende plaatjes maar geen echte foto's.
Ik heb we weten te vertellen dat deze zilver/grijze 1201N een soort geborsteld aluminium look heeft wat ik opzich wel mooie finish vind.
Ook zie ik verschillende plaatjes met andere "enter" en pijltjes toetsen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankje dumb voor je reactie.dumb_8 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:41:
[...]
1. Ik zou niet weten wat je hieraan kan doen. Ik laat windows altijd hybernaten en dan valt er toch niets te zien bij het "booten". Misschien is dit iets om na te vragen bij asus.
2. Ik heb ook gezien dat via HDMI er een grote overscan gebruikt wordt, maar heb nog dit nog niet proberen op te lossen. Er was in dit topic al gesproken over een optie hiervoor in de nvidia driver.
3. Dat had iedereen met de 1201n. Dit is natuurlijk maar eenmalig. Ik heb W7 opnieuw geinstalleerd van een OEM DVD, maar krijg tot nu toe mijn orginele windows code nog niet aan de gang. Na herinstallatie is de performance is dan wel goed.
4. Probeer een ander programma. De combinatie van een 330 in een netbook is volgens mij ook iets wat intel niet echt graag wilde. De 330 is gemaakt voor nettops. Wellicht dat je programma daarover klaagt. Vraag het anders even na bij de makers van de software in plaats van intel.
Het verhaal is ook naar Asus, wel iets aangepast want ik wil geen ruzie met hun, heb notabene bijna alle Eee PC's hier in huis.
Maar toch persoonlijk vind ik het te sloom draaien, komt door dat er zo veel word geladen.
Heb wel Eee Storage effe geladen, maar ook dat vind ik maar vreemd.
Hij vraagt geen wachtwoord en je bent meteen op hun server (leuk wel, maar niet goed genoeg)
Dan is er een optie om je account te maken voor die 500 GB ruimte, dus ik denk ik voeg dat wel toe aan me 10 GB account van de 1000H. En ja hoor, weg is de 500 GB ruimte haha
Tja dan vragen ze om een code, die moet op de manual staan.. nou sorry er is geen code of ik heb echt te veel gedronken met oud en nieuw.
Nu is het ook niet erg, je krijgt 500 GB (geen idee wrom het zo veel moet zijn) wat je gratis mag lenen voor een jaar ofzo. Handig, maar wie zet zijn hele DVD collectie daar neer of weet ik wat voor downloads? Zonder dat je bang bent de COC de breken
Wel aardig van Asus en voor een systeem backup is 20 GB meer dan genoeg, maar wie weet zetten mensen er vanalles op, geen idee
Even een reactie op jou post:
Ik zat ookal te denken aan een nieuwe manier van doen.
Misschien even wennen, want ik herstel al bijna 20 jaar op de volgende manier mijn system;
1. Booten met een USB stick
2. Dan in het menu selecteer ik me eigen gemaakte (bewerkte) Mini XP Live
3. Binnen XP Live kan ik onderhoud uitvoeren zoals C:\ schoonmaken etc enz.
4. Dan maakt ik een Ghost Image die ik plaats op de D:\ Partitie.
Zelfde stappen volg ik om de Image weer terug te zetten.
Ik ben overigens wel te spreken over systeem herstel van W7, ik moet nog testen en het register controleren of dit 100% een snapshot is (dan zou het mijn ghost verhaal kunnen vervangen)
Maar goed, met Ghost weet ik al jaren dat hij de schijf letterlijk terug zet zonder 1 spoor van de vorige instellingen achter te laten.
Begrijp je dat ik effe niet goed werd net? Zeker omdat ik dit al had met de 1000H maar met een half beeld kon leven. GMA doet het wel, maar geeft dus half beeld omdat de 950 geen 24" aan kan sturen met native DCC signalen.
Maar goed, moet even goed nadenken over een andere manier.
Beste Philflow, de HDMI zit niet op mijn TV maar gewoon een samsung 24"monitor.Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:54:
@ Fonk, overscan moet je op de TV oplossen:
[...]
Hoe dan ook, ik heb goed nieuws voor de die hard tweakers hier hehe
Het is gelukt!! Juist!
In mijn 1201N zit nu de WD Scorpio 500 GB
Inclusief Kingston DDR2 800 Mhz 4 Gb Dual channel. (HyperX)
Ja, ik schrijf een overzicht hoe ik dit in 5 uur voor elkaar heb gekregen, maar mijn god zeg wat een werk! Pfff.
Laat ik het zo zeggen, je moet echt stalen zenuwen hebben en een hoop lampen want zulke kleine schroefjes heb ik in me leven niet gezien.
Volgens mij ben ik de eerste die het is gelukt

Maar goed nieuws dus, het is te doen

[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 02-01-2010 18:17 ]
Recon24 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:21:
Eerste 2 foto's zijn gemaakt met mijn camera en de rest met mijn Iphone. Heb overigens nog een filmpje geplaatst op Youtube vanmiddag: http://www.youtube.com/watch?v=IgxCHqwxlz4
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Niet specifiek voor de 1201N...Recon24 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:39:
Ooh, ben benieuwd of die van mij ook binnen is. Ben over een aantal min thuis. Iemand nog iets leuks gedaan of handige software voor de 1201n?
Wel voor W7 gebruikers…
Maak een nieuwe map aan op het bureaublad en noem deze…
Master Control.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Je krijgt dus hierdoor een icoon "Master control" die opent windows explorer waar alle maar dan ook alle instellingen van windows7 georganiseerd op een rijtje staan. Nooit meer door menu's scrollen, tabbladen openen en je eigen rot zoeken.
(credits gaan naar Appie van eeeusers.nl)
* Ondersteund de 1201N dual channel dan...?Fonk schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:57:
[...]
Hoe dan ook, ik heb goed nieuws voor de die hard tweakers hier hehe
Het is gelukt!!!!!!!!!!! Juist!
In mijn 1201N zit nu de WD Scorpio 500 GB
Inclusief Kingston DDR2 800 Mhz 4 Gb Dual channel. (HyperX)
Ja, ik schrijf een overzicht hoe ik dit in 5 uur voor elkaar heb gekregen, maar mijn god zeg wat een werk! Pfff.
Laat ik het zo zeggen, je moet echt stalen zenuwen hebben en een hoop lampen want zulke kleine schroefjes heb ik in me leven niet gezien.
Volgens mij ben ik de eerste die het is geluktTjee
![]()
![]()
Maar goed nieuws dus, het is te doen
* Wat voor 250GB HDD zit er standaard in...?, een Western Digital of een Seagate...?
Ik denk dat ik mijn 1000H maar eens per pensioen stuur en een 1201N ga halen
Wat ik nou weer niet snap is dat Asus de 1201N wel iets had mogen aankleden in de vorm van:
* Een sleeve erbij.
* Waarom 1 muis knop

* 3G poort, tenslotte heeft de 1000HG die ook dus waarom deze niet
* Cardreader had wel iets luxer gemogen, 2 in 1 is niks i.v.t. andere merken, zelfs de 1000HE kan er 4 aan dacht ik.
* De 1000HE van mn pa heeft een 6cells 8700 mAh accu en kan bij normaal gebruik zo'n 9 uur mee, deze heeft maar een bescheten accu als ik eerlijk ben.
Met OCTuner van ASRock kan je de atom 330 in je 1201n onderklokken (1200MHz) of overklokken (1680Mhz), tenminste iets wat je batterijduur zou kunnen verlengen (niet getest).
http://myhpmini.com/forum....php?f=62&t=2445&start=72
Verder een Asus bloatware guide voor als je de preinstalled W7 gebruikt:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=380681
Heb deze 2e voeding besteld:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=260508275953
Die "eenknopsmuis" is meer een design verhaal, het zijn er echt gewoon 2 en je merkt niet dat het 1 knop is in gebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door dumb_8 op 05-01-2010 20:45 ]
Bedankt voor de tip!!!Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:50:
[...]
Niet specifiek voor de 1201N...
Wel voor W7 gebruikers…
Maak een nieuwe map aan op het bureaublad en noem deze…
Master Control.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
(credits gaan naar Appie van eeeusers.nl)
Welke antivirus en firewall gebruiken jullie? Ik heb kaspersky geprobeerd, maar deze eet cpu helemaal op... Nu eens bitdefender proberen, deze schijnt niet veel cpu te verbruiken
[ Voor 35% gewijzigd door Uloga op 05-01-2010 23:01 ]
" AUSUHWIO.DLL"
[Can't Execute Kernel Mode Driver Service]
Windows heeft een ingebouwde Firewall die wat mij betreft prima z'n werk doet.Recon24 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
Firewall? waarom zou je dat willen installeren? Ik gebruik gewoon AVG als virusscanner.
Sommige mensen geven de voorkeur aan Zone Alarm Free, die schijnt wel beter te zijn.
Waar heb je die grijze vandaan gehaald?Recon24 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:21:
Eerste 2 foto's zijn gemaakt met mijn camera en de rest met mijn Iphone. Heb overigens nog een filmpje geplaatst op Youtube vanmiddag: http://www.youtube.com/watch?v=IgxCHqwxlz4
http://www.xbmcfreak.nl/
Verder valt mijn keuze op de 1008 of 1005. Alleen weet ik niet of er performance verschil merkbaar is tussen de N280 en N450. De 1005 is moeilijk te verkrijgen met N280, meeste zijn N270. Merk je hier ook een duidelijk verschil.
En zal de 9.5mm dikke ssd net zo makkelijk in beide passen?
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Gebruik verder de search
We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic