[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
brama schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:31:
Helpt het niet als je bijv in het bios zit om de monitor opnieuw te laten detecteren ('auto' in het menu van je monitor) ? Of heb je evt menu instellingen waarmee je de H-positie in kunt stellen. Als je via VGA aansluit heb je die instellingen over het algemeen wel.

Wat een rare aspect ratio trouwens, neem aan dat die foto gewoon verkeerd is en dat het scherm niet echt vierkant is? [edit] Oh, dat is jouw scherm helemaal niet.
Hoi,

Uhm.. nou ik kan wel X en V in het samsung onscreen menu aanpassen.. maar het lijkt echt of het rechterdeel inactief is. Het is zegmaar gewoon een zwarte verticale balk.
laten we zeggen 10 cm dikte of iets meer.

Als ik hem probeer te schuiven naar links dan stopt hij iets voorbij de helft vanhet midden.

Zegt het je iets?
Las iets van dat er door sommige VGA kabel geen DCC signalen worden doorgegevn omdat ze 2 pinnen misse, maar ik heb 2 nieuwe kabels die het zelfde probleem geven.

Toch gek, mijn oude monitor is wel geen full hd maar 22 inch en dat werkt prima. Deze is dus 24 inch.
Net of hij tijdens de post de monitor niet herkent en nog steeds denkt dat de oude is aangelosten (wat ik maar vreemd vind omdat het OS niet is geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd..nee, het enige wat ik kan verzinnen is dat die in een picture-in-picture mode zit. Mijn dell scherm heeft zo'n instelling dat je het beeld van 2 inputs (vga en dvi) *naast* elkaar kan zetten. Als je dan niets op dvi aansluit, zou je dus ook een half scherm kunnen krijgen. Zit zo'n instelling in het menu?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Een hele "stomme" vraag misschien, maar ik ben me aan 't orienteren op de 1101HA met 2gb geheugen en Windows 7. Belangrijkste wat hij moet kunnen is "film kijken in de trein". Ik neem aan dat hd-films (mkv's van 50gb) teveel gevraagd zijn, maar gewone divx lukt prima neem ik aan?

Edit: of moet ik ff wachten op de 1201? Die CPU lijkt zelfs HD wel aan te kunnen...

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 01-12-2009 20:16 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
spaceboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:10:
Een hele "stomme" vraag misschien, maar ik ben me aan 't orienteren op de 1101HA met 2gb geheugen en Windows 7. Belangrijkste wat hij moet kunnen is "film kijken in de trein". Ik neem aan dat hd-films (mkv's van 50gb) teveel gevraagd zijn, maar gewone divx lukt prima neem ik aan?

Edit: of moet ik ff wachten op de 1201? Die CPU lijkt zelfs HD wel aan te kunnen...
ik heb ee 1101ha (oude versie) ik heb er zelf 2gb ingezet en win 7 geinstalled en 720p hd movies en tvseries speelt ie prima af met de mediaplayer van win 7.

de 1201 heeft uiteraard wel weer betere specs (dualcore atom en nvidia ion platform) maar het is natuurlijk net wat je er mee wilt doen.
voor alleen internetten,mailen,chatten en ocasional movie/tvserie dan zeg ik 1101ha en als je meer movies/tvserie kijkt en een beetje wil gamen zeg ik 1201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Even de EEE 1201N toegevoegd aan de topicstart :)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

deadinspace

The what goes where now?

T-Junkie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:16:
Ik heb geen bon, en weet niet waar hij is gekocht. En Asus heeft niet zoals Apple een gedeelte waar ik dat kan checken. Kunnen ze hier inzicht in geven als je Asus belt?
Hmm, dat weet ik niet. Maar je kan het natuurlijk proberen? Gewoon Asus bellen, en uitleggen dat de accu te kort meegaat.
Bij mij gaat hij sneller leeg als hij uit staat. En de batterij gaat ook tijdens gebruik redelijk snel leeg.
Dus dan zal die batterij wel rot zijn, gok ik.
Wat is redelijk snel? Mijn 900 gaat zo'n 2.5 (misschien 3) uur mee bij normaal gebruik, en dat is voorzover ik weet normaal voor een 900.

Volgensmij geven de meeste fabrikanten (en winkels) niet erg lang garantie op een accu, dus als dat ding gewoon versleten begint te raken dan weet ik niet of je veel kans maakt op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Brama,

Dank je voor je reactie, maar ik heb besloten mijn 1000H te verkopen, ben alleen de oude harddisk kwijt dus moet hem zonder drive verkopen (pff hopelijk gaan ze dat accepteren, zit wel 2 GB in)
Maar bedankt dus voor het mee denken :)

Ik heb net de 1201N besteld. Dual Core, ION, 2 Gb (waar 3 GB DDR op slaat weet ik niet, zal wel niet in NL zijn) verder wel alles wat ik wil, en dat glimmende scherm (jammer Asus?!) Maar weerhoud me er niet van tot koop over te gaan.
Ben erg benieuwd en die moet het zeker op mijn monitor Samsung 2494HM doen via HDMI.
Als dat niet zo is word ik gek haha

Maar er is wel 1 probleem denk ik, het blijkt moeilijk te zijn om de harddisk te vervangen vanwege het
(Seashell) concept?
Nu heb ik echt vet belangrijke info op de drive van de 1000H, ik dacht die zet ik wel over in de 1201N maar dit blijkt moeilijker te zijn dan met de 1000H? Echt veel info kan ik er nog niet over vinden dus is ook puur een gok.

Heeft iemand hier ervaring met Seashell en het vervangen van je HDD?
Klopt het dat dit wel 2.5 inch is, want ik heb nu een WDC Scorpio 500 GB Blue en die is toch echt 2.5 inch (hopelijk past dat in de 1201N)

Tjee zou anders echt vet jammer zijn als ik niet eens mijn drive kan overzetten :S

Maar kan me haast niet voorstellen dat dit onmogelijk is.

volgens mij lijkt de behuizing van de 1201N op die van de 1005HA als ik het goed heb, dus ja mocht iemand weten of dit een rot werk gaat worden dan zou ik dat graag willen weten. Hoop natuurlijk dat hij gewoon te vervangen /over te plaatsen is.

[ Voor 5% gewijzigd door maartn op 02-12-2009 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Als ik op de ASUS-site kijk zie ik trouwens wel dat de accu-duur van die 1201N slechts 5 uur is. Die 1101HA heeft volgens de specs minimaal 9.5 uur... Klopt dat? Da's wel een flink verschil. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je backlight minimaal zet, webcam + bluetooth + wifi + kaartlezer uit moet het haalbaar zijn. Zo is het in ieder geval op mijn1005MA-H... mocht een van die dingen aangaan komt er al snel een uurtje in mindering, maar nog heel acceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En houdt ook rekening met het feit dat er een Atom 33 en een ION-chip inzitten, het is dus overall een krachtiger systeem, Full HD capable en er valt nog een spelletje op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wiethoofd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:16:
En houdt ook rekening met het feit dat er een Atom 33 en een ION-chip inzitten, het is dus overall een krachtiger systeem, Full HD capable en er valt nog een spelletje op te spelen.
Ja, dat is ook mijn motivatie om 'm eventueel te bestellen. Maar er zit nogal een verschil tussen 5 of 10 uur battery-life. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Geen idee of mensen dit belangrijk vinden maar volgens Asus
is de harddisk in de 1201N niet te vervangen!

Voor mij dus wel een groot probleem, groter probleem dan het glossy scherm.
Ik ga meteen 4launch bellen om even een techneut te spreken of Asus dit niet gewoon meld omdat ze niet willen dat hun drive vervangen word of dat het echt zo is en de harddisk zo vast in de 1201N zit dat men hem stuk moet maken.

Dan hebben ze aan mij geen klant en was de 1000H mijn laatste Asus netbook.
Dan maar naar Samsung of wat anders met dual core en ION.

Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem de Asus EEEPC ook al besteld 429 euro en al afbetaald. de 1201N ik moet zeggen dat mijn besluit voor dit netbook viel omdat hij ruim en snel is.. ik had eerst een Asus EEEPC 1106HA 11.6inch in bestelling staan maar toen vrijdag ik de 1201N zag heb ik gelijk mijn bestelling aangepast tot deze. Hij is krachtiger dan ooit.. en je hebt dan de allernieuwste EEEPC van Asus!
De 1201N wordt geleverd met een Intel Atom N330 Dual Core met 2 Core's op 1.60Ghz ik weet niet de FSB.. maar hij ondersteunt wel HyperThreading waardoor je 4 core's krijgt te zien en verder is die 45 nm! Hij wordt geleverd met 2GB DDR2-800Mhz SO-Dimm die uitbreidbaar is tot 3GB totaal, verder wordt er een 250GB HDD geleverd die zijn werkt op 5400rpm doet met Serail ATA300, daarnaast krijgt je 1 jaar lang gratis 500GB online opslag van Asus. de scherm is een 12,1 inch met een resolutie van: 1366x768 daarbij zit dan een nVidia ION-Chipset met een GeForce 9400M als videokaart waardoor je Full-HD, HD Ready en films en spellen kunt spelen.. Er zit 3x USB2.0, 1X HDMI, 1x RJ45, 1x Card reader, ingebouwde WIFI: 802.11N en Blu-tooth 2.1+EDR, ingebouwde Webcame en microfoon.. als besturings-systeem wordt: Windows 7 Home Premium volledige versie geleverd.

Ik heb ook een paar vragen nog:
1. Ik heb overal gezocht maar ik kan geen berscherm-laag vinden voor de buitenkant van de netbook tegen krassen..
2. Ook wil ik een extra batterij voor de EEEPC 1201N
Is dit de goede: Asus Eee PC 2.6AH 4Cell Origineel Origineel, Li-Ion, 5.200mAh, Zwart
3. Wanneer is dit netbook echt leverbaar? volgens Informatique komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:10:
Ik heb hem de Asus EEEPC ook al besteld 429 euro en al afbetaald. de 1201N ik moet zeggen dat mijn besluit voor dit netbook viel omdat hij ruim en snel is.. ik had eerst een Asus EEEPC 1106HA 11.6inch in bestelling staan maar toen vrijdag ik de 1201N zag heb ik gelijk mijn bestelling aangepast tot deze. Hij is krachtiger dan ooit.. en je hebt dan de allernieuwste EEEPC van Asus!
De 1201N wordt geleverd met een Intel Atom N330 Dual Core met 2 Core's op 1.60Ghz ik weet niet de FSB.. maar hij ondersteunt wel HyperThreading waardoor je 4 core's krijgt te zien en verder is die 45 nm! Hij wordt geleverd met 2GB DDR2-800Mhz SO-Dimm die uitbreidbaar is tot 3GB totaal, verder wordt er een 250GB HDD geleverd die zijn werkt op 5400rpm doet met Serail ATA300, daarnaast krijgt je 1 jaar lang gratis 500GB online opslag van Asus. de scherm is een 12,1 inch met een resolutie van: 1366x768 daarbij zit dan een nVidia ION-Chipset met een GeForce 9400M als videokaart waardoor je Full-HD, HD Ready en films en spellen kunt spelen.. Er zit 3x USB2.0, 1X HDMI, 1x RJ45, 1x Card reader, ingebouwde WIFI: 802.11N en Blu-tooth 2.1+EDR, ingebouwde Webcame en microfoon.. als besturings-systeem wordt: Windows 7 Home Premium volledige versie geleverd.

Ik heb ook een paar vragen nog:
1. Ik heb overal gezocht maar ik kan geen berscherm-laag vinden voor de buitenkant van de netbook tegen krassen..
2. Ook wil ik een extra batterij voor de EEEPC 1201N
Is dit de goede: Asus Eee PC 2.6AH 4Cell Origineel Origineel, Li-Ion, 5.200mAh, Zwart
3. Wanneer is dit netbook echt leverbaar? volgens Informatique komende week.
Ik zou me geen zorgen maken over de krassen, geloof me daar wen je aan of tijdens vervoeren altijd in de sleeve doen. Mijn 1000H heeft geen 1 kras en is ook een glossy buitenkant.
Stop hem gewoon in de sleeve als je op vakantie gaat en hem mee neemt.

Net met 4Launch gesproken, de netbook is er over twee weken.
Het geeft mij een veilig gevoel dat ik hem bij hun heb gesteld, zeker omdat ik weet het veel tweakers zijn en hun gewoon kennis van zaken hebben, dat was al aan de telefoon te merken.

Volgens hem is het gewoon moeilijk om de HDD te vervangen maar aangezien mensen met het seashell al bezig zijn geweest om hem er toch uit te halen, moet het wel mogelijk zijn.
En dan nog ik weet zeker dat de verkoop zal dalen als het onmogelijk is om de drive te vervangen (moeilijk of niet)

*legt vast een doek klaar en een grote lamp op de pc operatietafel*

Hehe

4Launch is ook sponser van hardware.info dus betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:16:
[...]

Ik zou me geen zorgen maken over de krassen, geloof me daar wen je aan of tijdens vervoeren altijd in de sleeve doen. Mijn 1000H heeft geen 1 kras en is ook een glossy buitenkant.
Stop hem gewoon in de sleeve als je op vakantie gaat en hem mee neemt.

Net met 4Launch gesproken, de netbook is er over twee weken.
Het geeft mij een veilig gevoel dat ik hem bij hun heb gesteld, zeker omdat ik weet het veel tweakers zijn en hun gewoon kennis van zaken hebben, dat was al aan de telefoon te merken.

Volgens hem is het gewoon moeilijk om de HDD te vervangen maar aangezien mensen met het seashell al bezig zijn geweest om hem er toch uit te halen, moet het wel mogelijk zijn.
En dan nog ik weet zeker dat de verkoop zal dalen als het onmogelijk is om de drive te vervangen (moeilijk of niet)

*legt vast een doek klaar en een grote lamp op de pc operatietafel*

Hehe

4Launch is ook sponser van hardware.info dus betrouwbaar
Ook wil ik een extra batterij voor de EEEPC 1201N

Standaard zit er een 6-cell batterij van Li-Ion bij de Asus EEEPC 1201N

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:39

Theimon

Snapte!?

spaceboy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:52:
[...]

Ja, dat is ook mijn motivatie om 'm eventueel te bestellen. Maar er zit nogal een verschil tussen 5 of 10 uur battery-life. :(
Als ze het voor elkaar hadden gekregen om met deze dikkere specs de zelfde batterijduur eruit te persen, zouden ze wel veel van die bakken gaan verkopen. Dat het apparaat er na 5 uur mee ophoudt lijkt me niet meer dan logisch. Het is allemaal wat zwaarder dan de kleinere netbooks en dus slurpt ie meer.

Nu is 5 uur voor mij op een dag goed te doen. Toch vraag ik me af of er (vracht)autoladers beschikbaar zijn voor de EEE pc-tjes. Ik heb wel een beetje lopen zoeken, maar ik ben nog niks tegen gekomen. Iemand een idee?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:27
Theimon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:30:
[...]

Als ze het voor elkaar hadden gekregen om met deze dikkere specs de zelfde batterijduur eruit te persen, zouden ze wel veel van die bakken gaan verkopen. Dat het apparaat er na 5 uur mee ophoudt lijkt me niet meer dan logisch. Het is allemaal wat zwaarder dan de kleinere netbooks en dus slurpt ie meer.

Nu is 5 uur voor mij op een dag goed te doen. Toch vraag ik me af of er (vracht)autoladers beschikbaar zijn voor de EEE pc-tjes. Ik heb wel een beetje lopen zoeken, maar ik ben nog niks tegen gekomen. Iemand een idee?
Je kan er altijd een omvormer tussen hangen van 12v naar 230 die koop je voor zo'n eurotje of 50 geloof ik.

edit:

Deze bijvoorbeeld. Weet niet of de adapter meer als 75 watt is, maar daar kom je zo achter als je hem binnen hebt.
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

Prijs valt me alles mee, maar weet niet of 75 watt voldoende is

[ Voor 19% gewijzigd door Marmotje op 03-12-2009 09:17 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Voor de EEE 700/900 series bestaan car chargers bij bv. dealextreme. Of er ook chargers zijn voor de recentere modellen weet ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu meerdere reviews gelezen en op 1 vraag kan ik maar geen antwoord vinden, dus hopelijk weet hier iemand het...

Kan de 1101HA hd-movies (dvd-isootjes, mkv) afspelen? Of trekt hij dat net niet? Ik hoef niet te multitasken of andere shit ernaast draaien, gewoon: divx kijken. En als 't ff kan 720p en als 't EVEN kan 1080p materiaal...

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb een car-charger gekocht voor mijn 1005-HAB via eBay, voor een euro of 8.... En die werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ebay, DX, ik zal er eens een kijkje gaan nemen. Even kiJken of ze een modelletje hebben wat 12V en 24V kan verdragen (een truck werkt met 24V).

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
spaceboy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:31:
Kan de 1101HA hd-movies (dvd-isootjes, mkv) afspelen? Of trekt hij dat net niet? Ik hoef niet te multitasken of andere shit ernaast draaien, gewoon: divx kijken. En als 't ff kan 720p en als 't EVEN kan 1080p materiaal...
XBMC er op zetten en het moet volgens mij wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Laatst online: 25-08 15:56
spaceboy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:31:
Ik heb nu meerdere reviews gelezen en op 1 vraag kan ik maar geen antwoord vinden, dus hopelijk weet hier iemand het...

Iemand ervaring?
zie mijn post ergens hier boven,

720p afspelen met een 1101ha met win 7 en 2gb mem is geen probleem, werkt perfect met wmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Theimon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:14:
Ebay, DX, ik zal er eens een kijkje gaan nemen. Even kiJken of ze een modelletje hebben wat 12V en 24V kan verdragen (een truck werkt met 24V).
Als je op eBay zoekt naar object nr. 370283199629, dan vind je in ieder geval het exemplaar dat ik heb gekocht. Kost nu (gratis verzending) €7,73. Is echter alleen 12V (11-14V om precies te zijn), maar mogelijk dat je dat met een 24V naar 12V adapter kunt oplossen. Die staan ook voor ca. 8 euro op eBay, dus al met al ben je dan voor 16 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

Ik meen toch op zowat alle sites gelezen te hebben dat deze met Windows 7 zal worden geleverd. Waar heb je de specs gehaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Gewoon van de Asus site, kan zijn dat ik die fout heb gecopy paste uit een tabel die ik eerder in de lijst met modellen had staan, bij deze gecorrigeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 03-12-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Frank S schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:52:
[...]

Als je op eBay zoekt naar object nr. 370283199629, dan vind je in ieder geval het exemplaar dat ik heb gekocht. Kost nu (gratis verzending) €7,73. Is echter alleen 12V (11-14V om precies te zijn), maar mogelijk dat je dat met een 24V naar 12V adapter kunt oplossen. Die staan ook voor ca. 8 euro op eBay, dus al met al ben je dan voor 16 euro klaar.
Dat zijn toch schappelijke prijzen. Toch apart dat ze bij eBay in Nederland niet te krijgen zijn. Het is allemaal import. Het is nog even kijken of de specs van die laders passen bij de specs van de 1201, maar qua prijs ziet het er in ieder geval goed uit :)
Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik vind het trouwens nog steeds een doodzonde van de netbookmakers dat ze glossy schermen in de netbooks plaatsen, zo'n ding wordt juist buiten gebruikt, en dankzij zo'n scherm is dat minder goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Wat is de gedachte daar eigenlijk achter? Zijn glossy schermen goedkoper in productie en inkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een netbook voor mijn vrouw kopen ter vervanging van haar huidige laptop (HP6715s).
Die is namelijk regelmatig onstabiel (valt uit) en ze wil ook eigenlijk gewoon een kleinere, lichtere laptop. En volgens mij vindt ze eentje met een roze kleur wel erg leuk.

Ik wil haar voor kerst daarom een netbook geven en in dacht aan de 1008HA in het roze.
Zou deze geschikt zijn voor haar? Wat ze er namelijk mee doet is 95% internetten/mailen en af en toe een briefje tikken. Ze zal hem overigens nauwelijks in de trein of buiten gebruiken.

Is dit 10" netbook dan geschikt of moet ik toch naar een 11" kijken (heb je sowieso 11" netbooks in roze)? Ik heb geen ervaring met 10" netbooks, maar het lijkt me heel vervelend als je constant (horizontaal) moet scrollen met internetten. Of valt de hoeveelheid scrolwerk wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:02:
Ik wil een netbook voor mijn vrouw kopen ter vervanging van haar huidige laptop (HP6715s).
Die is namelijk regelmatig onstabiel (valt uit) en ze wil ook eigenlijk gewoon een kleinere, lichtere laptop. En volgens mij vindt ze eentje met een roze kleur wel erg leuk.

Ik wil haar voor kerst daarom een netbook geven en in dacht aan de 1008HA in het roze.
Zou deze geschikt zijn voor haar? Wat ze er namelijk mee doet is 95% internetten/mailen en af en toe een briefje tikken. Ze zal hem overigens nauwelijks in de trein of buiten gebruiken.

Is dit 10" netbook dan geschikt of moet ik toch naar een 11" kijken (heb je sowieso 11" netbooks in roze)? Ik heb geen ervaring met 10" netbooks, maar het lijkt me heel vervelend als je constant (horizontaal) moet scrollen met internetten. Of valt de hoeveelheid scrolwerk wel mee?
Als je fullscreen browset met firefox (F11) hoef je horizontaal niet veel te scrollen. Niet fullscreen eet wel redelijk wat schermruimte op, en dat browset niet fijn. Nou vind ik het zelf heerlijk om fullscreen te browsen met firefox, aangezien ze dat goed geimplementeerd hebben (tabbalk op autohide verschijnt als je met de muis bovenaan het scherm staat bijv).

Ik zou als ik een nieuwe zou moeten kopen toch wel voor een 11" versie gaan, dat werkt toch een stuk prettiger in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De 10" schermen hebben een resolutie van 1024*600, net als de 9" schermen. De 11" hebben al 1366*768 wat dus prettiger werkt, ook heeft de 11" een net iets meer volwaardig toetsenbord dan een 10".

@ brama, je kunt je firefox tweaken door je url-balk naast je menu-knoppen te zetten en je statusbalk uit te schakelen, het thema LittleFox wil ook nog lekker helpen door de balken nogmaals te verkleinen. Meer info ook hier: http://www.splitbrain.org...ize_firefox_for_the_eeepc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
@ brama, je kunt je firefox tweaken door je url-balk naast je menu-knoppen te zetten en je statusbalk uit te schakelen, het thema LittleFox wil ook nog lekker helpen door de balken nogmaals te verkleinen. Meer info ook hier: http://www.splitbrain.org...ize_firefox_for_the_eeepc
Dat kan ook, maar ik vind het zelf teveel moeite aangezien fullscreen browsen tegenwoordig ook lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 11" zou de 1101HA wel een goede optie zijn geloof ik?
Maar ik zie hem nergens verkrijgbaar in het roze en dat is (omdat het een kadootje is) in dit geval wel belangrijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is er iets vreemds aan de hand met mijn browsers (Firefox, Internet Explorer).
Als ik gewoon opstart met Google als startpagina krijg ik dit beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/258nq76.jpg

Pas als ik mijn muis beweeg krijg ik normaal beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ojh4j6.jpg

Heb al een image restore uitgevoerd, maar het probleem blijft ( nou ja probleem, kuch ).

Iemand enig idee ???

Ps.

1000H met standaard XP installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:37:
In 11" zou de 1101HA wel een goede optie zijn geloof ik?
Maar ik zie hem nergens verkrijgbaar in het roze en dat is (omdat het een kadootje is) in dit geval wel belangrijk :/
Ik zag wel een roze Acer 751 bij de Dixons. ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:13:
Sinds vandaag is er iets vreemds aan de hand met mijn browsers (Firefox, Internet Explorer).

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb al een image restore uitgevoerd, maar het probleem blijft ( nou ja probleem, kuch ).

Iemand enig idee ???

Ps.

Dit heeft niks met je EEE Pc te maken, maar is een feature van google ;)
http://googleblog.blogspo...-see-it-now-you-dont.html

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft niks met je EEE Pc te maken, maar is een feature van google ;)
http://googleblog.blogspo...-see-it-now-you-dont.html
[/quote]

Thanks Bad Seed... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand enig idee ???

Ps.

Op mn gewone PC met IE8 heb ik dit ook, Zal wel een google idee zijn wat "kijk eens wat wij kunnen"

Zo handig vind ik het niet als ik eerlijk ben, Maarja ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

Iemand zin om een benchmark uit te voeren met zijn EEE?
Ik heb er sinds gisteren een Kingston 64GB SSD ingezet. Echt een wereld van verschil!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qbonKTIrKFPM3X65XTWWq2qz/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cGaVKKrwvTehC3HXuQq47b76/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2fza8xrk9th4tHmNC7CWJKz4/full.png

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smarron.

Ik heb ineens het gevoel alsof ik in een Daf Variomatic rond rij... ;(

1000H, standaard XP Home, standaard 80GB Harddisk...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/or0xno.jpg

@crack_en_hack

Ik vat het ook niet helemaal... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thanks, dan heb ik toch een beetje een beeld wat de vooruitgang is.

Het leuke was dat mijn vriendin ook opmerkte dat hij nu volledig stil was. Hiervoor hoorde je de schijf heel zachtjes zoemen. Ben er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eee PC 901 - 2Gb RAM - 64Gb RunCore Pro IV 70mm PCI-e SATA II SSD - Windows 7 Home Premium

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/257zl0x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/hufziw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2yy9ft0.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zou voor in m'n EEE 900 wel een snellere pci-e SSD willen hebben, helaas zijn dingen achterlijk duur, een gewone 2,5" valt nog wel te doen qua prijs/prestatie-verhouding, maar die voor in de 700/900 zijn gewoon net te om nieuw te kopen voor die prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Windows 7 graphics driver:

[img=508,217]http://i49.tinypic.com/257zl0x.jpg"[/img]

Na installeren Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/289ewci.jpg

Voortaan ook een betere vloeiende weergave op de externe 22" TFT @ 1680x1050 bij bewegende beelden, zoomen en scrollen.

AANDACHT:

Gelieve toe te voegen aan werkende geheugenupgrades in OP:
Transcend PC6400 DDR2 2048MB 800MHz op Eee PC 901.

Ook de graphicsdriver is het vermelden waard in de OP, omwille van de sterke grafische vooruitgang bij extern beeldscherm met hoge resolutie en aangezien die het laagst scorende onderdeel toch met 0.2 punten omhoog jaagt op de Windows Prestatie-index...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Merk je nou een verandering qua energieverbruik als je er een SSD in steekt?

Ik heb wel interesse in een SSD maar dan niet om de snelheid te verhogen, meer om de geluidsproductie en het energieverbruik te beperken.

95% van de tijd draait mijn EEE Word 2003 dus dan is de snelheid niet super interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:10:
AANDACHT:
Gelieve toe te voegen aan werkende geheugenupgrades in OP:
Transcend PC6400 DDR2 2048MB 800MHz op Eee PC 901.
Als het deze is: pricewatch: Transcend JetRam JM800QSU-2G zal ik em even toevoegen, ik wil er namelijk voor de volledigheid een PW-linkje bijhebben.
Ook de graphicsdriver is het vermelden waard in de OP, omwille van de sterke grafische vooruitgang bij extern beeldscherm met hoge resolutie en aangezien die het laagst scorende onderdeel toch met 0.2 punten omhoog jaagt op de Windows Prestatie-index...
Het is eigenlijk standaard dat de drivers direct bij de fabrikant weg altijd beter zijn dan die van Windows Update indien voorhanden, lijkt me niet het vermelden waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:31:
Als het deze is: pricewatch: Transcend JetRam JM800QSU-2G zal ik em even toevoegen, ik wil er namelijk voor de volledigheid een PW-linkje bijhebben.
Hier besteld:
Transcend 2GB PC6400 DDR2 800MHz SODIMM Memory - 2048MB for Asus EEE PC / Dell Mini 9

En een linkje naar de SSD:
RunCore 64GB Pro IV 70mm PCI-e SATA II Solid State Drive SSD
Wiethoofd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:31:
Het is eigenlijk standaard dat de drivers direct bij de fabrikant weg altijd beter zijn dan die van Windows Update indien voorhanden, lijkt me niet het vermelden waard....
Als ik zie dat iemand met 9222 posts de driver blijkbaar nog niet heeft, dacht ik daar anders over.
Maar je hebt gelijk... Wie zoekt, die vindt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Daar staat dus ook: Part#: JM800QSU-2G, inmiddels toegevoegd aan de TS
Die runcore zou ik wel in 8GB willen hebben, die 229 dollar voor een 64GB is me nogal scheutig.
Als ik zie dat iemand met 9222 posts de driver blijkbaar nog niet heeft, dacht ik daar anders over.
Postcount zegt niet alles O-)
Inmiddels staat het hier in het topic genoemd, zoeken op 'driver' geeft jou post ook als resultaat dus is extra melden in de topic start overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:02:
Die runcore zou ik wel in 8GB willen hebben, die 229 dollar voor een 64GB is me nogal scheutig.
Ik had eigenlijk de 32Gb in promo aan 139.99$ (ipv 179.99$) besteld en zo stond het ook op de faktuur. Er zat echter tot mijn grote verbazing (en vreugd) een 64Gb-exemplaar in de doos.
En uiteraard heb ik daar geen bezwaar tegen gehad... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
[...]

Daar staat dus ook: Part#: JM800QSU-2G, inmiddels toegevoegd aan de TS

[...]

Voor 42 euro, verzendkosten inbegrepen, heb je een 16GB SSD die in je 900 past. Ik heb er zelf namelijk ook eentje gekocht, en dat is absoluut de moeite waard! Helaas vervalt dan wel je oude 16GB (Ik dacht vooraf dat de 4GB vervangen zou worden). De snelheid is echter een enorm groot voordeel. De 16GB die je nu mist (was mijn storage disk) kan dan wel weer vervangen worden door een SDHC kaartje. Scheelt niets in snelheid met die slome oude 16GB "SSD".

Linkje: http://www.activemp.com/P...ATA-mini-pcie-SSD_PR4.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Klopt, de 4GB standaard boot'schijf' in de 900 is gesoldeerd op het moederbord, een 16GB SDHC-kaartje heb ik al en op die 16GB zou ik dan leuk eens W7 kunnen zetten en op de 4GB XBMC of XP.

42 euro valt zeker mee en zal hier even over na moeten denken omdat binnenkort m'n broertje deze van me overneemt en ik waarsch een 1201N ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:43:
Klopt, de 4GB standaard boot'schijf' in de 900 is gesoldeerd op het moederbord, een 16GB SDHC-kaartje heb ik al en op die 16GB zou ik dan leuk eens W7 kunnen zetten en op de 4GB XBMC of XP.

42 euro valt zeker mee en zal hier even over na moeten denken omdat binnenkort m'n broertje deze van me overneemt en ik waarsch een 1201N ga halen.
Ik ga zeker en vast de 1201N black voor me kopen van zodra hij beschikbaar is. De 901 is dan voor 't vrouwtje die het nu nog moet doen met een laptop met het gewicht van een halve emmer water... :+

Enige wat me een beetje stoort aan de 1201N is dat de HDD niet zou kunnen vervangen worden door een SSD doordat deze totaal onbereikbaar zit ingebouwd... Weet iemand hier iets meer over? Ik heb trouwens geen behoefte aan 250Gb en bijhorende warmte en geluid... Een SSDtje van 64Gb zou ideaal zijn...

Ik heb hier nog de originele 8Gb SSD liggen uit de 901 als iemand interesse heeft. Mag gratis de deur uit hoor...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:58:
[...]

Ik ga zeker en vast de 1201N black voor me kopen van zodra hij beschikbaar is. De 901 is dan voor 't vrouwtje die het nu nog moet doen met een laptop met het gewicht van een halve emmer water... :+

Enige wat me een beetje stoort aan de 1201N is dat de HDD niet zou kunnen vervangen worden door een SSD doordat deze totaal onbereikbaar zit ingebouwd... Weet iemand hier iets meer over? Ik heb trouwens geen behoefte aan 250Gb en bijhorende warmte en geluid... Een SSDtje van 64Gb zou ideaal zijn...

Ik heb hier nog de originele 8Gb SSD liggen uit de 901 als iemand interesse heeft. Mag gratis de deur uit hoor...
nou, als je hem echt kwijt moet :) kunnen we iets regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notehoutelade schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:11:
nou, als je hem echt kwijt moet :) kunnen we iets regelen?
Eigenlijk was 't eerder een reactie op volgende post...
't Is dan wel geen RunCore, maar als jij er iets kan mee aanvangen... graag een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:22:
[...]

Eigenlijk was 't eerder een reactie op volgende post...
ik nam mogelijk de zin 'als iemand interesse heeft' te letterlijk :)
mocht je niemand vinden, houd ik me aanbevolen

[ Voor 8% gewijzigd door Notehoutelade op 06-12-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:22:
't Is dan wel geen RunCore, maar als jij er iets kan mee aanvangen... graag een seintje.
De RunCore en SaberTooth zijn wel sneller, en daar gaat het me juist om :Y) K heb maar even een advertentie in de V&A neergezet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:59:
Ik heb het idee dat dat op mij slaat. O-)
Driver was al wel gedownload, enkel nog niet geinstalleerd. Ik wilde met een zo cleane Windows install even benchen.

Ik moet wel mijn postcount eer aan doen, hopelijk bij deze een beetje hersteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notehoutelade schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:26:
ik nam mogelijk de zin 'als iemand interesse heeft' te letterlijk :)
mocht je niemand vinden, houd ik me aanbevolen
Bezorg je me je contactgegevens en dan regelen we dat zonder hier teveel offtopic te gaan... :o
Smarron schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:48:
Ik heb het idee dat dat op mij slaat. O-)
Inderdaad, maar 'k wou 't subtiel aanpakken. :*)
Smarron schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:48:
Driver was al wel gedownload, enkel nog niet geinstalleerd. Ik wilde met een zo cleane Windows install even benchen. Ik moet wel mijn postcount eer aan doen, hopelijk bij deze een beetje hersteld. :P
't Is u vergeven. En heb je nu ook 2.3 op de Windows Prestatie-index?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:51:
[...]

Bezorg je me je contactgegevens en dan regelen we dat zonder hier teveel offtopic te gaan... :o
mail is naar je adres in je profiel. Dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein stom vraagje... hoe kun je de bureaublad achtergrond wijzigen bij de Eee PC 1005 ha? Klinkt erg stom maar het lijkt wel niet mogelijk? iemand hier ervaring mee? alvast vriendelijk bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:42:
Een klein stom vraagje... hoe kun je de bureaublad achtergrond wijzigen bij de Eee PC 1005 ha? Klinkt erg stom maar het lijkt wel niet mogelijk? iemand hier ervaring mee? alvast vriendelijk bedankt....
Heb je Windows 7 Basic ? Dan kan het niet. Beperking van de Basic uitvoering, heeft niks te maken met je hardware.
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:51:
't Is u vergeven. En heb je nu ook 2.3 op de Windows Prestatie-index?
Niet helemaal. Blijft steken op 2.2. Was hiervoor volgens mij ook al zo. Ff kijken of ik die nog hoger kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:18
Waarscijnlijk dommigheid van mij, maar ik kom niet in de BIOS van mijn 1000H. UIt dit topic zag ik ESC en F2 genoemd, maar hij start gewoon door naar XP. Ws moet ik iets uitzetten binnen Windows? Meen me iets van een soort Quick-BIOS te herrinneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
je moet gewoon op ESC of F2 blijven rammen en dan je aan/uitknop indrukken. Eventueel F8 of F11 proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Smarron schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:17:
[...]
Heb je Windows 7 Basic ? Dan kan het niet. Beperking van de Basic uitvoering, heeft niks te maken met je hardware.

[...]
Niet helemaal. Blijft steken op 2.2. Was hiervoor volgens mij ook al zo. Ff kijken of ik die nog hoger kan krijgen.
Je kan wel degelijk je bureaublad achtergrond wijzigen met Windows 7 starter.
Asus heeft een speciaal prog. daarvoor uitgebracht.
code:
1
System Setting Utility for changing wallpaper in 1005HA Windows 7 Starter version

Je vindt het op de Asus site.
Het werkt ook bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

offtopic:
Wat een bullshit trouwens, een user niet toestaan z'n wallpaper te veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nog steeds, al een jaartje inmiddels de EeePC 900HD (XPH)
Net eigenlijk pas een BIOS opdate gedaan. Ik zat nog met 0203 en er was al 0602, en dat maakte hem gelijk wat sneller :;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd, Koen en ik gaan dus de primeur maken voor de 1201? :P
Wie volgt? hehe

Ja, mensen ik kijk bijna elke dag op de 4launch of ze hem al binnen hebben, spannend!
Volgens mij eind deze week of volgende week.

Mijn 1000H staat inmiddels op Marktplaats.

Voor de 1201 geld de volgende 'hack' die al mijn aandacht krijgt:

Hoe haalt u de oude HDD er uit en zet U de nieuwe WDC HDD er in.

Spannend! Maar wij tweakers moeten dat gewoon kunnen, kwestie van voorzichtigheid en veel lampen aan doen, desnoods het vergroot glas als Asus het ons nog moeilijker heb gemaakt met hun kleine schroefjes!

Maar lukken zal het! En wie weet? Past er wel 1 TB in van Western, die zijn niet zo duur meer en zou helemaal top zijn.

Heb wel een leuk motto: Met de 1201 ben je niet meer alleen:P

Ik las wel dat er een nieuwe Atom CPU komt in januari, maar aangezien die weer 1 core heeft en volgens mij alleen wat meer MHZ ga ik daar niet op wachten.

Trouwens heb nog wel een upgrade tip:

je kan via USB een monitor aansluiten (Displaylink grapische adapter)
Ik heb nu 2 monitoren naast elkaar, was even wennen al die schermen op tafel.. maar wat men zegt is idd waar als je eenmaal 2 monitoren bent gewent wil je niet meer naar 1.

Het werkt :) Met de juiste drivers doet ie het prima.

Ik heb tegelijk aan: 2 monitoren en via tv uit naar de woonkamer tv, als ik hem lager zet dan 1280X1024 zou zelfs de laptop monitor nog aan kunnen zonder vertragingen.
En dat voor een GMA! blijft toch knap:)

Iemand schreef waarom netbooks glossy schermen hebben, ik heb mezelf dat ook afgevraagt omdat een laptop tock vaak iets is wat je mee neemt en de kans op zonlicht is groter dan met een desktop pc.

De reden van wikipedia is dat het beeld bij glossy schermen beter zou zijn, zwart is zwarter en kleuren zijn mooier.

Hoe dan ook blijf ik er bij dat matte schermen me voorkeur bijven houden.

Maar dat is dus de reden, of het ook goedkoper is om te maken geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:39:
Wie volgt? hehe
...
Ik heb lang nagedacht en veel vergeleken en de 1201N lijkt tot nu toe het meest interessant. Heb ook een 4launch alert aangezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Wie volgt? hehe
Ik zit ook nogsteeds met mn 1000H, Die wilde ik ook gaan vervangen voor de 1000HE maar door een aantal negatieve dingen aan de HE ging dat niet door.

Toen de 1000HV op het oog maar die kwam nooit naar NL :'(

De 1201 lijkt me een goeie maar wat voor mij nog onduidelijk is is:

* Is het scherm mat of glossy...?
* Is de accu verwisselbaar en hoe lang gaat hij "echt" mee op 1 lading...?
* Is het geheugen en/of de HDD makkelijk te upgraden d.m.v. een simpel klepje (net als bij de 1000H) zonder de hele laptop uit elkaar te hoeven halen.
* Wat voor cardreader zit erin...?
* Kan er ook een simkaart in net als bij de 1000HG en vele andere merken...?
* Zit er een sleeve bij...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Het viel me gisteravond op dat Asus nu ook een downloads pagina heeft voor de 1201N.
De eerste bios updates, drivers en handleidingen staan er ook al. Ben benieuwd wanneer die nu echt leverbaar wordt. Zou een leuk kado voor onder de kerstboom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:39
Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van de ASUS EEE. Nu ben ik helaas mijn lease-auto kwijt en moet ik in de toekomst dus meer gaan treinen. En dan kijk ik graag zo nu en dan naar een videootje.

Met welke ASUS EEE netbook kan ik zonder problemen een video bekijken van zeg 3 uur lang? Moet ik daarvoor eentje hebben met een Ion chipset? Budget is maximaal 400 euro, schermgrootte minimaal 8,9 inch. Gaat dat lukken?

[ Voor 0% gewijzigd door Aristos op 08-12-2009 11:37 . Reden: minimaal (!) 8,9 inch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Als de schermgrootte maximaal 8,9" mag zijn valt de ION af. Deze is trouwens als enige van de EEE PC's echt goed in staat om full HD af te spelen, wil je gewoon XviD/HDTV of simpele DVDrips afspelen dan kan je dat met elke EEE PC doen en elke 90x zal in dat geval voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@Wiethoofd:
Aristos zei minimaal 8-9" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Theimon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:59:
@Wiethoofd: Aristos zei minimaal 8-9" ;)
Toen ik reageerde stond er maximaal (zie ook de reden van edit bij Aristos' post) O-) Dan gaan m'n verhaal nog wel op, maar ook voor de 10" en grotere EEE's gaat hetzelfde verhaal op mbt het afspelen van de videoformaten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 08-12-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb net de eeepc 1101ha binnen maar heb er niet veel verstand van dus bij het instaleren heb ik iets verkeert gedaan heb dus nu alles in het engels
weet iemand hoe ik dat in het nederlands kan terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:04:
hoi ik heb net de eeepc 1101ha binnen maar heb er niet veel verstand van dus bij het instaleren heb ik iets verkeert gedaan heb dus nu alles in het engels
Ik heb 'm ook sinds net. En je moet helemaal aan 't begin kiezen. En er staat bij dat je niet meer kunt terugzetten. Helaas. Misschien een nieuwe format...

Een andere vraag, wie heeft HD (720p) materiaal werkend op de 1101HA? Tips? Welke player? Welke codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

spaceboy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:23:
[...]
Een andere vraag, wie heeft HD (720p) materiaal werkend op de 1101HA? Tips? Welke player? Welke codecs?
Cyberlink Power DVD codec werkt goed met de GMA500. Dit geldt alleen voor H264 HD materiaal, ook 1080p.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 08-12-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Philflow schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:32:
[...]

Cyberlink Power DVD codec werkt goed met de GMA500. Dit geldt alleen voor H264 HD materiaal, ook 1080p.
Ah ok. Dus ook mkv'tjes? En welke PowerDVD is dat? 8.0 ofzo? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:04:
Mijn moeder had heel enthousiast er voor gezorgd dat het apparaat alles in het Duits weergaf. Ik heb Vistalizator (kijk hier) gebruikt om ervoor te zorgen dat het Nederlandse taalpakket weer werd gebruikt. Dat proggie heb ik een tijd geleden ook gebruikt om een Nederlandse laptop om te zetten naar Engels. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes:

Weet iemand waar ik een ROZE 1101HA kan kopen? Wit/Zwart overal, maar PINK kan ik niet vinden in NL..

De de CPU in de 1GB versie van de 1101HA schijnt overklokbaar te zijn via de bios, maakt dat veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:59:
@Wiethoofd:
Aristos zei minimaal 8-9" ;)
schermgrootte minimaal 8,9 inch
en dus niet "8-9 inch" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Wie volgt? hehe
...
Na een eee 701, een 1000h moet ik natuurlijk ook de 1201n hebben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:18
Wiethoofd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:46:
je moet gewoon op ESC of F2 blijven rammen en dan je aan/uitknop indrukken. Eventueel F8 of F11 proberen ;)
Yep, dat was de truc om in de BIOS te komen; F2 niet ingedrukt houden maar in morse heel veel H5 seinen ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyman20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03-2022
Weet iemand waar je geschikt geheugen kan krijgen om die overklokfunctie weer te krijgen in de bios voor de 1101ha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Monkeyman20 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:49:
Weet iemand waar je geschikt geheugen kan krijgen om die overklokfunctie weer te krijgen in de bios voor de 1101ha?
Kan volgens mij alleen met 1GB. Als je XP draait is dat trouwens meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Rave17 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10" had een lijstje met werkende typen geheugen om zo je overclockfunctie te behouden, meer uitleg over onderstaand lijstje is daar ook nog te vinden.
DDRII800 SO-D HYNIX 1GB 200P
DDRII800 SO-D A-DATA 1GB 200P
DDRII800 SO-D SAMSUNG 1GB 200
DDR2-667 SO-D UNIFOSA 2GB 200P
@ Philflow, 1GB is wel genoeg, maar 2GB en kunnen overclocken is een zeer welkome boost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb geen 10 topics doorgelezen, dus vergeef me als het al aan bod kwam.

Ik zoek een netbook van 9" met linux (ga er toch W7 opzetten aangezien ik er op domein mee moet kunnen), Atom N270, 1GB, WiFi, 3G en SSD. De modellen die ik vind zijn allemaal 10" en bijna uitsluitend met een HDD met alle nadelen vandien: groter, zwaarder (ik wil >1kg), fragieler. Mijn eisen zijn niet zo onzinnig: de 901 beantwoord hier perfect aan. Maar: nergens meer te vinden in België (ben AZERTY mens ;-)) of, eventueel, Frankrijk (iets andere AZERTY)? Is die reeks EOL of zo?

• Wiethoofd
alles kleiner dan 10" wordt nauwelijks meer verkocht, en met een Azerty-tobo zal het helemaal lastig worden.

Je zou het tweedehands circuit in kunnen duiken, eventueel een los Azerty-tobo op de kop tikken en er in zetten.

Qua SSD/HDD, bij veel 90x modellen kan je de standaard 2,5" hdd prima vervangen door een SSD :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyman20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03-2022
Wiethoofd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:57:
Rave17 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10" had een lijstje met werkende typen geheugen om zo je overclockfunctie te behouden, meer uitleg over onderstaand lijstje is daar ook nog te vinden.

[...]

@ Philflow, 1GB is wel genoeg, maar 2GB en kunnen overclocken is een zeer welkome boost :Y)
Hey Wiethoofd, thanks, die had ik ook al gevonden, alleen het geheugen op de markt vinden is een grotere uitdaging. Ze hebben ook een andere thread waarbij ze aangeven hoe je een programma kan gebruiken om gekocht geheugen te modificeren waardoor overklokken wel werkt. http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=79082
ik heb het zelf nog niet getest.

Het vervelende is dat ik een wireless muis van MS (MS mobile wireless mouse 4000) heb gekocht en die hapert om de paar seconde. Ik vermoed dat de eeePC hier moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wiethoofd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:34:
alles kleiner dan 10" wordt nauwelijks meer verkocht, en met een Azerty-tobo zal het helemaal lastig worden.

Je zou het tweedehands circuit in kunnen duiken, eventueel een los Azerty-tobo op de kop tikken en er in zetten.

Qua SSD/HDD, bij veel 90x modellen kan je de standaard 2,5" hdd prima vervangen door een SSD :Y)
Ja, ik heb me er al bij neergelegd dat kleiner dan 10" commercieel niet interessant genoeg is blijkbaar. Maar zelfs bij 10" vind ik in België geen verkrijgbaar model van Asus dat 3G heeft. Het enige model dat ik tot nu toe vind dat mij wat aanstaat is een Acer 531h-0DGk, maar die is al evenmin gemakkelijk te vinden en... tja, het is Acer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Over de Asus 1201N, bij 4launch vertelden ze mij dat de levertijd een dag of 6 is. Heeft iemand deze laptop al in zijn of haar bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Om de een of andere reden is de 1201N op HW info goedkoper dan op GoT.
http://www.hardware.info/...lack_90OA1VD16314JA1E92Q/

Vanaf € 396,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 22:07
Ik weet dat de 1201N grafisch een heel stuk krachtiger is, maar hoe krachtig bedoelt men juist?
Welke spellen zal hij bv aankunnen?
Spreken we over Half-life I niveau, Half - life II, niveau of Crysis ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het is Intel GMA 500 vs. Nvidia ION, waar de laatste eigenlijk niets meer/minder is dan een Nvidia 9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
Misschien kan iemand met een 1000H mij wat wijzer maken.
Heb een nieuwe 1000H verkregen van Asus door omruiling van een 900 maar heb het idee dat de accu niet helemaal in orde is.
Gaat het ledje van de accu nadat deze volledig is opgeladen groen branden? (bij deze blijft het rood)
Tijdens gebruik op accu begint het ledje al (groen) te knipperen bij een lading van 79% tot 5% tot deze op standby gaat.
Gebruiksduur op de accu is ongeveer 4 1/2 uur scherm op ongeveer 50%, Auto Mode, Wifi aan, Blue T. uit.

Accu is nu ongeveer 8x geheel ontladen en opgeladen bios laatste versie (2102).

Klopt dit ongeveer met andere gebruikers ervaringen van de 1000H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribbekassie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:08:

Klopt dit ongeveer met andere gebruikers ervaringen van de 1000H?
Het ledje blijft inderdaad rood branden als je accu volgeladen is en je op netspanning draait.

Dat het ledje groen begint te knipperen als je accu op ong. 80% is klopt ook.

Gebruiksduur van 4 ½ uur kan iets beter…(evt. geluid uit, geen bureaublad achtergrond, cardreader uit, lan uit, scherm op 30% etc.)

Dus niets mis mee… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
Ok bedankt dacht dat het enig sinds afwijkend was maar het blijkt dus te kloppen.
Zit ook zo'n mooie sticker op One Day Computing 7uur dus ik had toch wel 5,5 uur makkelijk verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Philflow schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:51:
Om de een of andere reden is de 1201N op HW info goedkoper dan op GoT.
http://www.hardware.info/...lack_90OA1VD16314JA1E92Q/

Vanaf € 396,-
Ik heb de prijs van de 1201N bij OBCS op Tweakers al aangepast, dalijk wel ff kijken of de rest nog wel klopt, eerst nog een emmer koffie

Edit: de rest lijkt wel redelijk overeen te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Theimon op 12-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribbekassie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:28:
Ok bedankt dacht dat het enig sinds afwijkend was maar het blijkt dus te kloppen.
Zit ook zo'n mooie sticker op One Day Computing 7uur dus ik had toch wel 5,5 uur makkelijk verwacht :P
Er zijn meerdere gratis programmaatjes waarmee je de “Wear Level” van je batterij kunt uitlezen…

Bijv. MobileMeter.

http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

Zelf zit ik na meer dan een jaar intensief gebruik op 8% Wear en haal nog ong. 5 uur… 8)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2chokus.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 12:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic