• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

anandus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:54:
Daarbij, als je roken zo belangrijk vind (en het zou niet mogen van je leasecontract), dan koop je toch gewoon je eigen auto?
Daarin mag je doen wat je wilt. Zelfs een hond oproken, mocht je er zin in hebben :P
Ik ben er toch vrij zeker van dat je geen honden mag oproken in je eigen auto :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
coelho schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:43:
Onze OR heeft gekeken naar een wijziging van onze car policy. Voor zover nu bij mij bekend mag een car policy eenzijdig gewijzigd worden en is deze geldig vanaf het moment dat deze gereleased wordt. Er is geen handtekening nodig van beide partijen omdat het geen contract is.
Dat het geen "contract" is doet niks af aan het feit dat het een overeenkomst is, die mag gewoon niet zomaar gewijzigd worden. De overeenkomst is meestal geldig voor de duur van het lease-contract. Dus ik vind het een beetje een vreemde conclusie van de OR.
Daarin mag je doen wat je wilt. Zelfs een hond oproken, mocht je er zin in hebben :P
offtopic:
Al komt dan waarschijnlijk de dierenbescherming weer zeuren :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Daarbij, als je roken zo belangrijk vind (en het zou niet mogen van je leasecontract), dan koop je toch gewoon je eigen auto?
Ik zie nog steeds geen problemen als je je auto gewoon stinkvrij weer oplevert aan het einde. Straks mag je ook geen scheeten laten of in neus pulken in de auto?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 27-01-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Overleg met je werkgever om deze regeling te laten schrappen in je contract en daarbij een clausule op te laten nemen dat jij de kosten draagt voor het (chemisch) reinigen van de auto.

Bij een voorgaande werkgever had men het probleem met rokers: er zijn gewoon mensen die wel in de auto willen roken en mijn werkgever wilde niet de boeman spelen. Een aanpassing van het contract was de oplossing: bij bepaalde mensen werd de niet-rook regel geschrapt maar daarvoor kwam een clausule in de plaats waarbij de rijder opdraagt voor de kosten van een chemische reiniging van de auto. Ik meen dat dit ongeveer 750 euro was.

Ik heb zelf een Passat station gereden die voorheen door een roker gereden was. (En die persoon rookte flink ook). Na de chemische reiniging merkte ik echt helemaal niets van rook, geen rare luchtjes etc. De hele auto was van binnen en buiten zo goed als nieuw.

Overigens had mijn werkgever er totaal geen problemen mee dat ik mijn hond in de auto meenam - daarvoor had ik ook zelf een VW hondenrek en laadbodem mat aangeschaft zodat ik de hond veilig kon mee nemen, zonder de auto smerig te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door tazzman op 21-08-2009 04:25 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

lopen je honden los in je auto?

als je de honden in een bench in de koffer zet, dan is er al veel van de problemen opgelost. alleen de geur nog.

maar je zou wel met de achterste raampjes kunnen openrijden. ook kun je de afstanden verkorten naar 20km ipv 60km.

wat voor werk doe je? waarvoor gebruik je de auto op je werk? wat voor auto is het?

als je in een dure mercedes rijdt, en je bent de hoofdvertegenwoordiger van een groot bedrijf, dan snap ik dat ze ZEKER willen zijn dat je de beste indruk achterlaat op je klanten..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

dubbelpost..

[ Voor 96% gewijzigd door MikeVM op 21-08-2009 16:24 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Anoniem: 210014 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:24:
Soms veranderen omstandigheden ineens en is het buigen en of vertrekken.

Bij ons is de regeling, op zakenreis tijdens weekeinden, 1 dag per weekeindedag in retour, met ingang van 1 juli afgeschaft. Voor zoiets ga ik geen CV schade oplopen. En zeker niet in de "great recession".
Begrijp je wel, maar kun je je de monkelende glimlachjes bij de directie voorstellen? "Ze zijn erin gelopen... Wat kunnen we nog afschaffen? Die pensioenregeling, daar gaan ze toch ook wel geen CV schade willen voor oplopen zeker, pensioen is nog veraf... afschaffen maar!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Gunner schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Dat vind ik dus altijd zo'n onzin-argument. Jij en je werkgever dragen wat af aan de belastingdienst. Daar zal je werkgever vast niet wijzer van worden. Dus omdat je aan het rijk belasting betaald moet je werkgever niet zo zeuren? :?
Ik heb het niet over de bijtelling, wat dacht je van eigen bijdrage ;) , ik heb het dus NIET over de belasting spekken ....

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-08-2009 09:19 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat jij een eigen bijdrage bedoelde, kan ik van afstand niet raden natuurlijk. En eigenlijk geeft dat in mijn ogen alsnog niet meer rechten.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 21-08-2009 13:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

CrankyGamerOG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

ja dag, niemand die mij verbied dat in de leasbak waarvoor ik dik geld betaal niet mag roken !
Het is dus al verboden. (Tenzij het je eigen auto is of je de auto alleen maar voor woon-werk en/of prive-ritten gebruikt.) Er is alleen geen hond ;) die het controleert. En zolang er geen lobby-groepering herrie gaat maken, zal er ook niemand op gaan controleren: de lease-auto en de tabak zijn "money-machines" voor de overheid.

Maar... het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om de naleving van deze regelgeving te waarborgen door het op te nemen in het personeelsreglement. Bij controle ben jij als werknemer dus niet - direct - de pineut, maar je baas. (Daarom lijkt het mij ook niet handig om als werkgever andere afspraken te maken met de werknemer, zoals hierboven iemand noemt. Als werkgever blijf je namelijk verantwoordelijk, ook al spreek je met de werknemer iets anders af.)

En het mooie is.... het is al verboden sinds de Tabakswet (2003?) is aangenomen. Volgens de Arbo-wetgeving is de auto-van-de-zaak een werkplek (tenzij alleen woon-werk + prive of je eigen auto) en volgens de Tabakswet mag daar niet (als in: nooit, ook niet buiten werktijd) gerookt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Het is dus al verboden. (Tenzij het je eigen auto is of je de auto alleen maar voor woon-werk en/of prive-ritten gebruikt.) Er is alleen geen hond ;) die het controleert. En zolang er geen lobby-groepering herrie gaat maken, zal er ook niemand op gaan controleren: de lease-auto en de tabak zijn "money-machines" voor de overheid.
Het is inderdaad wel sinds het rookverbod dat heel de economie instort ;)
Maar... het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om de naleving van deze regelgeving te waarborgen door het op te nemen in het personeelsreglement. Bij controle ben jij als werknemer dus niet - direct - de pineut, maar je baas. (Daarom lijkt het mij ook niet handig om als werkgever andere afspraken te maken met de werknemer, zoals hierboven iemand noemt. Als werkgever blijf je namelijk verantwoordelijk, ook al spreek je met de werknemer iets anders af.)

En het mooie is.... het is al verboden sinds de Tabakswet (2003?) is aangenomen. Volgens de Arbo-wetgeving is de auto-van-de-zaak een werkplek (tenzij alleen woon-werk + prive of je eigen auto) en volgens de Tabakswet mag daar niet (als in: nooit, ook niet buiten werktijd) gerookt worden.
Ik vind dat maar raar. Eerder is het voorbeeld gegeven van eenmans café's waarin wel gerookt mag worden. Waarschijnlijk bedoelen ze dat in die 100 % bedrijfsauto's (die je dus niet prive gebruikt) niet gerookt mag worden omdat als je ziek bent iemand anders met zo'n autootje rondrijdt. Anders is het gewoon een kromme regel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Eigenlijk is het gewoon heel simpel. Je leasewagen is ook "werkplek", en elke werkplek moet rookvrij zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Mx. Alba schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:36:
Eigenlijk is het gewoon heel simpel. Je leasewagen is ook "werkplek", en elke werkplek moet rookvrij zijn.
En hoe zit het dan als je thuis werkt? Mag je dan ook niet meer in je eigen huis roken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Standeman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39:
En hoe zit het dan als je thuis werkt? Mag je dan ook niet meer in je eigen huis roken?
Eigenlijk niet nee. Want als je thuis roken wilt toestaan voor mensen die sporadisch thuis werken en daar geen klanten ontvangen moet je weer ingewikkelde uitzonderingen gaan maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Bizar dat je niet meer mag doen in je huis wat je wilt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:34:
[...]
Het is inderdaad wel sinds het rookverbod dat heel de economie instort ;)[...]
Ik denk dat dat meer toeval dan wijsheid is. :) Maar zolang er geen druk op de overheid uitgeoefend wordt om te gaan handhaven, zie ik geen reden waarom ze dat ineens zouden gaan doen. De overheid heeft er volgens mij niet zoveel belang bij.
[...]
Ik vind dat maar raar. Eerder is het voorbeeld gegeven van eenmans café's waarin wel gerookt mag worden. Waarschijnlijk bedoelen ze dat in die 100 % bedrijfsauto's (die je dus niet prive gebruikt) niet gerookt mag worden omdat als je ziek bent iemand anders met zo'n autootje rondrijdt. Anders is het gewoon een kromme regel.
Als je eigen baas bent (ZZP) en een lease-auto hebt, dan mag je ook in die auto roken. Je bent dan geen "werknemer". Die kromme regel is ontstaan, omdat in het verleden is bepaald (Arbo) wat een werkplek is en later in de Tabakswet is bepaald dat op werkplekken niet gerookt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Standeman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:52:
Bizar dat je niet meer mag doen in je huis wat je wilt. :|
O dat was al heel lang hoor. Zo mag je in huis ook geen wietplantage hebben, bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:48:
[...]

Eigenlijk niet nee. Want als je thuis roken wilt toestaan voor mensen die sporadisch thuis werken en daar geen klanten ontvangen moet je weer ingewikkelde uitzonderingen gaan maken.
Het rookverbod is niet van toepassing op prive-situaties. Dus thuiswerkers mogen gewoon doorroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Gewoon zorgen dat je die auto netjes inlevert..........dan kan alles in de auto :+

Overigens valt de check tijdens de inname van een lease auto best mee. Dr kan veel onder het kopje gebruikersschade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 12:43

Gast1981

room with a moose!

Zelfs de lease-auto (privé of zakelijk) is een werkplek??
Wist ik niet... maar wat een ongelooflijke onzin is dat zeg.
Het is een middel om mee op je werk te komen, maar niet om in te werken.
En anders is het heel simpel: reistijd = werktijd, maar neeee, zo werkt dat dan weer niet...

Ergo: gewoon in roken, maar wel zorgen dat het schoon/netjes is op moment van inleveren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gast1981 op 21-08-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gast1981 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:35:
[...]
En anders is het heel simpel: reistijd = werktijd, maar neeee, zo werkt dat dan weer niet...

Ergo: gewoon in roken, maar wel zorgen dat het schoon/netjes is op moment van inleveren ;)
Tja, ik vermoed toch dat elke vertegenwoordiger / chauffeur / buitendienstmedewerker etc toch echt wel zijn reistijd vergoed krijgt.

Zou anders een mooi uurtarief worden voor een lange afstands chauffeur :)

Reistijd is gewoon werktijd enkel woon-werk-verkeer is daarvan uitgezonderd afaik.
Pagina: 1 2 Laatste