De apparatuur/bepalende factoren:
Een thuisnetwerk waarin de pc en de Playstation en de laptop opgenomen zijn en elkaar kunnen benaderen. Streamen vanaf pc naar Playstation.
Het probleem
Kabelmodem direct aansluiten op de pc geeft internet.
IP: 77.250.*.*
subnetmask: 255.155.255.0
gateway: 77.250.*.*
Uiteraard worden laptop en Playstation 3 in deze setup niet gevonden.
Hang ik nu de Speedtouch via de eth1 poort aan de kabelmodem, dan krijgen pc een wazig IP, subnet komt niet verder dan 255.155.0.0 en een gateway wordt niet gevonden. PS3 vindt geen netwerk/internetverbinding.
Geef ik de pc een fixed IP op 192.168.1.#, gateway 192.168.1.254 dan kan ik de Speedtouch benaderen. DHCP uitgezet. Alle apparatuur uit/aan. IPv4 weer op automatisch gezet. PC krijgt een wazig IP, subnet komt opnieuw niet verder dan 255.155.0.0 en geen gateway.
PC handmatig op de werkende situatie indien alleen kabelmodem ingesteld, maar hangende via de Speedtouch (zonder dhcp) doet niets.
Ook nog geen situatie gevonden (al dan niet met internet) waarin PC en PS3 elkaar weer kunnen zien (de laptop staat nog op mn werk, vergeten mee te nemen)
Ook geprobeerd:
Speedtouch terugzetten naar factory defaults
Speedtouch terug instellen op adsl via bbned
Speedtouch eth4 via telnet naar WAN gelust, dit is me echter niet goed gelukt (telnet gaf veel foutmeldingen) (later weer een reset gegeven)
Kabelmodem op eht2, eth3 en eth4 aangesloten
Niets van het bovenstaande brengt een werkende opstelling.
Zelf gezocht:
Google (bovenste resultaten verwijzen allen naar GoT
)
GoT
- UPC kabelmodem (Motorola), geen idee of die routert, 1 uitgang voor kabel
- Speedtouch 716v5WL adsl modem/router
- UPC fiber power 60
- pc, bedraad aangesloten, Win7 RC
- laptop, wireless, ubuntu
- Playstation 3
Een thuisnetwerk waarin de pc en de Playstation en de laptop opgenomen zijn en elkaar kunnen benaderen. Streamen vanaf pc naar Playstation.
Het probleem
Kabelmodem direct aansluiten op de pc geeft internet.
IP: 77.250.*.*
subnetmask: 255.155.255.0
gateway: 77.250.*.*
Uiteraard worden laptop en Playstation 3 in deze setup niet gevonden.
Hang ik nu de Speedtouch via de eth1 poort aan de kabelmodem, dan krijgen pc een wazig IP, subnet komt niet verder dan 255.155.0.0 en een gateway wordt niet gevonden. PS3 vindt geen netwerk/internetverbinding.
Geef ik de pc een fixed IP op 192.168.1.#, gateway 192.168.1.254 dan kan ik de Speedtouch benaderen. DHCP uitgezet. Alle apparatuur uit/aan. IPv4 weer op automatisch gezet. PC krijgt een wazig IP, subnet komt opnieuw niet verder dan 255.155.0.0 en geen gateway.
PC handmatig op de werkende situatie indien alleen kabelmodem ingesteld, maar hangende via de Speedtouch (zonder dhcp) doet niets.
Ook nog geen situatie gevonden (al dan niet met internet) waarin PC en PS3 elkaar weer kunnen zien (de laptop staat nog op mn werk, vergeten mee te nemen)
Ook geprobeerd:
Speedtouch terugzetten naar factory defaults
Speedtouch terug instellen op adsl via bbned
Speedtouch eth4 via telnet naar WAN gelust, dit is me echter niet goed gelukt (telnet gaf veel foutmeldingen) (later weer een reset gegeven)
Kabelmodem op eht2, eth3 en eth4 aangesloten
Niets van het bovenstaande brengt een werkende opstelling.
Zelf gezocht:
Google (bovenste resultaten verwijzen allen naar GoT
GoT
- ADSL Modem/router achter Kabel Modem/router
- Oude Speedtouch 716 draadloos met nieuwe router verbinden?
- 716v5 WL icm @home
[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-08-2009 22:42 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+