Toon posts:

716v5 WL icm @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe het volgende voor elkaar kan krijgen?

Speedtouch 716v5WL moet achter het @home modem komen en dan het WL gedeelte van speedtouch gebruiken.

Groeten,
Arnold

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Niet. De 716 is geen router, dus dat deel mis je.

Volgens mij is het ook niet mogelijk om 1 vd poorten om te trappen naar "WAN" poort.

Je kan 'm wel als AP/ATA gebruiken achter een bestaande router: DHCP uitzetten, ding een IPtje geven in de range van de andere router en via 1 vd lanpoortjes aan je router knuppen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Een 716v5WL als AP gebruiken is wel heel erg jammer, maar ik denk dat het wel kan. Dan kan je er 1 PC op aansluiten wireless die direct met je kabelmodem/@home praat.

Je kan hem inderdaad niet als 'draadloze breedbandrouter' gebruiken omdat hij alleen kan routeren als de WAN (internet) ADSL is. En bij kabelinternet is het Ethernet/netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Volgens mij kon het wel, ik had ergens gelezen dat je poortje 1 op de 716 kon instellen als "WAN" poort via TELNET. Stond in dat topic over de 716. Ik zal nog eens kijken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Yep; kan wel. tenminste, ik heb de 780 in Router mode draaien. neem aan dat de 716 dat dan ook wel kan.
Ik heb Orange ADSL, maar mijn speedtouch trainde maar in op 2Mbit en mijn Livebox op 15Mbit. Dus de Livebox in bridge gezet, en mijn speedtouch zo ingesteld dat poort 4 de WAN poort wordt, en ADSL uit staat.

Werkt perfect; kan ik fijn de router functionaliteit en nog het belangrijkste de VOIP functionaliteit gewoon gebruiken. trolleystad; volgens mij bedoel je mijn post in dat topic.

Krypt in "Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa..."
Misschien werkt dat ook voor de 716

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 26-07-2007 09:51 ]

Pvouput live

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Jep die bedoelde ik. Ik onthoud deze even voor de zekerheid omdat ik binnenkort ook dit modem als router wil gaan gebruiken i.c.m. XMS. Leuke is dat de phone poortjes blijven werken neem ik aan.

• Krypt
Alles blijft werken, behalve begint ie in het admin menu te mekkeren dat je breedband connectie down is. But who cares :D

Pvouput live

Verwijderd

Je kan deze ADSL modem wel als router gebruiken, een van je LAN poorten wordt dan de WAN pport. Dit is mogelijk via de zeer uitgebreide command line interface. Zie mijn bericht:

Verwijderd in "Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa..."

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 12:57 ]

• Krypt
p88l; hmm. die had ik nog niet gezien, heb ik voor niks zitten wachten op een reply van Speedtouch :)
Voortaan toch maar even beter zoeken.

Pvouput live

Pagina: 1