Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Frontend gezocht om film bibliotheek te presenteren

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Hoi,
Ik heb een PC ingezet als server, waar al m'n films op staan. De map met films is bereikbaar via een netwerkshare.

Ik heb een mediacenter PC staan, met Vista Home Premium en Mediacenter.
Ik gebruik Sam's Media Browser / Video browser als frontend in MCE. Die presenteert alle films met een hoes, en een (Nederlands) plot van de film erbij.

Die informatie krijgt hij van Salami's Movie Organizer (plot staat in een mymovies.xml bestand) Ook zet Salami's Movie Organizer automatisch twee snelkoppelingen in de map waar de film staat.
1 snelkoppeling naar de 'metadata' van de film (linkt naar de pagina van de film op moviemeter) en 1tje naar een pagina waar een poster op staat van de film.

Dit is een perfecte combi, en ziet er prachtig uit.

Maar hiervoor heb je dus wel Mediacenter nodig.

Ik wil voor m'n broertje en zusje ook zo'n mooi overzicht maken van alle films, maar om nou speciaal Mediacenter daarvoor te installeren is ook weer zo wat. Ook is Mediacenter redelijk zwaar, en moeten ze dan eerst nog vanalles aanklikken voordat ze bij de films uitkomen.

Ik wil gewoon een programma waarmee ikdit krijg.

Een vereiste is wel, dat hij kan omgaan met MovieMeter data. Ik wil geen IMDB gebruiken, omdat dat allemaal in het Engels is. En als het plot in het Nederlands is, snappen m'n broertje en zusje het ook beter.

Het is geen probleem als ik alle filmdata opnieuw moet scrapen, zolang ik maar niet alles met de hand moet invoeren.
Iemand een idee?

Verwijderd

Zoiets als dit dus (alhoewel ik niet weet of het werkt met die metadata, IMDB werkt in ieder geval wel):

http://www.mythtv.org/wiki/MythWeb
Screenshot: http://www.kormoc.com/pic...Web_MythVideo_Rewrite.png

Edit: Windows Port: http://www.mythtv.org/wiki/Windows_Port#Win32_Build_Script

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 17:24 ]

• ThinkPad
MythWeb ziet er wel nice uit :) Ik zal die eens gaan bekijken.

Het hoeft ook niet persé een programma te zijn.

Het gaat mij er gewoon om dat:
  1. Er een overzicht van alle films
  2. Er een plaatje + plot van de film is
  3. Dat ze op 1 ding klikken, en dat de film dan opent (liefst gewoon in WMP)
Het moet op XP werken, webbased is dus ook prima. Als ik maar geen ander OS hoef te installeren.

Booten van een MythTV liveCD ofzo is dus ook geen optie.

Edit: Dang, daar moet je dus eerst MythTV voor installeren, en als ik die Wiki mag geloven is dat een pain in the ass..

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2009 17:25 ]

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:20:
Edit: Dang, daar moet je dus eerst MythTV voor installeren, en als ik die Wiki mag geloven is dat een pain in the ass..
Zie de "Win32 Build Script" sectie. Het is inderdaad zo dat je eerst een mythtv backend op moet zetten; onder ubuntu is dat snel gebeurd, onder windows weet ik het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 17:32 ]

• ThinkPad
Weet iemand iets vergelijkbaars zoals MythWeb?

MythTV heb ik geprobeerd te installeren op m'n server (Win 2003) maar dat is echt brak, hij installeerd vanalles (MinGW ofzo) en het werkt nogsteeds niet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 17:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk eens naar Mediaportal icm. de Moving Pictures plugin. In de topicstart staan wel screenshots van Moving Pictures. Kleine opmerking erbij is nog dat de "look and feel" afhankelijk is van de gebruikte skin (die gewoon te downloaden zijn).

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ThinkPad
Die ziet er ook wel leuk uit, maar eigenlijk heb je dan ook weer een complete MediaCenter applicatie :P

Maar ik zal hem wel even installeren, en proberen.

Ik ben nu ook een kant en klare MythTV VMWare image aan het downloaden, dan kan ik die gewoon openen op m'n server, en dan Mythweb draaien.

Edit: Moving Pictures is helemaal top, precies zoals ik het wil.

Alleen dan zit ik nog met dat MediaPortal, dat duurt toch wel even om het op te starten, en ik moet elke keer naar Plugins, en dan Moving Pictures (naam heb ik gewijzigd naar Films :P )

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2009 14:06 ]

• ThinkPad
http://connect.collectorz.com/users/demo/movies/view

Dat is wat ik bedoel, maar dan nog met de mogelijk om op een link te klikken (die linkt naar de .avi file, of de map met VIDEO_TS bestanden) zodat je de film ook direct kunt kijken.

Ah, dit: http://www.bolidesoft.com/allmymovies/examples.html komt ook wel in de buurt, die heeft het al over de filename van de film })

Ik ga nog even verder kijken en experimenteren, maar als iemand wat weet, zeg het gerust!

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2009 21:17 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

Mystikal

It never hurts to help!

ThinkPadd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:11:
Die ziet er ook wel leuk uit, maar eigenlijk heb je dan ook weer een complete MediaCenter applicatie :P

Maar ik zal hem wel even installeren, en proberen.
Even is meestal niet het juiste woord met MediaPortal. Ik heb het zelf echter ook en als het eenmaal goed is opgezet is het echt top!! Mediaportal opstaren hoeft niet perse. Je zou natuurlijk kunnen hibernaten?

Basement Bios ---- Exo-S

• ThinkPad
Het is het allemaal niet, die opties die ik heb geprobeerd....

Iemand nog suggesties?

• ThinkPad
Kick
Pagina: 1