Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Computer valt uit en herstart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens wat moois

het begon donderdag: ik start mijn pc op (windows XP pro) ik krijg het windows logo met de laadbalk, direct een blauw scherm, pc stopt en windows start opnieuw op om bovenstaande te herhalen.

F8 gedaan tijdens opstarten, optie gebruikt dat hij opstart volgens de laatste bekende juiste methode (ofzoiets) en hij loopt.
Dag erna zelfde verhaal, dus maar een AVG free, Registry Mechanic en Spybot laten draaien. Uitzetten, opstarten, perfect.

Ik start vandaag de pc op, log mijn account in, krijg dat ontzettend irritante windows genuine advantage gebeuren en de pc doet verder niet. Hij laadt geen een van de icoontjes rechtsonder. PC denkt een beetje, maar doet niet veel en ik kan niet veel doen. Na lang wachten springt hij uit en start hij opnieuw op.
Dus ik log mijn account weer in en nu springt hij meteen na het WGA gebeuren uit om opnieuw op te starten.

Dus naar veilige modus, weer de 3 bovenstaande laten lopen: het mag niet baten.

Log file van Registry Mechanic geeft een aantal fouten met DCOM weer, allemaal o.a. 'kan niet in veiligemodus', dus dat zal wel kloppen, echter krijg ik de volgende log erbij:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AvgLdx86
AvgMfx86
Fips
intelppm
sptd

Dit geeft hij dus als log als ik gewoon opstart en hij zich weer hangt om opnieuw te starten. Ik ben eigenlijk ten einde raad. helaas bezit ik geen windows CD en kan dus geen reparaties uitvoeren op die manier.

Weet iemand raad??? please?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat voor foutcode en welke driver werden er vermeld op het blauwe scherm wat je kreeg?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 14:27
Misschien helpt dit:

Start op in veilige modus met netwerk ondersteuning.

Download de 'executable' van HijackThis, van hier:
http://www.trendsecure.co...tools/hijackthis/download

Geef dit een andere naam, bijv. "lubby0.com"

Open het programma, en klik op de eerste, bovenste, grote knop. Kopieer en plak het resultaat -duurt een minuutje of wat om alles op te zoeken- in het tekstvak, en klik op 'analyze' hier:

http://hijackthis.de/

Vink in HijackThis alle items aan die als gevaarlijk worden genoemd door de hijackthis.de website. En druk onderaan in het programma om alles op te ruimen.

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 14:27
Verder, als je gewoon een Windows XP licentie sticker op je PC hebt zitten kan je Microsoft bellen om dat WGA verhaal af te zetten.

Vanaf hier word alles uitgelegd: http://www.microsoft.com/genuine/default.aspx?displaylang=nl

Dingen zoals mublinder of sleutels veranderen zal je hier niet uitgelegd krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Naar het veranderen van sleutels of dat andere, daar vraag ik ook niet naar. Het gaat mij alleen om het opstart probleem...(edit: sorry was niet zo bot bedoelt als dat het hier overkomt, excuses!)

Hijackthis heb ik gedaan: 9dingen verwijdert, maar het mag niet baten...

Het blauwe scherm begint met een hele riddel over (virtueel?) geheugen dat onvoldoende zou kunnen zijn, daarna komt het volgende:

***STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0x8254F8Ec, 0xF8B6C968, 0x00000000)
*** 00000ECB - address 8254F8E4 base at 8254F000 Datestamp 4A82E2E3

met als volgt een stukje tekst over fysieke geheugendump welke voltooid is...

iemand die het weet...

Ps. ik heb ook meerdere malen geprobeerd terug te gaan in de tijd door een herstelpunt te pakken, maar dat wilt hij niet. Als hij na het herstelpunt te hebben gekozen automatisch opnieuw opstart dan krijg ik de melding dat dit niet gelukt is: er is niets verandert.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 21:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix zodat zoals hier gebruikelijk is het OS er ook in staat :)

Overigens hebben we in de Windows Clients - FAQ een link opgenomen naar de Windows Crash/Memory dumps FAQ en de Windows XP en 2000 BSOD guide.

Daarin kun je vinden hoe je een dergelijke foutcode kan interpreteren, en volgens mij zou je zelfs met die stopcode via een internetzoekopdracht ook nog wel wat kunnen achterhalen.
Begin daar ook eens mee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1