Hoi allemaal,
Ik heb opstartproblemen nadat ik vandaag de BIOS heb ge-update van mijn moederbord (ASUS Striker Extreme).
Wat heb ik gedaan: Heb in het BIOS menu het programma EZ Flash gedraaid om van mijn USB-stick de nieuwe BIOS versie te installeren. In dat programma gaf hij geen enkele foutmelding dus ik denk dat het flashen op zich goed is gegaan. Aan het einde gaf hij aan dat hij binnen 5 seconden opnieuw zou opstarten, maar vanaf toen ging het verkeerd.
Wat gebeurt er nu bij het opstarten:
Lampjes van moederbord branden zoals gewoon. Als ik op de power-knop druk gaan de fans draaien en hoor ik eventjes mijn harde schijven en ook de DVD-brander. Normaal gesproken stoppen de fans na een paar seconden maar nu blijven ze draaien. Ook zie ik niets op mijn monitor en geeft de monitor aan dat er geen inkomend signaal is. Verder hoor ik geen piepjes van het moederbord. Het LCD-schermpje aan de achterkant van de PC doet het al een tijdje niet meer dus daar kan ik ook niets uit concluderen. Dus: ik zie niets op mijn computerscherm, ik hoor geen piepjes en ik zie niets op het LCD-scherm. Dan blijft er nog maar weinig over om iets te kunnen concluderen
Wat heb ik al geprobeerd:
- DVD-brander loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- harde schijven loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- TV-kaart en geluidskaart loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- reset-knop gedrukt op moederbord (geeft hetzelfde resultaat)
- clear CMOS knop ingedrukt (geeft hetzelfde resultaat)
Dit zijn mijn belangrijkste systeemspecificaties:
- Moederboard: ASUS Striker Extreme (oude BIOS versie: 0701 --> nieuwe BIOS versie: 1901)
- CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (niet overgeklokt)
- Geheugen: Corsair TWIN2x2048-6400C4 (2 x 1GB) (niet overgeklokt)
- GPU: ASUS 8800 GTX (niet overgeklokt)
- HDD: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630AS, 500GB (in RAID 0)
- Voeding: Seasonic S12-600
- Monitor: Samsung SyncMaster 226BW
- Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Music
- TV kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
- Keyboard: Logitech G15 (USB)
- Muis: Logitech G5 (USB)
Wat raden jullie mij aan om te doen??
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb opstartproblemen nadat ik vandaag de BIOS heb ge-update van mijn moederbord (ASUS Striker Extreme).
Wat heb ik gedaan: Heb in het BIOS menu het programma EZ Flash gedraaid om van mijn USB-stick de nieuwe BIOS versie te installeren. In dat programma gaf hij geen enkele foutmelding dus ik denk dat het flashen op zich goed is gegaan. Aan het einde gaf hij aan dat hij binnen 5 seconden opnieuw zou opstarten, maar vanaf toen ging het verkeerd.
Wat gebeurt er nu bij het opstarten:
Lampjes van moederbord branden zoals gewoon. Als ik op de power-knop druk gaan de fans draaien en hoor ik eventjes mijn harde schijven en ook de DVD-brander. Normaal gesproken stoppen de fans na een paar seconden maar nu blijven ze draaien. Ook zie ik niets op mijn monitor en geeft de monitor aan dat er geen inkomend signaal is. Verder hoor ik geen piepjes van het moederbord. Het LCD-schermpje aan de achterkant van de PC doet het al een tijdje niet meer dus daar kan ik ook niets uit concluderen. Dus: ik zie niets op mijn computerscherm, ik hoor geen piepjes en ik zie niets op het LCD-scherm. Dan blijft er nog maar weinig over om iets te kunnen concluderen
Wat heb ik al geprobeerd:
- DVD-brander loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- harde schijven loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- TV-kaart en geluidskaart loskoppelen (geeft hetzelfde resultaat)
- reset-knop gedrukt op moederbord (geeft hetzelfde resultaat)
- clear CMOS knop ingedrukt (geeft hetzelfde resultaat)
Dit zijn mijn belangrijkste systeemspecificaties:
- Moederboard: ASUS Striker Extreme (oude BIOS versie: 0701 --> nieuwe BIOS versie: 1901)
- CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (niet overgeklokt)
- Geheugen: Corsair TWIN2x2048-6400C4 (2 x 1GB) (niet overgeklokt)
- GPU: ASUS 8800 GTX (niet overgeklokt)
- HDD: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630AS, 500GB (in RAID 0)
- Voeding: Seasonic S12-600
- Monitor: Samsung SyncMaster 226BW
- Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Music
- TV kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
- Keyboard: Logitech G15 (USB)
- Muis: Logitech G5 (USB)
Wat raden jullie mij aan om te doen??
Alvast bedankt voor jullie hulp.