Toon posts:

[Online] Street Fighter 4, grrr..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Street Fighter 4 Online...jaah

Ik persoonlijk word er helemaal gek van en ben een zware newbie (waarschijnlijk)
Mijn 'probleem'.. nou.. ik kan gewoon niet winnen XD.. hoe zwaar ik het ook probeer.. het is soms zoo ontmoedigend.

Ik kocht Street Fighter 4 bij de MediaMarkt nog geen 2 weken geleden, ik was altijd gek op street fighter, en ik heb ook de Super Nintendo delen helemaal grijs gespeeld. Dus dan maar deel 4 kopen. Live account aangemaakt en oefenen, oefenen en oefenen.

Ik speel zelf met Chun-Li en ik gebruik een XBOX 360 controller.. ik heb dus me helemaal suf zitten oefenen en heb geprobeerd haar skills te masteren (lukt best aardig, maar het wil niet altijd 100%).
Ik dus vol enthousiasme met online matches aan de slag...nou ik heb het wel beter geweten 8)7
Ik heb rond de vijftig matches gespeeld.. en hou je vast.. ik heb er 2 gewonnen XD.

Ook word ik helemaal sch**ten gek als mensen zich voordoen als 'recreatie' gamer en intussen je helemaal platwalsen of mensen die de fireball move spammen (zoals bij Ken en co. dus).
Waar in godsnaam is het eergevoel gebleven XD.. een winst waar je trots op kunt zijn dat je spectaculaire en afwisselende moves gebruikt.. in plaats van dekken en spammen...ach ja..kan ik tenminste nog trots wezen met mijn 43 GP die ik heb gekregen.. want blijkbaar krijg je 1 GP als je een online match verliest *kuch*

Elke keer als Street fighter 4 Online aanslinger krijg ik dus een minderwaardigheids complex..
Dus.. is het echt zo moeilijk om de matches te winnen.. want ik dacht dat ik een competente speler ben.. maar na al die verliezen.. heb ik het wel beter geweten,, ;(

Wat doe ik fout!?!
Of hebben jullie tips voor de online gaming sector..want hoe vaak ik ook blijf verliezen.. ik hoop nét op dat winnende potje... :/

Verwijderd

Misschien een nieuwe tactiek ofzo :p?
Werkte ook bij mij met fifa, eerst verloor ik 1 op de 4 potjes, en nu win ik vooral.
En natuurlijk gewoon blijven oefenen en proberen om de kalmte te bewaren :)

Verwijderd

Schop de mensen uit je room die gewoon lame spelen.

Ga met wat bekende / vaste mensen spelen en doe daar ervaring op. Het heeft inderdaad geen zin als jij een room binnenkomt met volle zin om een lekker potje tactisch te knokken terwijl de tegenstanders alleen maar kutmoves kunnen. Gewoon stressvol om zo te spelen :P

Gelukkig heb ik ook geen SF4, eerder een oudere huisgenoot gehad die wel eens kwam gamen met zijn Xbox omdat ik een HD-TV had :)

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
lees het andere topic bijvoorbeeld

[Multi] Street Fighter IV - deel 2

[ Voor 47% gewijzigd door djerror op 13-08-2009 18:09 ]

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Inderdaad, dit soort verhalen hebben we al 216527 keer gezien in het Street Fighter IV topic.

Maar ik zal even kort samenvatten wat ik altijd hierop antwoord.

1) Blijf oefenen. Zowel in Training Mode als tegen menselijke spelers. Leer de ins en outs van je eigen character, maar ook van de andere characters, zodat je weet wat je in elke situatie moet doen.

2) Er bestaat niet iets als "etiquette." Je vindt dat mensen te verdedigend spelen (turtlen) en dat ze te veel fireballs gooien? Het zijn legitieme strategiën. Je kunt het wel irritant vinden, maar niemand heeft daar een boodschap aan. Leer ermee leven.

En 3)
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:13:
Elke keer als Street fighter 4 Online aanslinger krijg ik dus een minderwaardigheids complex..
Dus.. is het echt zo moeilijk om de matches te winnen.. want ik dacht dat ik een competente speler ben.. maar na al die verliezen.. heb ik het wel beter geweten,, ;(
Dat is je voornaamste probleem. Als je bij voorbaat al denkt dat je niet kunt winnen, ben je kansloos. Niet opgeven.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 18:34

On_E

Housemusic

Oefenen, oefenen, en nog eens oefenen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En neem het niet zo serieus...
wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 11:58

Nohead

PSN ID: Nohead

Zoals de rest al zegt blijven oefenen!
Je moet echt je moves masteren, en weten hoe je je tegenstanders kan beaten met counters.

Denk ook eens goed na waarom je verliest? Verlies je omdat je geen kans krijgt om aan te vallen, te veel combo's op je dak. Of verlies je omdat jouw aanvallen continu gecounterd worden?
Spammende ken's kan je ook omheen.. Spring over de vuurbal heen of neutrale sprong?

Anders neem eens een video op van jou chun online dan kunnen wij misschien ook zien wat je fout doet.
Heb je de trails van Chun al volledig doorlopen normal en hard?

En hoe breng je het af tegen de CPU op normal mode? Kan je dan wel iedereen verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nohead schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:40:
Zoals de rest al zegt blijven oefenen!
Je moet echt je moves masteren, en weten hoe je je tegenstanders kan beaten met counters.

Denk ook eens goed na waarom je verliest? Verlies je omdat je geen kans krijgt om aan te vallen, te veel combo's op je dak. Of verlies je omdat jouw aanvallen continu gecounterd worden?
Spammende ken's kan je ook omheen.. Spring over de vuurbal heen of neutrale sprong?

Anders neem eens een video op van jou chun online dan kunnen wij misschien ook zien wat je fout doet.
Heb je de trails van Chun al volledig doorlopen normal en hard?

En hoe breng je het af tegen de CPU op normal mode? Kan je dan wel iedereen verslaan?
Nou ik heb het spel 2 weken geleden gekocht en ik heb me er best aan vast zitten knopen.
Ik heb de eerste 2 trials van normal gehaald, en tegen ik heb Arcade mode met medium doorgelopen (al was dat al een hel voor mij XD). Dus waarschijnlijk dat het beter zou zijn eerst alle trials door te lopen?

Nou het is gewoon héél vaak dat ik aanvalleen dus mis doordat ik (waarschijnlijk) té traag reageer..en met die XBOX controller gaat het ook niet altijd vlekkeloos :o
Ik speel nog steeds vrij vaak offline en zo nu en dan een potje online..gewoon om te kijken of ik daadwerkelijk wel beter ben geworden.. Aan de PC ligt het niet, want die draait het spel met 60 frames.

En over dat filmpje.. hoe moet ik dat precies aanpakken?

In ieder geval.. mijn excuses voor het feit dat er een topic over SF 4 was.. ik dacht dat ik doormiddel van de [online] tag iets zou afwijken van de grote topic ..nogmaals, sorry. En ik wil jullie in ieder geval wel bedanken voor de reacties (waardeer het wel erg)

PS: Die ultra move is een echte uitdaging.. moet de knoppen zo snel drukken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 16:26

KneoK

Not in a million lightyears

Zorg dat je met mensen kan oefenen die het geduld kunnen opbrengen je dingen bij te leren, die je niet alleen kapot proberen te maken. Het zit 'm allemaal in timing en tactiek, door veel te oefenen zul je het uiteindelijk wel in de vingers moeten krijgen. En van de 50 maar 2 winnen ? Klinkt slecht, maar van de bijna 1000 matches heb ik er ook maar 38% gewonnen hoor (op de pc, op 360 minder matches gespeeld maar ongeveer hetzelfde percentage), de meeste pas recent omdat het gewoon tijd nodig heeft om alles op commando uit te kunnen voeren terwijl je zwaar onder druk gezet wordt. Oh, en leer te wennen aan pubertjes die het spel iets te serieus nemen en menen je 'tips' te moeten geven over je spelgedrag ;)

Ik speel in de eerste ronde heel terughoudend, even aftasten wat de ander doet en afhankelijk daarvan m'n eigen spel bepalen. Als mensen te verdedigend spelen dan kunnen ze van mij ook een vuurregen verwachten, willekeurig gevolgd door jumps of teleports (Akuma), als je na de vierde vuurbal nog niet doorhebt dat het niet slim is om in een hoekje te blijven zitten of mij te bestoken met vuurballen dan is dat maar niet anders. Veel Sagats doen niet anders, als ik rustig blijf dan maken zelfs zij geen schijn van kans meer met alleen spammen, afwisselend grond- en luchtballen, een, twee of drie, een goed getimede teleport en je bent alsnog gewoon het zaadje, dan dwing je de ander z'n tactiek aan te passen, het verschil tussen een spammer en iemand die ruimte probeert te scheppen en elke vuurbal precies timed is moeilijk te zien. En zoals al eerder gezegd, het is gewoon een legitieme manier van winnen, er zijn eindeloos veel mogelijkheden om duidelijk te maken dat spammen niet altijd het beste is, zeker met Chun Li.

Veel mensen spelen wat roekeloos, daar kun je heel zenuwachtig van worden, maar als je weet wanneer je moet blocken (en hoe je moet blocken, als mensen op je af komen springen dan doen ze vrijwel altijd een hoge en een lage aanval, anticipeer daarop, dat gaat je al veel frustratie schelen) en wanneer je de aanval moet kiezen dan ben je al een heel eind. De moves zelf kun je gewoon oefenen, doe niet alleen de trials, maar ook veel in training mode en herhaal alles gewoon heel vaak van beide kanten, dan krijg je het vanzelf in je vingers.

En ga voorlopig lekker player matches spelen, die punten kunnen je alleen maar intimideren, het is niet tof om met 43 puntjes tegenover iemand met 15k komen te staan, ongeacht of je makkelijk van 'm zou kunnen winnen.

Er zijn ook veel goede guides die veel aspecten van het spel uitleggen (combo's, linking, focus, supers/ultra's, gebruik van je pad of stick, noem maar op), veelal op Youtube wel te vinden.

Als je echt door wil gaan met de game dan is een fightpad of arcade stick zeker een aanrader, de knoppen zitten niet zo op elkaar gedrukt, de d-pad werkt al veel beter, de stick is heerlijk als je daar aan kunt wennen. Je kunt ze gewoon op de pc aansluiten, andere fighters werken ook prima met de pad of stick (zelfs Mame en Mugen) dus dat verantwoord de prijs misschien een beetje.

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 14-08-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow cool KneoK voor deze uitgebreide uitleg.. dit zal ik zeker in mijn spelgedrag meenemen.
Het is alleen dat als je zo vaak verliest.. dan weet je gewoon dat er iets 'mis' met je spelgedrag is.. vandaar

Ik vind het echt super voor de moeite die je hebt genomen om dit uit te leggen.. echt super :D, heb er zeker wat aan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chun Li vind ik niet geschikt voor beginners: ze ontvangt veel damage en moet omgekeerd veel moeite doen om fatsoenlijke damage uit te delen.

Je komt uit het SF2 tijdperk dus zou ook Honda, Blanka, Guile, Balrog kunnen gebruiken om mee te beginnen: Het zijn ook charge characters, ze kunnen veel meer damage incasseren en zelf uitdelen. Honda bijvoorbeeld vind ik op G3 niveau zelfs overpowered. Met maar 2 moves (sumo headbutt en splash) hak je iedereen al in de pan: veel damage, meestal prio tov tegenstander en lastig te counteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Slashdotter op 14-08-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:13:
Ook word ik helemaal sch**ten gek als mensen zich voordoen als 'recreatie' gamer en intussen je helemaal platwalsen of mensen die de fireball move spammen (zoals bij Ken en co. dus).
Mensen in G3 zijn toch ook recreatieve spelers :?
Anders zaten ze wel in G2.

En Chun Li´s reactie op fireballers is helaas voorspelbaar. Ze kan er alleen overheen springen maar landt dan meestal in een van de vele anti air moves. Met bijvoorbeeld Honda `sumo splash" ik daar dwars doorheen. Hij is veel simpeler voor beginners om in G3, G2 en zelfs G1 partijen mee te winnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Slashdotter op 14-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Slashdotter schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:31:
En Chun Li's reactie op fireballers is helaas voorspelbaar. Ze kan er alleen overheen springen maar landt dan meestal in een van de vele anti air moves.
Dat is niet helemaal waar. Hazan Shu gaat over vuurballen heen; haar Ultra gaat erdoorheen en heeft een groot bereik (zelfs full-screen als je timing goed is). Ik vind dat een Chun met Ultra in het voordeel is tegen Shoto's en Sagat, aangezien ze dan niet meer zomaar fireballs kunnen gooien. Gewoon aan de andere kant fireballs opvangen met FA, dan stoppen ze wel. En als ze dom genoeg zijn om door te gaan, boem, gratis damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Slashdotter schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

Mensen in G3 zijn toch ook recreatieve spelers :?
Anders zaten ze wel in G2.

En Chun Li´s reactie op fireballers is helaas voorspelbaar. Ze kan er alleen overheen springen maar landt dan meestal in een van de vele anti air moves. Met bijvoorbeeld Honda `sumo splash" ik daar dwars doorheen. Hij is veel simpeler voor beginners om in G3, G2 en zelfs G1 partijen mee te winnen.
focus, absorb, cancel.

Mijn tip, koop een fatsoenlijke fightpad.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

focus, absorb, cancel.

Mijn tip, koop een fatsoenlijke fightpad.
`

Jah ik zat al te kijken voor 1.. XD
Ik denk dat ik er wel 1 ga halen.. want die XBOX controller werkt wel fijn maar gewoon niet fijn genoeg om fatsoenlijk te kunnen gamen (online dan)
Pagina: 1