Toon posts:

Gaming pc, budget ~ € 1500

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag allemaal,

Ik had een vraagje voor iemand die er tijd voor heeft.
Ik wil een nieuwe pc kopen, aangezien ik binnenkort op kamers ga, en ik me daar ook wel een beetje wil kunnen vermaken. de pc die ik nu heb, welke ik 2 jaar geleden heb gekocht blijft thuis. Deze was redelijk topnotch, zeker in die tijd (8800 gtx, duocore,....) en heeft het de afgelopen 2 jaar prima getrokken qua games. Nu had ik deze pc gekocht bij paradigit. dit is mij opzich prima bevallen, maar qua prijs kan het zeker beter. Ik wilde nu dus zelf een pc bouwen, maar ik ben totaal niet meer op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen wat werkgeheugen, videokaarten, processoren, moederborden, ... betreft. Daarom wilde ik vragen of jullie mij hierbij konden helpen.

Ik wil graag een pc die, zoals mn vorige, toch wel zeker een redelijke tijd vooruit kan wat betreft gamen (het liefst in de hoogste grafische settings dus).
Verder heb neem ik niks mee van mn vorige pc, dus ik heb alles nodig (beeldscherm, muis, toetsenbord,...)

Is dit mogelijk met 1500 euro? het mag iets meer zijn, maar bij 1700 euro is het einde van mn spaargeld wel zo ongeveer bereikt...

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite, en een vriendelijke groet.

Jan Willem van der Klis

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

Releases

Ja maar!

Als je even hier tussen kijkt vind je voldoende informatie over een goed game systeem.
Voor 1200 euro of tot 1750. Aan jou de keuze. Uiteraard kan je de benodigde dingen die je al heb schrappen van de lijst.
http://tweakers.net/revie...ide-editie-juli-2009.html

[ Voor 35% gewijzigd door Releases op 12-08-2009 18:29 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

hoi Jan Willem van der Klis,

dit al gezien?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009

Verwijderd

http://tweakers.net/ext/p...2C238487%2F1%2C224030%2F1

toetsenbord en muis moet je zelf even uitzoeken, ik vind zelf de mx518 een fijne muis.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel black.
Maar waarom is het zo dat, ook in de BBG's, er steeds word gekozen voor SLI of crossfire? Is het niet beter om in plaats van 2 kaarten van 200 euro, 1 kaart van 400 euro te kopen?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:36:
Ok dank je wel black.
Maar waarom is het zo dat, ook in de BBG's, er steeds word gekozen voor SLI of crossfire? Is het niet beter om in plaats van 2 kaarten van 200 euro, 1 kaart van 400 euro te kopen?
Google is your friend!

Bovendien is er in de 400~euro range alleen maar de keus tussen de GTX295 en de HD4870X2, en ja, het is inderdaad zo dat twee 4890´s een 4870X2 of GTX295 eruit trekken.

Verwijderd

''Maar waarom is het zo dat, ook in de BBG's, er steeds word gekozen voor SLI of crossfire? Is het niet beter om in plaats van 2 kaarten van 200 euro, 1 kaart van 400 euro te kopen?''

Deze kaarten zijn samen gewoon sneller, een gtx295 gebruikt wel minder stroom. zoek maar wat reviews op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:36:
Ok dank je wel black.
De GTX 295 en HD4870X2 die, zoals rodie 83 zegt in die pricerange zitten, zijn verkapte SLI en crossfire(respectievelijk een GTX 275 SLI op 2 of 1 pcb's of 2x HD4870 1GB op 1pcb).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.

En hoe zit het met werkgeheugen (dualchannel?) en RAID voor de harde schijf(ven)?
Is dat nog echt belangrijk bij gamen, of zijn dat maar de paar procentjes verschil, die voor de niet-computerbekende niet de moeite waard zijn?

Verwijderd

werkgeheugen gewoon DDR 3
Informatie over Raid:
( Wikipedia: Redundant Array of Independent Disks )

Verwijderd

Topicstarter
Raid 0 zou dus het beste zijn voor gamen. Maar is het echt de moeite waard, of is een normale, goede harde schijf van 10000 RPM ook genoeg?

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:39:
Raid 0 zou dus het beste zijn voor gamen. Maar is het echt de moeite waard, of is een normale, goede harde schijf van 10000 RPM ook genoeg?
Ik denk dat het handig is om je toch even in te lezen. Dit is voor jou makkelijker, maar ook voor je mede tweakers :P

RAID FAQ

[ Voor 27% gewijzigd door Mizojojo op 12-08-2009 22:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.