Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Ik heb begin juni een laptop verkocht via ebay. Deze werd netjes betaald en heb ook telefonisch contact gehad met deze meneer/jongen. een stuk of 8-9 keer. Als laatste wat hij tegen mij telefonisch zei was dat hij erg blij wat met de laptop.

Vandaag dus een bericht ontvangen van paypal:

Beste ********

We zijn er onlangs van op de hoogte gesteld dat één van uw kopers een
terugboeking heeft ingediend en de kaartuitgevende instantie heeft gevraagd
een betaling aan u op 8 jun 2009 terug te draaien.

De koper beweert dat deze aankoop heeft plaatsgevonden zonder autorisatie
voor het gebruik van de creditcard. De kaartuitgevende instantie van de
koper heeft aanvullende informatie over deze transactie van u nodig.

-----------------------------------
Transactiegegevens
-----------------------------------

Naam koper:*****
E-mail koper:***@hotmail.com
Transactiereferentie koper: 6GE42983XP8209147

Transactiedatum:8 jun 2009
Transactiebedrag:-187,50 EUR
Referentienr.: PP-762-595-186
Uw Transactie-identificatienummer: 6GE42983XP8209147

Als ik kan aantonen dat ik alles heb verstuurd heb ik nog een zaak. Maar ik heb de track en trace niet meer. Ik heb contact opgenomen met tnt en die zeggen ook zonder track n trace kunnen wij weinig voor u betekenen. Dus tnt is loos. Wat kan ik nu t beste doen? Ik heb t adres van die man en die kwam ook overeen met die van het ebay adres. Ik heb ook t telefoon nummer van hem. Ik denk erover om hem gewoon te bellen en te vragen en t gesprek op te nemen. Ik weet dat deze niet rechts geldig is maar dat is tot zover ik weet mijn enige houvast. Ik ga ook a.s. zondag op vakantie dus dit komt op een super slecht moment uit.
nog meer ideeen? Ik ga in geen geval van mijn verlies nemen. Ethiek heb ik hoog in t vandel en zelfs als t om een bedrag van 5 euro zou gaan dan nog zou ik tot eind gaan als t kon. Ik geef t liever weg aan een goed doel dan een flapdrol die zoiets denkt te kunnen flikken.

Alle hulp is welkom :(

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je naast telefonisch contact ook nog contact per email gehad? En heb je die email nog?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je de koper ook het T&T heb doorgegeven, neem aan via email oid? Uberhaubt iets via brief/mail gedaan?

Maar zou heb in ieder geval bellen, om even uit te horen wat hiervan nu precies de bedoeling is.

Het verhaal al richting paypal schrijven, niet direct naar het T&T verwijzen maar algemene voortgang van zaken.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 12-08-2009 17:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:30:
Heb je naast telefonisch contact ook nog contact per email gehad? En heb je die email nog?
Alleen de verzonden emails. Daarin gaf ik als laatst aan wat het ww was van het systeem. Mijn inbox maak ik regelmatig schoon als iets afgerond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon persoonlijk bij hem langs gaan, als hij niet heeft betaald is het object ook niet van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:31:
Ik neem aan dat je de koper ook het T&T heb doorgegeven, neem aan via email oid? Uberhaubt iets via brief/mail gedaan?

Maar zou heb in ieder geval bellen, om even uit te horen wat hiervan nu precies de bedoeling is.

Het verhaal al richting paypal schrijven, niet direct naar het T&T verwijzen maar algemene voortgang van zaken.
die had ik hem via sms gestuurd. Ik ga ook maar ebay even gemailed om te kijken of ze alle mail gegevens nog hebben. Ook ga ik vodafone bellen om te kijken of ik die sms jes nog kan opvragen oid.
Paypal ga ik ook zo mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
Ziet ernaar uit dat iemand die laptop op creditcard heeft gekocht via paypal, en vervolgens via de creditcardmaatschappij de transactie terugdraait omdat het zgn een ongeldige transactie zou zijn. Overigens ook lekker om daar 2 maanden later nog eens mee te komen, maargoed, creditcardrekeningen laten vaak extreem lang op zich wachten :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Praetextatus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:34:
[...]

Alleen de verzonden emails. Daarin gaf ik als laatst aan wat het ww was van het systeem.
Onderaan die email hangt niet toevallig een citaat van de koper die meldt dat hij de laptop ontvangen heeft en het wachtwoord nodig heeft?

En in die verzonden mails staat niet het T&T-nummer?
Praetextatus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:
[...]
die had ik hem via sms gestuurd.
Laat me raden: De outbox van je telefoon mik je ook regelmatig leeg?

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 12-08-2009 17:37 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is natuurlijk niet slim zulke dingen zo kort te bewaren, email desnoods in een aparte map/bestand.
_JGC_ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:
Ziet ernaar uit dat iemand die laptop op creditcard heeft gekocht via paypal, en vervolgens via de creditcardmaatschappij de transactie terugdraait omdat het zgn een ongeldige transactie zou zijn. Overigens ook lekker om daar 2 maanden later nog eens mee te komen, maargoed, creditcardrekeningen laten vaak extreem lang op zich wachten :X.
Inderdaad, is jaar of 2 terug een aardige hype geweest. (zeker aankopen in het buitenland kon je zo 'makkelijk gratis' krijgen).

Maar met T&T code sta je al bijzonder sterk, zeker als die adressen gelijk zijn (paypal/verzendadres). Dan leggen ze de bal bij de koper neer en lijkt me het een zaak te worden met paypal/cc-mij en de koper.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 12-08-2009 17:43 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:36:
[...]

Onderaan die email hangt niet toevallig een citaat van de koper die meldt dat hij de laptop ontvangen heeft en het wachtwoord nodig heeft?

[...]

Nee helaas. We hebben bijna alleen maar contact gehad via de telefoon. Alleen een enkele keer via de mail. Die dateert ook van 2 maanden geleden. Wat ik wel aan zou kunnen geven is waarom de koper dit niet eerder heeft gedaan daar hij 2 maanden niets van zich heeft laten horen. 1x per maand krijg (aan t eind van de maand meestal) krijg je ook een afschrift van de creditcard maatschappij. Waarom toch 2 maanden wachten?

En inderdaad ruim ik t met regelmaat op. :/ Ik heb ook besloten om maar archiveer software aan te schaffen om alle papieren te backuppen. Maar hoe los ik dit op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die T&T kan je nog terughalen als je het zelf hebt ingevuld in de browser :) https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/

Als je even belt waar hij aan toe is, zal hij zich misschien bedenken.

"De koper beweert dat deze aankoop heeft plaatsgevonden zonder autorisatie voor het gebruik van de creditcard."
Dit moet hij dan toch aan kunnen tonen + pakket terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
_JGC_ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:
Elke maand krijg je zoiezo een rekening van de cc. Dus deze man is 2 rekeningen laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:44
Als je hem belt, is het gesprek opnemen wel verstandig. Rechtsgeldig of niet (het is trouwens wel rechtsgeldig), je staat sterker wanneer je de gesprekken wel opneemt. Als het goed is, zijn de sms'jes nog wel op te vragen bij Vodafone, alleen denk ik niet dat jij ze mag opvragen. Dat kan vast alleen door de politie gebeuren (na machtiging van de rechter-commissaris of zo).

En inderdaad, bewaar altijd je administratie - en backup ze ook als het even kan. Daarmee verkom je dit soort ongemakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
Xander schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:36:
[...]

[...]

Nou, dan mag hij eerst de laptop terugsturen, daar hij beweert hem in goede orde te hebben ontvangen.
Ik doe veel transacties met mijn Mastercard gekoppeld aan mijn PayPal account waarbij hij zal moeten aantonen dat in weerwil van zijn beweringen het object niet zou zijn ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
Praetextatus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

Elke maand krijg je zoiezo een rekening van de cc. Dus deze man is 2 rekeningen laat.
Ik heb half juli iets met visa betaald, heeft 2 weken geduurd voor het in mijn online rekeningoverzicht verscheen, en ik verwacht eind augustus pas de rekening. Het kan dus wel degelijk anderhalf tot 2 maanden duren voor je de rekening krijgt van een transactie.
Als je elke maand iets met CC betaalt krijg je uiteraard elke maand een rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Het kan natuurlijk ook best een gevalletje Paypal account gekraakt, wat nu? zijn natuurlijk. Dan zou je op enige wijze het huidige adres moeten vergelijken met het adres waar je het pakket naar hebt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:27
r0b schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:30:
Het kan natuurlijk ook best een gevalletje Paypal account gekraakt, wat nu? zijn natuurlijk. Dan zou je op enige wijze het huidige adres moeten vergelijken met het adres waar je het pakket naar hebt opgestuurd.
Eigenlijk zou je het huisadres van de PayPal account op moeten vragen. Komt dit overeen waarnaar je het heen hebt gezonden dan is je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

console schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:51:

Eigenlijk zou je het huisadres van de PayPal account op moeten vragen. Komt dit overeen waarnaar je het heen hebt gezonden dan is je probleem opgelost.
Goed punt. Nog beter is natuurlijk om dit aan PP door te geven. Dan mogen zij het uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27

Pogostokje

* twiet *

Paypal is niet zo van uit het uitzoeken, helaas. Je hebt al snel verloren bij ze. Je moet een sterk verhaal hebben waar zij mee kunnen aankomen bij die CC maatschappij want zelf zullen ze dat verhaal niet verzinnen voor je en dan verlies jij. Redelijkheid kost hun geld, en klanttevredenheid daar worden ze niet rijk van. Ze maken liever een geschil tussen jou en hun dan met de CC maatschappij van die ander. Eigen ervaring, helaas.
Die T&T is goud waard in dit verhaal, trek desnoods je hele huis overhoop om te zien of je niet nog een bonnetje daarvan hebt ofzo. Ook geen handtekening voor ontvangst laten terugkomen naar je, zoiets? Als je naief helemaal niks aan concreet bewijs hebt bewaard dan vrees ik dat dit een harde les is... :(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde vind ik dat aan de autorisatie wordt getwijfeld. Wat doen ze dan bij jou? Als jij geen bonnetje kunt laten zien (hij heeft hem afgehaald bijvoorbeeld), dan zou je de claim verloren hebben? Vreemde gang van zaken! Volgens mij komt PP nu aan bij de verkeerde. In het meest ongunstige geval is er een account gehackt en wordt de verkopende partij de dupe van potentiele onzorgvuldigheid van de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk niet zozeer dat paypal/creditcard bedrijf aan hem twijfelt, maar aan de koper. Koper dient immers een terugdraaiverzoek in, als verkoper gegevens kan geven ter controle (adres bv tov creditcard gegevens) dan is het vrij snel klaar.

Dus leg gewoon verhaaltje uit (zeg dan niet dat je T&T kwijt bent), geef zijn adres evt telefoonummer etc, dan is het verder zaak aan hun. Zie jezelf als getuige ofzo.

Als paypal aan koper twijfelt zetten ze zijn geld al vrij snel op hold, tot het onderzoek is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo slim natuurlijk om je gegevens, TNT en sms'jes zomaar weg te gooien, maar daar ben je inmiddels wel achter. Je hebt daar helemaal geen speciale software voor nodig trouwens. Bij je telefoon komt vaak al software om dingen te back-uppen of printjes uit te draaien en in je mailbox kun je aparte mappen aanmaken waardoor je dus zakelijke transactie's daar makkelijk in kan opslaan.

Misschien is het wel verstandig, ondanks het weinige materiaal wat je nu voor handen hebt, om te informeren bij de politie of je aangifte kan doen voor oplichting, want daar riekt het hier een beetje naar. De aangifte zal je zaak tegenover Paypal in ieder geval sterken.

En het lijkt me sterk dat TNT specifiek een trace route nummer nodig heeft, ze hangen mag ik toch hopen wel gegevens van afzender in hun systeem ? Dus op jou naam moet dat toch wel te achterhalen zijn, lijkt me meer een kwestie van willen.

Overigens bewaar ik 5 jaar mijn gegevens wat ik online aankoop, zeker ook makkelijk ivm. garantie etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 19:37

Part

Helemaal niets.....

Is dat de hele mail van PayPal?

Ik heb het idee dat het laatste stuk ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even in persoon naar een TNT filiaal. Zoek op op welke datum je dat pakket hebt verstuurd (pin afschrift?) en ga met zijn adres naar een balie en ga niet weg voordat je het T&T nummer hebt. De vraag is of ze niet kunnen of niet willen. Geef aan dat het voor jou om een groot bedrag gaat waardoor je anders gedupeerd bent.

• coenraad12
SinergyX schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:44:
Ik denk niet zozeer dat paypal/creditcard bedrijf aan hem twijfelt, maar aan de koper. Koper dient immers een terugdraaiverzoek in, als verkoper gegevens kan geven ter controle (adres bv tov creditcard gegevens) dan is het vrij snel klaar.

Dus leg gewoon verhaaltje uit (zeg dan niet dat je T&T kwijt bent), geef zijn adres evt telefoonummer etc, dan is het verder zaak aan hun. Zie jezelf als getuige ofzo.

Als paypal aan koper twijfelt zetten ze zijn geld al vrij snel op hold, tot het onderzoek is afgelopen.
Op hold zetten, zal weinig uithalen, daar er wel een bepaald bedrag op de rekening van de koper moet staan.
En daar twijfel ik aan. Daar heeft hij ongetwijfeld voor gezorgd. CC of bankrekening aansluitend loskoppelen
Als je de AV naleest, kom je er al gauw achter dat de zekerheid die PP je biedt, vrij weinig om het lijf heeft. :'(

Wellicht offtopic, maar maak twee accounts aan, een bij Gmail en een bij Hotmail en je hebt een archief. :)

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

volgens mij als je iets via ebay koopt gata de koper via ebay naar paypal.
en krijgt daarna ook bevestiging dat het betaalt is dus paypal zal toch echt de gegevens wel kunnen vinden .
ook ebay kan de gegevens trug vinden want de koper zal wss in hebben moeten loggen op ebay om de koop rond te maken . en dan ook krijg je van ebay de optie om te confirmen .
koper moet dus zeker 2 keer confirmen of die iets wil kopen.
dus ebay en ook paypal (eigendom van ebay) zullen in logs het geheel moeten kunnen trughalen lijkt me.

hmm

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:52
style2k schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:55:
volgens mij als je iets via ebay koopt gata de koper via ebay naar paypal.
en krijgt daarna ook bevestiging dat het betaalt is dus paypal zal toch echt de gegevens wel kunnen vinden .
ook ebay kan de gegevens trug vinden want de koper zal wss in hebben moeten loggen op ebay om de koop rond te maken . en dan ook krijg je van ebay de optie om te confirmen .
koper moet dus zeker 2 keer confirmen of die iets wil kopen.
dus ebay en ook paypal (eigendom van ebay) zullen in logs het geheel moeten kunnen trughalen lijkt me.
ja, maar natuurlijk niet van de verzending...

...less is more

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kan het niet zijn dat de koper betaald heeft met iemand anders zijn cc
En dat de cc-eigenaar het nu terugboekt?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• style2k

style2k

hmm

nee idd dat klopt maar de koper zegt dat de paypal transactie zonder toestemming is gebuert.
en dat kan paypal/ebay dus wel zien .
want als de koper 2x confirmation gegeven heeft is de reden die de koper aangeeft voor truggave onterrecht.

hmm

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm mis ik hier iets? Er staat in de mail van PP niet dat het artikel niet geleverd is.
En wat bedoelen ze met "De koper beweert dat deze aankoop heeft plaatsgevonden zonder autorisatie
voor het gebruik van de creditcard."
PP is toch degene die de koper laat betalen met een creditcard? Hoe de koper aan PP betaald heb jij toch verder geen biet mee te maken lijkt mij.

• coenraad12
Helemaal mee eens. Als ik betaal met mijn PayPal account, volgt er een overboekingsoverzicht per mail.
Als verkoper ontvangt met zijn PayPal account, is het toch een koud kunstje om in je history naar bij en afschrijvingen te kijken.

Dit is een reactie op Style2K

[ Voor 6% gewijzigd door coenraad12 op 13-08-2009 16:07 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je dit eigenlijk nog simpeler moet bekijken. Het is namelijk de schuld van paypal. Als jantje naar de bank gaat en die stort 100e en maakt dat over aan mij daarna. Vervolgens komt de bank erachter dat het geld van jantje nep was. Dan zegt de bank toch ook niet aan mij dat ik dat geld terug moet betalen? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Degene van wie de account is is toch verantwoordelijk voor wat er met de gekoppelde CC gebeurd? Oftewel Paypal heeft ruzie met de eigenaar van de account, die mag gaan uitleggen waarom hij een uitgave heeft gedaan zonder juiste Creditcard. Ik zou hier even met je rechtsbijstand (als je die hebt) over bellen, aangezien me dit niet zo'n heel moeilijk verhaal lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 13-08-2009 16:07 ]

• style2k

style2k

hmm

nee idd er is iemand ingelogd op de koper zijn paypal account nadat die minstens 2 keer toestemming heeft gegeven op ebay en confirmatie op paypal . dus paypal heeft het geld van de daarbij horende credit kaart gehaald .
logisch natuurlijk.
dat de koper zegt dat dat ongeautoriseerd is kan maar 2 dingen betekenen .
of de koper wil op een viese manier zijn geld trug zien . maar dan nog weet paypal dat hij op ja gedrukt heeft voor toestemming van de transactie . dus in dit geval jammer helaas voor koper lijkt me .
of in geval 2 het account is gehacked ..

je zou ook is het account van de koper kunnen bekijken of googlen mss staan er wel meer klachten over hem op internet dat het ene oplichter is etc ..
heb het is eerder gehad dat een bepaalde koper iets van iemand kocht of wat wou verkopen als je dan googled kun je soms verbaast staan van wat voor info je vind

[ Voor 21% gewijzigd door style2k op 13-08-2009 16:17 ]

hmm

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daarom is het ook altijd slim als je een T&T code hebt die VIA het ebay systeem te sturen naar de koper. Eigenlijk zorg ik ervoor dat alles standaard via hun systeem gaat, dus niets via email/telefoon. Als je zorgt dat alles officieel op de Ebay server staat (T&T, dat wachtwoord enz) sta je veel sterker.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 19:37

Part

Helemaal niets.....

Sander schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:06:
Ik denk dat je dit eigenlijk nog simpeler moet bekijken. Het is namelijk de schuld van paypal. Als jantje naar de bank gaat en die stort 100e en maakt dat over aan mij daarna. Vervolgens komt de bank erachter dat het geld van jantje nep was. Dan zegt de bank toch ook niet aan mij dat ik dat geld terug moet betalen? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Degene van wie de account is is toch verantwoordelijk voor wat er met de gekoppelde CC gebeurd? Oftewel Paypal heeft ruzie met de eigenaar van de account, die mag gaan uitleggen waarom hij een uitgave heeft gedaan zonder juiste Creditcard. Ik zou hier even met je rechtsbijstand (als je die hebt) over bellen, aangezien me dit niet zo'n heel moeilijk verhaal lijkt.
Als Jantje een ongedekte cheque gebruikt om geld op jou rekening te storten dan moet jij dat terug betalen.
Met vals geld zal het niet anders gaan.

Maar volgens mij is de mail van PayPal niet compleet en blijft het gissen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vals geld zal alleen (voor de bank) veel lastiger te bewijzen zijn.
Pagina: 1