Toon posts:

Tips gevraagd voor aanschaf nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik was sowieso van plan in september mijn computer te upgraden (met het oog om eventueel de nieuwe intel i5 te gebruiken). Nu mijn videokaart blijkbaar de geest heeft gegeven ben ik nu al aan het rondsnuffelen.

Momenteel heb ik een Acer Aspire M5500 (Q6600 2.4ghz, 2mb RAM, nvidia 8600GT, http://www.ciao-shopping....Core_2_Quad_Q6600__849641). Ik ben zeker geen kenner maar zou graag mijn volgende pc zelf in elkaar knutselen. Op die manier leer ik weer wat bij en kan ik gerichter upgraden in de toekomst. De computer zou vooral dienen voor high-end gaming (denk Fallout 3 op hoge resoluties e.d.) naast alledaags gebruik zoals mail, word, surfen, ... Geen typische quadcore toepassingen zoals videobewerking dus.

Nu heb ik enkele vragen:

- welke onderdelen kan ik hergebruiken van mijn Acer? De harde schijf en de cd-rom speler wil ik sowieso recycleren maar is de kast groot genoeg? Is het moederbord nog bruikbaar? Enzoverder ...

- Ik wil een nvidia 295gtx kopen. Vormt mijn cpu (Q6600 2.4ghz) dan een bottleneck en koop ik best een andere cpu? En koop ik dan een E8500 of wacht ik op de i5 met het oog op de toekomst?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.