Internet in the middle of nowhere; de opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47312

Topicstarter
Sinds enkele weken bewoon ik door de week een chalet op een camping in het geweldige Groesbeek.
Werk in Nijmegen, huis in Almelo, baas die het voor een vriendenprijsje aanbood; ideaal dus.

Nu ben ik echter een behoorlijk fanatieke bandbreedte-gebruiker: Thuiswerken via het bedrijfsnetwerk, films/games downloaden, etc.

Toen ik hier kwam kreeg ik van de campingbeheerder de optie aangeboden om van hun camping-netwerk gebruik te maken, +/- 80 kb maar hé, het is beter dan niets.
Echter, binnen 2 weken ben ik al drie keer van het netwerk afgeschopt aangezien ik de daglimiet (+/- 1 gig :'). ) overschreed. 3 keer is scheepsrecht, dus nu is zelfs m'n MAC-ID geblokkeerd.
Oftewel, ik heb een andere oplossing nodig.

Nu kon ik overal altijd perfect werken door mijn HTC Touch Pro met onbeperkt internet van T-mobile op de laptop aan te sluiten, maar aangezien ik hier midden in de bossen zit blijft het normale (snelle) ontvangst beperkt tot slechts 3 a 5 kb :'). Niet fatsoenlijk mee te werken dus.

Ik zoek dus een andere oplossing :{.
Waar ik tot nu toe op kwam:
- Een Dongel
- Internet via de satelliet
- Een telefoonlijn aan laten leggen door KPN zodat ik ADSL kan krijgen

Wat betreft de Dongel:
T-mobile is wat betreft mijn wensen de beste keuze.
Ik zou immers een onbeperkt abo moeten nemen aangezien ik een grootverbruiker ben.
En waar Vodafone & KPN hun abo knijpen naar 128kb na de 400mb limiet overschreden te hebben, knijpt T-mobile hem slechts naar 386kb.
Nog steeds geen download-feestje, maar wel 3 keer zo snel als de rest.
T-mobile klantenservice gebeld aangezien het ontvangst met m'n HTC kennelijk zo brak is, of ik met de Dongel kans heb op een betere ontvangst aangezien dat ding specifiek voor data-verkeer gemaakt is.
Helaas hebben de beste mensen daar geen fláuw idee.
Of er dan de mogelijkheid was om het even uit te proberen; nope, ik dien minimaal een jaarcontract aan te gaan.
Als ik dat doe en het ontvangst blijkt kut te zijn, heb ik dus twee identieke jaarcontracten bij T-mobile waar ik dus geen ruk mee kan.
Tweede optie is dan de KPN Dongel, simpelweg omdat zij simpelweg een aanzienlijk betere ontvangst hebben (m'n baas die hiervoor woonde haalde altijd de volle snelheid), echter zit ik dan dus met slechts 128kb.

Satelliet:
De laatste keer dat ik keek, kostte internet via de satelliet nog kapitalen en gezien m'n verbinding heb ik niet de optie even uitgebreid te gaan googlen. Iemand dus enig idee of dat een reële optie is?

KPN-telefoonlijntje leggen:
Naast het feit dat ik hier logischerwijs geen vast adres heb (want camping) kan ik me herinneren dat een lijntje aanleggen enkele honderden euro's kost. Aangezien ik hier niet langer dan 1,5 tot 2 jaar zit, nogal een kansloze investering dus. Correct me if I'm wrong....

Oftewel, ik weet even niet meer wat de meest reële optie is... Iemand enig idee?

P.S. Tot een euro of 40 ben ik nog wel bereid te betalen per maand, maar 80/90 euro voor een onbeperkt Dongel abootje gaat me toch nét een tikkie te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:56
Misschien eens overleggen met de campingbaas of ze voor jou het datalimiet willen schrappen tegen (een kleine) betaling?
Nu hopen dat het geen jan doedel op het gebied van internet is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:13:
Misschien eens overleggen met de campingbaas of ze voor jou het datalimiet willen schrappen tegen (een kleine) betaling?
Nu hopen dat het geen jan doedel op het gebied van internet is.. ;)
Reeds geprobeerd met een nogal gepikeerde reactie dat ik met m'n 1 tot 1,5 gig in 15 uur tijd, "de verbinding voor de gehele camping dicht trek", niet echt iemand waar je fatsoenlijk het gesprek mee aan kan gaan.

Het campingnetwerk is dus niet echt een reële optie, tenzij het netwerk & registratiesysteem gehacked kan worden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat betreft de mac http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm

maar je bent feitelijk gewoon asociaal bezig. beter houd je je gewoon een beetje in op het camping netwerk
verbind dan gewoon remote met huis en start daar je download, utorrnet heeft daar een hele mooie webinterface voor. andere shizzle kun je ook wel met vnc ofzo aansturen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:43

wontcachme

You catch me? No you wont

Naar je zin op de Oude Molen?

Ik denk dat wat Fish zegt het beste is. In het weekend vervolgens alles op een externe HD zetten en meezeulen naar de camping. Daarna gewoon doordeweeks je downloads via webinterface/vnc starten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

fish schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:19:
andere shizzle kun je ook wel met vnc ofzo aansturen
Voor VNC/TeamViewer/LogMeIn heb je anders een aardige verbinding nodig...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:19:
wat betreft de mac http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm

maar je bent feitelijk gewoon asociaal bezig. beter houd je je gewoon een beetje in op het camping netwerk
verbind dan gewoon remote met huis en start daar je download, utorrnet heeft daar een hele mooie webinterface voor. andere shizzle kun je ook wel met vnc ofzo aansturen
Nou, nou, nou... Als ik nou een complete server laat draaien op het campingnetwerk, okay...
Maar 1 tot 1,5 gig valt toch ook nog best mee...
Die downloads heb ik al een andere oplossing voor, ik neem gewoon m'n laptop mee naar het werk en sluit hem daar aan... Feit blijft echter dat het omslachtig en lastiger is dan gewoon thuis je downloadjes aanknallen.
Probleem daarnaast is echter dat 5kb simpelweg niet eens te doen is voor normaal internetgebruik... En dat zegt iemand die nog opgegroeid is met een 28k modempje.

Boeit ook verder niet, ik zóek immers ook een andere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Ik denk ook dat alle oplossingen lastig zijn. Die daglimiet van 1GB is gewoon zeer royaal voor internetten, emailen, gamen en noem maar op. Dat leechen (wat je imo zowieso beter niet kan doen op een shared netwerk) zou ik gewoon elders doen.

Ik zou zelf (als fulltime internet gebruiker) echt niet weten hoe ik aan een gig per maand moet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Voor VNC/TeamViewer/LogMeIn heb je anders een aardige verbinding nodig...
RDP & LogMeIn is inderdaad niet/nauwelijks te doen... Ik zet het alleen tijdens het koken aan zodat ik 5 minuten kan wachten na een muisklik... Thuiswerken deed ik tot voor kort ook altijd via RDP, dus ook dat is nu niet meer mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jep schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:25:
Ik denk ook dat alle oplossingen lastig zijn. Die daglimiet van 1GB is gewoon zeer royaal voor internetten, emailen, gamen en noem maar op. Dat leechen (wat je imo zowieso beter niet kan doen op een shared netwerk) zou ik gewoon elders doen.

Ik zou zelf (als fulltime internet gebruiker) echt niet weten hoe ik aan een gig per maand moet komen. :)
Eerste keer dat ik afgesloten werd was na het downloaden van twee aflevering Fringe (2 x +/-350mb)
2e keer nadat ik een fucked up ritme had en zo'n 14 uur heb zitten surfen omdat ik niet kon slapen en me verveelde.
3e was na een half dagje thuiswerken via RDP.

Oftewel, ik ben echt niet de gehele dag volop dvd's aan het binnen trekken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Heb je enig idee wat voor een verbinding de camping heeft? Als het in de middle of nowhere is, heb je grote kans dat de camping niet eens zo'n snel internet kan krijgen... Misschien 400 kb/sec ofzo over een oude ADSL lijn

Als jij dan constant 80 kb/sec gebruikt, neem jij dus 1/5 van de breedte in gebruik waardoor de overige 40 gebruikers maar iets van 8 kb/sec per persoon overhouden

Overschat de verbinding van kleine campings niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:55
3 keer is scheepsrecht, dus nu is zelfs m'n MAC-ID geblokkeerd.
Kun je je mac niet faken :9
jep schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:25:

Als fulltime internet gebruiker niet. Maar als je grote bestanden gaat downloaden zit je er zo aan hoor. Beetje mailen & surfen gaat prima. Maar downloaden dan kan je het schudden met een 1 gig !

TwenteTerror download ook, dus dan zit je nogal gauw aan die 1 gig. Ook per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 204528 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:36:
Heb je enig idee wat voor een verbinding de camping heeft? Als het in de middle of nowhere is, heb je grote kans dat de camping niet eens zo'n snel internet kan krijgen... Misschien 400 kb/sec ofzo over een oude ADSL lijn

Als jij dan constant 80 kb/sec gebruikt, neem jij dus 1/5 van de breedte in gebruik waardoor de overige 40 gebruikers maar iets van 8 kb/sec per persoon overhouden

Overschat de verbinding van kleine campings niet
Naja, middle of nowhere wat betreft UMTS ontvangst e.d. maar ADSL of Kabel is hier vast wel te krijgen bij "normale huishoudens".
Heb het voor de zekerheid nog even nagekeken en we zitten hier zo'n 2200 van wijkcentrale... 9 tot 14 mbit moet in principe mogelijk zijn dus... Betalen ze 20 tot 40 euro voor en die verdienen ze dus eigenlijk al compleet terug aan mij... (3 x 25 deze maand dus in feite maken ze zelfs al dikke winst.
In principe zouden ze zelfs meerdere ADSL verbinding + routers neer kunnen leggen, dan is die 80kb al helemaal nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.sterservice.nl/satellietinternet.html

Vanaf 1 juni in de BENELUX : ASTRA2Connect
Internet via de satteliet vanaf €24,50 per maand. Op plaatsen waar geen ADSL of kabel mogelijk is ASTRA2Connect een uitstekend alternatief.

Het internetpakket bestaat uit:

Schotel 80 cm
ILNB
30 M RX & TX kabel
Modem
Pointing Tool
FTP Kabel
2 jaar garantie

De montage kan geheeld verzorgd worden door STER Service.
Lage kosten, altijd online, 2-weg breedband voor iedereen via satelliet.
De set kan op zowel 12v als 220v gebruikt worden.

Internet accces details

maxium download snelheid 1024 kbit
Maxium upload snelheid 128 Kbit/s
Abonnement Prijs Snelheden
Astra2SE A € 24,50 p/m incl btw 64 / 256
Astra2SE B €36,50 p/m incl btw 96 / 512
Astra2SE C € 48,50 p/m incl btw 128 / 1024

[ Voor 88% gewijzigd door Fish op 10-08-2009 22:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Awsom schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:40:
[...]

Kun je je mac niet faken :9
Kan inderdaad, maar dan moet ik alsnog bij de lieve mensen van de receptie langs om een nieuwe inlogcode aan te schaffen... Ze zien me al aankomen... En waarschijnlijk ben ik dan binnen no-time weer over de limiet heen (waarvan ze sowieso niet willen aangeven waar die exact ligt)

Oftewel, ben toch op zoek naar een ietwat langere termijn-oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Point to point wlan verbinding naar de zaak niet mogelijk?
Maakt thuiswerken wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 154180 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:52:
Point to point wlan verbinding naar de zaak niet mogelijk?
Maakt thuiswerken wel heel makkelijk.
Er zit helaas een kilometer of 15 tussen, dus dat gaat hem niet worden vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1GB op 15u dat is 70MB per uur of 20kBps of 155kbps
bij 1.5GB op 15u is dat zelfs 233kbps continu.
Hoezo 80kbps?

Met gewoon surfen omdat je je verveelt kom je daar niet bij. 1GB per dag is trouwens 30GB per maand, ik moet het doen met 25GB per maand. Natuurlijk is een dag limiet moeilijker maar toch.

Misschien is het een tip om eens wat meer buiten te komen, je zegt dat je op een camping zit ... enig idee wie je buren zijn? Is daar in de buurt niets te doen, een gezellig cafeetje, een uitgangsbuurt of een of andere bezienswaardigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kluyze schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:07:
1GB op 15u dat is 70MB per uur of 20kBps of 155kbps
bij 1.5GB op 15u is dat zelfs 233kbps continu.
Hoezo 80kbps?

Met gewoon surfen omdat je je verveelt kom je daar niet bij. 1GB per dag is trouwens 30GB per maand, ik moet het doen met 25GB per maand. Natuurlijk is een dag limiet moeilijker maar toch.

Misschien is het een tip om eens wat meer buiten te komen, je zegt dat je op een camping zit ... enig idee wie je buren zijn? Is daar in de buurt niets te doen, een gezellig cafeetje, een uitgangsbuurt of een of andere bezienswaardigheid?
:D !

Gozer, geloof me maar als ik zeg dat het met m'n sociale leven/contacten wel goed zit :Y).

Zo vreemd is het toch niet dat iemand tegenwoordig een internetverbinding sneller dan 5kb zonder (lage) limiet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee maar het verschil tussen 5 en 155 is een wel factor 30

wat was er mis met de sattelietoptie ? valt binnen budget toch, en binnen je bandbreedte gebruik wat je normaal acht? (aanschafkosten niet meegerekend)

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 10-08-2009 23:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan? Als je meer zekerheid wil moet je voor het sattelietinternet gaan.
kluyze schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:07:

Misschien is het een tip om eens wat meer buiten te komen
Is daar in de buurt niets te doen, een gezellig internetcafeetje of een of andere bezienswaardigheid?
fixed :)

[ Voor 36% gewijzigd door MuisM4t op 10-08-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:13:
Nee maar het verschil tussen 5 en 155 is een wel factor 30

wat was er mis met de sattelietoptie ? valt binnen budget toch, en binnen je bandbreedte gebruik wat je normaal acht? (aanschafkosten niet meegerekend)
Aanschafkosten niet meegerekend is het qua prijs/product verhouding natuurlijk behoorlijk naatje...
En dan is het nog maar afwachten wat de kwaliteit is (en ping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Sebje

Makelaartje

Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:18:
[...]

Reeds geprobeerd met een nogal gepikeerde reactie dat ik met m'n 1 tot 1,5 gig in 15 uur tijd, "de verbinding voor de gehele camping dicht trek", niet echt iemand waar je fatsoenlijk het gesprek mee aan kan gaan.
Tja, wat kun je verwachten op een camping. Ik vind het al heel wat dat er internet is. Als je dan de complete verbinding in je eentje absorbeert dan zou ik je d'r ook afschoppen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 18:44
Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:11:
Zo vreemd is het toch niet dat iemand tegenwoordig een internetverbinding sneller dan 5kb zonder (lage) limiet wil?
Voor wat jij er voor wil betalen blijkbaar wel. ;)
Heb je al eens in dit draadje gekeken? Misschien dat een Vodafone prepaid internet blox wat voor je is, krijgen we in ieder geval goede data of de FUP daarvan. :+

Of anders een lekker stukje fietsen totdat je onder de t-mobile UMTS mast zit...

[ Voor 6% gewijzigd door troftnom op 10-08-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:17:
[...]

Aanschafkosten niet meegerekend is het qua prijs/product verhouding natuurlijk behoorlijk naatje...
dan moet je maar even goede specs neetzetten, je bent een beetje zuur aan het doen.
nou ga je ook over de ping zeiken. zet dat dan van te voren neer.

je zit met 50 man op een lijntje, je mag blij zijn dat het er is. het is een campingbeheerder, geen isp.

hier kun je een betere camping uitzoeken http://www.wificampings.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 10-08-2009 23:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:39
Ander alternatief: niet meer op die camping zitten, maar een appartement/kamer/iets anders vinden in Nijmegen of omgeving? Of is het verschil tussen het vriendenprijsje voor de chalet en de huurprijs in nijmegen dusdanig dat je daar toch wilt blijven zitten (evt. met slechter internet)?

Wellicht kan je iets met kabelinternet ook regelen op je camping? Het handigste zou toch zijn contact hebben met de campingbeheerder, uitleggen wat de situatie is en dat je de kosten wilt betalen. Daarna komt imho satellietinternet psa (ik heb me trouwens altijd laten vertellen dat je dan ook nog telefoontikken moet betalen, maar dat heb ik nooit goed begrepen (want dan kan je net zo goed ADSL nemen?)).

offtopic:
Is doordeweeks op een camping verblijven geen permanente bewoning en daarom niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
troftnom schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:20:
[...]

Voor wat jij er voor wil betalen blijkbaar wel. ;)
Heb je al eens in dit draadje gekeken? Misschien dat een Vodafone prepaid internet blox wat voor je is, krijgen we in ieder geval goede data of de FUP daarvan. :+
Heb dit weekend een SIM-kaartje van Vodafone gekocht incl. 20 euro beltegoed voor 2 maanden blox.
Getest met behulp van m'n HTC Touch Pro als modem en maar liefst 0,4kb meer dan Tmobile, oftewel 5,4kb.

Wat betreft de FUP, Vodafone heeft, na misbruik van de blox abo's, al naar buiten gebracht dat mensen die boven de 250 komen, afgesloten zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fish schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:47:
http://www.sterservice.nl/satellietinternet.html

Vanaf 1 juni in de BENELUX : ASTRA2Connect
Internet via de satteliet vanaf €24,50 per maand. Op plaatsen waar geen ADSL of kabel mogelijk is ASTRA2Connect een uitstekend alternatief.
Alleen het nadelige hieraan is het belabberde datalimiet (5GB per maand oid) en de nog belabberde snelheid en idioot hoge pings. Dit soort verbindingen is leuk om je e-mail op binnen te krijgen en zeer basic internetten.

Ik heb het kunnen gebruiken, maar het is imho echt geen vervanger voor normaal internet. Sowieso omdat die satellieten snel vol raken, dus je moet het met veel mensen delen met als gevolg dat je de nodige timeouts krijgt als het een beetje druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:10:

Werk in Nijmegen, huis in Almelo, baas die het voor een vriendenprijsje aanbood; ideaal dus.
Vriendenprijsje, dus je zit al wat goedkoper dan bij normale huisvesting. Camping, alszijnde dat je er 24/7 per jaar mag wonen daar ? In dat geval moet je een postcode hebben en kun je ook een lijntje persoonlijk laten aanleggen. Stel dat het 4 a 500 euro kost om dat lijntje aan te leggen dan ben je toch spekkoper over 2 jaar gezien ?

Kost je afschrijving 20 euro in de maand buiten de abbo kosten en je doet werkgever er ook een plezier mee, misschien genegen om wat mee te betalen aan dat lijntje in de aasluitkosten :)

Verder heb je denk ik geen optie's. Satteliet is mooi en redelijk snel maar lage pingtijden haal je er nooit op, zal ook nooit veranderen. Met een dongle zit je ook aan FUP's en snelheden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Modbreak:Liever niet hier.

[ Voor 145% gewijzigd door bjck op 11-08-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wil je baas die telefoonlijn niet voor je betalen?

Andere optie-- mischien kun je met de camping zelf overleggen om alleen voor jou een 2e adsl aan te leggen, die jij dan natuurlijk zelf betaalt.

[ Voor 59% gewijzigd door CyBeR op 10-08-2009 23:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Als ik een uurtje youtube aan het kijken ben, wat Nederland 4, uitzendinggemist, wat over remote desktop aan het werk ben (wat prima wil zelfs met een 384kbps umts verbinding), etc. dan zit je toch zo aan 1 GB? En dan ben ik nog niet eens aan het downloaden. Wat is 1GB tegenwoordig nog?

Kun je niet vragen of je het 2e aderpaar van de camping telefoonlijn (naar de receptie?) mag gebruiken voor een eigen ADSL abbo en er je eigen wlan router neerzetten? Hoef je ook geen nieuwe lijnen te leggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:17:
[...]

ping en satteliet? lol. dat wordt nog net niet in secondes uitgedrukt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:49:
Wil je baas die telefoonlijn niet voor je betalen?

Andere optie-- mischien kun je met de camping zelf overleggen om alleen voor jou een 2e adsl aan te leggen, die jij dan natuurlijk zelf betaalt.
M'n voorstel om het dubbele te betalen of hulp te bieden om het campingnetwerk te optimaliseren leverden al behoorlijk weerstand op, dus even een extra lijntje zien te regelen; vrees dat het niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

ping en satteliet? lol. dat wordt nog net niet in secondes uitgedrukt.
Als je pech hebt wel :X
Laagste wat ik heb gehaald op die verbinding was 670ms. Maar een speedtest ging over de 1000 heen. Logisch ook, gezien die dingen in de geostationaire baan hangen, het moet dus een kleine 36000KM de lucht in en dat ook weer ergens terug. Dat zal altijd langer zijn dan wat je via landlijnen gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 50893 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Vriendenprijsje, dus je zit al wat goedkoper dan bij normale huisvesting. Camping, alszijnde dat je er 24/7 per jaar mag wonen daar ? In dat geval moet je een postcode hebben en kun je ook een lijntje persoonlijk laten aanleggen. Stel dat het 4 a 500 euro kost om dat lijntje aan te leggen dan ben je toch spekkoper over 2 jaar gezien ?

Kost je afschrijving 20 euro in de maand buiten de abbo kosten en je doet werkgever er ook een plezier mee, misschien genegen om wat mee te betalen aan dat lijntje in de aasluitkosten :)
Naar alle waarschijnlijk zal ik hier slechts een jaar tot anderhalf jaar zitten.. Dan is 400 a 500 euro (als het al dusdanig goedkoop kan) toch wel iets teveel van het goede vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Normaal gesproken zitten mensen die naar een camping gaan niet de hele dag te werken/internetten/downloaden, dus daar is de capaciteit gewoon niet op berekend. En het is goedkoper voor een camping om één klant teleur te stellen dan een jaar lang alle andere klanten met minder snelheid. Is er in Nijmegen/groesbeek/lent geen appartement te huur of iets dergelijks? Daar is het veel makkelijker aanleggen natuurlijk dan een campingplaats.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:34:
Normaal gesproken zitten mensen die naar een camping gaan niet de hele dag te werken/internetten/downloaden, dus daar is de capaciteit gewoon niet op berekend. En het is goedkoper voor een camping om één klant teleur te stellen dan een jaar lang alle andere klanten met minder snelheid. Is er in Nijmegen/groesbeek/lent geen appartement te huur of iets dergelijks? Daar is het veel makkelijker aanleggen natuurlijk dan een campingplaats.
Dit is natuurlijk kul, iemand adviseren honderden euro's per maand extra te laten betalen omdat een campingbeheerder niet mee werkt. Ik heb al een keer met een bedrijf gehad in zo'n situatie dat het bedrijf de jaar rekening ADSL vergoedde om daar 5 dagen per jaar gebruik van te mogen maken. Fors goedkoper dan alle andere oplossingen. (Tijdelijke ADSL lijn kost soms wel duizenden euro's)

Ik zou zeggen: Loop naar die beheerder, stel voor het ADSL abbonement 1 stap te verhogen en alle maandelijkse kosten op je te nemen en de camping mag in de tussentijd gratis gebruik ervan maken. Heeft de beheerder/camping gratis snel internet en jij hebt geen gedonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 47312 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:07:
[...]

M'n voorstel om het dubbele te betalen of hulp te bieden om het campingnetwerk te optimaliseren leverden al behoorlijk weerstand op, dus even een extra lijntje zien te regelen; vrees dat het niet gaat gebeuren.
En was dat voor of nadat ze je al 3 keer van het netwerk gekegeld hadden? :)

Denk dat je in deze jezelf toch wel een beetje in de vinger gesneden hebt als ik het zo mag uitdrukken, maar dat zal je zelf ook wel in de gaten hebben,

Is een studentenflat geen optie? Of een klein appartement in de buurt? Denk dat er weinig andere opties overblijven, tenzij er magischerwijs ineens een WiMax accesspoint geinstalleerd word in/om Nijmegen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen, bedankt voor al het verhuisadvies, maar ik acht het niet heel reëel om een chalet dat me enkele duizenden euro's gekost heeft op te geven omdat internet op een andere locatie makkelijker te verkrijgen is.

Qua woongemak en -plezier zit ik hier ideaal in de heerlijk rustige bossen met eigen tuin en terras, alleen het internet dient nog opgelost te worden en vandaar dan ook dit topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

TheGhostInc schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:47:
[...]

Dit is natuurlijk kul, iemand adviseren honderden euro's per maand extra te laten betalen omdat een campingbeheerder niet mee werkt. Ik heb al een keer met een bedrijf gehad in zo'n situatie dat het bedrijf de jaar rekening ADSL vergoedde om daar 5 dagen per jaar gebruik van te mogen maken. Fors goedkoper dan alle andere oplossingen. (Tijdelijke ADSL lijn kost soms wel duizenden euro's)

Ik zou zeggen: Loop naar die beheerder, stel voor het ADSL abonnement 1 stap te verhogen en alle maandelijkse kosten op je te nemen en de camping mag in de tussentijd gratis gebruik ervan maken. Heeft de beheerder/camping gratis snel internet en jij hebt geen gedonder meer.
1. Sneller moet wel mogelijk zijn. Volgens mij heeft die camping namelijk de maximale verbinding mogelijk in groesbeek.
2. Dit is geen kul. Wat wil je dan doen (zie punt 1). De BEHEERDER is de baas over de verbinding. Als die de klanten internet wil bieden tegen een tarief en iedereen een redelijke verbinding wil geven dan is er niet veel overcapaciteit (punt 1 weer) en omdat de aantal plaatsen vast ligt en de bezetting (redelijk) kun je niet veel schuiven met snelheid. 1 klant verliezen kost lang niet zoveel als tig klanten verliezen omdat ze internet willen en niet krijgen wat men was belooft. Zeker als het een jaar tot 1.5 jaar lang is. En satelliet is geen mogelijkheid, dongel niet dus wat wil je dan.
3. Het bedrijf laten betalen kan wel, maar dan moet die dat ook willen doen. Zoals ik het heb gelezen klaarblijkelijk niet. Die hebben al geholpen met een goedkoper verblijf. Nu weet ik niet in hoevere internet toegang nodig is volgens het bedrijf maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn mocht dit nog niet geprobeerd zijn.

Had het bedrijf echter die locatie voorgesteld? Want anders hadden die moeten bekijken of er wel genoeg snelheid/noodzaak was om te werken vanuit de chalet. Als dat niet nodig was denkt men niet dat je thuis zal werken en is die snelheid die je wilt er puur voor voor het gamen/downloaden en ik denk dat het bedrijf dat niet zal vergoeden of men vond de snelheid genoeg voor thuiswerken en sneller is puur prive zaak.

ps: Ik werk zelf op een camping en een snelle verbinding is juist een probleem die ontstaat als mensen lange tijd op een camping wonen. Daarom is het vaak snel genoeg voor surfen en emailen omdat je er toch geen weken rondhangt. Voor lange tijd wonen zijn er huurhuizen en soms ook bedrijven die een woonruimte voor je huren als je per se een lange tijd daar moet zijn. Of natuurlijk geen internet gebruiken en dat op je werk en thuis doen, maar dan was het probleem van de TS er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Anoniem: 47312 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:45:
[...]

Naja, middle of nowhere wat betreft UMTS ontvangst e.d. maar ADSL of Kabel is hier vast wel te krijgen bij "normale huishoudens".
Heb het voor de zekerheid nog even nagekeken en we zitten hier zo'n 2200 van wijkcentrale... 9 tot 14 mbit moet in principe mogelijk zijn dus... Betalen ze 20 tot 40 euro voor en die verdienen ze dus eigenlijk al compleet terug aan mij... (3 x 25 deze maand dus in feite maken ze zelfs al dikke winst.
In principe zouden ze zelfs meerdere ADSL verbinding + routers neer kunnen leggen, dan is die 80kb al helemaal nihil.
Als je van de campingbeheerder nu ADSL mag aanvragen op een pand/adres waar lijnen liggen die ongebruikt zijn (vrije aderparen) en een WiFi pont-to-point opzet voor jezelf over de camping?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
vincedd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:43:
[modbreak]Dat mag dus niet...[/modbreak]
Wilde hem zelf al verwijderen,maar je was me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zou eens kijken naar een umts kaart voor je laptopm, dus geen usb dongle.
En vervolgens een extrene buitenantenne op een paal langs je chalet neerzetten.
Kijk maar eens op http://www.d-d-s.nl/antenne-umts.htm.
Conrad had vroeger richtantennes voor mastmontage, misschien dat deze het ook op mts doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjan571 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:52:
Ik zou eens kijken naar een umts kaart voor je laptopm, dus geen usb dongle.
En vervolgens een extrene buitenantenne op een paal langs je chalet neerzetten.
Kijk maar eens op http://www.d-d-s.nl/antenne-umts.htm.
Conrad had vroeger richtantennes voor mastmontage, misschien dat deze het ook op mts doen ?
Ah kijk, nu komen we ergens :).

En welke UMTS kaart moet ik daar dan exact voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-06 06:55

McMiGHtY

- burp -

Je hebt ook geen WiFi in de buurt? Te bereiken met een externe antenne?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Anoniem: 47312 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:55:
Mensen, bedankt voor al het verhuisadvies, maar ik acht het niet heel reëel om een chalet dat me enkele duizenden euro's gekost heeft op te geven omdat internet op een andere locatie makkelijker te verkrijgen is.

Qua woongemak en -plezier zit ik hier ideaal in de heerlijk rustige bossen met eigen tuin en terras, alleen het internet dient nog opgelost te worden en vandaar dan ook dit topic :).
Koop een drumstel!

Zolang je zonder internet zit oefen je lekker op je drumstel, liefst met koptelefoon met de muziek en dan ook nog meezingen. Wel natuurlijk keurig om 23:00 stoppen, we willen geen ruzie met de buren :+

Suc6, en neem een fles wijn mee voor de beheerder. Een beetje attent zijn kan soms wonderen doen. Misschien een keer het gras voor hem maaien?

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 19:32
Als er nog woonhuizen in de buurt zijn kan je misschien daar iemand overhalen om een FON router te plaasten. Dan kanje daar mooi gebruik van maken. :)
Pagina: 1