Toon posts:

Meer geheugen in mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een sony vaio VGN-FW21E.
Is het mogelijk hier meer snelheid uit te halen dmv. extra (ram)geheugen ofzo?
Ik heb nu 4gb ramgeheugen.

pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E
Link hierboven is de laptop die ik heb.

Groeten Sven

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vermoed dat de uitbreiding van 4 GB naar 8 GB niet echt een snelheidsboost gaat geven, plus dat het momenteel nog te duur is.

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 10-08-2009 20:06 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Dat gaat inderdaad waarschijnlijk niet veel uithalen. Kun je eens aangeven waar je tegenaan loopt voor wat betreft de snelheid en waarvoor je de dus extra prestaties wenst?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:08:
Dat gaat inderdaad waarschijnlijk niet veel uithalen. Kun je eens aangeven waar je tegenaan loopt voor wat betreft de snelheid en waarvoor je de dus extra prestaties wenst?
Soms vind ik de laptop gewoon te traag wanneer ik meerdere dingen tegelijk wil doen.
Dus ik vroeg mij af of er iets was hoe ik hardwarematig mijn laptop kon versnellen..

Heeft iemand misschien tips ofzo dan?

Groeten

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
CTRL+ALT+DEL indrukken, en dan taakbeheer. Vervolgens tabblad prestaties. Zit je geheugen vol? Ja. Indien niet: Nee. Simpel as that.

4GB moet ruim voldoende zijn, daarnaast kan het misschien wel (al moet je BIOS ook ondersteuning hebben en heb je een 64-bit OS nodig), maar het kost veel, te veel.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:27:
CTRL+ALT+DEL indrukken, en dan taakbeheer. Vervolgens tabblad prestaties. Zit je geheugen vol? Ja. Indien niet: Nee. Simpel as that.

4GB moet ruim voldoende zijn, daarnaast kan het misschien wel (al moet je BIOS ook ondersteuning hebben en heb je een 64-bit OS nodig), maar het kost veel, te veel.
En tweaks zoals deze dan?
http://www.techzine.nl/tw...tanden-in-RAM-zetten.html

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Je blijkt dat je geheugen toereikend is en je processor niet continue op 100% draait, dan vermoed ik dat je 5400 rpm hardeschijf het niet zo leuk vind dat je veel programma's tegelijk draait. Als het allemaal echt heel traag is zou ik de hardeschijf ook eens even checken op fouten en SMART status. Meer dan 4 GB ram is in de meeste gevallen zinloos (voorlopig).

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 10-08-2009 20:44 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Dat doet Vista al standaard.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:01
Ik zie dat er een 5400 rpm schijf in zit. Deze zijn relatief traag. Deze vervangen voor een 7200 rpm schijf kan een aanzienlijke snelheids winst geven. De warmte die zo'n schijf produceert, moet wel afgevoerd kunnen worden, anders krijg je een hitte probleem.

edit: wat terror dus ook aangeeft ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 10-08-2009 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
technonose schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:45:
Ik zie dat er een 5400 rpm schijf in zit. Deze zijn relatief traag. Deze vervangen voor een 7200 rpm schijf kan een aanzienlijke snelheids winst geven. De warmte die zo'n schijf produceert, moet wel afgevoerd kunnen worden, anders krijg je een hitte probleem.

edit: wat terror dus ook aangeeft ;-)
Oke oke, bedankt voor de informatie.
Aangezien de laptop veel uurtjes maakt lijkt het me dus niet verstandig de hd te vervangen ivm hitte.
Die rpm, staat dat voor resolutions per minute? (Even een beeld van de informatie maken).

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:55:
[...]

Oke oke, bedankt voor de informatie.
Aangezien de laptop veel uurtjes maakt lijkt het me dus niet verstandig de hd te vervangen ivm hitte.
Die rpm, staat dat voor resolutions per minute? (Even een beeld van de informatie maken).
Ik denk dat je technonose verkeerd interpreteert. Hij geeft aan dat het vervangen van jouw 5400 revolutions per minute door een 7200 rpm schijf een prestatiewinst zal opleveren. Daar zul je inderdaad meer van merken van van wat extra RAM. Tegelijk produceert die nieuwe 7200 rpm schijf meer warmte en dat moet het ontwerp van jouw laptop dus wel af kunnen voeren. Veel uren draaien is in deze dus niet relevant.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Ik denk dat je technonose verkeerd interpreteert. Hij geeft aan dat het vervangen van jouw 5400 revolutions per minute door een 7200 rpm schijf een prestatiewinst zal opleveren. Daar zul je inderdaad meer van merken van van wat extra RAM. Tegelijk produceert die nieuwe 7200 rpm schijf meer warmte en dat moet het ontwerp van jouw laptop dus wel af kunnen voeren. Veel uren draaien is in deze dus niet relevant.
Oke kan slotje op.

Hardstikke bedankt allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 22:03 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Doorvoer snelheid zal niet echt omhoog gaan met een 7200 toeren schijf ten opzichte van een 5400 toerenschijf, maar de toegangstijd is aanzienlijk beter. Hierdoor kunnen bestanden sneller gevonden worden en ervaar je minder vertraging. Als je budget het toelaat kan je ook nog voor een SSD gaan, deze schijven zijn echt extreem rap en dat merk je zeker als je meerdere dingen tegelijk opstart.

Meer info: Het grote SSD topic ~ Deel 4

7200 rpm schijfje kan je overigens prima in je laptop stoppen. Op de US site van sony zijn die FW laptops built to order en kan je gewoon een 7200 rpm uitkiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 10-08-2009 22:16 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1