Downloadsnelheid heeft bottleneck

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:47
Geachte lezer;

Ik heb ergens een d/l bottleneck maar waar.... :?

Ik heb sinds een paar weken de ziggo upgrade naar 50Mbit.

Ik gebruik sinds jaar en dag een betaalde versie van Newsleecher (momenteel 4.0 beta 7)
Ik draai met vista ultimate.
Ik heb eweka als payserver maar die geeft max. 40Mbit (naar verluid).
Eweka loopt over een week af en een snelheidsverhoging zat er voorlopig niet in volgens het eweka-forum.
Ik heb daarom zojuist ook een account genomen bij XLNed.
Ik heb vorige week een D-Link DIR-855 router aangeschaft en mijn pc is bedraad gelinkt (Gbit NIC)hieraan.

Eweka met 8 lijntjes en XLned met 12 lijntjes (SSL of niet)samen schommelt zo tussen de 4 & 5 MB/s terwijl een speedtest op speedtest.net me 48Mbit verschaft, dit zou dus theoretisch rond de 6MB/s moeten geven.

In newsleecher zelf heb ik de snelheid op 100Mbit gezet (50Mbit maakt ook niet uit verder) en repair & extract uitgezet.

Ik heb getracht naar een raptor weg te schrijven maar dit gaf maar een klein beetje winst t.o.v. de 640GB Samsung spinpoint F1 schijf die ik normaliter gebruik voor d/l's.

Wat oh wat kan deze beperking veroorzaken?

TIA

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Speedtest.net zegt sowieso niet alles aangezien de techniek die daar achter zit de snelheid echt maximaliseerd. Kijk dus eens wat de snelheid als je een groot bestand download van http://www.nxs.nl/nl/top-...xs-Netwerk/Snelheidstest/ Die server is zeker snel genoeg.

5MB/s is namelijk toch 40Mbit dus dat is ook niet zo slecht ook al is het inderdaad niet optimaal. Door te testen wat je via http haalt kun je kijken of je Ziggo lijn niet zo snel is als hij moet zijn of dat het probleem bij je usenet provider ligt.

Wat ook nog mogelijk is is dat Ziggo usenet verkeer een lagere prioriteit geeft waardoor het wat trager is, tegenwoordig lost ook SSL dat niet altijd meer op omdat ze soms ook gewoon verkeer naar de ip's van de usenet providers een lagere prioriteit toekennen.

• sewer
  • Nu online
Je houdt geen rekening met de overhead van netwerkverkeer over tcp/ip, google er maar eens op :)

zie bijvoorbeeld hier

[ Voor 41% gewijzigd door sewer op 10-08-2009 19:46 ]

• ik222
  • Niet online
sewer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:45:
Je houdt geen rekening met de overhead van netwerkverkeer over tcp/ip, google er maar eens op :)

zie bijvoorbeeld hier
Nou de 20% die ze naar noemen vind ik wel een beetje overdreven. Uit ervaring weet ik dat met een 50Mbit lijn je toch tussen de 45 en 48 Mbit over moet kunnen houden.

Maar zoals ik al zeg, de 40Mbit die hij haalt is niet optimaal maar ook zeker niet heel slecht.

• ScooBY_DoO
sewer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:45:

zie bijvoorbeeld hier
Dat ik geen 100% trek dat weet ik wel maar ik heb nu een verlies van c.a. 20%.

Ik heb ook een Http file ged/l die trekt 5,8MB/s en daarna 1 van de site die ik222 voorstelde, ook die trekt 5,8MB/s :(

Een vriend van mij heeft ong. dezelfde setup als mij (alleen snellere pc) en die trekt met eweka en newsleecher wel 5,7MB/s (strak).
Hij schommelt bij mij maar meer richting de 4MB/s dan de 5MB/s.

Verwijderd

Schijfconfig misschien? Probeer eens een ramdisk aan te maken en daarop te downloaden, kijken of dat helpt.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ook al geprobeerd zonder router?
Misschien maakt het bij jou niks uit, maar bij mij scheelt het zeker wat (~2700KB/s vs ~3200KB/s gemiddeld).

• TheGhostInc
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:59:
[...]
Een vriend van mij heeft ong. dezelfde setup als mij (alleen snellere pc) en die trekt met eweka en newsleecher wel 5,7MB/s (strak).
[...]
Volgens mij heb je al een mogelijk antwoord. Probeer anders eens met een laptop oid. dan kun je op beide verbindingen testen.

• ScooBY_DoO
TheGhostInc schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

Volgens mij heb je al een mogelijk antwoord. Probeer anders eens met een laptop oid. dan kun je op beide verbindingen testen.
Ik heb een quadcore cpu met 8GB ddr2, dat lijkt me toch afdoende om 5,8MB/s via newsleecher te trekken als dit wel via http gaat.

Net newsleecher verwijderd, clean install naar de laatste final versie: 4MB/s...
KILLorBE schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:11:
Ook al geprobeerd zonder router?
Misschien maakt het bij jou niks uit, maar bij mij scheelt het zeker wat (~2700KB/s vs ~3200KB/s gemiddeld).
Dit is inderdaad nog iets wat ik kan proberen, maar nogmaals http trekt volle bak zonder lag oid

[ Voor 27% gewijzigd door ScooBY_DoO op 10-08-2009 20:31 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je geen antivirus software in de achtergrond draaien die zoiets heeft van laat ik eens lekker alle blokjes die binnen komen eerst eens bekijken?

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kunt proberen om een ander usenet programma te gebruiken zoals bijvoorbeeld SABnzbd+, bij een vriend van mij (ook ziggo) heeft dit dit soort problemen opgelost.

• ik222
  • Niet online
Ik zou inderdaad je usenetprogramma gaan verdenken.. Even een andere proberen is zo gebeurd in principe.

[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 10-08-2009 20:54 ]

• ScooBY_DoO
ik222 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:53:
Ik zou inderdaad je usenetprogramma gaan verdenken.. Even een andere proberen is zo gebeurd in principe.
Ok, update:

SABnzb+ geprobeerd, 4MB/s
Laptop geprobeerd, 3MB/s (http: 5,8MB/s)
Newsleecher met Mcaffee firewall uitgezet: 4MB/s
Router ertussenuit gehaald, newsleecher: 4-MB/s
Grabit geprobeerd: 4MB/s |:(

Waarom geeft http://www.nxs.nl/nl/top-...xs-Netwerk/Snelheidstest/ op alle pc's 5,8MB/s en zodra ik newsgroepen pak 4MB/s :?
Ik snap er geen reet meer van. :'(

Met XLned op SSL poort 443 en Eweka op SSL poort 563 trekt ie hem nu eindelijk naar de 5 a 5,5MB/s maar dit gaat nog zeer instabiel.
Voorheen met 20Mbit Ziggo was dit een strakke lijn, wellicht is het hier, voor de zoveelste keer, te druk op de lijn.

Vreugde was ook van korte duur, hij is nu zelfs onder de 4MB/s aan 't rammelen :(

[ Voor 21% gewijzigd door ScooBY_DoO op 10-08-2009 21:57 ]

• ik222
  • Niet online
Inmiddels begin ik toch te denken dat Ziggo usenet verkeer een lagere prioriteit toekent waardoor het trager gaat. Als het mogelijk is zou je eigenlijk vanavond na 00.00 eens moeten kijken wat hij dan doet. Als het dat zou zijn dan zou het downloaden namelijk 's nachts wel sneller moeten gaan.

Verder kan ik niets meer bedenken moet ik zeggen.

• ScooBY_DoO
ik222 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:27:
Inmiddels begin ik toch te denken dat Ziggo usenet verkeer een lagere prioriteit toekent waardoor het trager gaat. Als het mogelijk is zou je eigenlijk vanavond na 00.00 eens moeten kijken wat hij dan doet. Als het dat zou zijn dan zou het downloaden namelijk 's nachts wel sneller moeten gaan.

Verder kan ik niets meer bedenken moet ik zeggen.
Die mening begin ik inmiddels met je te delen.

Vanacht ging het wel iets beter maar nog lang niet in de richting van de 50Mbit.
32-40 houdt het echt op.
Ik zal m'n ''vrienden'' maar weer eens bellen om te horen hoe dit zit, ik denk dat ik alle verdere opties inmiddels wel gehad heb.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zal wel een zeikerd zijn hoor, maar... Je doet er nu dus 10 minuten langer over om een film in 1080p binnen te halen? Dat is inderdaad wel ernstig.

• ScooBY_DoO
Cocytus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09:
Ik zal wel een zeikerd zijn hoor, maar... Je doet er nu dus 10 minuten langer over om een film in 1080p binnen te halen? Dat is inderdaad wel ernstig.
Ik betaal voor 50Mbit, niet voor gemiddeld 35, dus dan wil ik ook het uiterste eruit kunnen halen.

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:24
Ik trek gewoon 5,6 mb/s.
Probeer eens met je PC direct aan de modem, mischien ligt het aan je router.

Sorry laat maar, ik zie dat je dit al heb gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rav994 op 11-08-2009 15:15 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cocytus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09:
Mwoah ik deel je mening engiszins wel.

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
rav994 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:14:
Ik trek gewoon 5,6 mb/s.
Probeer eens met je PC direct aan de modem, mischien ligt het aan je router.

Sorry laat maar, ik zie dat je dit al heb gedaan.
Sowieso als een D-Link DIR-855 het niet trekt, wat verwacht je dat hij dan koopt....

• ScooBY_DoO
Noork schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:
[...]

Mwoah ik deel je mening engiszins wel.
Lekker belangrijk }:O

Als jullie willen betalen voor iets waar je maar 60-70% gerbruik van kan maken prima, ik heb daar een andere mening over.

Ontopic a.u.b.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 19:17

Mathizsias

Drizzt

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Ik betaal voor 50Mbit, niet voor gemiddeld 35, dus dan wil ik ook het uiterste eruit kunnen halen.
Staat Ziggo garant voor het halen van die 50mbit in alle gevallen, ik ken de voorwaarden niet precies? Je hebt al lang en breed aangetoond dat je daadwerkelijk die 50mbit haalt middels andere mogelijkheden, als je probeert aan te tonen dat Ziggo je 119 of 563 knijpt, dan snap ik niet waarom je de enige met dit probleem bent. Misschien koekt Brein mee op je verbinding? :+

Hier geen probleem namelijk :+

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
[...]

Je betaalt voor maximaal 50Mbit
Net als dat ik betaal voor maximaal 20Mbit met ADSL, nu haal ik 10-12mbits omdat ik 2km van de centrale af zit.

Nu ligt dit bij kabel natuurlijk wel anders, maar je hebt wel allerlei factoren waardoor de snelheid langzamer gaat, zoveel heb je echt niet te klagen hoor.

http://specs.tweak.to/15535

• ScooBY_DoO
Mathizsias schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:23:
[...]

Staat Ziggo garant voor het halen van die 50mbit in alle gevallen, ik ken de voorwaarden niet precies? Je hebt al lang en breed aangetoond dat je daadwerkelijk die 50mbit haalt middels andere mogelijkheden, als je probeert aan te tonen dat Ziggo je 119 of 563 knijpt, dan snap ik niet waarom je de enige met dit probleem bent. Misschien koekt Brein mee op je verbinding? :+

Hier geen probleem namelijk :+
Nee ze staan garant voor c.a. 90%.
Ik heb de afgelopen 2 jaar al 3x zware snelheidsproblemen gehad die telkens na maanden pas opgelost werden.
Restitutie storten bij het leven maar ik schiet er geen reet mee op.
M.a.w. ze hebben de problemen al meerdere keren toegegeven.
Daarom des te vreemder dat ik via http gewoon die 90% lachend haal en via usenet niet.
Ik zeg niet dat ze knijpen maar ik krijg sterk het gevoel dat ze dus usenet niet voor 90% kunnen leveren.

Ik zal vanacht (rond de klok van 2) nog eens uitgebreid testen, voorheen (20Mbit) was de snelheid 's nachts perfect en overdag zakte dit in tot vaak zelfs onder de 50%.

Maar voor ik ze dus hiermee confronteer wil ik zeker weten dat het niet aan mij of mijn hard/software ligt.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 19:17

Mathizsias

Drizzt

Andere collega's, familie, vrienden of kennisen met een identiek abo en hetzelfde probleem in je omgeving?

• ScooBY_DoO
Mathizsias schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:36:
Andere collega's, familie, vrienden of kennisen met een identiek abo en hetzelfde probleem in je omgeving?
In mijn familie en kenissenkring zitten geen zware downloaders op 1 na die ik al eerder beschreef.
Hij heeft ook ziggo alles-in-1-extra en haalt (net als kennelijk iedereen hier) de 5,6-5,8 zonder problemen.
(maar die woont wel 5km hiervandaan)

[ Voor 4% gewijzigd door ScooBY_DoO op 11-08-2009 15:42 ]

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Probeer eens met de nieuwe newsleecher te downloaden. Er zit blijkbaar een groot verschil tussen de 3.9 en de 4.0 (beta is dat volgens mij ? iig de 4.0 versie moet je hebben) waarbij UPC op een of andere manier dat verkeer niet kan beperken (naar xlned toe dan iig).

Heb het probleem hier ook met upc dat ze vanaf 12 uur in de middag tot twaalf uur s'avondes aan traffic shaping doen waardoor ik maar 20mbit haal (2,4 MB/s) via usenet (poort 443 bij xlned). Nadat ze het uit zetten haal ik de gewone 7,2 MB/s die ik normaal ook moet halen met me 60mbit UPC.

Ik heb hier trouwens de Dlink-655 router en nog een gbit switch tussen mijn pc en internet.
Misschien dat het ook helpt met ziggo ?

• ScooBY_DoO
Gh0sty schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:48:
Probeer eens met de nieuwe newsleecher te downloaden. Er zit blijkbaar een groot verschil tussen de 3.9 en de 4.0 (beta is dat volgens mij ? iig de 4.0 versie moet je hebben) waarbij UPC op een of andere manier dat verkeer niet kan beperken (naar xlned toe dan iig).

Heb het probleem hier ook met upc dat ze vanaf 12 uur in de middag tot twaalf uur s'avondes aan traffic shaping doen waardoor ik maar 20mbit haal (2,4 MB/s) via usenet (poort 443 bij xlned). Nadat ze het uit zetten haal ik de gewone 7,2 MB/s die ik normaal ook moet halen met me 60mbit UPC.

Ik heb hier trouwens de Dlink-655 router en nog een gbit switch tussen mijn pc en internet.
Misschien dat het ook helpt met ziggo ?
Ik gebruik 4.07 Beta en heb gisteren 3.9 final geprobeerd, maakt niets uit.
Heb XLNed + Eweka aanstaan die moeten samen toch wel 50Mbit aankunnen dunkt mij.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:05

M2M

medicijnman

omdat je een aantal dingen nog niet uitgesloten hebt,

test je beide schijven eens met HDTune, wat is dan je doorvoersnelheid?

slinger de process explorer van sysinternals aan en download eens wat. Schiet je CPU verbruik de lucht in? dan is dat het probleem, hier kun je ook goed zien hoe snel er data naar je schijf weggeschreven wordt.

Als laatste mogelijkheid zou je de pc van je vriend even bij jouw neer kunnen zetten. Download dan eens wat van usenet en zie of het aan jouw hardware ligt of aan ziggo. Eventueel zou je de router er standaard uit kunnen laten bij deze tests, dan weet je ook zeker dat alleen jij de lijn gebruikt, en de router niet de beperkende factor is.

-_-

Verwijderd

Ik vroeg me af, om dingen uit te sluiten :

Laatste firmware router ?
Laatste drivers NIC ?
Vista SP2 ?

En naar eigen ervaring, nieuwe COAX/Cat5e kabels geprobeerd ? Waar zit je modem aangesloten, vanuit de meterkast/huiskamer ? Indien vanaf de meterkast kun je hoofdkabel eens een stukje opnieuw afsnijden en opnieuw pluggen. Als de modem in de (woon)kamer staat misschien eens vanaf de meterkast een nieuwe COAX kabel trekken ? Geen nare travo's in de buurt van een belangrijke kabel die "stoort" ?

Verder kun je inloggen in je modem en kijken wat voor DB waarde er word gehanteerd. En een niet vaak voorkomend verschijnsel is dat er in de grond, buiten, de hoofdkabel onderhevig is aan water, als de mantel buiten stuk is gegaan. Onlangs ergens een dergelijk geval meegemaakt en dat valt ook moeilijk te meten met een lijnmeting. Ik zag de kabel en "schrok" me rot :) Vaak kijkt men dan naar het Tv signaal maar die blijft over het algemeen goed.

• ScooBY_DoO
M2M schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05:

test je beide schijven eens met HDTune, wat is dan je doorvoersnelheid?

De raptor komt tot c.a. 80MB/s en de Samsung (die ik hoofdzakelijk voor d/l gebuirk) tot c.a.105MB/s.

slinger de process explorer van sysinternals aan en download eens wat. Schiet je CPU verbruik de lucht in? dan is dat het probleem, hier kun je ook goed zien hoe snel er data naar je schijf weggeschreven wordt.

Net als ''gewoon'' taakbeheer komt die tot c.a. 16%

Als laatste mogelijkheid zou je de pc van je vriend even bij jouw neer kunnen zetten. Download dan eens wat van usenet en zie of het aan jouw hardware ligt of aan ziggo. Eventueel zou je de router er standaard uit kunnen laten bij deze tests, dan weet je ook zeker dat alleen jij de lijn gebruikt, en de router niet de beperkende factor is.
Halelulja, ik heb net nog maar een poging gedaan tot d/l en tot mijn verbazing rammelt ie nu met gemiddeld 5MB/s, dat is toch echt 25% toename t.o.v. gisteren 8)7

Mijn ''verdachtmakingen'' rond de drukte hier in de buurt beginnen toch echt nog serieuzere vormen aan te nemen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:48

-SaveMe-

-klik-

Je zou mij niet horen klagen als ik 'slechts' 40 mbit zou halen. Ik heb een 20 mbit lijntje, maar hoger dan 8 kom ik nooit ... :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• ScooBY_DoO
-SaveMe- schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:26:
Je zou mij niet horen klagen als ik 'slechts' 40 mbit zou halen. Ik heb een 20 mbit lijntje, maar hoger dan 8 kom ik nooit ... :)
En dit voegt toe?

Je zal ongetwijfeld ADSL hebben (en dit topic niet volledig hebben doorgelezen) want bij kabel heb je niet zoveel verlies (normaal gesproken)

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 11-08-2009 21:43 ]

• ScooBY_DoO
M2M schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05:

Update:

Ik heb vanavond Ziggo gebeld of die nog iets konden bedenken.
Zodra ik daar laat vallen dat de speedtests wel correct zijn houdt het voor hun ook meteen op.
Ergens kan ik me daar wel iets bij voorstellen maar ik bleef het vaag vinden.

Ik heb toen mijn pc in de auto gezet en ben naar m'n maatje gereden om daar eens te kijken.
Wat me meteen opviel was dat XLNed, die claimt 120Mbit te leveren, amper 35Mbit gaf.
Ik heb toen XLNed en Eweka samen laten rammelen en hij schoot direct naar de 5,75MBit.
Ik kom thuis met geen mogelijkheid boven de 4MB/s uit :(
Het enige verschil tussen hem en mij is dat hij een Arris modem heeft en ik na 2 defecte Arris modems een ''naamloze'' ubee? o.i.d. heb staan.

Terug naar huis en Ziggo met dit heugelijke feit geconfronteerd.
''Hoe zijn uw speedtests?''
Prima zeg ik
"Dan kunnen we eigenlijk niks voor u doen''
&#(^#**()@@@((# (censuur)
Maar hij ging het bij een aantal wizzkids in de groep gooien en als die wat konden bedenken zou ik een mailtje tegemoet zien.

Mijn vraag nog hieromtrend;
Wordt usenet door dezelfde kanalen gepompt als waar het http-verkeer doorheen gaat?
Ik heb me eens laten vertellen dat dit op een of andere manier toch gesplitst wordt ergens.
Ik kom hier mede op omdat ik destijds met de 20Mbit op geen enkele wijze mijn speedtests goed kreeg terwijl newsleecher een heel stuk beter liep.
Nu is dat dus andersom.
Dat ik bij mijn maat was had hij exact hetzelfe als ik voorheen; speedtests zijn ruk maar newsleecher ramt volle bak. :?

Misschien moet ik hem nog even heel voorzichtig vragen of hij zijn pc hier nog een keer wil neerzetten.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 21:45
Probeer eens Alt.binz deze gebruik ik bij mijn schoonouders en die hebben ook 50mbit (ziggo, regio den haag) en die trekt makkelijker 5,5-5.7mb terwijl het een redelijk oud pc-tje is (zit nog rambus in)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• ScooBY_DoO
Rainesh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:41:
Probeer eens Alt.binz deze gebruik ik bij mijn schoonouders en die hebben ook 50mbit (ziggo, regio den haag) en die trekt makkelijker 5,5-5.7mb terwijl het een redelijk oud pc-tje is (zit nog rambus in)
4200Kb/s

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-03 10:38
Start je computer eens op in veilige modus met netwerkondersteuning en controleer eens hoe snel je downloadsnelheid dan is. Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door merkens11 op 13-08-2009 02:30 ]

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:42:
[...]

En dit voegt toe?

Je zal ongetwijfeld ADSL hebben (en dit topic niet volledig hebben doorgelezen) want bij kabel heb je niet zoveel verlies (normaal gesproken)
Ik begrijp niet waar jij, je zo druk om maakt? Plus het feit dat je alles al geprobeerd had en je had moeten weten dat ziggo in deze maanden druk bezig is aan zijn netwerk, en deze werkzaamheden zouden rond september afgerond zijn.

Ik vind het niet netjes dat jij meteen met je vingertje naar een provider wijst, En je komt nogal grof over op de tweakers die jou advies aanbieden.

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

Ik vind het niet netjes dat jij meteen met je vingertje naar een provider wijst, En je komt nogal grof over op de tweakers die jou advies aanbieden.
Ergens heeft hij wel een punt natuurlijk, als Ziggo in de voorwaarden 90% garandeert moet dat ook geleverd worden.

Verwijderd

Axeor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Ergens heeft hij wel een punt natuurlijk, als Ziggo in de voorwaarden 90% garandeert moet dat ook geleverd worden.
Dat is ook zo, maar in de brief die meneer ontvangen heeft, staat duidelijk vermeld dat de werkzaamheden volledig zijn afgerond moeten zijn in September, Stond trouwens ook in zijn email die hij ontvangen heeft.

Hij had ook beroep kunnen doen op ziggo snelhelp ipv meteen een forum op tezoeken,maar dat terzijde. Vaak zijn veel klanten ongeduldig en daar is deze persoon een voorbeeld van. :O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 00:18 ]

• ik222
  • Niet online
@Sneakers9999: Het lijkt mij niet zo gek als iemand hulp zoekt wanneer hij alleen bij usenet niet de volledige snelheid haalt. Daarnaast beschuldigt hij helemaal niet direct de provider als je het topic even helemaal leest, dat is alleen een conclusie die volgt nadat hij veel dingen geprobeerd heeft. Ook contact opnemen met Ziggo is er daar een van trouwens.

En ja dat iemand daarover klaagt vind ik vrij logisch wanneer je maar 30 tot 40Mbit haalt terwijl je voor 50 betaalt. Dat je de 50Mbit nooit helemaal haalt is natuurlijk duidelijk maar het moet toch in ieder geval net zo snel kunnen via usenet als via een http download.

Grof tegen mede forumleden heb ik nergens gezien en wat irritatie tegen mensen die komen melden dat zij veel meer verlies hebben bij ADSL, of dat een paar minuten langer wachten niet uitmaakt is wel te begrijpen aangezien dat totaal niks toevoegt aan de oplossing van het probleem.

Overigens zou het mij niet verbazen als Sneakers9999 banden heeft met Ziggo aangezien hij naast dit topic enkel in het Ziggo ervaringen topic reageert en dan vooral ook de manier waarop.

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

Ik begrijp niet waar jij, je zo druk om maakt? Plus het feit dat je alles al geprobeerd had en je had moeten weten dat ziggo in deze maanden druk bezig is aan zijn netwerk, en deze werkzaamheden zouden rond september afgerond zijn.

Waar baseer je dat op?
Er staat nergens dat ik meteen m'n vingertje naar ziggo wijs :?

Ik ben juist alles aan het aansluiten aan mijn zijde voordat ik uberhaupt ziggo van een belletje heb voorzien.

En ongeduld dat zal wel meevallen aangezien ik hier al 2 weken mee bezig ben

Welkom op GoT btw.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:16:
[...]

Waar baseer je dat op?
Er staat nergens dat ik meteen m'n vingertje naar ziggo wijs :?

Ik ben juist alles aan het aansluiten aan mijn zijde voordat ik uberhaupt ziggo van een belletje heb voorzien.

En ongeduld dat zal wel meevallen aangezien ik hier al 2 weken mee bezig ben

Welkom op GoT btw.
Oke bedankt Scooby Doo voor je reactie bijdeze mijn excuus heb je dan verkeerd begrepen.

Hoe staat het er op dit moment voor?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt lang discussieren over dat hij maar een paar minuten langer moet wachten of dat je nooit 50 MB/s max haalt maar..

het feit is dat hij met http wél de max haalt en met usenet niet. Dat vind ik op zijn zachts gezegd merkwaardig. En dan heb je ook reden tot klagen naar mijn mening. Het lijkt inderdaag verdacht veel op traphic shaping maar doorgaans stoppen ISPs daar na piekuren mee (meestal rond 22:00-0:00). Mischien zitten er veel heavy users in zijn straat en shapen ze daarom 24/7, maar die kans acht ik vrij klein. Zit je toevallig in de buurt van wat studentenhuizen/flats of iets dergelijks?

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:04:
[...]

Oke bedankt Scooby Doo voor je reactie bijdeze mijn excuus heb je dan verkeerd begrepen.

Hoe staat het er op dit moment voor?
No offense taken.

Vanmiddag rammelde de teller voorzichtig naar de 5MB/s, daar was ik opzich natuurlijk zeer tevreden over,
of dit blijvend is is natuurlijk afwachten.
twiFight schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:30:
Je kunt lang discussieren over dat hij maar een paar minuten langer moet wachten of dat je nooit 50 MB/s max haalt maar..

het feit is dat hij met http wél de max haalt en met usenet niet. Dat vind ik op zijn zachts gezegd merkwaardig. En dan heb je ook reden tot klagen naar mijn mening. Het lijkt inderdaag verdacht veel op traphic shaping maar doorgaans stoppen ISPs daar na piekuren mee (meestal rond 22:00-0:00). Mischien zitten er veel heavy users in zijn straat en shapen ze daarom 24/7, maar die kans acht ik vrij klein. Zit je toevallig in de buurt van wat studentenhuizen/flats of iets dergelijks?
Nee niets van zulks hier in de buurt (zowel geen studentenhuizen als heavy users bij mijn weten).

IK vraag me wel nog steeds hardop af of de http en usenetstroom via dezelfde weg mijn modem bereiken?
Kan iemand hier iets over vertellen?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:23:
[...]

Lekker belangrijk }:O

Als jullie willen betalen voor iets waar je maar 60-70% gerbruik van kan maken prima, ik heb daar een andere mening over.

Ontopic a.u.b.
Voor het gebruik van de films / games / [vul maar in] betaal je dan weer 0%, dus dat compenseert wel.
Axeor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Alleen heeft hij geen punt want Ziggo garandeert dat niet. Alleen al de overhead van TCP en Docsis is al minimaal 6% à 7% en dan is er nog ruis, etc. Ziggo werkt daarnaast ook gewoon met een overboeking van waarschijnlijk 25:1 - 50:1. Als je dat niet wil dan moet je maar een SDSL lijn met 1:1 overboeking nemen. Die kost dan ook meteen €300+ per maand voor 1Mbit.

[ Voor 11% gewijzigd door Cocytus op 16-08-2009 12:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

nee daar betaal je niet voor, je betaald voor 50 mbit inclusief overboekingsfactor
als je 1:1 wil hebben moet je een zakelijk abbonnement hebben. http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_pro/algemeen

shit net te laat :(

Iperf

Verwijderd

Ik vermoed dat het je harde schijf het niet bij kan benen. Als je met 8 threads van usenet download dan levert dat afaik een grotendeels random schrijfpatroon op, terwijl HTTP, omdat het maar 1 stream met data is, continue weggeschreven kan worden.

Toen je werd aangeraden om met een laptop te gaan testen, werd natuurlijk bedoelt dat je de snelheid op zowel jouw locatie, als bij iemand anders ging meten. Ik kan uit je antwoord niet opmaken of je dat ook wel gedaan hebt.

Dus ik zou zeggen, probeer dat eens.

• ScooBY_DoO
fish schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:57:
[...]

nee daar betaal je niet voor, je betaald voor 50 mbit inclusief overboekingsfactor
als je 1:1 wil hebben moet je een zakelijk abbonnement hebben. http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_pro/algemeen

shit net te laat :(
Oke, laat ik de vraag dan aan jou anders stellen:
Waarom haalt zo goed als iedereen (op andere fora en hier op Got) met een Ziggo 50Mbit abbo inclusief overboekingsfactor tussen de 5,6 en de 5,8MB/s en ik gemiddeld 4 a 4,5?
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:28:
Ik vermoed dat het je harde schijf het niet bij kan benen. Als je met 8 threads van usenet download dan levert dat afaik een grotendeels random schrijfpatroon op, terwijl HTTP, omdat het maar 1 stream met data is, continue weggeschreven kan worden.

Toen je werd aangeraden om met een laptop te gaan testen, werd natuurlijk bedoelt dat je de snelheid op zowel jouw locatie, als bij iemand anders ging meten. Ik kan uit je antwoord niet opmaken of je dat ook wel gedaan hebt.

Dus ik zou zeggen, probeer dat eens.
ScooBY_DoO schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:36:
[...]

Update:

Ik heb toen mijn pc in de auto gezet en ben naar m'n maatje gereden om daar eens te kijken.
Wat me meteen opviel was dat XLNed, die claimt 120Mbit te leveren, amper 35Mbit gaf.
Ik heb toen XLNed en Eweka samen laten rammelen en hij schoot direct naar de 5,75MBit.
Ik kom thuis met geen mogelijkheid boven de 4MB/s uit :(
Het enige verschil tussen hem en mij is dat hij een Arris modem heeft en ik na 2 defecte Arris modems een ''naamloze'' ubee? o.i.d. heb staan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ScooBY_DoO schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:53:
[...]

Oke, laat ik de vraag dan aan jou anders stellen:
Waarom haalt zo goed als iedereen (op andere fora en hier op Got) met een Ziggo 50Mbit abbo inclusief overboekingsfactor tussen de 5,6 en de 5,8MB/s en ik gemiddeld 4 a 4,5?
[...]

[...]
mischien zit jij wel een een wijk waar meer mensen zitten die denken als jij en dan heb je er gewoon eerder last van. mischien fragmenteren je packts iets meet door een hoge mtu (dat zou niet 1 mB verschil uit moeten maken), mischien heb je een slecht coax kabeltje naar je modem. sja

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-08-2009 00:14 ]

Iperf

• ScooBY_DoO
fish schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:13:
[...]

mischien zit jij wel een een wijk waar meer mensen zitten die denken als jij en dan heb je er gewoon eerder last van. mischien fragmenteren je packts iets meet door een hoge mtu (dat zou niet 1 mB verschil uit moeten maken), mischien heb je een slecht coax kabeltje naar je modem. sja
Pardon? Mensen die denken als mij en dan heb ik er eerder last van :? LOL, waar slaat dat op?

WCD-gedeelte is in zijn geheel vervangen door Ziggo.
Of beide usenetproviders kunnen me niet genoeg leveren of er zit iets niet goed in de verbinding.
Welke http-link ik ook pak, hij geeft 5,75MB/s continu.

Ik ga als ultieme laatste poging de komende week een giganewsaccount nemen zodat ik iig de usenetproviders verder kan uitsluiten.
Als die me geen 5,75MB kan geven blijft er weinig meer over om uit te sluiten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de normale speedtest zijn erg tijdelijk van aard,heb je het al geprobeerd met een 1000mb file

e.g. http://speedtest.bbned.nl/

Iperf

• ScooBY_DoO
ScooBY_DoO schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:06:
[...]

Ok, update:

SABnzb+ geprobeerd, 4MB/s
Laptop geprobeerd, 3MB/s (http: 5,8MB/s)
Newsleecher met Mcaffee firewall uitgezet: 4MB/s
Router ertussenuit gehaald, newsleecher: 4-MB/s
Grabit geprobeerd: 4MB/s |:(

Waarom geeft http://www.nxs.nl/nl/top-...xs-Netwerk/Snelheidstest/ op alle pc's 5,8MB/s en zodra ik newsgroepen pak 4MB/s :?
Ik snap er geen reet meer van. :'(

Met XLned op SSL poort 443 en Eweka op SSL poort 563 trekt ie hem nu eindelijk naar de 5 a 5,5MB/s maar dit gaat nog zeer instabiel.
Voorheen met 20Mbit Ziggo was dit een strakke lijn, wellicht is het hier, voor de zoveelste keer, te druk op de lijn.

Vreugde was ook van korte duur, hij is nu zelfs onder de 4MB/s aan 't rammelen :(
fish schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:39:
de normale speedtest zijn erg tijdelijk van aard,heb je het al geprobeerd met een 1000mb file

e.g. http://speedtest.bbned.nl/
Nou werd ik gisteren gebeld door die maat van me waar ik mijn pc getest had en wat blijkt:

De Arris modems worden omgeruild voor degene die ik nu heb staan want die waren toch niet zo betrouwbaar... Duhh

Mooiste van dat verhaal is dat sinds hij die ''ubee'' heeft hij nog maar 3MB/s binnenkrijgt tegenover de 5,8MB/s die hij diezelfde dag (en alle dagen daarvoor) nog had |:(

Verwijderd

Ik heb heb ook 50mb/s internet van ziggo.
en heb gister de technische helpdesk gebeld voor de zoveelste keer en dit keer heb ik eem eerlijk antwoord gekregen.

Ziggo doet wel aan traffic shaping maar ze noemen het anders.
http://www.ziggo.nl/produ...ra-diensten/nieuwsservice het staat gewoon op hun site.

En ik kan me nog een woordvoerder van ziggo herinneren die zei dat ze niet aan traffic shaping doen.
Ziggo-woordvoerder Gradus Vos ontkent tegenover Tweakers.net dat de kabelaanbieder op zijn backbone p2p- of usenet-verkeer bewust zou afknijpen, iets wat concurrent UPC onlangs toegaf wel te doen.
Ze zetten het volgens mij dit onder aan andere

• ScooBY_DoO
voor zover ik het zie beperken ze hun newsserver ja maar ik gebruik de ziggo-server niet, ik heb payservers.

• ScooBY_DoO
Het blijft een raar verhaal:

Ik heb inmiddels een abbo bij giganews genomen, die trekt de boel vol tot 5,75MB/s(nu)
V/d week kwam ook die niet verder dan max.5MB/s

XLNed lijkt het niet te kunnen leveren, daar blijf ik steken op gemiddeld 4MB/s.

Beide usenetproviders komen met dezelfde opties om van alles te proberen maar niks hielp.
Alles wat jullie hebben aangedragen dank ik een ieder voor.

Het lijkt dus dat een 120Mbit-provider niet aan zijn verwachtingen kan voldoen.
Dat Eweka het niet trok wist ik inmiddels.
Dat ik bij m'n maatje met zowel Eweka als XLNed met gemak de snelheid haalde heeft ertoe geleid dat ik dat hier ook op tig manieren geprobeerd heb maar hier werkte ze elkaar juist tegen.

Update!

Ik heb hier een interessante ontwikkeling:

Ik heb een bestand van 4,5dagen oud van alt.binaries.nl en die geeft me 4MB/s, zowel via XLNed als via giganews &
ik heb een bestand van 5,9dagen oud van alt.binaries.just4fun.nl en die geeft me 5MB/s via XLNed en 5,75MB/s via giganews???

Pak ik een ander bestand van alt.binaries.just4fun.nl van dezelfde leeftijd dan zakt de snelheid resoluut naar 4MB/s, zet ik dan eerdergenoemde weer bovenaan dan schiet de snelheid weer omhoog naar 5 om 5,75.

Is hier nog een logische verklaring voor?

[ Voor 27% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-08-2009 13:49 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
Klinkt mij als een combinatie van knijpen op de usenet poorten alswel newsservers die hun snelheid niet kunnen leveren. Probeer anders is wat verschillende combi's Hitnews + Giganews. Of Giganews + Eweka.
Kun je snel zien of het aan je server ligt of aan je internet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ScooBY_DoO
Jim423 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:06:
Klinkt mij als een combinatie van knijpen op de usenet poorten alswel newsservers die hun snelheid niet kunnen leveren. Probeer anders is wat verschillende combi's Hitnews + Giganews. Of Giganews + Eweka.
Kun je snel zien of het aan je server ligt of aan je internet.
Mijn eweka is inmiddels verstreken, daarvoor in de plaats had ik XLNed genomen maar die levert dus gewoon te weinig.
Giganews daarantegen heb ik zeer goede ervaringen mee maar die is ruim 2x zo duur als een gemiddelde nederlandse aanbieder.

Ik heb verscheidene keren meerdere combinaties van usenetservers geprobeerd maar dit drukt alleen maar de verbinding.

Het bevreemd me gewoon ten zeerste dat bepaalde bestanden sneller worden ged/l van de ''zelfde?'' server.
Alleen de groep is anders.

*Update*

Ik heb nu meer dan een week heen en weer gemaild met zowel giganews als XLNed.
Wat me opvalt is wat ik deels eerder heb bericht en dat is o.a. dat XLNed met geen mogelijkheid 5,75MB/s geeft (althans niet bij mij).
Giganews daarentegen geeft dit wel maar lang niet altijd.
Er zijn enkele bestanden die me volle bak geven zonder enig probleem.(die ook bij XLned sneller gaan)
Ik heb daarop aan hun gevraagd wat dit kan betekenen.
Ik kreeg daarop als antwoord (van giganews)dat ze willen weten wat de message ID's zijn van mijn downloads.
In Newsleecher op de post gaan staan en properties kiezen.
Zo gezegd zo gedaan maar clicken op properties doet niks en de combinatie alt+enter geeft een window dat die functie nog niet in versie 4 zit :? (ik draai de laatste beta, geregistreerd)
Weet iemand hoe ik aan die message ID's kom?

Via google gevonden dat de nzb deze ook bevat, nu gebruik ik zelden nzb's maar heb er nu 1 geopend met wordpad, is de complete inhoud de message id die ik naar giganews moet sturen of slechts een gedeelte, of is er dus een manier om dit makkelijker te maken voor me?

Dan kan ik in ieder geval verder met giganews.
XLNed houdt het erop dat ''ze redelijk in de buurt van giganews'' komen (15-20%langzamer) en denken dat enig onderzoek niets gaat brengen.

Wat nu als laatste wat mij betreft overeind blijft staan is dat ofwel bepaalde groepen/bestanden/servers door Ziggo geknepen (kunnen) worden, ofwel de paar bestanden die ik met volle snelheid kan binnen halen staan zowel bij Xlned als bij Giganews op ''rustige'' :? servers.....

Ik heb uiteraard andere bestanden van dezelfde groepen geprobeerd waarvan de meeste niet voluit gaan en een enkele wel.
Dit zijn echt verschillen van wel 8 tot 12Mbit, wat bijna 25% is en dat vind ik echt raar.

Ik weet dus inmiddels dat het niet aan mijn aansluitingen, router, kabels, netwerkkaart, HD etc ligt, nu nog heel benieuwd naar waar wel de oorzaak ligt.

[ Voor 53% gewijzigd door ScooBY_DoO op 05-09-2009 14:56 ]

Pagina: 1