Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Ziet er vrij "mannelijk" uit, is stevig, redelijk waterproof.....kortom:doet wat ie moet doen.
Wellicht minder geschikt voor de catwalk, alhoewel dat natuurlijk erg persoonlijk is...ik vindt de sleevie fraaier dan zo'n jutezak....zo'n jutezak vindt ik wel weer grappig....maar ik zoek iets functioneels en niet iets grappigs.
Zojuist een Black Colcasac gekocht voor een 13" MacBook @ eBay voor $34,94 (€23,28) incl. verzendkostenAnoniem: 316583 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:26:
Ik denk dat ik ook ga voor ColcaSac Original. Ziet er zeer mooi uit. Verder heb ik van een aantal vrienden gehoord dat de levering en service bij appelhoes.nl zeer goed is, dus dat komt wel goed.

niet.moenssiemen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:18:
[...]
het is gewoon om er voor te zorgen dat het toetsenbord het scherm niet raakt, ik wil niet zoals bij men vriendin haar laptop dat na een jaar de toetsen zichtbaar zijn op het scherm.
ik leg nu gewoon da velletje der tussen da der origineel bijzat.
niemand een idee, of hoe lossen jullie dit op?
Heb al 3 jaar mijn mbp en zie nog niets op het scherm. de laptop wordt dagelijks gebruikt en niet extra voorzichtig mee omgegaan, het wordt ook in clamshell mode gebruikt (had gelezen van mensen die er schrik voor hadden dat de letters er in gebrand gingen worden door de warmte... niet dus).
http://www.mitemite.es/st/laptop.html
Heb je die laptoptassen van Pakuma al gezien? De Pakuma Choroka K3S of K3LT?diotav schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:36:
Ik ben zoekende naar een schoudertas voor mijn MacBook Air + toebehoren. Suggesties?
http://www.booqbags.com/All-Products/Boa-slimcase-S90

Anoniem: 116571
De L was voldoende geweest voor mijn MBP 15", maar die hebben ze niet in een coole kleur..

Voordelen voor mij:
Rugtas
Ruimte ZAT
De laptop zit in een compartiment tussen de 'echte' rugtas ruimte en je rug kussens, waardoor je hem er niet uit kunt halen als je de rugtas om hebt (zakkenrollers anyone?). En geen schade aan je laptop als je waterflesje een keer lekt
Hij ziet er absoluut niet uit als laptop tas
Bijgeleverde sleeve!
Nadelen voor mij:
De rits is vrij ingelegd waardoor hij af en toe wat moeilijk open te maken is.. Tot zo ver (na ±4 maanden) geen problemen bij mij though..
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 08-01-2010 10:47 ]
Anoniem: 314044
Is er nog ergens een winkel in Nederland of webshop die m verkoopt?wheeler schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:23:
Ik heb zelf de (oude) versie van Hard Graft MBP sleeve. Erg fijn stofje wat exclusief oogt en (zeker) ook de prijs hierna is.
[afbeelding]
http://shop.hardgraft.com/product/pull-laptop-sleeve
volgens mij wordt hardgraft alleen via hun eigen site verkocht en kun je ook als winkelier hun niet gaan spullen verkopen. (je mag er ook maar max. 1 per persoon bestellen op hun site)Anoniem: 314044 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 03:00:
[...]
Is er nog ergens een winkel in Nederland of webshop die m verkoopt?
Het is een hoop geld, hoe verschrikkelijk mooi zijn de tassen daarvoor ook... ongekend!
De Knomo Warwick/Dundee... ook geweldige tassen moet ik zeggen.

Waarbij een felle Khodi tas ook heel erg tof is. Ze hadden ze nu bij A-mac

[ Voor 37% gewijzigd door Bezer op 10-01-2010 14:55 ]
A-mac hebben ze ze van Crumpler weet ik toevalligmoenssiemen schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:09:
iemand nog een idee waar je zo een doek kan kopen om tussen de laptop en het scherm te leggen??
alvast bedankt.
Erg mooie Messengerbags en sleeve!

[ Voor 15% gewijzigd door bosaap22 op 26-01-2010 14:16 ]
Anoniem: 323622
Ik heb zelf de Rucksack ook van het merk. Gekocht bij www.coteetciel.nl , het is een hele fijne en mooie tas met handige vakken. Plus lekker veel ruimte. Al met al een aanrader.bosaap22 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:43:
Wie kent het merk COTEetCIEL?
Erg mooie Messengerbags en sleeve!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi, vintage dingetje en de MBP past er perfect in, precies goed!

Hij is wel wat aan de dure kant, inclusief verzendkosten betaal je $116,31, omgerekend zo'n 85 euro.
http://twelvesouth.com/products/bookbook/

MacBook past er uiteraard perfect in, en het beschermt volgens mij toch net iets beter dan een dunne neoprene sleeve. And then there's the look
Van bij Appelhoes.nl. Besteld op kerstdag, paar dagen later al in huis. Zeker een mooie service dus, zelfs tijdens de feestdagen!
[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 05-02-2010 20:38 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Overigens besteld via ebay.. Kwam 2weken later binnen, was van Amerika naar Litouwen(?) naar Nederland gekomen.
En bij de duane was hij geopend..

Henry's Jewels M

The Gimp
Scientia potentia est
Als ik op de website kijk is ie 80 dollar dus dan is ie 58 eurolbuysers schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:37:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Hij is wel wat aan de dure kant, inclusief verzendkosten betaal je $116,31, omgerekend zo'n 85 euro.
http://twelvesouth.com/products/bookbook/
ik vind hem echt superrrrrrrrrrrr vet en ik ga hem ff bookmarken wil echt wel hebben
Hij is echt tof inderdaad! Ik zag 'm al voorbij komen bij appelhoes.CKSotos schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:12:
[...]
Als ik op de website kijk is ie 80 dollar dus dan is ie 58 euro
ik vind hem echt superrrrrrrrrrrr vet en ik ga hem ff bookmarken wil echt wel hebben
Wilde net gaan zoeken waar in nederland te koop
En nu jij met je link ik ga gelijk de bruine bestellen
edit:
Hmm 85 euro bij appelhoes maar damn heb geen visa of mastercard tot mijn beschikking.
en ik moet even wachten tot hij leverbaar wordt.
2de edit:
Alvast een reservering staan
[ Voor 46% gewijzigd door CKSotos op 07-02-2010 23:15 ]
Voor de geinteresseerden in een colcasac / applesac, deze komen als het goed is deze week weer binnen bij www.appelhoes.nl.
Had er eentje via ebay besteld, maar die was ineens out of stock en niet meer leverbaar, toen even contact opgenomen met appelhoes en kreeg te horen dat ze onderweg zijn. Leverdatum stond op gisteren, nu op einde van de week
\edit, ze zijn binnen en binnen een half uur na bestellen heb ik al de status verzonden
Als ze bij UPS nou ook nog op zaterdag leveren ben ik helemala blij
[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2010 15:04 ]
Anoniem: 345349
Nice! Ik zag van de week bij ColcaSac dat er nieuwe kleurtjes beschikbaar zijn, hopelijk heeft Appelhoes deze dan ook. Wel een goede service zeg.Prulleman schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:39:
damn... wat zijn die bookbook dingen lelijk.... (maar ja smaak is persoonlijk he)
Voor de geinteresseerden in een colcasac / applesac, deze komen als het goed is deze week weer binnen bij www.appelhoes.nl.
Had er eentje via ebay besteld, maar die was ineens out of stock en niet meer leverbaar, toen even contact opgenomen met appelhoes en kreeg te horen dat ze onderweg zijn. Leverdatum stond op gisteren, nu op einde van de week
\edit, ze zijn binnen en binnen een half uur na bestellen heb ik al de status verzonden
Als ze bij UPS nou ook nog op zaterdag leveren ben ik helemala blij
Ben er erg blij mee!, zal nog eens kijken of ik een mooi plaatje kan schieten.
Anoniem: 224096
Ziet er stijlvol uit! Ben benieuwd hoe die je bevaltAnoniem: 319543 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:29:
Wohoo m'n sleeve is ook binnen :-)
[afbeelding]
[afbeelding]
http://cgi.ebay.com/Kinji...a&_trksid=p3286.m63.l1177
Ong 30-35 euro 1 week levertijd.
Anoniem: 291027
@ NegaiidoNegaiido schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:16:
Misschien iets offtopic maar ik vroeg me af of bij die crumpler Little Stevie en Dark Side wel plek is voor boeken etc naast je laptop. Je ziet bij die foto's op de website niet of er nou eigenlijk boeken in passen.
Ik heb de Crumpler " The Dark Side" laptop bag.
Ik heb de originele laptopsleeve (tot 17" geloof ik) weggedaan en ik doe mijn MacBook 13" in een
"be.ez LArobe- sleeve" in het laptopvak in de rugzak.
Binnen in zitten 2 vakjes voor adapter, muis, externe HD e.d. + 1 vakje voor een schijfje o.i.d.
Dan het grote vak, zeg maar de rugtas zelf. Daar kan echt van alles in. Ringmappen, boeken, A4 blocnotes, voetbalschoenen en alles wat zo'n beetje mee moet.
Verder zit er aan de rechterbuitenkant nog een vak voor een etui ofzo. En daar binnen in zit weer een vakje voor een telefoon. (wel een kleintje, want mijn iPhone past er niet in)
Ik heb hem trouwens via eBay gekocht.
Geen €109,- zoals op de Crumpler site maar €59,- (!)
Niemand die echt verwacht dat er een laptop in zit omdat het er uitziet als een reguliere rugzak..
Denk dat het voor veel mensen ook een beetje zaak is de laptop inderdaad mee te nemen in een tas die er als een "normale" tas uitziet. Iedereen kent wel die standaard zwarte laptoptassen van HP en consorten..weinig ruimte, weinig padding en overduidelijk "hallo hier zit een laptop in, steel mij!". Sowieso is het voor zwaardere last raadzamer om een rugzak te nemen (scheef hangen is niet sexyPat-Skim schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:11:
Het nadeel aan Crumpler e.d. merken vind is dat ze vaak zo "opvallend" zijn als tas waarin dure apparatuur zit. Zelf heb ik een Da Kine Element (23L) rugzak met Laptop vak waarin ik mijn MBP13 met Sleeve in doe, daarvoor zitten nog wat boeken/schetsrol en een aantekeningenmapje. In het voorvak kan ik me Mighty Mouse en Adapter kwijt...
Niemand die echt verwacht dat er een laptop in zit omdat het er uitziet als een reguliere rugzak..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Anoniem: 346364

Heb m voor 15 euro gekocht bij Media Markt..
Dakine 3-4mm padding2Dutch schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:52:
[...]
Denk dat het voor veel mensen ook een beetje zaak is de laptop inderdaad mee te nemen in een tas die er als een "normale" tas uitziet. Iedereen kent wel die standaard zwarte laptoptassen van HP en consorten..weinig ruimte, weinig padding en overduidelijk "hallo hier zit een laptop in, steel mij!". Sowieso is het voor zwaardere last raadzamer om een rugzak te nemen (scheef hangen is niet sexy) alhoewel ik wel hier en daar een mede buspassagier omver kegel met mijn lompe Case Logic
Hij is maar voor mijn werkflap, maar dat wil niet zeggen dat de laptop niet beschermd mag worden: het blijft toch een stukje electronica.
Sleeve 5mm padding
8-9mm padding is behoorlijk wat, zolang je niet gaat smijten met je tas...
Heb m ook, perfect voor mn MBP 13" (Late 2009) net wat steviger dan een sleeve maar niet veel groter ideaal.Anoniem: 346364 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:34:
Ik gebruik zelf de Zero-Shock III hoes.. daarin zitten er memory-foam, die terug "springt" als het ingedrukt wordt.. Daarna doe ik het gewoon in mijn schooltas.. Is minder opvallend, en neemt zeer weinig ruimte in (heb een MacBook (late 2008)).. En er kan ook gewoon andere spullen erbij in de tas zelf...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb m voor 15 euro gekocht bij Media Markt..
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
Anoniem: 299288
http://www.aussiebag.com/index.html
of met brenthaven eclipse II burnt?
http://www.brenthaven.com...urnt-orange-laptop-sleeve
Ik ben op zoek naar een goede en leuke sleeve en al zoekende ben ik hier op gestuit.
Crumpler Beer Back
Anoniem: 343919
Maar onderweg neem ik enkel mijn MacBook en camera mee, en als ik er langer blijf ook mijn mobiele schijf, en de oplader. Het is niet zo dat ik een shitload aan kabels, pennen, harde schijven etc etc etc mee moet nemen. Want dan zie ik het nut van een laptoptas wel.
mk3 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:32:
Weet iemand waar ik deze kan krijgen... kan m nergens in een Nederlandse webwinkel vinden
[afbeelding]
Crumpler Beer Back

Ik gebruik nu sinds een half jaar deze tas om mijn MBP iedere dag mee te zeulen. Ondanks dat ie een keer kapot is gegaan (de schouderband scheurde aan een kant uit, binnen een week een nieuwe tas gekregen, nu geen last meer van) ben ik er erg tevreden over.
Het laptopvak is erg goed gevoerd, zodat ik geen sleeve nodig heb (en ook niet gebruik). Mn macbook zit, ondanks dat het een 15" tas is en een 13" macbook, erg goed opgeborgen, met daarnaast nog voldoende ruimte voor boeken, mappen en muis/lader/externe hdd.
Helaas wel stevig voor moeten betalen, maar de tas (en de service van samsonite) zijn zeker het geld waard. Hier kan ik de komende 3 schooljaren (en langer) nog wel mee door
Op dit moment heb ik de soortgelijke kunnen vinden, de normale versie (Tucano Wok Out)
Of zie ik het verkeerd en zijn het gewoon dezelfde tassen?
Hoe heet deze tas? Ben op zoek naar iets vergelijkbaars voor m'n werkSorbo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:38:
[afbeelding]
Ik gebruik nu sinds een half jaar deze tas om mijn MBP iedere dag mee te zeulen. Ondanks dat ie een keer kapot is gegaan (de schouderband scheurde aan een kant uit, binnen een week een nieuwe tas gekregen, nu geen last meer van) ben ik er erg tevreden over.
Het laptopvak is erg goed gevoerd, zodat ik geen sleeve nodig heb (en ook niet gebruik). Mn macbook zit, ondanks dat het een 15" tas is en een 13" macbook, erg goed opgeborgen, met daarnaast nog voldoende ruimte voor boeken, mappen en muis/lader/externe hdd.
Helaas wel stevig voor moeten betalen, maar de tas (en de service van samsonite) zijn zeker het geld waard. Hier kan ik de komende 3 schooljaren (en langer) nog wel mee door
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Vostro 3300
Hoogte: (voorzijde/achterzijde) 20,1- 28,6 mm
Breedte: 325 mm
Diepte: 229 mm
Apple
Hoogte: 2,41 cm
Breedte: 32,5 cm
Diepte: 22,7 cm
Gaat dit dus passen? Of is het echt een 'tight fit'

Bij de tas zat al een sleeve, helemaal top!
De tas is wel wat te groot voor m'n 13" macbook, maar op het oog op de toekomst (volgende wordt zeker een 15.4") en mijn huidige werk laptop (ook 15.4") is hij helemaal perfect, erg blij mee. Zal vanavond eens wat foto's maken van de binnenkant, die heeft wel een uhm..apart kleurtje!
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Anoniem: 340921

http://www.scaramangashop.co.uk/
Gekocht via internet in Schotland. Binnen 4 dagen in huis en hij bevalt me prima. Letter retro en groot genoeg voor mijn MBP, adapter, muis, broodtrommel, bananendoos en nog wat klein spul. Ik neem hem iedere dag mee naar mijn werk.
Hij oogt in het echt kleiner dan op deze foto van de site van de leverancier. Net zo groot als een MBP eigenlijk alleen dan dikker.
Je dell is dus gemiddeld even dik, en max 4,5 mm dikker.souljah1h schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:58:
ben opzoek naar een mooie sleeve voor mijn dell en kwam de Colcasac tegen. Nou was mijn vraag of je nog wat speling hebt kwa dimensies:
Vostro 3300
Hoogte: (voorzijde/achterzijde) 20,1- 28,6 mm
Breedte: 325 mm
Diepte: 229 mm
Apple
Hoogte: 2,41 cm
Breedte: 32,5 cm
Diepte: 22,7 cm
Gaat dit dus passen? Of is het echt een 'tight fit'
breedte is gelijk, wat door het klitteband klep design niet uit zou maken
diepte scheelt 2 mm.
als dat niet past ben ik gek.
ik zoek een tas waar me laptop inpast ( widescreen 15.4 inch ) maar daarnaast ook nog ruimte bied voor ander materiaal bijvoorbeeld wat kleding ( bijvoorbeeld tshirt , sokken ) , flesje drinken , deo et cetera
daarnaast moet het ook wat style-vol eruit zien. en het liefst 1 band voor om de schouder ( sleef heet dat toch ? correct me if im wrong )
* ook een most, beetje water bestendig ben afhankelijk als arme student van fiets,. en aangezien we in nederland wonen,...
[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 05-04-2010 01:51 ]

Enig idee waar ik die lichte variant ervan kan vinden? Ik wil namelijk met een witte voering, en niet de zwarte voering. Het betreft een ColcaSac.
Ik heb een (17") targus tas. Kan genoeg kleding voor een paar dagen (2~3 shirts, broek, onderbroekjes, sokken)jterpstra schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:50:
misschien kunnen jullie mij op weg helpen
ik zoek een tas waar me laptop inpast ( widescreen 15.4 inch ) maar daarnaast ook nog ruimte bied voor ander materiaal bijvoorbeeld wat kleding ( bijvoorbeeld tshirt , sokken ) , flesje drinken , deo et cetera
daarnaast moet het ook wat style-vol eruit zien. en het liefst 1 band voor om de schouder ( sleef heet dat toch ? correct me if im wrong )
* ook een most, beetje water bestendig ben afhankelijk als arme student van fiets,. en aangezien we in nederland wonen,...
Gewoon een grote laptop tas nemen; past meer in dan je denkt.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je kan echt heel veel nemen in dat ding en je laptop zit in veilig compartiment. Met een schoudertas heb ik toch de vrees dat het allemaal teveel beweegt.

Succes met je keuze jterpstra.
Verder vind ik die leren tassen erg mooi, vooral de lichtere versies. Kost wat, maar dan heb je ook een prachtige tas!
Crumpler Beer Back
Na aanraden op dit topic heb ik overigens ook een crumpler billy M(dacht ik) gekocht en is echt perfect voor mijn 15 inch unibody.
[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 05-04-2010 23:23 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Niemand??Rowin schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:14:
Ik zak zojuist net deze op Google Images:
[afbeelding]
Enig idee waar ik die lichte variant ervan kan vinden? Ik wil namelijk met een witte voering, en niet de zwarte voering. Het betreft een ColcaSac.
Ik heb de mijne 2 jaar geleden gekocht bij www.taschenkaufhaus.de Snel en zeer redelijke verzendkosten.

Lekker!
http://www.appelhoes.nl/W...uct-1555297/ColcaSac.htmlRowin schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:14:
Ik zak zojuist net deze op Google Images:
[afbeelding]
Radical Birds

[ Voor 65% gewijzigd door Napsju op 06-04-2010 00:34 ]
Lekker!
http://www.appelhoes.nl/W...16/ColcaSac-Original.html
Misschien is het best om Appelhoes eens te contacteren zodat je zeker bent. Op de website van Colcasac zie ik de Original niet staan met witte voering.
[ Voor 35% gewijzigd door Darkstar op 06-04-2010 08:21 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
[ Voor 82% gewijzigd door BlackLabel01 op 06-04-2010 14:05 . Reden: lezen is moeilijk.. ]
Ik vind zelf de rode colcasac mooi, maar ik vroeg me het volgende af:
- Hoeveel speling zit er in de sleeve, ik vind het mooier en fijner als het een "tight fit" is. anders gezegt: kan de macbook heen en weer glijden binnen de sleeve?
- In het zakje wat er op zit, past daar enkel een voeding in, of is er dan nog een beetje ruimte over voor bijvoorbeeld een klein muisje of een 2,5 inch usb harddisk?
- Mocht ik er onverhoopt in een regenbui lopen, is het dan niet een spons, of kan hij wel wat hebben voordat het vocht de macbook bereikt?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Oplader, magic mouse en andere accessoires zijn optioneel.
- De 'fit' is perfect, je Macbook kan absoluut niet bewegen maar zit ook niet té strak. Een wat dikkere laptop zou je er niet in krijgen denk ik.Magic schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:08:
Ik heb net de nieuwe mbp 15" besteld, en ik ben nu op zoek naar een goede sleeve.
Ik vind zelf de rode colcasac mooi, maar ik vroeg me het volgende af:
- Hoeveel speling zit er in de sleeve, ik vind het mooier en fijner als het een "tight fit" is. anders gezegt: kan de macbook heen en weer glijden binnen de sleeve?
- In het zakje wat er op zit, past daar enkel een voeding in, of is er dan nog een beetje ruimte over voor bijvoorbeeld een klein muisje of een 2,5 inch usb harddisk?
- Mocht ik er onverhoopt in een regenbui lopen, is het dan niet een spons, of kan hij wel wat hebben voordat het vocht de macbook bereikt?
- Dat zakje is niet zo klein maar wel erg 'strak', zelfs voor de voeding vind het wat krap. een dunne 2,5 inch harddisk lukt zeker wel, maar de voeding incl. opgerolde kabel is gewoon wat dik en past dus niet zo heel erg goed. Beide er tegelijk insteken kan je volgens mij wel vergeten. Als je nog wat geduld heb wil ik het straks wel even voor je testen of beiden er samen in passen en er dan een foto van maken of zo.
- (Gelukkig) Geen idee hoe het zit met vocht. Een neopreen sleeve zal op dat vlak wellicht beter waterafstotend zijn, maar een heel klein beetje vocht zal die sleeve zeker wel tegenhouden.
Een erg groot voordeel van de colcasac vind ik de zachtheid van de binnenzijde van de sleeve en het gebrek aan ritssluitingen. Op die manier gaat je Macbook zeker nooit krassen door je sleeve!
Gisteren heb ik mijn bestelling van Chemicalrecords toegekregen: een Dakine Campus-LG backpack, met laptop bescherming.

Ziet er een degelijk ding uit, alleen jammer dat de SM versie (iets kleiner dus dan de LG) nét niet groot genoeg is voor een 15" laptop. Dan maar wat meer ruimte
@jterpstra: Dakine heeft enkele soortgelijke modellen speciaal voor laptops, sommige met heel wat extra ruimte. Misschien ook eens de moeite om te bekijken?
[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 15-04-2010 09:04 ]
Mits er natuurlijk niets in die wollige binnenkant komt te zitten wat kan schuren..Darkstar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:01:
[...]
Bladiebla
Een erg groot voordeel van de colcasac vind ik de zachtheid van de binnenzijde van de sleeve en het gebrek aan ritssluitingen. Op die manier gaat je Macbook zeker nooit krassen door je sleeve!
Bladiebla
Nee geef mij maar de BookBook alleen zit nu al sinds begin Februari te wachten en hij wordt begin Mei verwacht

Ideale tas met genoeg vakjes om je digicam, USB-stick, Remote, Magic Mouse en nog meer in op te bergen. De kwaliteit van de tas is ook goed. Het enige nadeel is dat deze snel vies kan worden maar een bak water met ossegalzeep (wel eerst je meuk er uit halen

Dankje, precies wat ik wilde weten. Nog 1 klein vraagje though: Is het zakje elastisch, zodat wanneer ik wat kleine dingen er in doe er niet uit zullen glijden? (bijvoorbeeld weer de externe harddisk?)Darkstar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:01:
[...]
- De 'fit' is perfect, je Macbook kan absoluut niet bewegen maar zit ook niet té strak. Een wat dikkere laptop zou je er niet in krijgen denk ik.
- Dat zakje is niet zo klein maar wel erg 'strak', zelfs voor de voeding vind het wat krap. een dunne 2,5 inch harddisk lukt zeker wel, maar de voeding incl. opgerolde kabel is gewoon wat dik en past dus niet zo heel erg goed. Beide er tegelijk insteken kan je volgens mij wel vergeten. Als je nog wat geduld heb wil ik het straks wel even voor je testen of beiden er samen in passen en er dan een foto van maken of zo.
- (Gelukkig) Geen idee hoe het zit met vocht. Een neopreen sleeve zal op dat vlak wellicht beter waterafstotend zijn, maar een heel klein beetje vocht zal die sleeve zeker wel tegenhouden.
Dat is de colcasac waar ik het in mijn vorige posts over heb.pina schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:49:
die jutezak van in de openingspost vind ik we leuk. Iemand een idee van welk merk die is?
@Darkstar: Dankje, ik denk dat ik dan maar gewoon op moet passen dat het niet gaat vallen
[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 16-04-2010 13:56 ]

[ Voor 24% gewijzigd door Rowinio op 16-04-2010 16:43 ]
Die van Pijama vind ik zelf ook erg mooi en origineelRowin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:42:
Heb nu net de MacBook Pro 15'' sleeve besteld! Genaamd: Pijama M 15 dandy Harris TweedKostte me E40.00 wel veel voor zo'n simpel ding, maar ziet er goed uit! En die E40.00 kan er ook nog wel bij op de E1610!
[afbeelding]

Ik lees allemaal gemixte verhalen, ene zegt dat de ritsen de macbook krassen geven en dat er een logo in zat die ook niet erg aardig was voor je MCB. Nu las ik op de site van incase het volgende:
http://goincase.com/blog/...ded-neoprene-sleeve-plus/
Ik denk dat door de verschillende versies de reviews zo verschillen. De nieuwste is dus de Plus die schijnt verbeterd te zijn. Zit nu zelf te twijfelen om een ritsloze sleeve te halen of gewoon een sleeve met rits.
[ Voor 29% gewijzigd door Phil Ivey op 18-04-2010 22:31 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
iemand ervaring ermee?
[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 19-04-2010 08:56 ]
Kan dat spul niet tegen (mijn) zweet ofzo? Ik heb geen zweethanden maar anders weet ik het ook niet. Andere mensen bekend met dit probleem?
Ik heb deze Incase sleeve nu 3 kwart jaar in gebruik. Hij geeft een goede bescherming als je hem in je rugtas wilt stoppen of iets dergelijks, maar zoals je op de foto's al kunt zien geeft hij geen erg stevige bescherming. Zet je tas dan ook vooral niet te hard neer op de grond.Phil Ivey schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:06:
Iemand ervaring met de Incase Neoprene sleeve Plus?
Krassen op je MacBook door de ritsen; helaas klopt dit, al kun je het niet echt krassen noemen. Er zitten geen groeven in m'n MacBook, maar je ziet wel minimale beschadiging bij het punt waar de ritsen een tijd gezeten hebben. Mocht je een foto willen zien, omdat het je aan het twijfelen brengt, laat het dan even weten, dan maak ik er 1. Ben er nu niet toe in de gelegenheid omdat ik enkel en iPhone ter beschikking heb, en daarop zie je de krassen waarschijnlijk niet.
Van het logo heb ik overigens geen last gehad.
Dank je voor je reactie.Jornn schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:10:
[...]
Ik heb deze Incase sleeve nu 3 kwart jaar in gebruik. Hij geeft een goede bescherming als je hem in je rugtas wilt stoppen of iets dergelijks, maar zoals je op de foto's al kunt zien geeft hij geen erg stevige bescherming. Zet je tas dan ook vooral niet te hard neer op de grond.
Krassen op je MacBook door de ritsen; helaas klopt dit, al kun je het niet echt krassen noemen. Er zitten geen groeven in m'n MacBook, maar je ziet wel minimale beschadiging bij het punt waar de ritsen een tijd gezeten hebben. Mocht je een foto willen zien, omdat het je aan het twijfelen brengt, laat het dan even weten, dan maak ik er 1. Ben er nu niet toe in de gelegenheid omdat ik enkel en iPhone ter beschikking heb, en daarop zie je de krassen waarschijnlijk niet.
Van het logo heb ik overigens geen last gehad.
Weet je ook of je de Plus versie hebt of de gewone Incase Sleeve, aangezien dat artikel over die verbeterde versie begin maart 2010 is gepost? Ze zien er precies het zelfde uit, maar de Plus versie schijnt iets verbeterd te zijn waardoor er geen krassen meer zouden moeten komen.
Overigens gaat de MCB wel in een Messenger tas, maar wordt het wel van college naar college gesleurd.
Een foto zou wel fijn zijn wanneer je tijd hebt, als het erg is cancel ik mijn order en neem ik liever een ritsloze sleeve.
[ Voor 7% gewijzigd door Phil Ivey op 19-04-2010 14:52 ]
Omdat ik hem al 3 kwart jaar bezit ga ik er van uit dat ik de gewone versie heb.Phil Ivey schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:06:
[...]
Weet je ook of je de Plus versie hebt of de gewone Incase Sleeve?
[...]
Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar kreeg het er eigenlijk met geen mogelijkheid op. (geeft wel een beetje aan hoe klein de krasjes zijn)Phil Ivey schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:06:
[...]
Een foto zou wel fijn zijn wanneer je tijd hebt, als het erg is cancel ik mijn order en neem ik liever een ritsloze sleeve.
Ik heb een grote afbeelding geupload, zodat ze in ieder geval nog een beetje zichtbaar zijn.
In mijn ogen dus geen reden om je order te cancellen
Directe link naar afbeelding (1400x935)
[ Voor 12% gewijzigd door Rowinio op 19-04-2010 21:24 ]
Anoniem: 116571

* Anoniem: 116571 is voorstander van vouwsleeves + klittenband.
Alleen irritant in de collegezaal (als je op school zit, denk aan klitteband lawaai
Iemand overigens ervaring met de foofsleeves? http://foofshop.com/
Ze lijken erg veel op die pijama sleeves in een andere design. Het enigste wat ik minder vind is dat 1 kant vrij open is.
[ Voor 25% gewijzigd door Phil Ivey op 19-04-2010 22:40 ]

Is voor 15" MBP.
Expres gekozen voor sleeve met klittenband omdat ik ritsen haat.
Hoop hem morgen of overmorgen binnen te hebben, dus ben benieuwd
Anoniem: 356286
Manon Garritsen is een klant van ons en ik gebruik zelf de iPhone hoesjes van haar. De producten zijn gemaakt van wol vilt (zeg maar zuivere scheerwol) en het mooie daaraan is juist dat ze niet snel vies worden (net als bij een lamswollen trui zeg maar). Ik heb bij een dineetje een keer rode wijn over mijn iPhone + hoesje heen gehad en het geinige was dat de vlek er na een uurtje uit zichzelf uittrokJoepv schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:00:
Kwam bij toeval deze MacBook sleeves van vilt tegen van een ontwerpster genaamd Manon Garrittsen. Ziet er erg stak uit voor iemand die van minimalisme houdt. Twijfel alleen of het vilt niet snel vies wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 356286 op 20-04-2010 23:17 . Reden: foto'je erbij ]
Anoniem: 356286

Zo'n sleeve is ideaal als je de laptop mee wil nemen als "map" onder de arm. Met de lange standby tijd van de MacBook Pro is dit ideaal, omdat je niet de hele adapter/kabel meuk mee hoeft te nemen. Fijne basis bescherming voor als je de laptop in de auto legt, enz...
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Anoniem: 89690
Ik hoop dat je niet teveel betaald hebt voor die sleeve, want die had je voor een paar euro kunnen bestellen bij http://www.focalprice.com...Soft_Sleeve_Case_Bag.htmlExtreme smell schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 01:12:
Heb deze vandaag besteld bij beschermjemac.nl :
[afbeelding]
Is voor 15" MBP.
Expres gekozen voor sleeve met klittenband omdat ik ritsen haat.
Hoop hem morgen of overmorgen binnen te hebben, dus ben benieuwd
Dit topic is gesloten.