Verwijderd bestand terughalen

Pagina: 1
Acties:

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08-2025
Beste tweakers,

Wij hebben een Medion md-81888. Dit is een HDD recorder. Wij zetten hier voornamelijk onze vakantiefilmpjes etc op. Nu heeft mijn vriendin per ongeluk een dierbare herinnering gewist. Denken jullie dat er nog een mogelijkheid is deze terug te halen? Het heeft ook op een SD kaartje gestaan omdat de opnamen gedaan zijn met de Canon HF-10. Misschien dat het op die manier nog te fixen is, of is dit een kwestie van pech = pech.

No guts, no glory!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03-2025
Probeer recuva eens op het sd kaartje.

• KillGhost
Arbeider schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:22:
Probeer recuva eens op het sd kaartje.
KK, ga ik nu proberen.

No guts, no glory!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58
HDD uit recorder halen en aan pc hangen.
Hoe dan ook geen bewerkingen als formateren, iets naar toe schrijven ermee doen.
Als de hdd gewoon zichtbaar is dan zal het bestandssysteem Fat32 zijn. Maar is het niet zichtbaar dan moet je er eerst achterkomen wat voor FileSystem het is. Daar zijn tools voor maar weet de naam daar alleen niet meer van.

Als het Fat32 is dan dmv een recovery tool gewoon alle files recoveren en daarna gaan kijken wat je kunt afspelen en of je filmpje er tussen zit.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• KillGhost
Recuva heeft het niet kunnen doen. Helaas. Ik zal nadenken over de andere optie.

No guts, no glory!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

KillGhost schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:06:
Recuva heeft het niet kunnen doen. Helaas. Ik zal nadenken over de andere optie.
Recuva is bij lange na niet het enige programma dat beschikbaar is om data terecoveren. Ik zou zeggen kijk eens in de FAQ's van dit subforum (wat in het algemeen veel te weinig wordt gedaan), daarnaast is er een discussie topic over het fonemeen datarecovery, mogelijk dat je daar ook nog bruikbare tips kunt vinden. Een beetje eigen inzet/onderzoek mag ook wel. ;)

Zie hier: [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 11-08-2009 09:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KillGhost
hmm, thanks! Ik zal vanavond nog eens wat rondsneupen. Ik moet zeggen dat ik wel in de lijst gekeken heb, maar ik denk dat ik hier gewoon overheen gelezen heb. Misschien toch eens wat vroeger op bed voortaan :D

No guts, no glory!

Verwijderd

Je kan wel heel moeilijk gaan doen met Linux disks (etc.), maar het is het snelst/simpelst om gewoon het programma GetDataBack te gebruiken (als data recoveren tenminste niet je hobby is).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:57:
Je kan wel heel moeilijk gaan doen met Linux disks (etc.), maar het is het snelst/simpelst om gewoon het programma GetDataBack te gebruiken (als data recoveren tenminste niet je hobby is).
He, grizzlebeer, dat was nu juist de reden waarom ik ts naar de FAQ' stuurde, GetDataBack wordt in de FAQ's genoemd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KillGhost
Ik heb dat programma inderdaad gezien in de FAQ. Vanavond maar eens kijken of hij het terug kan vinden. En nee, data recovery is niet mijn hobby :D

No guts, no glory!

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:14:
He, grizzlebeer, dat was nu juist de reden waarom ik ts naar de FAQ' stuurde, GetDataBack wordt in de FAQ's genoemd.
Ja, alleen dacht ik ik zeg het gelijk even, dan hoeft TS niet eerst een vergelijkend warenonderzoek te doen. Maar de FAQ doorlezen kan natuurlijk nooit kwaad :)
Pagina: 1