[BBG]Special: Stille allround/high-end pc september 2009

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 13.181 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:05:
Sorry Reinman, hoe leuk die kast ook oogt maar dat vind ik verre van verstandig. Zo'n opstelling had ik niet van jou verwacht ;(
dat is vermoeidheid gekoppeld met het feit dat je mij gaat opleggen wat ik moet doen. Dat moet je niet doen, want dan luister ik totaal niet.
Behalve de indruk bij jou dat ik overdrijf, heb je enig echt bewijs dat het de koeling wel snor zit ?
Dat kan ik wel voor je beantwoorden, nee! Er is nog helemaal niks bekend over de prestaties van deze kast. Daarom vind ik ook zeer onverstandig om gewoon klakkeloos voor zo'n kast te kiezen. Het gaat tenslotte niet om jezelf, maar geeft een advies aan derden. Daaar mag je toch iets serieuzer mee omgaan, denk ik zo.
Ik kies ook niet klakkeloos voor die kast. Ik vind allen het overdreven dat je zegt dat je een product gereviewd moet hebben. Heb jij bewijs dat het niet snor zit? Daarbij geef ik aan dat er wel flow via de voorkant kan komen. Die hele mesh kan lucht door heen.
Iemand bij Silentpcreview haalde dit aan en nu ik er goed naar kijk kan het heel goed wel eens kloppen wat hij zegt; de airfolw is niet ideaal verzorgt in deze kast. In hoeverre dat de koelprestaties beinvloeden gaat, moeten we eerst maar eens afwachten. Tenminste, dat zou ik doen.
Dat is leuk en aardig, maar er is -nog- geen betere kast langs geweest. Want je zit nu hier wel weer over in, maar je komt niet met iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Cosmos S, Lian Li's... hoezo geen betere kast 8)7
Nu we terug zijn op luchtkoeling is de Lian Li die ik eerder vermeld help zeker de moeite waar, alsook meerdere ander kasten.

Tja, en ik weet niet wat ik doe hoor maar wat ik ook doe, ik sta altijd op jouw teentjes. Wil je helemaal niks opleggen, wil je ergens op attent maken en dat dat reden is tot zorg. Mesh aan de gehele voorzijde is leuk, maar daar ga je het abssoluut niet mee redden met twee passieve HD4850's.

Je reageert in mijn ogen vrij ongeinteresseerd. Dat je moe ben kan ik ook niet ruiken maar dan nog.
Zelf zag ik die Nexus Edge in eerste instantie ook wel zitten, maar nu ik op de hoogte ben van een mogelijke bottleneck wil ik eerst meer weten.
Ik vind allen het overdreven dat je zegt dat je een product gereviewd moet hebben.
Zucht :/ In het geval waar we hier naar op zoek zijn, zeker. Iig gebruikerservaringen en/of resultaten; juist omdat het een nieuwe kast met een afwijkenden indeling.

Maar goed, als je denkt dat ik totaal geen punt heb zeg het dan gewoon dan hou ik erover op. Dan ga ik bij mezelf wel te raden wat ik hier nog te zoeken heb, dat recht heb ik ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 17-08-2009 20:29 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, kom maar wet wat beters. Cosmos s is lawaaiig. Noppenschuim oid halen bij de bouwgigant is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, geen ruzie maken hè?

Mag ik dat als relatieve nieuwkomer zeggen? Jawel hè, mag wel. Vind ik althans O-)

En dan gewoon weer on-topic:

Ik denk dat de Nexus echt wel de nodige airflow oplevert, de ruimte in en rond het "tussenschot" is ongetwijfeld groot genoeg - en anders pers je het met de overdruk die je onderin creëert trouwens ook wel door - en die druk is echt niet zo groot dat je daardoor bijgeluiden mag verwachten.

Veel alternatieven ken ik eerlijk gezegd niet, of je moet terugvallen op de Antec P183 / P193. Of misschien wel de Sonata Plus maar daarvan zijn de koelmogelijkheden al helemaal beperkt. Coolermaster biedt verder geen echte alternatieven (tenminste niet out of the box), Lian Li's moet je ook handmatig nog extra isoleren.

Daarnaast vind ik het trouwens not done om een P193 op je lijstje te zetten en daar vervolgens als eerste alle fans weer doodleuk uit te rukken teneinde een echt stil systeem te bouwen. Da's een beetje het paard achter de wagen spannen en gewoon weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je boort de Cosmos weer gelijk te grond in, maar er zijn er nog meer, de Coolerlaster HAF832, Lai Li a77 en ga zo maar door.

De kast hoeft niet meer voor een wc-setup geschikt te zijn, dus de opties zijn legio. Ja , zelfs een P182/193 komt dan in beeld.

Er word nu ineens een probleem gemaakt van noppenschuim, wat je zelf erin kan knippen (heb ik ook gedaan en het stelt geen moer voor). Sorry, maar dan beperk je keus wel erg; alleen maar omdat je het op een presenteerblaadje voorgeschotelt wil krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 17-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:51:
Je boort de Cosmos weer gelijk te grond in, maar er zijn er nog meer, de Coolerlaster HAF832, Lai Li a77 en ga zo maar door.

De kast hoeft niet meer voor een wc-setup geschikt te zijn, dus de opties zijn legio. Ja , zelfs een P182/193 komt dan in beeld.

Er word nu ineens een probleem gemaakt van noppenschuim, wat je zelf erin kan knippen (heb ik ook gedaan en het stelt geen moer voor). Sorry, maar dan beperk je keus wel erg; alleen maar omdat je het op een presenteerblaadje voorgeschotelt wil krijgen.
Hoe wil je in de bbg zetten: Voor dempingsmateriaal moet je maar naar de bouwgigant 8)7 . Als we dat soort vage adviesen geven dan ga ik liever voor 'bouw een anti geluids set up'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:51:

Ik heb recentelijk een HAF932 mogen "beluisteren" en daar werd ik nou niet bepaald opgewonden van. Inderdaad in staat om een bak lucht te verplaatsen maar dan toch wel met de nodige herrie. Lian Li's zijn inderdaad vaak erg mooi maar hebben toch ook wel de neiging tot rammelen (resoneren, vooruit). Bij aluminium geldt toch vaak hoe groter hoe meer herrie, zal wel iets met de stijfheid van het materiaal te maken hebben.

Een P183/193 vind ik op zich prima, alleen jammer dat je de stock fans niet kunt gebruiken voor een echt stille setup. Even afgezien van de extra fan in het zijpaneel van de P193 die kennelijk wel stil is op een laag toerental.

Natuurlijk is zelf knippen & plakken altijd nog een optie. Ook zonder bouwmarkt. Ik weet alleen niet of dat bij een BBG-systeem helemaal de bedoeling is, schijn me op dat gebied even bij voordat ik verhandelingen over bitumen en schuim begin te produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
En deze?
pricewatch: NZXT CS-NT-HUSH-B Zwart
(eerder al een keer genoemd)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:09:
[...]
Hoe wil je in de bbg zetten: Voor dempingsmateriaal moet je maar naar de bouwgigant 8)7 . Als we dat soort vage adviesen geven dan ga ik liever voor 'bouw een anti geluids set up'.
Mwah. Ook zonder bouwgigant lukt het natuurlijk wel. Kost een paar centen extra, soit.

Zo maar: http://www.azerty.nl/8-1090/geluidsdemping.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doen we dat toch, als de Nexus zo slecht is.

@Quacka
Hush komt er niet goed af in de reviews.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:19:
Doen we dat toch, als de Nexus zo slecht is.
Of 'ie slecht is weet ik niet, mij lijkt 'ie wel aardig. Maar wellicht zijn er alternatieven, toch?

* Knutsel- en fröbelpakket van zolder haalt *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:21:
[...]

Of 'ie slecht is weet ik niet, mij lijkt 'ie wel aardig. Maar wellicht zijn er alternatieven, toch?

* Knutsel- en fröbelpakket van zolder haalt *
/me kijkt dan uit naar de alternatieven :)

Ok ik hoop dat het gaat werken:

Vertaalde link

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** Nog bij moet komen van de *kuch* "vertaling" **

Eén ding is zeker: die Nexus ziet er toch nog mooier uit dan ik al gedacht had. Helaas vallen de koelprestaties me dan wel weer wat tegen maar met 2 extra 120mm fans moet ook dat nog op te leuken zijn.

Daarnaast zegt mijn timmermansoog me dat de Zalman MFC-1 Plus ook nog wel moet gaan passen, die 14mm ruimte is er waarschijnlijk ook aan de randen nog wel.

Ondertussen zoek ik braaf verder naar (nog niet eerder genoemde) alternatieven of naar een knip & plak-project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat Lian Li's vaak resoneren, ik zou het niet weten. Ik heb een PC-A71 en die is zo vast als een huis. De dikte van het alu is ook prima, die zijpanelen zijn bijhoorlijk stevig kan ik je vertellen. Heb er ook nog een window in gedremelt, dat viel niet door dat "zachte" alu.

Mijn voorstel:

pricewatch: Lian Li PC-7F Zwart

Dat is een van de nieuwere modellen, waar genoeg anti-vibratie maatregelen zijn genomen. Lijkt me stug als die kast "rammelt". Reacties bij Alternate zijn ook prima.

Jammer dat die reviewer getest heef met nogal verouderde hardware, een e4300 en een 9600Gt ?
Nou weet je nog niet veel. die kast ziet er idd wel mooi uit, maar dan alleen aan de buitenkant. De binnnenzijde vind ik verre van mooi en het materiaal zoals die hdd-cages ziet er ook nogal goedkoop uit.

[ Voor 55% gewijzigd door Madrox op 18-08-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ook gezien de test van de nexus (best goed leesbaar!)

pricewatch: Silverstone Raven RV01B-W

http://www.silverstonetek...x.php?model=RV01&area=usa

http://www.silentpcreview.com/silverstone-raven

Ik denk dat je dan echt een bizarre kast neemt. Stil en goede koelprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Raven's 120mm exhaust fan unfortunately had bad noise characteristics, specifically tonality smack in the midband frequencies where human hearing is most sensitive. The fan's has a maximum speed of less than 1000 RPM which helps keep down the noise level. However, with our test system mounted inside, it was still the most audible and annoying sounding component, even drowning out the fans of the two HD 4870's we installed in CrossFire. With the thermal advantages of having the motherboard tray rotated, we opted to remove the 120mm fan from the system during testing.
The space between the plastic outer skins and the inner steel panels may also benefit from fanatical silencing attention. Insertion of some type of damping material might improve the case's sonic insulation and reduce any tendence to vibrate.
Ik vind hem trouwens wel vet.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:34:

Mijn voorstel:

pricewatch: Lian Li PC-7F Zwart

Dat is een van de nieuwere modellen, waar genoeg anti-vibratie maatregelen zijn genomen. Lijkt me stug als die kast "rammelt". Reacties bij Alternate zijn ook prima.
Aardige kast, even afgezien van een LED-fan maar da's persoonlijk, maar het grootste nadeel lijkt me toch wel de wat minimalistische koeling: 1x intake, 1x outtake. Da's ongetwijfeld niet voldoende.

Mijn alternatief zou dan zijn - als het al een recente Lian Li moet worden - de PC P50

http://www.bit-tech.net/h...9/lian-li-pc-p50-review/5

Met 2x140mm in z'n dak heeft die natuurlijk een aanmerkelijk betere airflow. Alleen over geluidsproductie kan ik zo snel niets vinden (van beide genoemde Lian Li's overigens niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien toch een idee om een P18X te pakken, de fans te vervangen en extra dampening matten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ook dat is een goede optie. Maar die PC-50 , Puppypower; die is ook erg mooi. Als het gaat om de videokaart koel houden, zit je met deze kast helemaal goed. Ook als de fans een tandje langzamer draaien. Bij Azerty zie ik hem voor 132,50. Dat valt ook wel mee. Alle fans zitten er al bij en ik vermoed dat die al stil genoeg zijn.
Blijft een dempingskitje over.

[ Voor 104% gewijzigd door Madrox op 18-08-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

[...]

Ik vind hem trouwens wel vet.
Die 120mm fan is natuurlijk zo vervangen.
De 180mm is wel goed.

Van dat andere weet ik nu niet of dat nu echt zo'n probleem is.

http://translate.google.n...b8%26sa%3DN%26start%3D110

Als je ziet dat deze makkelijk de strijd aan kan met de andere stille kasten
EN
http://translate.google.n...b8%26sa%3DN%26start%3D110
Dat ook nog met lagere temperaturen doet.

Dan kom ik op de conclusie dat de fans die je monteert werg stil kunnen draaien om toch de onderdelen koel te houden. In een kast die minder goed koelt zul je toch de fans harder moeten laten draaien.

[ Voor 61% gewijzigd door Quacka op 18-08-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kast van 170 euro waar we nog en fans moeten vervangen en dampening moeten toevoegen. Antec Performance One P183 Zwart kost 116 euro, waar het zelfde aan moet gebeuren.

Het nadeel van zowel de raven als een P18X is dat niet de hele zij pannelen met foam kunnen. Daarvoor zijn de racks te groot. Nu houd je daar het meeste tegen, maar is toch nadelig. Nu heeft de P18X het voordeel dat zijn pannelen al vibratie tegen gaan(secc+plastic+secc).

@Madrox
http://www.ikbenstil.nl/P...sebuster-PC-50::1042.html

@quacka
Kunnen deze nog bij de pw?
http://www.azerty.nl/8-10...niversal-big-geluids.html
http://www.icecat.nl/b/Be...%2C%20Universal%20Big.htm

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik heb de gegevens ingevoerd. Nu ff wachten op het PW-team. Ik heb ean-code en artikelnr toegevoegd, dus het mag geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil je nog geen PW crew worden? :D
Like the P182, the P183 is easy to work with, and has the fundamentals necessary for a silent PC. The increased ventilation is a welcome addition, though airflow for the video cards probably isn't quite good enough for a gaming systems with a couple of high-end ATI graphics cards in CrossFire, at least not on stock cooling. But then again, what case is?
http://www.silentpcreview.com/article945-page7.html

GAAAA :( ;( -O- Dat moeten we nu juist weten.
Despite these rather extreme temperatures, the card kept running and didn't crash - we were pretty impressed with this result considering it was designed to essentially cook the card until it fell over. Gigabyte's Multi-Core cooling solution certainly seems to be up to the task even in environments lacking airflow completely.

What's more, when we tested the card with simulated case cooling from a side vent, the Multi-Core cooling solution kept the GPU incredibly cool - the core idled at just 35°C and after an hour of load the highest temperature we recorded was 48°C. The fin temperatures were also incredibly low at 27°C and 36°C respectively.
http://www.bit-tech.net/h...1gh-radeon-hd-4850-1gb/11

Om terug te komen op de nexus. Die heeft voor de onderste kaart er heel dicht een 14cm fan bij zitten. Voor de bovenste kaart zit er dus de CPU fan achter. Die kan je in beneden naar boven richting zetten. Dat lijkt mij toch voldoende.

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een fan monteert op de middelste drivebay is er werkelijk niets aan de hand. Ik heb ooit 2 X1900's in een P180 gehad en had nooit last van de temps (met 3 Tri Cools op LOW e nstock GPU koelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om voor een BBG-systeem een kast te adviseren waarbij je eerst de aanwezige fans "mag" verwijderen vind ik eerlijk gezegd een beetje zout. En zonde van de ongetwijfeld zuurverdiende centjes.

Overigens vraag ik me af of je bij de Antec P1X3 de fans "heelhuids" kunt verwijderen vanwege de aan de achterzijde aangebrachte "fancontroller" (driestandenschakelaars). Ik dat stekkerwerk of wordt dat de zijsnijtang? Een beetje zonde als het zo moet.

Dan liever een Lian-Li die je middels isolatiematten vrij eenvoudig kunt opleuken, al wordt het dan toch wel behoorlijk kostbaar natuurlijk (maar het doel heiligt natuurlijk als altijd de middelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niet eens. De fans kun je ten eerste simpel vervangen zonder snijden. Er zijn gewoon weinig cases die van huis uit met echt goede fans worden geleverd. We adviseren toch ook andere CPU koelers en (evt.) third party GPU koelers?
* Edmin heeft zijn Tri-cools vervangen voor S-flex.

edit: een stille pc kost nu eenmaal een extra investering. Normale pc's worden op het niveau 'good enough' geleverd. Dat is niet acceptabel voor deze BBG.

[ Voor 21% gewijzigd door Edmin op 18-08-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op welk moment is eigenlijk besloten van de Nexus Voltinia 430W Zwart kast+voeding af te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
barcawinner schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:44:
Op welk moment is eigenlijk besloten van de Nexus Voltinia 430W Zwart kast+voeding af te zien?
Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
barcawinner schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:44:
430W is een beetje weinig voor de highend. En daar zitten we nu net over te twijfelen.

(we twijfelen net zo hard als ik nu ook met de aanschaf van een auto... :X )

de dempingsmatten:
pricewatch: be quiet! Universal Big

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 116,95€ 116,95
1be quiet! BQT P7-PRO 650W€ 113,30€ 113,30
1be quiet! Universal Big€ 20,95€ 20,95
2Gigabyte GV-R485MC-1GI€ 122,75€ 245,50
1Intel Core i7 920€ 225,01€ 225,01
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 188,94€ 188,94
1MSI X58 Platinum€ 188,60€ 188,60
6Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 36,-
6Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts€ 1,43€ 8,58
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 87,83€ 87,83
1Scythe Ninja 2€ 31,-€ 31,-
1Scythe Quiet Drive€ 28,38€ 28,38
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 69,-€ 69,-
ImporterenTotaal€ 1.379,04

Moet dus nog een fan controller bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pw link?

Ik ben eigenlijk nog wel gecharmeerd van die touch 1000 :X . Past ie achter het deurtje?

En dan nog iets, gaan de nexus fans geen rare geluiden maken ism met dde fancontroller? Mijn Slipstreams nl wel.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rare geluiden? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

De controller kan ik helaas nog niet in NLD vinden, anders had ik hem wel gesubmit in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welkom in de wereld van PWM whine:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=51561
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=225188

Ik heb mijn hele fancontoller gemod en me fans in serie gezet en nog trillen de slipstreams.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:24:
Om voor een BBG-systeem een kast te adviseren waarbij je eerst de aanwezige fans "mag" verwijderen vind ik eerlijk gezegd een beetje zout. En zonde van de ongetwijfeld zuurverdiende centjes.
Mee eens. Neem gewoon een kast die van huis al stille fans heeft. Wellicht niet zo super als de Nexus, maar toch.
Als ik die reviews lees (en kijk) zijn die fan's van de Lian li behoorlijk goed.
Air flow is exceptional on the PC-P50 with the single 120mm fan up front which can be positioned in the top three, the middle three or the bottom three 5.25" drive bays to give a more focused flow of fresh air into the chassis. Then there are two 140mm fans in the top of the case as well as a 12mm fan at the rear. Even when running at full speed, the fans are very quiet, although if you under volt them all slightly, you can make them run quieter still. Airflow to the PCI/PCI-E cards section was particularly good and was only improved slightly by adding another 120mm fan up front, so it does appear as though Lian Li have struck a really nice balance with this set up.

http://www.clunk.org.uk/r...hassis-review/Page-8.html

http://www.youtube.com/watch?v=2oFdNU2X2RU
Zeker icm met een fancontroller gaat dat met het geluid helemaal goed komen.
Kast zie ik voor 130, fancontroller zalman a 30,- en een dempingsetje a 40,- = 200 euro

Het Antec P18x kost zo'n 120,- en daar komt 36,- bij voor de fans en nog eens bijna een 10 euro voor de fangrommets; totaal zo'n 165 euro. Oja, en dan de fancontroller nog.

Kom je vrijwel exact op hetzelfde bedrag uit. Nu, ik zou het wel weten. "Alu" all the way :9~
Dan liever een Lian-Li die je middels isolatiematten vrij eenvoudig kunt opleuken, al wordt het dan toch wel behoorlijk kostbaar natuurlijk (maar het doel heiligt natuurlijk als altijd de middelen).
Het is geeneens duurder! :*)

Wat fancontrollers betreft, vind de oude gouwe Zalman 6-poorts controller nog steeds een van de beste. Degelijk, strak uiterlijk en doet wat die moet doen en niks meer. En hij is nog betaalbaar ook. Die Nestec vind ik nogal rommelig/druk overkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 18-08-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:09:
[...]

Mee eens. Neem gewoon een kast die van huis al stille fans heeft. Wellicht niet zo super als de Nexus, maar toch.
En dus blijven we bij de nexus.

http://www.xbitlabs.com/a...ans-roundup_28.html#sect0

Of toch de gentle typhoon.... Die staat weird in de pricewatch:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm

Voor de fancontroller moeten we dus een nonPWM hebben, wat ze rheobus(voltage veranderen oid) noemen.
http://www.frozencpu.com/...c17s286&id=fYA5w2HW#blank

Waarom:
http://www.xtremesystems....php?p=3803304&postcount=8

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Begrijp uit je reactie dat het geen Lain Li word. Jammer.

Wat de fan's aangaat, de Scythe Gentle Typhoon is net ff beter dan de Nexus. De S-Flex E verrassend genoeg ook (kijk maar naar de 33Dba tabel). Zelfs de Scythe Sliptream 12H zit de Nexus op de hielen (iig met 33Db).
Alleen zijn die Gentle en de S-Flex bijna 2x zo duur. Kan je mischien toch beter bij de Nexus blijven.
Jammer dat de Yate Loon's er niet bij zitten, heb ze zelf op mijn triplerad en die draai ik vrijwel onhoorbaar (onder of rond de 1000rpm). Denk dat ze vrijwel zoniet net zo stil zijn als de Nexus. Die Nexus is wellicht nog stiller op langzamere toeren, maar vergeet niet; we hebben airflow nodig voor o.a die passieve videokaarten. 1000rpm zal vermoed ik het zo'n beetje de laagste stand worden om het zaakje stabiel te houden. (zomers wellicht meer).

Zo bekeken, ben je met een fan die ook nog wat meer toeren kan maken eigenlijk beter af. Dan heb je tenminste reserve koelvermogen voor de warme dagen, zoals morgen :+

Dan zou de keus eerder op een S-Flex vallen, een Yate Loon of Scythe Gentle die alle zo rond de 1400rpm kunnen draaien en dan ook een fiks windje kunnen maken wanneer dat echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een S-Flex F (1600RPM) kan je met een fancontroller gewoon op net boven de 800 toeren zetten. Fluisterstil. Dat is het mooie van fancontrollers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Precies, zat ik ook net aan te denken. Die Scythe Gentle typhoon baf-15 dacht ik, wat een beest. Blijft op max speed nog redelijk stil vergeleken met de concurrentie en zie eens wat een CFM die verplaatst, ook bij lagere snelheden.

Reinman, die fancontroller waarmee je komt lijkt me meer iets voor zeer zware casefans die veel watts nodig hebben. 45watt per kanaal :o (word volgens mij lastig om de juiste stand te vinden voor je "normale" fan, ik bedoel, een mm te ver gedraait en je maakt ineens 200rpm meer toeren).

Voor normale fans ben je denk ik met o.a. de Zalman ZM-MFC1 Plus beter af.

[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat je ook goed gelezen hebt waarom.(of in ieder geval wat we nodig hebben en of die zalman dat wel is)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb het gelezen en ik neem het met een korreltje zout. Heb de Zalman zelf en heb daar meerdere merken/typen fans op gedraait; nergens bespeur ik ook maar iets van wat zij bescrhrijven. Misschien zit er iets van waarheid in, ik weet net niet. Maar ik hun voorstelling niet beamen. Al jaren word die Zalman goed beoordeeld en is populair, dan ga je mij nu niet wijsmaken dat die ineens niet deugt.

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je doet maar wat je wilt, ik weet precies waar ze het over hebben. Er staat ook precies wat het moet zijn(Rheobus) dus je kan het gewoon uit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, en dit klopt ook ?

PWM:

If you saw the "PWM" above in the title, and didn't know what that is, it is short for Pulse Width Modulation. In short, instead of lowering the voltage to your fans at a steady stream of, for example, 7 volts, the voltage is pulsed on and off (digitally) at the full 12 volts, but done quickly enough that the fan reacts like it is getting 7 volts. Why PMW? Lowering voltage to a fan in a rheobus without PWM causes a by-product when lowering the voltage via analog means. Heat. With PWM, heat is not created. Hence, you aren't sticking another little heater, so to speak, inside your case.

http://www.extensiontech.net/reviews/ad/adpmods/525rheo/

Zoals ik het lees is PMW zelfs wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar heb jij er geen idee van:
Certain fans will make a "howl" or whine due to PWM control.
http://www.xtremesystems....php?p=3803304&postcount=8

PWM maakt lawaai. Je kan hem horen als de pulsen resoneren op een frequentie die je kan horen.

http://books.google.nl/bo...age&q=PWM%20whine&f=false

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Prima, ik weet het niet en jij wel. Heb je ook dit gelezen ?

from a distributor]: "Information: Due to the FC-2 design, these controllers are suitable for fans which pull 20 to 45 watts. Using fans which pull much less power, such as Panaflo L1BX or San Ace 120 1011s, may result in a "pulsing" effect once the fan speed is lowered to 50% power or less. We recommend these controllers with Delta FFB1212GHE, AFB1212GHE rev C. and so forth."

[from lamptron- (bad english)]: "The Modulation system of PMW destines the necessity of producing the fan sound, which is not the problem of product quality, but a flaw of PWM technology.

The advantage of PWM technology is that its Output Power is high and its energy-saving,which is pursued by the overclockers who uses the high power needed devices.

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100846878

buiten dat, ik heb hem zelf, met 9 fans in de case (niet eens de"stilste") en met alles op low, hoor je praktisch niets. De liang pomp is het enige wat je dan nog hoort.

(tussen haakjes, de Lamptron gebruikt blijkbaar ook PMW: hoe anders kan je hun reactie verklaren?)

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kerel, dat ding was een voorbeeld van wat het moet zijn. Dus nogmaals:
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:57:
Je doet maar wat je wilt, ik weet precies waar ze het over hebben. Er staat ook precies wat het moet zijn(Rheobus) dus je kan het gewoon uit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry, maar dat heb je er nergens bijgezegt.
Neem een Rheobus, mij maakt het niet uit. Vind dat je het probleem overschat en de Zalman onderwaardeert; dat is mijn mening.

productreview: Revoltec Rheobus RL018 (Zwart) review door lredev

Deze Rheobus zuigt iig. De Zalman's worden gewaardeert.

[ Voor 38% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan weet je het nu, en dan vind je dat maar. Ga je een stil systeem bouwen gaan je fans rare geluiden maken. Zelfs na mijn fancontroller te hebben gemod en de fans in serie te hebben gezet trillen de scythes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aan het einde wil dat natuurlijk niet zeggen dat je daar met elke soort fan last van hebt. Nogmaals, ik heb 5 S-Flex'en aan een Kaze Master en nog nooit een vreemd geluid gehoord. Ben het gisteren nog eens na gaan luisteren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waren dat de Scythe Slipstreams ? Misschien gaat het met die fan net niet goed, schijnbaar heb jij hetzelfde spul.
Hier de Yale Loons, Antec Tricolor, Coolermaster blue, Scythe S-Flex , Scythe Kaza en nog wat andere fans op gehad en ik heb er geen problemen mee gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:16:
Aan het einde wil dat natuurlijk niet zeggen dat je daar met elke soort fan last van hebt. Nogmaals, ik heb 5 S-Flex'en aan een Kaze Master en nog nooit een vreemd geluid gehoord. Ben het gisteren nog eens na gaan luisteren ook.
Is die kaze master geen rheobus dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Volgens mij niet.

ps: die fancontroller van jou, is dat precies dezelfde Zalman Plus ?

[ Voor 67% gewijzigd door Madrox op 19-08-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Is die kaze master geen rheobus dan.
Nee, PWM.

edit: hang on, ik krijg nu conflicterende beichten...

edit2: Dan toch rheobus?
http://www.mod-pc.com/mod...ienda&file=catalogo&cat=Y
http://www.pc-look.com/bo...18011_en.html?language=en

[ Voor 45% gewijzigd door Edmin op 19-08-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Is ook een goede fancontroller. Bij de reacties zie ik btw. nog steeds veel Zalman leifhebbers ;-)

ps: de bouwkwaliteit lijkt minder dan de Zalman. Verder zie ik nogal wat koellichamen aan die Rheobus; logisch, rheobus heeft een groot nadeel; het genereert hitte.

Pros:

•Up to 30W per channel
•More channels than you could possibly need
•Large heatsinks for good heat dissipation (en waar blijft die hitte ? Ach ja, in de kast. Hitte verdampt niet zomaar :+ ))
•Generous assortment of connectors provided with unit
Cons:

•Poor build quality
•LEDs are somewhat bright

http://tech-lobby.com/2008/04/sunbeam-rheobus-extreme/4/

(Rheobus verwarring ontrafelt)

Oja, Reinman. Ik ben je een excuus verschuldigt, alhoewel ik ook vind dat je mij op het verkeerde been hebt gezet met ineens je verhaal over Rheobus. Het kwam op mij over alsof je de Zalman fancontroller als PMW-controller zag.
Eerder gebruikte je de Zalman wel in de config en na je verhaaltje wil je er schijnbaar niks meer van weten.
Nu snap ik wel dat we een andere controller zochten icm met die Nexus Edge kast, maar daar zijn we vanaf gestapt. De keus ligt nu waarschijnlijk bij de Antec, daar past de Zalman toch wel in ?

(in de Lian-li zeker, die heeft geen deur. Deurtjes, waar ik niet gek op ben. Vandaar dat ik alles met een deurtje met een schreef oog bekijk :-))

Ed_l: De Scythe Kaze Master is ook Rheobus, net als de Zalman. Er gaan alleen 3-pins stekkers op!

De nieuwere zalman's hebben wel 1 PWM poort:
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=2251&page=2

[ Voor 117% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 01:59 ]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:12
Aangezien we nu ook een intel i7 systeem overwegen wil ik nogmaals die scythe ninja afraden vanwege dat pushpin systeem en de slechtere koelprestaties. De Thermalright HR-01 Plus koelt beter dan de Ninja 2 en heeft een superieur mounting systeem. De thermalright presteert ook beter dan de ninja bij low airflow. Zie hier onderaan de page de vergelijking tussen de HR-01 Plus en de Ninja Copper. In de Ninja 2 review kun je zien dat deze exact het zelfde presteert als de ninja copper en je dus kan concluderen dat de HR-01 Plus beter is dan de Ninja 2.
Let wel op dat je op dit moment voor de HR-01 Plus een extra mounting kitje moet bestellen als je een i7 socket 1366 systeem neemt. Als je toch bij de ninja 2 wil blijven moet je wel de Rev B nemen, de ninja 2 waar nu in de pricewatch heen gelinked wordt heeft standaard geen mounting voor socket 1366. De Ninja 2 Rev B staat echter niet in de pricewatch, maar is wel bij een aantal shops te krijgen.

De Be Quiet is verre van de beste/stilste voeding die je kan kiezen. Bij SPCR haalt hij maar een score van 7 terwijl veel andere voedingen een 8+ tot 9- halen. Verder heb ik niet echt een duidelijke onderbouwing met reviews gezien voor die be quiet voeding, in de geposte reviews zijn geen geluidsmetingen opgenomen.
Als we naar de best geteste 400+ Watt voedingen van SPCR kijken zien we het volgende:
De nexus value 430 heeft te weinig vermogen
De seasonic M12D is veel te duur, maar wel erg goed
De enermax modu82+ heeft te korte kabels?

Van de overgebleven voedingen met een 8+ rating zou ik de Corsair HX reeks aanraden. Ik heb zelf de 620 watt versie en die is echt stil. Toen ik mijn PC samenstelde was dit de stilste voeding. De Corsair is goedkoper dan de antec signature en be quiet en heeft er tevens 5-7 jaar garantie opzitten!
Maar zelfs bij mijn corsair voeding kwam ik eigenlijk iets wat lengte te kort op de 8pin cpu voeding. De psu zit onderin de kast en de 8pin cpu helemaal bovenin de hoek van de mobo. Maar dit probleem zal je met alle voedingen houden. Ik heb dus voor een paar euro een 8pin verlengkabel er tussen gezet om de kabel mooi te kunnen wegwerken. Wat dat aangaat kun je ook prima voor de nog stillere enermax modu82+ gaan, zo kort zijn die kabels niet. De andere kabels zullen qua lengte geen problemen opleveren verwacht ik. De sata kabels zijn lang zat, ik weet niet waar jij je HD's wilt verstoppen omdat je bang bent dat deze te kort zijn. Als de psu onderin de kast zit heb je de HD's ook onderin.

Ik heb zelf ook de Zalman MFC1 Plus fancontroller en die werkt prima op mijn 6 Noctua P12 fans. Die rheobus zal verder ook wel goed zijn, alleen lijkt me de build quality iets minder. Verder moet je een afweging maken in stroomverbruik en looks.
Heeft PWM verder niet het voordeel dat ie met 12V pulsen de fans makkelijker kan opstarten? Sommige fans willen niet opstarten als het voltage (rheobus?) te laag is. Je wilt niet telkens aan die knoppen moeten draaien als je de pc aanzet om de fans opgang te krijgen.

Voor de videokaart zou ik niet twee passieve 4850 in CF zetten. De warmte van die passieve kaarten zal toch afgevoerd moeten worden. Als je daar geen goede casfan hebt zitten krijg je een grote warmte ophoping met z'n CF setup. Naar mijn idee kan je beter een enkele 4890 nemen met een goede aftermarket koeler. Een enkele kaart is veel beter voor je stroomverbruik. Dit scheelt in de kosten en de hoeveelheid warmte die je stil moet afvoeren!

Ik heb goede ervaring met gigabyte moederborden, maar opzich kunnen alle X58 bordjes wel. Gigabyte heeft echter wel ultra durable 3 met dikkere koperlagen voor o.a. betere koeling.

De PC Kast is altijd een moeilijk verhaal, maar je zal toch altijd de standaard fans moeten vervangen als je het echt stil wilt hebben. Verder hangt het af van hoeveel je wilt uitgeven en wat je mooi vindt. Ik heb zelf een lian li omdat ik die erg mooi vind, maar z'n antec performance kast is ook erg goed met wat aanpassingen. Een van de belangrijkste dingen is dat je een goede airflow in de kast hebt zodat de casefans langzaam kunnen draaien. Voor de fans zou ik kijen naar de noctua of S-Flex.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Rutger Mulder schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:13:
Aangezien we nu ook een intel i7 systeem overwegen wil ik nogmaals die scythe ninja afraden vanwege dat pushpin systeem en de slechtere koelprestaties. De Thermalright HR-01 Plus koelt beter dan de Ninja 2 en heeft een superieur mounting systeem. De thermalright presteert ook beter dan de ninja bij low airflow. Zie hier onderaan de page de vergelijking tussen de HR-01 Plus en de Ninja Copper. In de Ninja 2 review kun je zien dat deze exact het zelfde presteert als de ninja copper en je dus kan concluderen dat de HR-01 Plus beter is dan de Ninja 2.
Let wel op dat je op dit moment voor de HR-01 Plus een extra mounting kitje moet bestellen als je een i7 socket 1366 systeem neemt. Als je toch bij de ninja 2 wil blijven moet je wel de Rev B nemen, de ninja 2 waar nu in de pricewatch heen gelinked wordt heeft standaard geen mounting voor socket 1366. De Ninja 2 Rev B staat echter niet in de pricewatch, maar is wel bij een aantal shops te krijgen.
Lijkt me de Thermalright idd de ideale fan als ik dit zo lees.
De Be Quiet is verre van de beste/stilste voeding die je kan kiezen. Bij SPCR haalt hij maar een score van 7 terwijl veel andere voedingen een 8+ tot 9- halen. Verder heb ik niet echt een duidelijke onderbouwing met reviews gezien voor die be quiet voeding, in de geposte reviews zijn geen geluidsmetingen opgenomen.
Als we naar de best geteste 400+ Watt voedingen van SPCR kijken zien we het volgende:

Van de overgebleven voedingen met een 8+ rating zou ik de Corsair HX reeks aanraden. Ik heb zelf de 620 watt versie en die is echt stil. Toen ik mijn PC samenstelde was dit de stilste voeding. De Corsair is goedkoper dan de antec signature en be quiet en heeft er tevens 5-7 jaar garantie opzitten!
HX620 heb ik ook, ben er zeer tevreden mee. Maar sommigen vinden de Corsair niet stil genoeg.
Ik heb zelf ook de Zalman MFC1 Plus fancontroller en die werkt prima op mijn 6 Noctua P12 fans. Die rheobus zal verder ook wel goed zijn, alleen lijkt me de build quality iets minder. Verder moet je een afweging maken in stroomverbruik en looks.
Heeft PWM verder niet het voordeel dat ie met 12V pulsen de fans makkelijker kan opstarten? Sommige fans willen niet opstarten als het voltage (rheobus?) te laag is. Je wilt niet telkens aan die knoppen moeten draaien als je de pc aanzet om de fans opgang te krijgen.
Dat is denk ik ook een voordeel van de Zalman, de fans kunnen niet uitgezet worden.
Voor de videokaart zou ik niet twee passieve 4850 in CF zetten. De warmte van die passieve kaarten zal toch afgevoerd moeten worden. Als je daar geen goede casfan hebt zitten krijg je een grote warmte ophoping met z'n CF setup. Naar mijn idee kan je beter een enkele 4890 nemen met een goede aftermarket koeler. Een enkele kaart is veel beter voor je stroomverbruik. Dit scheelt in de kosten en de hoeveelheid warmte die je stil moet afvoeren!
Ben ik gelukkig niet de enige die daar zo over denkt.
Ik heb goede ervaring met gigabyte moederborden, maar opzich kunnen alle X58 bordjes wel. Gigabyte heeft echter wel ultra durable 3 met dikkere koperlagen voor o.a. betere koeling.
Heb hier de X58-ds4 uitvoering. Op zich niks mis mee, maar ik ben nog niet erg gelukkig met het overklokken (pas wc-blok erop gezet, draait nu 3.2Ghz stabiel). Hoger dan 3.2Ghz stabiel ben ik nog niet gekomen. De duurdere X-58 zulleen waarschijnlijk meer oc-potentieel hebben. Niet dat we dat nodig hebben, we gaan hier voor stilte.
De PC Kast is altijd een moeilijk verhaal, maar je zal toch altijd de standaard fans moeten vervangen als je het echt stil wilt hebben. Verder hangt het af van hoeveel je wilt uitgeven en wat je mooi vindt. Ik heb zelf een lian li omdat ik die erg mooi vind, maar z'n antec performance kast is ook erg goed met wat aanpassingen. Een van de belangrijkste dingen is dat je een goede airflow in de kast hebt zodat de casefans langzaam kunnen draaien. Voor de fans zou ik kijen naar de noctua of S-Flex.
Heb je die reviews (Reinman poste een link hierboven ergens) wel bekeken ? De Noctua's komen daar helemaal niet zo geweldig uit, ondanks hun pittige prijspeil. Nee, meer als zo'n 10 euro per fan zou ik nooit uit willen geven en dat hoeft gelukkig ook niet; onder en rond de tien euro zijn er genoeg fans te vinden die de Noctua het vuur aan de schenen leggen (of soms zelfs beter).

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:21:
Heb hier de X58-ds4 uitvoering. Op zich niks mis mee, maar ik ben nog niet erg gelukkig met het overklokken (pas wc-blok erop gezet, draait nu 3.2Ghz stabiel). Hoger dan 3.2Ghz stabiel ben ik nog niet gekomen. De duurdere X-58 zulleen waarschijnlijk meer oc-potentieel hebben. Niet dat we dat nodig hebben, we gaan hier voor stilte.
Elk type socket 1366 moederbord kan een i7 920 sowieso op 4GHz stabiel laten draaien.
HX620 heb ik ook, ben er zeer tevreden mee. Maar sommigen vinden de Corsair niet stil genoeg.
Zijn idd lang niet altijd de stilsten maar Be Quiet is dat zeker ook niet daarom was ik ook voor de Enermax.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 20-08-2009 10:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:28:
[...]

Elk type socket 1366 moederbord kan een i7 920 sowieso op 4GHz stabiel laten draaien.
Vreemd, ik lees anders verhalen, ook bij review sites, dat ze problemen hebben om de Core i7 720 stabiel te krijgen op 4Ghz icm. met een DS4. Zo stellig ben ik dan ook niet. Heb 4Ghz wel geboot, maar verre van stabiel.
Zal nog verder moeten tweaken om te kijken hoever ik kom.
Zijn idd lang niet altijd de stilsten maar Be Quiet is dat zeker ook niet daarom was ik ook voor de Enermax.
Dat ligt er ook maar aan. Als je de voeding rond de 50% load houd of iig onder de 70%, zijn de Corsairs bijna zoniet net zo stil als welke andere voeding. De Enermax lijkt me btw. ook een goede keus.

Oja, Sprc heeft de testprocedure verbetert volgens eigen zeggen; dat hebben ze losgelaten op o.a. de scythe S-Flex en Noctua. (zie blauwe gekleurde tabellen). Dan zie je dat de Noctua's behoorlijk minder lucht verplaatsen, ook bij lage toeren.

http://www.silentpcreview.com/article695-page5.html#sflex

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de enige eis is dat het een 'rheobus' moet zijn en geen pwm om de fan noize. Als die zalman dat is, dan kan ie er gewoon in.
Rutger Mulder schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:13:

Maar zelfs bij mijn corsair voeding kwam ik eigenlijk iets wat lengte te kort op de 8pin cpu voeding. De psu zit onderin de kast en de 8pin cpu helemaal bovenin de hoek van de mobo. Maar dit probleem zal je met alle voedingen houden. Ik heb dus voor een paar euro een 8pin verlengkabel er tussen gezet om de kabel mooi te kunnen wegwerken. Wat dat aangaat kun je ook prima voor de nog stillere enermax modu82+ gaan, zo kort zijn die kabels niet. De andere kabels zullen qua lengte geen problemen opleveren verwacht ik. De sata kabels zijn lang zat, ik weet niet waar jij je HD's wilt verstoppen omdat je bang bent dat deze te kort zijn. Als de psu onderin de kast zit heb je de HD's ook onderin.
Nu we een andere kast hebben, is die enermax denk ik wel weer mogelijk.
Dat is het voordeel. Het nadeel is dat je fans lawaai gaan maken.
Er komt een fan pal achter. Daarbij heeft de goeie koeler van Gigabyte niet zo super veel lucht nodig. Ook mogen de kaarten wel warm worden. Als laatste is passief stiller dan actief. Met een Musashi moet de warmte OOK worden afgevoerd door de kast, dus dat is gewoon een moot point.
De MSI is gekozen om de passieve kaarten meer ruimte te geven voor warmte afvoer.
Het ziet er naar uit dat die gentle typhoons het beste doen qua geluid vs lucht, dus ik denk dat die het gaan worden.

• Rutger Mulder
Ik had dat nog niet gezien dat ze bij SPCR nu een andere meet methode hebben voor de fans. Maar zoals ik zie verplaatsen ze bij de nieuwe methode allemaal veel minder lucht. Zoals ik het nu dus zie is de scythe slip stream M de best geteste fan.

Verder is het algemeen bekend dat de noctua S12 niet de aller hoogste airflow/ air pressure heeft. Deze fan moet je dan ook niet op een heatsink gebruiken en alleen als casefan. Maar als ik die test zo zie is ie niet heel veel slechter dan die slipstream en hij is gelijk met die nexus fan. Ik zelf heb allemaal noctua P12 fans, deze leveren een veel hogere airflow/pressure en kun je wel goed op heatsinks gebruiken of met restrictie. Helaas wordt deze fan haast nergens getest. Hier een test gevonden met de Noctua P12 er in. Opvallend is hier hoe slecht die scythe slipstream M wordt als hij op een radiator gemonteerd is terwijl dit de best geteste fan van SPCR is. De S-Flex doet het wel weer erg goed. Het is moelijk om de beste fan aan te wijzen met al die wisselende test resultaten van verschillende websites, op rad/heatsink vs free air etc. Veel testers vergeten ook om rekening te houden met airflow restrictie en air pressure.

Maar die gentle typhoon wordt in een aantal tests juist slechter beoordeeld dan de S-Flex/Slip Stream. Zo presteert de typhoon slechter op 5V en door zijn grote center hub heeft hij minder blade oppervlakte en zal hij bij low voltage/rpm minder airflow produceren. Ook wordt gemeld dat de typhoon van goedkoper plastic is gemaakt dan de S-Flex en dat de cables niet mooi zijn afgewerkt/gesleeved.
http://translate.google.c...en-US:official%26hs%3De2p
http://www.hardforum.com/...1033312159#post1033312159
http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=54804

Hier nog een quote van de SPCR forums over de verschillende scythe fans:
Ok, here's a quick (subjective!) summary b/w the 3 major/new Scythe fan models. Comparison is based on 1200rpm Slipstream, 1600rpm S-Flex and 1450rpm Typhoon, vertical fan position.

I don't bother @ 12v because NO fans are whisper-quiet at > 1000rpm in general imho. Sorry, should have clarified that in my previous posts

I generally prefer getting fans ~1200-1700rpm and undervolting them. More flexibility for additional cooling on those hot summer days!

Low Airflow restriction = no obstructions at all
Med = Mesh Alu fan grill / PA120.3 (yes it's a radiator, but the holes are quite large so I consider it only med. restriction)
High = Fan is 1/2 blocked by solid barrier (like case door) / Solid Alu plate with grill holes stamped into it (like the grills seen on TJ07)

Best Rating -> Lowest Rating
Low Airflow Restriction, CFM @ 7v: Slipstream, S-Flex, Typhoon
Low Airflow Restriction, NOISE @7v: Slipstream, Typhoon, S-Flex

Med Airflow Restriction, CFM @ 7v: S-Flex, Typhoon, SlipStream
Med Airflow Restriction, NOISE @ 7v:Typhoon, SlipStream, S-Flex

High Airflow Restriction, CFM @ 7v: S-Flex & Typhoon (too close to tell!), SlipStream
High Airflow Restriction, Noise @ 7v:S-Flex, Typhoon, SlipStream

In open air (low restriction), the SlipStream is noticeably quieter than either Sflex or Typhoon; The Typhoon IS quiet, but you will hear more than just a "whoosh" of air (a hum, but one which is very smooth and easy to ignore) vs the SlipStream.

At med restriction (on air intake side) the Typhoon is basically inaudible (over my MCP-350 pump, which is already cushioned to not vibrate against the case)

I find both the SlipStream and Typhoon make a low-volume but annoying "hum" in high restriction environment (when restricted on the exhaust side anyways); the S-Flex I just hear fan motor noise so that's acceptable.

Hope this helps you make a better decision!
De noctua's zijn qua prijs/kwaliteit factor niet de beste, maar doen zeker mee met de top. Daarnaast vind ik de kleuren wel leuk en is die 6 jaar garantie erg belangrijk voor mij, ik heb namelijk al genoeg fans gehad die vroegtijdig slecht werden. Zo werden er al een paar fans van mij lian li kast slecht na 1 jaar ofzo, ik heb ze toen allemaal vervangen voor de noctua's. Ik ben er in elk geval tevreden mee, maar er zijn zoveel goede fans die qua prestatie allemaal dicht bijelkaar zitten. Ik kan begrijpen dat dan veel mensen voor een wat goedkopere fan zullen gaan.

Ik denk dat je met de Noctua (S12/P12), Nexus of Scythe S-Flex/Slip Stream allemaal wel een goede koop doet, let alleen wel op het verschil in toepassing (casefan of heatsink) want de fans hebben allemaal hun eigen specialiteit. De gentle typhoon ben ik nog niet van overtuigd en er zijn ook nog geen goed onderbouwde reviews van. Dan liever een van de andere fans zoals bijvoorbeeld de S-Flex die al wel een goede reputatie heeft.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de enige eis is dat het een 'rheobus' moet zijn en geen pwm om de fan noize. Als die zalman dat is, dan kan ie er gewoon in.
Dat weet/wist je dus nog niet ? Zie, dat is nou precies wat ik bedoel. Ben je nu wel overtuigt dat die Zalman gelijk is aan "rheobus" (fans sneller laten draaien door het opvoeren van het voltage) ?

Je had die Zalman eerst wel in de config gezet, waarom was die toen wel goed genoeg terwijl je dus duidelijk niet weet/wist of de Zalman volgens het pwm principe werkt of niet).

Ga me nu niet wijs maken dat je duidelijk bent geweest, dat ben je niet. Zelfs ED_l begon te twijfelen,ook aan de Scythe Kaza Master. Maar goed, ik ben mans genoeg om toe te geven dat ook ik het niet door had en ff het spoor bijster. Zou eens leuk zijn als je zelf ook een deel van die verantwoording draagt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Rutger Mulder schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:16:
en is die 6 jaar garantie erg belangrijk voor mij
LOL, jij vind 6 jaar garantie op fans belangrijk. _O- :D

AMD Nieuwsdiscussie

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

LOL, jij vind 6 jaar garantie op fans belangrijk. _O- :D
Grrr :( Dat wilde ik net zeggen _O-

Die Noctua's zijn vooral leuk als je amper airflow nodig hebt en stilte wil. Voor al het andere zijn ze overpriced , overhyped en de kleurstelling is afschuwelijk; het past werkelijk waar nergens bij!

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 20:23 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nuja, als je twintige euro of meer per fan betaalt, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Een heel klein beetje iets, dan. Heb je fan's van rond de 10 euro, who carez 8)

Oja, op een rad; yate loon's zijn behoorlijk populair bij de wc-kiddies. Heb er hier drie, heerlijke fan's (die het ook perfect doen icm met de *kuch* "beruchte" Zalman.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 20:28 ]

• Rutger Mulder
Ja ik ben een garantie freak :P
Ik heb altijd de pech dat bij mij alles overlijdt. Nu net mn graka na 2,5 jaar, gelukkig 10 jaar garantie bij evga :Y).

Verder was ik ook in de war met dat pwn verhaal icm met de zalman. Vond het al z'n raar verhaal. De zalman schakelt schaalt gewoon traploos tussen de 5 en 12 volt volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 20-08-2009 20:35 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Schakelen is niet het juiste woord. De Zalman schaalt traploos tussen 5 en 10.5 volt. Kan je perfect aflezen met bijv. Speedfan. De max. is 10.5 volt, trouwens. Wat betekent dat je je fan nooit op 100% zal draaien, eenmaal aangesloten op de Zalman.

Bern zelf ook gek op garantie, maar voor prullaria van 25 euro of minder ??
Gewoon standaard garantie, meer dan genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 20:32 ]

• Rutger Mulder
Ja dat is wat ik bedoel. Het is niet of 5 of 12 volt, maar inderdaad traploos. Maar iedereen begrijpt het vast wel.

Naja 6 noctua fans is toch weer 120 euro he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Dat weet/wist je dus nog niet ? Zie, dat is nou precies wat ik bedoel. Ben je nu wel overtuigt dat die Zalman gelijk is aan "rheobus" (fans sneller laten draaien door het opvoeren van het voltage) ?

Je had die Zalman eerst wel in de config gezet, waarom was die toen wel goed genoeg terwijl je dus duidelijk niet weet/wist of de Zalman volgens het pwm principe werkt of niet).

Ga me nu niet wijs maken dat je duidelijk bent geweest, dat ben je niet. Zelfs ED_l begon te twijfelen,ook aan de Scythe Kaza Master. Maar goed, ik ben mans genoeg om toe te geven dat ook ik het niet door had en ff het spoor bijster. Zou eens leuk zijn als je zelf ook een deel van die verantwoording draagt.
Nee, we waren nog helemaal niet klaar met alles bekijken, dus is het punt van wel geen pwm nog niet langs geweest. Jij hebt nergens, maar dan ook nergens gezegt dat de Zalman via voltage werkt of via pwm. Jij wil hem er in, dus waarom heb jij het niet uit gezocht.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

"Jij wil hem erin"

Sorry hoor, JIJ zet hem erin, weet je nog ?

JIJ begint over non-pwm en rheobus, jij komt met een "rheobus" fan. Je rept met geen woord meer over de Zalman. Gek he ? En nu, let je weer niet op. Heb al duidelijk gemaakt en de links gegeven dat de "Zalman MFC1 Plus" non-pwm is. Of mis je nog iets?

Buiten dat, ik heb al gezegt dat ik ff het spoor bijster was, juist door jouw rheobus verhaaltje. Als je nou eens ff goed rondkijkt, zie je dat de meeste fancontrollers allemaal volgens het "rheobus" principe werken. Er zijn er er enkele die 1 pwm channel hebben (van de 4/6) en ik heb er nog niet eentje gezien die 100% PWM heeft; en dan bedoel ik de multichannel fan controllers vanaf 4 fans. PWM zit vooral op moederborden en dan ook meestal niet alle fan-aansluitingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 21:43 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry voor de late reactie, The Mask.
-The_Mask- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:47:

Niks behalve overdreven en dat ik vrij weinig zie over hoe ze geluid meten.
Van die eerste test of die tweede link ?

Want SPRC (tweede link) legt dat duidelijk uit, op pagina 4 van dat artikel waar ik naar linkte, bij testing staan alle links naar hun testopstelling en procedure.

http://www.silentpcreview.com/article936-page4.html

Verder hebben ze een "recommend list", waar de Corsair's het goed doen. Helaas staan daar niet de zwaardere jongens bij, maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat die een stuk slechter zouden presteren. De reviews liegen er niet om.

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

PS: dubbelpost O+
ps: (ben sneller dan de schaduw van Reinman :Y )

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 20-08-2009 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:26:
"Jij wil hem erin"

Sorry hoor, JIJ zet hem erin, weet je nog ?
Als plaatshouder van een fancontroller gezien die er gewoon in hoort.
JIJ begint over non-pwm en rheobus, jij komt met een "rheobus" fan. Je rept met geen woord meer over de Zalman. Gek he ? En nu, let je weer niet op. Heb al duidelijk gemaakt en de links gegeven dat de "Zalman MFC1 Plus" non-pwm is. Of mis je nog iets?
Je hebt helemaal geen linkjes geproduceerd, of telt dat door gehaalde stuk in eens.
Buiten dat, ik heb al gezegt dat ik ff het spoor bijster was, juist door jouw rheobus verhaaltje. Als je nou eens ff goed rondkijkt, zie je dat de meeste fancontrollers allemaal volgens het "rheobus" principe werken. Er zijn er er enkele die 1 pwm channel hebben (van de 4/6) en ik heb er nog niet eentje gezien die 100% PWM heeft; en dan bedoel ik de multichannel fan controllers vanaf 4 fans. PWM zit vooral op moederborden en dan ook meestal niet alle fan-aansluitingen.
Waar zeur je dan over en zeg je niet meteen: Het is een rheobus, hier bewijs. Dat zeg je nergens en dan ga je mij ff de schuld daarvan in de schoenen schuiven, terwijl ik al gezegt heb waar ie aan moet voldoen. Dan kan je gewoon een vinden die er aan voldoet, als je het niet eens bent met de keuze.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Laat maar Reinman, wil er verder geen woorden meer over vuil maken. Laten we het maar erop houden dat het een groot misverstand is. Ik maak wel excuus voor ons beiden :>

Zijn er nog wijzigingen in de systemen en/of hebben we nu een fancontroller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gebruiken we geen mCubed T-Balancer BigNG ?
Die heeft de mogelijkheid om de PWM frequentie aan te passen zodat enige bijgeluiden die de fans zouden maken direct weggedaan kunnen worden. bovendien een scala aan mogelijkheden om u tegen te zeggen.
Heeft btw de mogelijkheid om een fan zowel PWM als spanningsgestuurd te regelen.
Wel aan de prijs, maar m.i. dubbel en dik waard.
Eenmaal ingesteld kan hij perfect autonoom zonder OS werken, software is er wel bij om te monitoren.

linkje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:27:
waarom gebruiken we geen mCubed T-Balancer BigNG ?
Die heeft de mogelijkheid om de PWM frequentie aan te passen zodat enige bijgeluiden die de fans zouden maken direct weggedaan kunnen worden. bovendien een scala aan mogelijkheden om u tegen te zeggen.
Heeft btw de mogelijkheid om een fan zowel PWM als spanningsgestuurd te regelen.
Wel aan de prijs, maar m.i. dubbel en dik waard.
Eenmaal ingesteld kan hij perfect autonoom zonder OS werken, software is er wel bij om te monitoren.

linkje
Is hij in nl te verkrijgen? In de pricewatch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

die controller heb ik ook gezien maar niet vermeld omdat ik denk dat het niet voor iedereen is weggelegt. Vrij complex met heel veel mogelijkheden. Maar als dat geen bezwaar is, is het idd een goed alternatief.

Review:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=2232&articID=533

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat het resultaat telt. Waterkoeling is ook niet voor iedereen weggelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat zal zeker voor een aantal mensen gelden, anderen zullen eerder kiezen voor eenvoud en gemak.
Je kan zo dagen bezig zijn met het begrijpen van de software en het tunen van de controller, niets iets wat iedereen zal aanspreken. Verder is die controller afhankelijk van 4 analoge en twee digitale sensors van de temps. Heb al eens zo'n controller gehad met sensors en het lastige daarvan is "waar laat ik die sensors". Misschien ligt het aan mij, maar ik heb geen goede plek kunnen vinden voor de cpu en gpu sensor. Alleen daarom al heb ik liever geen sensor afhankelijke fan controller. Vaak meten die sensors allemaal het zelfde; ambient case-temps. Simpelweg omdat je die sensor niet daar kan krijgen, waar je hem eigenlijk zou willen.

Andere review:
http://www.custompc.co.uk...bed-t-balancer-bigng.html

Zou zelf een eenvoudiger fan-controller aanbevelen, en voor de "diehards" deze fancontroller aanprijzen.

Als het resultaat telt, zoals je zegt. En er best een beetje moeite gedaan mag worden. Waarom is wat dempingsmateriaal bij de bouwmarkt halen dan not done en veels te veel betalen voor voorgeknipte plakken bij een pc-shop wel goed ? (die je vaak alsnog mag bijknippen). Wees dan consequent.

[ Voor 63% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de BigNG in de pricewatch staat en de bouwmarkt niet. (conclusie: we zijn consequent).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

omdat het niet in de pricwatch staat, bestaat het niet ?

Lol. Reinman, ik weet hoe het werkt hier maar eigenlijk is het kolder; zeker voor artikelen waarvoor je niet perse naar een pc shop hoeft. Dempingsmatten zijn overal verkrijgbaar, in elke bouwmarkt.

Maar gooed. Je trapt weer een open deur in. Proficiat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:16:
omdat het niet in de pricwatch staat, bestaat het niet ?

Lol. Reinman, ik weet hoe het werkt hier maar eigenlijk is het kolder; zeker voor artikelen waarvoor je niet perse naar een pc shop hoeft. Dempingsmatten zijn overal verkrijgbaar, in elke bouwmarkt.

Maar gooed. Je trapt weer een open deur in. Proficiat _/-\o_
Ik moet hem blijkbaar intrappen omdat je het na 100x nog niet snapt en blijft herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ik snap het niet omdat het stom is en onlogisch.

Je zegt
Hoe wil je in de bbg zetten: Voor dempingsmateriaal moet je maar naar de bouwgigant . Als we dat soort vage adviesen geven dan ga ik liever voor 'bouw een anti geluids set up'.
Neehoor, dat hoeft helemaal niet. Je kan er plaatje bijzetten, een naam van het materiaal "noppenschuim ofzoeiets". Niks vaags aan, ga ermee naar de bouwmarkt en ze weten precies waar je moet zijn. Ow,ow wat ongelofelijk vaag allemaal.

Maar een fan-controller met een 20 pagina lange handleiding die zeer complex is in de bediening; Helemaal Goed!
Het staat in de pricewatch, dus iig kunnen ze hem direct bestellen, nietwaar !

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat iemand die slim genoeg is om zo'n pc als deze in elkaar te steken; ook de weg naar de bouwmarkt weet te vinden. Gek he ?

http://www.noisecontrol.nl/tecnocell_online.html

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je vind het maar, zo gaat het hier, get with the program. Ben je het niet mee eens dat er geen producten of andere zaken die niet in de pricewatch staan, niet er in komen. Dan moet je naar geachte readactie en daar maar weer een BBG topic open over hoe een BBG in lkaar gezet dient te worden volgens jouw. Dus SVP dit offtopic gezever niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Die fancontroller is veelste uitgebreid, ingewikkeld en duur voor deze BBG. Ik zie ook niet hoe je daarmee je pc stiller kan maken dan met een normale fancontroller. Gewoon aan knopje draaien tot je de fan niet meer hoort en je koeling goed is, daarna niet meer aanraken. Al dat gedoe met die software is helemaal niet nodig.
Als je een beetje degelijke airflow in je kast hebt kun je gewoon zonder problemen je fans op de laagst mogelijke stand zetten, daar heb je eigenlijk helemaal geen fancontroller voor nodig. Maar sommige fans kunnen op bepaalde rpm gebieden soms wat lawaaieriger zijn of howlen dus een beetje controle met een simpele fancontroller is wel handig om de boel te fine tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dankje Rutger. Eindelijk iemand die ingaat op de andere zaken die ik aanhaal.

Reinman, misschien is het een idee dat we ff emailen ofzo met elkaar. Schijnbaar werken we op elkaars zenuwen en ik wil voorkomen dat het hier uit de hand loopt. iig ga ik niet meer in conclaaf met je, als je telkens bij elk post die ik maak, alleen dat becommentarieert waarop je af kan geven. Zelden hoor ik iets positiefs of beaam je iets. Dat gevoel kirjg ik iig, als het anders is hoor ik het graag van je.

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Zet het er anders als upgrade optie/commentaar bij voor de echte tweakers dat je bij elke bouwmarkt nog wat loodbitumen en noppenschuim kan halen om je pc kast nog verder to isoleren. Als we bij alles zo extreem gaan moet dit ook kunnen is mijn mening. Veel pc kasten zijn nog niet stil zonder extra demping dus dit is in mijn ogen een punt dat vermeld dient te worden!
Ikzelf heb alleen wat loodbitumen in mn kast om het trillen van de sidepanels te dempen, lian li alu panelen zijn wat lichter dan een stalen kast. Noppenschuim had ik zelf niet nodig omdat hij verder al stil is.

Verder moet jullie elkaar niet zo in haren vliegen, we proberen hier allemaal bij te dragen aan de samenstelling van de BBG. Zoals madrox al zij is het een misverstand, ik was ook in de war door dat rheobus verhaal etc. Maar reinman mag ook wel eens de hand in eigen boezem steken en wat minder arrogant doen, de schuld komt van twee kanten. En als je zelf eens goed nadenkt gaat het allemaal om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou opteren om in de allround versie een eenvoudige fancontroller te steken (à la Zalman ZMC1 plus ofzo) en in de high-end versie de BigNG.
Hij hoeft ook niet temperatuurgestuurd te werken, de mogelijkheid is er echter wel.
Pas als je de uitgebreidere functies wil gebruiken wordt het wat complexer, anders is hij simpel van bediening hoor :P. Het is maar een voorstel hé :)

Ik snap de gehele discussie van hierboven wel.
Tuurlijk loopt de tweaker die meer wil gewoon even de bouwmarkt binnen, maar het is meer het principe hier dat telt dat het in de pricewatch moet staan (of kan opgenomen worden). :>

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zo zou het idd ook kunnen. Al hoeft die BigNG voor mij persoonlijk niet.

Het principe is mij bekend, alhoewel het mij onbekend is dat het verboden is zoiets in de tekst op te nemen.
Maar het ging me vooral om de complexiteit van die bigNG. En al zou je het nodig willen hebben, suc6 met het installeren van je temp-sensors ! (op de goede plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

superwashandje

grofheid alom

en wat is de samenstelling op dit moment nou dan?het zou jammer zijn als er geen uiteindelijke lijst komt.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:51:
en wat is de samenstelling op dit moment nou dan?het zou jammer zijn als er geen uiteindelijke lijst komt.
Mee eens.
Ik wil jullie even op een paar puntjes wijzen.
Allereerst wat een heel heel lang topic 8)7
Daarnast wil ik ff melden dat ik momenteel zelf bezig ben met precies zo'n high end pc. Ik heb alleen bijna al mijn onderdelen al.(zal later wel vertellen wat ik nu heb en welke temps/geluid enzo het oplevert :P )

puntje 2: Die high end pc, waarvoor is ie bedoeld?
1. msn/downloaden/internet gebruik/keertje gamen etc.
2. lekker veel kunnen gamen? (mijne :9 )
3. Dingen als continue kunnen werken met 3D of zware GPU/CPU programma's?

Aan de hand hiervan kan je veel beter bepalen wat je nodig hebt?
voor 1. bijvoorbeeld heb je een goeie cpu/mb/ram enzo nodig om lekker snel te zijn. Maar niet zo'n fantastische videokaart.
EN hij moet heel stil zijn tijdens normaal gebruik, en in mijn ogen hoeft ie niet stil te zijn tijdens gamen enzo want dan heb je toch geluid enzo en let je er niet op.
voor 2. heb je ongeveer hetzelfde nodig als bij 1 + goeie videokaart
Voor 3 echter wil je hem altijd stil hebben want 3D en zware applicaties die vaak bijna geen geluid geven word je gek van die "brom" van je pc |:(

Puntje 3: Je/jullie onderschat denk ik de keuze in je kast. Als je een super stille kast wil dan is er altijd wel een zwak punt. Als je de fans weg hebt, hoor je weer vibratie etc. Daarvoor zou ik niet voor een te goedkope kast gaan maar voor een wat duurdere kast waarin al van dat anti geluid spul inzit (liefst overal, zo'n mat op de zijkanten, rubbers voor hd, mat/rubbers voor voeding, ruubers op sluitingen deurtjes, rubbers onder de kast etc....)

Puntje 4: als je ff googled op stille hd's bijv. dan kom je erachter dat als je je fans/kast stiller hebt als een normale kast dat je hardeschijf toch eigenlijk wel heel belangrijk is. Om exact te zijn is vaak je hardeschijf na je fan's het meest (irri) geluidgevende ding in je pc.
Dus ik zou een stuk zorgvuldiger omgaan met de keuze in je hardeschijf ;)

Maar het is niet allemaal negatief hoor, ik heb ook veel geleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:26
puntje 2: is toch duidelijk? een stille allround en een stille high-end. Diegene die specifieke 3D pakketten of hele serieuze cpu taken gaan draaien, kunnen de high-end als basis gebruiken.

puntje 3: stel dan een kast voor :) Kan de prijs wel raden (tenzij je ons verrast) en dan plak ik er zelf wel wat spul in. Het is ook niet allemaal mijn keuze, maar heel wat informatie om zelf tot een stil systeem te komen.

puntje 4: nog zorgvuldiger dan een hd-silencer of een ssd? Wat meer wil je gaan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:30:
puntje 2: is toch duidelijk? een stille allround en een stille high-end. Diegene die specifieke 3D pakketten of hele serieuze cpu taken gaan draaien, kunnen de high-end als basis gebruiken.

puntje 3: stel dan een kast voor :) Kan de prijs wel raden (tenzij je ons verrast) en dan plak ik er zelf wel wat spul in. Het is ook niet allemaal mijn keuze, maar heel wat informatie om zelf tot een stil systeem te komen.

puntje 4: nog zorgvuldiger dan een hd-silencer of een ssd? Wat meer wil je gaan doen dan?
Ik zal zondag wel ff voorbeelden geven met prijzen en zo + wat uitleg miss. Nu ff te druk met school/werk sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:06:
Ik zal zondag wel ff voorbeelden geven met prijzen en zo + wat uitleg miss. Nu ff te druk met school/werk sorry
De BBG staat er al op. Volgende keer iets eerder deelnemen aan de discussie, als je invloed wil hebben op uiteindelijke keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:46:
[...]

De BBG staat er al op. Volgende keer iets eerder deelnemen aan de discussie, als je invloed wil hebben op uiteindelijke keuze :)
oh lol, sorry, weinig tijd enzo O-), dankje voor de reactie dat ie er al opstond, da wist ik nie ;) .
Volgende keer zal ik wel weer deel nemen denk ik ;)
_H_G_, de uiteindelijke pc is iets anders als ik eruit had gehaalt na dit topic te hebben gelezen. Miss komt dat doordat de een western digital blacks had en de ander ssd etc...
Ik zal mijn uitleg/voorbeeld nu maar niet posten, miss met de volgende topic :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20
Madrox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:22:
Cosmos S, Lian Li's... hoezo geen betere kast 8)7
Nu we terug zijn op luchtkoeling is de Lian Li die ik eerder vermeld help zeker de moeite waar, alsook meerdere ander kasten.

Tja, en ik weet niet wat ik doe hoor maar wat ik ook doe, ik sta altijd op jouw teentjes. Wil je helemaal niks opleggen, wil je ergens op attent maken en dat dat reden is tot zorg. Mesh aan de gehele voorzijde is leuk, maar daar ga je het abssoluut niet mee redden met twee passieve HD4850's.

Je reageert in mijn ogen vrij ongeinteresseerd. Dat je moe ben kan ik ook niet ruiken maar dan nog.
Zelf zag ik die Nexus Edge in eerste instantie ook wel zitten, maar nu ik op de hoogte ben van een mogelijke bottleneck wil ik eerst meer weten.

[...]

Zucht :/ In het geval waar we hier naar op zoek zijn, zeker. Iig gebruikerservaringen en/of resultaten; juist omdat het een nieuwe kast met een afwijkenden indeling.

Maar goed, als je denkt dat ik totaal geen punt heb zeg het dan gewoon dan hou ik erover op. Dan ga ik bij mezelf wel te raden wat ik hier nog te zoeken heb, dat recht heb ik ook.
Misschien wat laat, maar ik heb adhv de tip in de BBG toch de nexus edge kast gekocht ondanks de mogelijke bottleneck. Ondertussen ook een review geplaatst voor de mensen die geïnteresseerd zijn is deze hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk is naar de ATi HD 4670, korte reply voor alleen de gpu, is waarschijnlijk ook nog goedkoper
Quacka schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:42:
ik heb nog minder verstand van waterkoeling, dus daar ga ik echt niet aan beginnen.
Het 1e systeem heb ik een heel ander idee.
Maar ik ben benieuwd wat jullie er over denken.
Er is in de kast maar ruimte voor 2 kastkoelers, waarvan 1 wordt ingenomen door de Corsair processorkoeler. Een beetje weinig. Misschien toch jouw kast houden....

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 905E€ 147,72€ 147,72
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 60,44€ 60,44
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
1Corsair Hydro Series H50€ 61,-€ 61,-
1Gigabyte GA-MA770T-UD3P€ 75,64€ 75,64
1Gigabyte GV-R485MC-1GI€ 123,53€ 123,53
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 57,90€ 57,90
1LG GH22NS30€ 20,56€ 20,56
1Noctua NF-S12-800, 120mm€ 18,95€ 18,95
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,88€ 68,88
1SilentMaxx HD-Silencer Blue (Passief)€ 36,80€ 36,80
1Sony AD-7240S€ 19,65€ 19,65
ImporterenTotaal€ 750,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
Kijk is naar de ATi HD 4670, korte reply voor alleen de gpu, is waarschijnlijk ook nog goedkoper

[...]
Denk dat hij na bijna een jaar ondertussen wel een PC zal hebben...

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.