Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ik moet hem blijkbaar intrappen omdat je het na 100x nog niet snapt en blijft herhalen.Madrox schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:16:
omdat het niet in de pricwatch staat, bestaat het niet ?
Lol. Reinman, ik weet hoe het werkt hier maar eigenlijk is het kolder; zeker voor artikelen waarvoor je niet perse naar een pc shop hoeft. Dempingsmatten zijn overal verkrijgbaar, in elke bouwmarkt.
Maar gooed. Je trapt weer een open deur in. Proficiat
Je zegt
Neehoor, dat hoeft helemaal niet. Je kan er plaatje bijzetten, een naam van het materiaal "noppenschuim ofzoeiets". Niks vaags aan, ga ermee naar de bouwmarkt en ze weten precies waar je moet zijn. Ow,ow wat ongelofelijk vaag allemaal.Hoe wil je in de bbg zetten: Voor dempingsmateriaal moet je maar naar de bouwgigant . Als we dat soort vage adviesen geven dan ga ik liever voor 'bouw een anti geluids set up'.
Maar een fan-controller met een 20 pagina lange handleiding die zeer complex is in de bediening; Helemaal Goed!
Het staat in de pricewatch, dus iig kunnen ze hem direct bestellen, nietwaar !
Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat iemand die slim genoeg is om zo'n pc als deze in elkaar te steken; ook de weg naar de bouwmarkt weet te vinden. Gek he ?
http://www.noisecontrol.nl/tecnocell_online.html
[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 11:32 ]
Als je een beetje degelijke airflow in je kast hebt kun je gewoon zonder problemen je fans op de laagst mogelijke stand zetten, daar heb je eigenlijk helemaal geen fancontroller voor nodig. Maar sommige fans kunnen op bepaalde rpm gebieden soms wat lawaaieriger zijn of howlen dus een beetje controle met een simpele fancontroller is wel handig om de boel te fine tunen.
Reinman, misschien is het een idee dat we ff emailen ofzo met elkaar. Schijnbaar werken we op elkaars zenuwen en ik wil voorkomen dat het hier uit de hand loopt. iig ga ik niet meer in conclaaf met je, als je telkens bij elk post die ik maak, alleen dat becommentarieert waarop je af kan geven. Zelden hoor ik iets positiefs of beaam je iets. Dat gevoel kirjg ik iig, als het anders is hoor ik het graag van je.
[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 21-08-2009 11:46 ]
Ikzelf heb alleen wat loodbitumen in mn kast om het trillen van de sidepanels te dempen, lian li alu panelen zijn wat lichter dan een stalen kast. Noppenschuim had ik zelf niet nodig omdat hij verder al stil is.
Verder moet jullie elkaar niet zo in haren vliegen, we proberen hier allemaal bij te dragen aan de samenstelling van de BBG. Zoals madrox al zij is het een misverstand, ik was ook in de war door dat rheobus verhaal etc. Maar reinman mag ook wel eens de hand in eigen boezem steken en wat minder arrogant doen, de schuld komt van twee kanten. En als je zelf eens goed nadenkt gaat het allemaal om niks.
Verwijderd
Hij hoeft ook niet temperatuurgestuurd te werken, de mogelijkheid is er echter wel.
Pas als je de uitgebreidere functies wil gebruiken wordt het wat complexer, anders is hij simpel van bediening hoor
Ik snap de gehele discussie van hierboven wel.
Tuurlijk loopt de tweaker die meer wil gewoon even de bouwmarkt binnen, maar het is meer het principe hier dat telt dat het in de pricewatch moet staan (of kan opgenomen worden).
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 14:46 ]
Het principe is mij bekend, alhoewel het mij onbekend is dat het verboden is zoiets in de tekst op te nemen.
Maar het ging me vooral om de complexiteit van die bigNG. En al zou je het nodig willen hebben, suc6 met het installeren van je temp-sensors ! (op de goede plek).
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Mee eens.superwashandje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:51:
en wat is de samenstelling op dit moment nou dan?het zou jammer zijn als er geen uiteindelijke lijst komt.
Ik wil jullie even op een paar puntjes wijzen.
Allereerst wat een heel heel lang topic

Daarnast wil ik ff melden dat ik momenteel zelf bezig ben met precies zo'n high end pc. Ik heb alleen bijna al mijn onderdelen al.(zal later wel vertellen wat ik nu heb en welke temps/geluid enzo het oplevert
puntje 2: Die high end pc, waarvoor is ie bedoeld?
1. msn/downloaden/internet gebruik/keertje gamen etc.
2. lekker veel kunnen gamen? (mijne
3. Dingen als continue kunnen werken met 3D of zware GPU/CPU programma's?
Aan de hand hiervan kan je veel beter bepalen wat je nodig hebt?
voor 1. bijvoorbeeld heb je een goeie cpu/mb/ram enzo nodig om lekker snel te zijn. Maar niet zo'n fantastische videokaart.
EN hij moet heel stil zijn tijdens normaal gebruik, en in mijn ogen hoeft ie niet stil te zijn tijdens gamen enzo want dan heb je toch geluid enzo en let je er niet op.
voor 2. heb je ongeveer hetzelfde nodig als bij 1 + goeie videokaart
Voor 3 echter wil je hem altijd stil hebben want 3D en zware applicaties die vaak bijna geen geluid geven word je gek van die "brom" van je pc

Puntje 3: Je/jullie onderschat denk ik de keuze in je kast. Als je een super stille kast wil dan is er altijd wel een zwak punt. Als je de fans weg hebt, hoor je weer vibratie etc. Daarvoor zou ik niet voor een te goedkope kast gaan maar voor een wat duurdere kast waarin al van dat anti geluid spul inzit (liefst overal, zo'n mat op de zijkanten, rubbers voor hd, mat/rubbers voor voeding, ruubers op sluitingen deurtjes, rubbers onder de kast etc....)
Puntje 4: als je ff googled op stille hd's bijv. dan kom je erachter dat als je je fans/kast stiller hebt als een normale kast dat je hardeschijf toch eigenlijk wel heel belangrijk is. Om exact te zijn is vaak je hardeschijf na je fan's het meest (irri) geluidgevende ding in je pc.
Dus ik zou een stuk zorgvuldiger omgaan met de keuze in je hardeschijf
Maar het is niet allemaal negatief hoor, ik heb ook veel geleerd
puntje 3: stel dan een kast voor
puntje 4: nog zorgvuldiger dan een hd-silencer of een ssd? Wat meer wil je gaan doen dan?
Verwijderd
Ik zal zondag wel ff voorbeelden geven met prijzen en zo + wat uitleg miss. Nu ff te druk met school/werk sorry_H_G_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:30:
puntje 2: is toch duidelijk? een stille allround en een stille high-end. Diegene die specifieke 3D pakketten of hele serieuze cpu taken gaan draaien, kunnen de high-end als basis gebruiken.
puntje 3: stel dan een kast voorKan de prijs wel raden (tenzij je ons verrast) en dan plak ik er zelf wel wat spul in. Het is ook niet allemaal mijn keuze, maar heel wat informatie om zelf tot een stil systeem te komen.
puntje 4: nog zorgvuldiger dan een hd-silencer of een ssd? Wat meer wil je gaan doen dan?
De BBG staat er al op. Volgende keer iets eerder deelnemen aan de discussie, als je invloed wil hebben op uiteindelijke keuzeVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:06:
Ik zal zondag wel ff voorbeelden geven met prijzen en zo + wat uitleg miss. Nu ff te druk met school/werk sorry
Verwijderd
oh lol, sorry, weinig tijd enzo_H_G_ schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:46:
[...]
De BBG staat er al op. Volgende keer iets eerder deelnemen aan de discussie, als je invloed wil hebben op uiteindelijke keuze

Volgende keer zal ik wel weer deel nemen denk ik
_H_G_, de uiteindelijke pc is iets anders als ik eruit had gehaalt na dit topic te hebben gelezen. Miss komt dat doordat de een western digital blacks had en de ander ssd etc...
Ik zal mijn uitleg/voorbeeld nu maar niet posten, miss met de volgende topic
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 12:32 ]
Misschien wat laat, maar ik heb adhv de tip in de BBG toch de nexus edge kast gekocht ondanks de mogelijke bottleneck. Ondertussen ook een review geplaatst voor de mensen die geïnteresseerd zijn is deze hier te vinden.Madrox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:22:
Cosmos S, Lian Li's... hoezo geen betere kast![]()
Nu we terug zijn op luchtkoeling is de Lian Li die ik eerder vermeld help zeker de moeite waar, alsook meerdere ander kasten.
Tja, en ik weet niet wat ik doe hoor maar wat ik ook doe, ik sta altijd op jouw teentjes. Wil je helemaal niks opleggen, wil je ergens op attent maken en dat dat reden is tot zorg. Mesh aan de gehele voorzijde is leuk, maar daar ga je het abssoluut niet mee redden met twee passieve HD4850's.
Je reageert in mijn ogen vrij ongeinteresseerd. Dat je moe ben kan ik ook niet ruiken maar dan nog.
Zelf zag ik die Nexus Edge in eerste instantie ook wel zitten, maar nu ik op de hoogte ben van een mogelijke bottleneck wil ik eerst meer weten.
[...]
ZuchtIn het geval waar we hier naar op zoek zijn, zeker. Iig gebruikerservaringen en/of resultaten; juist omdat het een nieuwe kast met een afwijkenden indeling.
Maar goed, als je denkt dat ik totaal geen punt heb zeg het dan gewoon dan hou ik erover op. Dan ga ik bij mezelf wel te raden wat ik hier nog te zoeken heb, dat recht heb ik ook.
Verwijderd
Quacka schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:42:
ik heb nog minder verstand van waterkoeling, dus daar ga ik echt niet aan beginnen.
Het 1e systeem heb ik een heel ander idee.
Maar ik ben benieuwd wat jullie er over denken.
Er is in de kast maar ruimte voor 2 kastkoelers, waarvan 1 wordt ingenomen door de Corsair processorkoeler. Een beetje weinig. Misschien toch jouw kast houden....
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 905E € 147,72 € 147,72 1 Cooler Master Sileo 500 Zwart € 60,44 € 60,44 1 Corsair HX450W € 59,- € 59,- 1 Corsair Hydro Series H50 € 61,- € 61,- 1 Gigabyte GA-MA770T-UD3P € 75,64 € 75,64 1 Gigabyte GV-R485MC-1GI € 123,53 € 123,53 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 57,90 € 57,90 1 LG GH22NS30 € 20,56 € 20,56 1 Noctua NF-S12-800, 120mm € 18,95 € 18,95 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,88 € 68,88 1 SilentMaxx HD-Silencer Blue (Passief) € 36,80 € 36,80 1 Sony AD-7240S € 19,65 € 19,65 Importeren Totaal € 750,07
Denk dat hij na bijna een jaar ondertussen wel een PC zal hebben...Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
Kijk is naar de ATi HD 4670, korte reply voor alleen de gpu, is waarschijnlijk ook nog goedkoper
[...]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit topic is gesloten.