bord4kop schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:23:
[...]
Bij mij gaat momenteel de keuze tussen de HD2, N900 en een iPhone.
De HD2 valt toch af, windows mobile

Al is het op zich best een aardig apparaat.
Ik heb nu een iPhone (2g) te leen voor een aantal dagen en het is een heerlijk ding!
Waarom zou ik voor de N900 gaan?
iPhone;
- prachtig ding
- makelijk in gebruik
- (touch) scherm is het beste
- toch redelijk groot
- accuduur erg kort
- duur, (ik wil wel de 3GS hebben natuurlijk
- over 6 maanden komt er een nieuwe
,
N900
- mooi ding
- alle features die je nodig hebt
- goede accu (beter dan iPhone i.i.g.)
- geen GPS (?) of heb ik dat mis?
- teveel features misschien? Ik bedoel hiermee, is hij net zo makkelijk in gebruik als de iPhone?
- toch redeljk groot
- ook niet echt el cheapo
- en minder flashy dan de iphone
Tja, wat is wijsheid?
Ter info; ik ben redelijk fan van Nokia, gebruik wel mail op mijn telefoon, maar internet -nog- nauwelijks. En de nieuwe GSM moet wel goed (!) kunnen koppelen met mijn carkit..En ik ben best een gadget freak

De N900 heeft ook GPS hoor. Hardwarematig lijken de N900 en 3GS eige
nlijk redelijk op elkaar (Tv-out, GPS, wifi, BT, Cortex A8, PowerVr, Gigabytes aan intern flash geheugen etc.).
Je gaat van beide toestellen geen spijt krijgen. De N900 heeft wel een heel erg veel scherper scherm (2.5 keer zoveel pixels, en daardoor veel beter dan dat van de iPhone, ihmo). Maar veel software is op de iPhone nu echt nog een stuk makkelijker dan de N900. Ik denk dan aan de navigatie/maps software, de media speler, en third party apps zoals de uitzendinggemist app.
En in Nederland koop je de 3GS in de winkel samen met T-mobile, dat is vaak een nadeel, aangezien zelfs de grootste T-mobile fan moet bekennen dat het 3G netwerk van Vodafone en kpn betere dekking heeft.
T-mobile biedt wel erg mooie tarieven voor een weinig-bellende iPhone klant. Het 2 jaar 150 belminuten abonnement met een kleine bijbetaling is een goede deal. Uiterst scherp geprijsd is vergelijking tot andere landen en vergelijkbare smartphones.
Weet je overigens zeker dat de iPhone werkt met je carkit? iPhone heeft een nogal beperkte Bluetooth implementatie. (N900 trouwens ook). Controleer de benodigde BT profielen zou ik zeggen.