Playstation 3 & H/K AVR355 - DTS Audio

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Mijn PS3 is via een HDMI kabel aangesloten op m'n receiver, een Harman Kardon AVR-355. Deze receiver kan zo goed als alle audio-formaten afspelen, maar ik zie nooit een indicatie dat er DTS wordt gebruikt.
De films die ik afspeel hebben wel een DTS track en in PS3 Media Server heb ik de DTS opties aanstaan.

Ik zie altijd onderstaande op het display van m'n receiver, of 'Multi Channel PCM' Wat moet ik aanpassen om wel DTS door te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/zooi/hk.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Heeft je PS3 wel door dat ie DTS mag uitspugen? Moet je even checken bij je audio-settings.
Mijn HK switcht automatisch om als er een DTS-track is :)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ja, in de audio opties van de PS3 bij Audio Format staan alle opties, behalve de 7.1 aangevinkt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Voor de geluidservaring maakt het geen fuck uit alleen voor de mensen die geilen op DTS (met of zonder HD toevoeging) TrueHD lampjes zullen toch een lossen blu-ray speler moeten nemen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik snap dat het verschil waarschijnlijk niet te horen is, maar het gaat om het principe. Het moet kunnen werken met deze combinatie van apparatuur, dus dan wil ik het ook graag werkend hebben.

In PMS heb ik nog wat met de instellingen zitten spelen:

Keep DTS Audio in stream
Als ik dit aanzet dan verschijnt er op m'n receiver wel een DTS logo, maar ik krijg alleen maar ruis uit de speakers. Volgens het forum van PMS is dit te verhelpen door op de PS3 het volume op 'normal' te zetten en de speakers op 'left and right' beide instellingen staan bij mij zo.

DTS/FLAC -> LPCM Remux
Als ik dit aanzet dan schakelt m'n receiver over naar 'Multi-CH PCM 3/2/.1 48kHz' en heb ik wel geluid, maar geen DTS.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Nou je zult het in je PS3 moeten zoeken. Want deze maakt er LPCM van. Als deze niets met het geluid zou doen dan krijg je jouw lampjes. Dus probeer daar wat mee te stoeien ;)
Verder stoor ik mezelf er niet aan omdat ik me PS3 alleen gebruik om heel af en toe een spelletje te spelen. (blu-rays heb ik niet liggen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Meelobee schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:57:
Ik snap dat het verschil waarschijnlijk niet te horen is, maar het gaat om het principe. Het moet kunnen werken met deze combinatie van apparatuur, dus dan wil ik het ook graag werkend hebben.

In PMS heb ik nog wat met de instellingen zitten spelen:

Keep DTS Audio in stream
Als ik dit aanzet dan verschijnt er op m'n receiver wel een DTS logo, maar ik krijg alleen maar ruis uit de speakers. Volgens het forum van PMS is dit te verhelpen door op de PS3 het volume op 'normal' te zetten en de speakers op 'left and right' beide instellingen staan bij mij zo.

DTS/FLAC -> LPCM Remux
Als ik dit aanzet dan schakelt m'n receiver over naar 'Multi-CH PCM 3/2/.1 48kHz' en heb ik wel geluid, maar geen DTS.
Als je alleen maar ruis krijgt heb je toch echt ergens iets fout ingesteld staan op de PS3. Dat verhaal van het volume en de left+right dat klopt, maar er was nog iets, schiet me alleen even niet te binnen wat. Settings restoren naar default?

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Je moet bij je video-instellingen van je PS3 kijken en daar de audio-uitvoer op bitstream zetten dan krijg je dts op je receiver. Als je deze op L.PCM hebt staan krijg je Multichannel.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
In PS3 Media Server zit trouwens ook nog steeds een bug t.a.v. DTS geluid. Wanneer ik een los dvdbestand afspeel (.VOB) waar DTS in zit, dan stuurt PMS dit gewoon door naar de PS3 en is dit ook te zien op m'n receiver. Wanneer ik echter een dvd image afspeel (.iso bijv.), dan wordt de DTS door PMS naar dolby digital geconverteerd. :|

_██_
(ಠ_ృ)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
klaasbram schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:31:
Voor de geluidservaring maakt het geen fuck uit alleen voor de mensen die geilen op DTS (met of zonder HD toevoeging) TrueHD lampjes zullen toch een lossen blu-ray speler moeten nemen.
Onzin. De PS3 stuurt gewoon DTS uit.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:20
DTS wel, maar de HD varianten van zowel DTS als Dolby zal het zelf decoderen naar LPCM. Zie ook de vele andere topics (op dit forum of elders op internet).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
RvP32 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:14:
Je moet bij je video-instellingen van je PS3 kijken en daar de audio-uitvoer op bitstream zetten dan krijg je dts op je receiver. Als je deze op L.PCM hebt staan krijg je Multichannel.
Die stond al op Bitstream, voor de zekerheid gewijzigd naar linear PCM en terug maar geen resultaat.
ShittyOldMan schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:20:
DTS wel, maar de HD varianten van zowel DTS als Dolby zal het zelf decoderen naar LPCM. Zie ook de vele andere topics (op dit forum of elders op internet).
Het gaat ook om DTS, niet om de HD varianten.

• Blaasvis
  • Laatst online: 05-02 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

Ik heb even gezocht en het schijnt zo te zijn dat audio over hdmi een probleem kan opleveren met de ps3.
Probeer em eens doormiddel van optical out aan te sluiten ?

Hier heb ik op een onkyo tx-sr505e een prachtig dts logotje branden, deze is aangesloten doormiddel van een optical out.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Meelobee schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Die stond al op Bitstream, voor de zekerheid gewijzigd naar linear PCM en terug maar geen resultaat.

[...]

Het gaat ook om DTS, niet om de HD varianten.
heb je ook in je receiver alle standaard insstellingen weer?

want ik heb de ps3 gekoppeld aan een onkyo 606 en als ik L.pcm doe krijg ik mutichannel en bitstream dts logo op me receiver. Maar als je toch alleen voor de dts varianten gaat, kan je hem net zo gaan aansluiten met een optisch kabeltje. Als het logo dan nog niet brandt op je receiver dan zit er iets in de instellingen van receiver fout denk ik.
Pagina: 1