[MIC] Microfoon altijd aan

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
Mijn probleem is dat de microfoon maar niet uit wilt, ook niet als ik mijn headset (Sennheiser PC 151, analoog) helemaal uitdraai (alhoewel dit nooit 0 Db is geweest).

Mijn setup is met 2 audiokaarten, 1 Soundblaster Live en 1 Onboard Realtek, verbonden met een jack-to-jack. Mijn microfoon zit in mijn soundblaster, mijn koptelefoon (alhoewel het dus een integrale headset is) is verbonden met mijn Realtek. Ik denk dat ik wellicht een verkeerde koppeling heb gemaakt, maar op dit moment is mijn microfoon altijd aan, terwijl vroeger de mic wel opnam, maar niet die feedback gaf.

Kan ik dit software-matig aanpassen? Of waar moet ik opletten bij het aansluiten?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Risce
Bump. Hebben jullie meer info nodig?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
gewoon je microfoon op mute zetten bij afspelen/

• Risce
itons schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:41:
gewoon je microfoon op mute zetten bij afspelen/
in een skype gesprek gaat dat wat moeilijk...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:20
De afspeel fader staat los van de opname fader. Je kunt de mic gewoon opnemen/aanzetten zonder dat je 'm over je speakers hoort of feedback geeft.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welk OS heb je? Bij XP kan je namelijk bij afspelen kiezen voor je mic te muten, dan kan je volgens mij wel opnemen maar dan speelt die het signaal van de mic niet terug af (standaard staat dat op mute trouwens). Bij vista zie ik niet zo onmiddelijk waar die optie zit en of je wel het signaal van de mic terug naarde speakers kan sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 14-08-2009 21:20 ]

Pagina: 1