PCI Express 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een jaar geleden een nieuwe pc gekocht (Packard Bell)

En ik wil graag een nieuwe grafische kaart kopen (ivb met de standaard onboardkaart die er in zit)
Alleen als ik een PCI Express 2.0 kaart koop en ik stop hem in de eerste generatie van de PCI Express(1.1) doet dan alles het gewoon, of blaas ik dan de boel op?

Ik hoop dat mijn vraag beantwoord kan worden.

Groeten Timo

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:24
timovanaagten schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:54:
Hallo iedereen,

Ik heb een jaar geleden een nieuwe pc gekocht (Packard Bell)

En ik wil graag een nieuwe grafische kaart kopen (ivb met de standaard onboardkaart die er in zit)
Alleen als ik een PCI Express 2.0 kaart koop en ik stop hem in de eerste generatie van de PCI Express(1.1) doet dan alles het gewoon, of blaas ik dan de boel op?

Ik hoop dat mijn vraag beantwoord kan worden.

Groeten Timo
De videokaart zal in PCI-e 1.1 modus gaan draaien als het een PCI-e 2.0 kaart is. Dus geen kaboem.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Klopt, het enige verschil is dat deze 1.1 modus trager is dan de 2.0 modus, maar de invloed is slechts klein.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
Malantur schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:59:
Klopt, het enige verschil is dat deze 1.1 modus trager is dan de 2.0 modus, maar de invloed is slechts klein.
Ik vraag me af hoe groot dat verschil is, want ik stop namelijk een GTX275 in een pci-e 1.1. Ik schaf pas later een nieuw moederbord aan namelijk. Maar zover ik gelezen is het hooguit 5% of zoiets toch?

Gamertag for Xbox: R0SSI

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01-2025
Dus als ik een gewone pci-e 2.0 kaart erin stop dan werkt die gewoon?
En wat moet ik nemen dan?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
R0SSI schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Ik vraag me af hoe groot dat verschil is, want ik stop namelijk een GTX275 in een pci-e 1.1. Ik schaf pas later een nieuw moederbord aan namelijk. Maar zover ik gelezen is het hooguit 5% of zoiets toch?
Zolang je een enkele GTX275 op een PCI-e 1.1 16x slot gebruikt zal dat verschil 0% zijn.
timovanaagten schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:41:
Zoals al 2 keer eerder staat en zoals je ook in zo'n 100 posts op dit forum had kunnen vinden gaat dat inderdaad werken. Wat voor kaart je moet nemen hangt natuurlijk helemaal van je persoonlijke eisen af. Lees **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door, zet je eisen op een rijtje, bepaal je budget en er rollen vanzelf een aantal opties uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Depep op 08-08-2009 15:44 ]

specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ten eerste, welkom op GoT :)
timovanaagten schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:41:
In 99% van de gevallen werkt dat prima. Alleen als je een paar specifieke chipsets hebt, volgens mij voornamelijk van VIA, dan heb je kans dat zo'n kaartje niet geaccepteerd wordt en je gewoon geen beeld krijgt. In zo'n geval kun je dus gewoon terug naar de winkel. Je vertelt echter niet wat voor moederbord of chipset in je systeem zit, dus daar kan ik weinig over zeggen op deze manier. Maar als je PC maar een jaar oud is zit je vrijwel zeker in de groene zone waarin het prima gaat werken.

Het vermelden van wat specificaties van je systeem is wel zo fijn als je specifiekere vragen gaat stellen. Maar nog belangrijker is het zelf eerst even op zoek gaan naar een antwoord op je vraag. De vraag "Kan een PCI Express 2.0 kaart in een 1.1 slot?" is namelijk al tig keer voorbij gekomen Zoek je met de Search op 'PCI Express 2.0' dan krijg je voldoende resultaten waarin dit besproken wordt.
Waaronder ook dit juweeltje waarin het specifiek over chipsets gaat: Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden
Dat hangt helemaal af van jouw eisen rondom de videokaart en wat je budget ervoor is. Er is vanalles op de markt en over bijna al die kaarten worden reviews, benchmarks en beoordelingen geschreven.
Het uitzoeken van een videokaart is iets wat je prima zelf kan, daarom is ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? in het leven geroepen. Stel voor dat je daar eerst even mee aan de slag gaat. Mocht je onderweg dingen niet begrijpen of ergens op vast lopen, ga dan eens op zoek naar bijvoorbeeld een term die je niet snapt, vaak kom je dan wel nuttige info tegen.
En kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd nog een topic maken waarin je gerichte vragen kunt stellen.

Dit topic maak ik nu op slot, omdat dit zoekertjes zijn welke je met eigen inzet prima het antwoord op kunt vinden. Mocht je hier vragen/opmerkingen over hebben dan kun je mij bereiken via de DM functie hier op het forum of via de mail (adres, zie mijn profiel).

Alvast succes met de zoektocht naar een nieuw kaartje :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.