Dan kan een HD4350 dus ook.
Hoe geeft een losse kaart meer flexibiliteit?
je kan hem op elke willekeurig mobo prikken et volai; hdmi audio en video. Je vergeet trouwens het compabiliteits voordeel.
Die 9400GT kan juist niet, omdat hij geen multichannel LPCM kan versturen. Daarvoor moet je een HD4K, 8x00 of 9x00 gebruiken. Daar zit ook een probleem: Ondanks dat AMD de radeon drivers voor Linux goed op orde heeft gekregen, lijkt dat juist voor HTPC toepassingen nog minder te gelden.
Dan heb ik daarin vergist en blijft de AMD HD4350/4550 over.
Natuurlijk, het verschil is minimaal. Mijn voorlopig grootste egenwerping is dat het ook duurder is en flink. Ik weet wel dat het binnen het budget past, maar geld beschikbaar hebben, betekent niet dat je het ook uit moet geven.
Kwaliteit en zekerheid dat iets gaat werken, mag wat kosten.
Oftewel, voordelen Corsair: beschikbaarheid en modulair.
Nadelen: Duurder, luidruchtiger.
Amper duurder, Ed. een luttele paar euro. Luidruchtiger, het is maar wat je luidruchtig noemt. 20/21Dba op 1mtr is bijna niks, de Nexus schijnt zo rond de 11Dba te zitten. Daar zet ik echter drie dingen tegenover;
1) mensen zitten meestal minstens 2 mtr van hun tv, zoniet meer. Op 1 mtr. is het al amper storend wat je hoort (zie spr reviews), op 2 a 3 mtr word dan allleen maar beter.
2)Hoeveel gaat die nexus nog helpen bij het koel houden van de kast? Ik denk een berg minder dan andere voedingen.
3) in zo'n krappe kast is een modulaire voeding gewoon prettiger. Met een gewone voeding ben je verplicht de kabels maar ergens "weg te proppen" in de al krappe kast.
(de HX450 zat wel in de vorige HTPC BBG, heeft het daarna soms klachten geregent?)
Tot slot; heb zelf de HX620 en die zit ook rond de 20Dba op 1 mtr; ik ervaar hem als doodstil. Net als de meesten hun voeding ervaren als doodstil, voedingen die allemaal zo gemiddelt tussen de 20/22Dba zitten bij normale belasting (rond de 50/60 % van hun opgegeven vermogen). Iemand zei er dit over (op tweakers)
29dBa is echt niet hoorbaar vanaf afstanden groter dan een meter. Daar komt je harde schijf ruimschoots bovenuit, laat staan je koelkast, het aanslaan van de verwarming en wat niet al . Maar ok puur theoretisch gezien zijn er voedingen die stiller zijn. Maw; die Nexus Value zal vast stiller zijn, maar de HX450, net als veel andere voedingen, ook weer niet luidruchtig. Wat je niet hoort = stil. Of dat nou 10 of 20Dba is.
Ik heb het ook gelezen, maar ben niet overtuigd. Het is een leuke rant, maar hij onderbouwt niets. Daarbij hebben na januari 2009 bijna geen mensen meer problemen.
Dat interlaced verhaal zoek ik voor de zekerheid nog op.
Tja, en dan ben je vooral op forums aangewezen, want bijna overal word Blue-ray playback getest en niet wat wij nu juist graag willen weten. Wat ik gevonden heb, hecht ik meer aan dan al die reviews; die jongens hebben, net als ik, ervaring met trachten af te spelen van sd/hd content via de integrated graphics (heb zelf alleen ervaring met de 780G chipset).
[
Voor 26% gewijzigd door
Madrox op 24-08-2009 23:33
]