[Windows 7] Start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een aantal maanden had ik een probleem met mn pc. Zie [Vista] Opstarten gaat niet door defecte bootsector

Kort gezegd komt het erop neer dat ik 3 partities heb. Op een heb ik windows 7, op eentje heb muziek en films. Op de derde had ik allerlei data staan. Daar stond ook nog een oude, niet werkende windows vista installatie op. Deze heb ik nog een tijdje bewaard om alle belangrijke data eraf te halen.

Vandaag was dan het moment dat ik dacht dat ik die schijf wel kon formatteren. Windows gaf aan dat er nog wel gebruikt werd gemaakt van de schijf.
Ik heb toen besloten om hem wel te formatteren. Ja, dat was niet erg slim nee.. :+

Maargoed. Windows 7 wil dus nu niet meer opstarten. Na de splash screen start hij gewoon weer opnieuw op.
De opstartherstel functie werkt ook niet, en als ik probeer op te starten van de dvd laad de pc alles bestanden en reboot daarna.

Vervolgens heb ik nogmaals geprobeerd wat in het vorige topic stond, namelijk de sata kabel opwisselen. Tijdens het opstarten krijg ik foutmelding 17 van grub. Dat komt omdat ik er ook Linux op heb gehad.
Ook met gewisselde kabels kan ik niets. Opstarten vanaf de dvd werkt ook dan niet.

Daarna heb ik nog geprobeerd om Linux te installeren, maar tijdens het checken van de schijven start de pc opnieuw op.
Ik kan Linux wel gewoon gebruiken, alleen dan vanaf de cd.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
pieterrr schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:53:
Ik kan Linux wel gewoon gebruiken, alleen dan vanaf de cd.
Krijg je wel toegang tot de bestanden op de HDD als je in Linux opgestart bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat je hebt gedaan is de partitie met de bootloader van Windows formatteren. Dat dat niet handig is was je zelf al achter gekomen ;)
Een mogelijke oplossing is opstarten van de DVD (of USB-stick) van Windows 7, en daar even kijken bij 'Repair your computer'. Daar kiezen voor 'Startup repair' en dan gok ik zo dat een missende bootloader wel gedetecteerd en hersteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@ Zodiac: Ja daar kan ik wel bij. Er was namelijk ook niets aan de hand. Ik kon mn pc gewoon gebruiken, totdat ik hem ging rebooten, toen werkte het niet meer.

@ dcm360: Dat denk ik dus ook. Ik dacht dat het geen kwaad kon, omdat windows op een andere schijf staat. Maargoed. Als ik opstart vanaf de dvd dan kan ik op repair klikken. Vervolgens gaan alle schermpjes weg, en start de pc weer opnieuw op na ongeveer een minuut.

Ik ga het nu proberen met een originele vista dvd.. Getest, werkt niet. Zelfde verhaal als met de Windows 7 dvd.

[ Voor 6% gewijzigd door pieterrr op 08-08-2009 09:31 . Reden: Getest met Vista ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartcoppelmans
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 10:36
ik heb precies het zelfde probleem, ik heb windows 7 twee maal herinstalleert en alle twee de keren had ik het zelfde probleem. ik ben er wel achter gekomen dat het boot probleem pas voor komt na dat je gevraagd word om de computer op nieuw op te starten voor updates.

als je een opstart herstel probeert te doen zegt hij dat er niets mis is met de boot sector. denk dat ik helaas weer terug moet naar een ouderen verzie van windows tot dit probleem is opgelost.

wat nog het aller ergste is dat de laatste keer dat ik mij dit overkwam wou ik net een backup van mij c schijf zodat ik een schone installatie zou hebben voor als er ooit iets mis gaat. toen ik wou beginnen met mij backup vroeg hij of ik wou update ik denk zal ik maar doen zit dat ook vast in mij backup. na de update kon ik niet meer opstarten.