[iPhone 3G] Activeren lukt niet na 3.0.1 update? DFU mode?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had vanochtend ineens iets vreemds.

Gister heb ik een nieuwe iPhone 3g(geen S) gekocht van Movistar in Spanje(waar ik ook woon) en deze heb ik toen vanochtend in gebruik genomen. Geen gerotzooi met unlocken of jailbreaking. Movistar simcard erin en gaan met de plátano!

En dat ging goed tot ik hem ook maar meteen de update nar 3.01 gaf. Toen gaf iTunes de melding dat ik niet een valide simkaart in de iPhone had gestopt en mijn iPhone weergaf alleen een afbeelding van de USB plug en het iTunes logo.

Echter. als ik de iPhone via USB verbindt aan mijn laptop dan starten iTunes en iPhoto allebei op. iTunes herkent ook dat de iPhone is verbonden, want dat staat in het menu links met de playlists etc. Maar het iPhone tab is verder helemaal leeg. Dus geen geen opties om te synchen etc. Pretty strange.

Dit vind ik vreemd, dus ben ik hard gaan Googlen en ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik hem in DFU mode moet zetten en dan moet restoren. maar dat wil en kan hij helemaal niet. Er komt geen toon uit de Macbook Air en iTunes doet ook niet wat verwacht zou zijn.

Ik heb alle sofrware updates van iTunes. Alhoewel ik heb nog niet de allernieuwste update van Leopard. Maar daar zal het toch niet aan liggen?

Dus: nieuwe iPhone 3G die gewoon werkte tot de update naar 3.01 en daarna niet meer handelde zoals verwacht.

Suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door Póg mo Thóin op 07-08-2009 15:22 . Reden: mas información ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

iron_mike010 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:37:
Ik had vanochtend ineens iets vreemds.

Gister heb ik een nieuwe iPhone 3g(geen S) gekocht van Movistar in Spanje(waar ik ook woon) en deze heb ik toen vanochtend in gebruik genomen. Geen gerotzooi met unlocken of jailbreaking. Movistar simcard erin en gaan met de plátano!

En dat ging goed tot ik hem ook maar meteen de update nar 3.01 gaf. Toen gaf iTunes de melding dat ik niet een valide simkaart in de iPhone had gestopt en mijn iPhone weergaf alleen een afbeelding van de USB plug en het iTunes logo.

Echter. als ik de iPhone via USB verbindt aan mijn laptop dan starten iTunes en iPhoto allebei op. iTunes herkent ook dat de iPhone is verbonden, want dat staat in het menu links met de playlists etc. Maar het iPhone tab is verder helemaal leeg. Dus geen geen opties om te synchen etc. Pretty strange.

Dit vind ik vreemd, dus ben ik hard gaan Googlen en ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik hem in DFU mode moet zetten en dan moet restoren. maar dat wil en kan hij helemaal niet. Er komt geen toon uit de Macbook Air en iTunes doet ook niet wat verwacht zou zijn.

Ik heb alle sofrware updates van iTunes. Alhoewel ik heb nog niet de allernieuwste update van Leopard. Maar daar zal het toch niet aan liggen?

Dus: nieuwe iPhone 3G die gewoon werkte tot de update naar 3.01 en daarna niet meer handelde zoals verwacht.

Suggesties?
Als de iphone niet in DFU mode word gezet dan zal je mavbook of itunes ook niets daarmee doen en geen toon geven. Zet je hem wel op de juiste manier in de restore mode?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dit probleem is afgesplitst van [iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 22 :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
MR_VIPER schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Als de iphone niet in DFU mode word gezet dan zal je mavbook of itunes ook niets daarmee doen en geen toon geven. Zet je hem wel op de juiste manier in de restore mode?
Het is nu inmiddels gelukt om in DFU mode te krijgen en ik heb hem gerestored, maar dat was niet echt waar het probleem lag. Het probleem is dat mijn simkaart niet wordt herkend als geldig.

Voor de update naar 3.01 deed hij het wel gewoon. Dus gewoon maar weer een update doen maar dan met een oudere firmware?

Trouwens, de update was van volgens mij 2.2.1. Is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

iron_mike010 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Het is nu inmiddels gelukt om in DFU mode te krijgen en ik heb hem gerestored, maar dat was niet echt waar het probleem lag. Het probleem is dat mijn simkaart niet wordt herkend als geldig.

Voor de update naar 3.01 deed hij het wel gewoon. Dus gewoon maar weer een update doen maar dan met een oudere firmware?

Trouwens, de update was van volgens mij 2.2.1. Is dat logisch?
Ja is goed mogelijk. Deze moet je dan gaan updaten naar 3.0. Het kan ook zo zijn dat je sim gewoon kapot is. En daarom niet door de iPhone geslikt word en waarschijnlijk wel door een andere foon. Kan soms raar lopen met simkaarten.

[ Voor 20% gewijzigd door MR_VIPER op 07-08-2009 19:19 . Reden: dacht dat het een 3GS was ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
MR_VIPER schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Ja is goed mogelijk. Deze moet je dan gaan updaten naar 3.0. Het kan ook zo zijn dat je sim gewoon kapot is. En daarom niet door de iPhone geslikt word en waarschijnlijk wel door een andere foon. Kan soms raar lopen met simkaarten.
Maar hoe vreemd is het dat de simkaart van moment op de andere niet meer werkt?

Maarja, ik update morgen wel weer naar een andere versie.

EDIT: downgrade naar 2.2.1 heeft niets mogen baten. Weer terug naar 3.0.1 ook niet. Ik al wel even langs de winkel gaan op maandag en even kijken of het aan het kaartje kan liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Póg mo Thóin op 08-08-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
iron_mike010 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:48:
[...]

Maar hoe vreemd is het dat de simkaart van moment op de andere niet meer werkt?

Maarja, ik update morgen wel weer naar een andere versie.

EDIT: downgrade naar 2.2.1 heeft niets mogen baten. Weer terug naar 3.0.1 ook niet. Ik al wel even langs de winkel gaan op maandag en even kijken of het aan het kaartje kan liggen.
heb je niet toevallig een telefoon die jailbroken was en die origineel wel simlock vrij is. en nu met de update geen simkaart meer pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
dangerpaki schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

heb je niet toevallig een telefoon die jailbroken was en die origineel wel simlock vrij is. en nu met de update geen simkaart meer pakt?
Ik weet bijna 100% zeker dat hij niet jailbroken was omdat ik hem nieuw in de winkel in de plastic verpakking heb gekocht. Ik ga vanavond na mijn stage wel langs de winkel om even te kijken of het niet aan de simkaart of zoiets banaals ligt.

Maar, ik zat te denken net over mogelijke oorzaken. Zou het aan de land instellingen van iTunes kunnen liggen?
Voor zover ik weet zijn de simlock en firmware onafhankelijk van elkaar, maar je weet het nooit.
Namelijk, toen ik de iPhone uit de verpakking haalde en de simkaart erin stopte was er geen probleem, het werkte. Echter, nadat ik de iPhone aan de mac had gehangen en de update naar 3.0.1 maakte herkende hij ineens de simkaart niet meer als geldig. Dus zou het kunnen liggen aan mijn landinstelling in iTunes? Deze stond ten tijde van de update op NL en aangezien het een Spaanse phone betreft met een Spaanse simkaart zou daar dan het probleem kunnen liggen?

Heeft iTunes een NL frimware versie gedowload? Ik dacht niet dat er verschillen in zaten internationaal?

Okay, stel ik ga naar huis straks en verwijder de oude firmware van de laptop en dowload het opnieuw en installeer het op de iPhone wanneer alle landeninstellingen overeenkomen met de huidige situatie(Spanje dus) zou dat verschil uitmaken?

Ik vind het wel een interessante situatie, want Apple staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid , maar dan loop ik ineens tegen dit probleem aan.(FYI, ik heb al meerdere iPhones en Macs gehad, mijn eerste 2g was in september 07, dus ik vind gewoon frappant dat dit rare probleem er is)

Btw, ik voeg even een foto toe van de afbeelding die ik te zien krijg. Deze is van internet, but you get the picture(definitely pun intended).
Afbeeldingslocatie: http://www.panchoalvarado.com/wp-content/uploads/2008/12/usb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
iron_mike, het kan niets met de taalversie o.i.d. van de firmware of iTunes te maken hebben. Er is gewoon één versie en dat maakt ook geen verschil voor de iPhone. Het is wel zo dat je een gesimlockte iPhone vaak alleen kan activeren in het land van aankoop. Dus stel jij probeert een Spaanse iPhone met het simkaartje van de Spaanse provider in Nederland te activeren dan zal dat (waarschijnlijk) niet lukken. Tenminste dat is het geval met de Amerikaanse iPhone en AT&T.
Dat klopt, omdat de iPhone niet geactiveerd is. Misschien kun je hier nog wat mee: http://support.apple.com/kb/TS2455.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:36:
iron_mike, het kan niets met de taalversie o.i.d. van de firmware of iTunes te maken hebben. Er is gewoon één versie en dat maakt ook geen verschil voor de iPhone. Het is wel zo dat je een gesimlockte iPhone vaak alleen kan activeren in het land van aankoop. Dus stel jij probeert een Spaanse iPhone met het simkaartje van de Spaanse provider in Nederland te activeren dan zal dat (waarschijnlijk) niet lukken. Tenminste dat is het geval met de Amerikaanse iPhone en AT&T.

[...]

Dat klopt, omdat de iPhone niet geactiveerd is. Misschien kun je hier nog wat mee: http://support.apple.com/kb/TS2455.
Zut alors, ik krijg een 404 error bij jouw link. kun je misschien vermelden onder welke zoektermen je had gezocht?

Jouw uitleg van mijn situatie is precies hoe ik het had willen uitleggen. iTunes denkt dat ik in NL zit en wil dus niet de telefoon activeren. Eén punt waar je het een beetje mis hebt is mijn locatie. Ik zit dus wel degelijk in Spanje :D Maar moet dus zoals ik zei en jij ook zegt mijn iTunes españoliseren compleet en dan zien hoe ik verder ga. Ik ga dat zou meteen als ik thuis ben even uitproberen.

EDIT: Yup, ik had hem dus niet goed ingesteld voor Spanje. Blijkbaar bij het process van registratie had ik niet Click and Buy moeten houden maar gewoon mn CC details moeten invoeren. Daarna is de registratie dus niet correct afgerond. Dit keer dus wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Póg mo Thóin op 10-08-2009 20:41 ]

Pagina: 1