Toon posts:

nieuw systeem kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

binnekort zou ik graag een nieuw systeem kopen nu mijn ouder het heeft begeven. mijn oude systeem heb ik zelf ook samengestoken dus nu wil ik dit opnieuw doen. echter zou ik met mijn volgende systeem willen beginne met overclocken enz... dit is wat ik in gedachten had

processor: Boxed Intel« Core" i7-920 Desktop Processor (8M Cache, 2.66 GHz, 4.80 GT/s Intel« QPI) FC-LGA8, 130W

grafischekaart: SAPPHIRE HD4870 1GB GDDR5 750MHZ PCI-E 2.0 DUAL-DVI

voeding: TruePower Quattro/1000W 24p ATX 12v 80mm

moederbord: Asus P6T X58 S1366 ATX, DDR3, 3xPCIe, 1394

cpu cooler: CoolerMaster CPU Cooler V8 / Universal Cooler / 8 Heatpipes / 865 gram / 120mm FAN / 17~21dBA (800~1800RPM) / 69.69 CFM/ PWM + VR Controller

case: THERMALTAKE Soprano VB1000BNS (heb ik al in mijn bezit)

wat vinden jullie er van? krijg ik dit allemaal in die case? of zouden jullie voor iets totaal anders gaan ?
over de grafische kaart ben ik nog nie zo goed uit iemand een beter voorstel?

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
De voeding is zwaar overkill, je hebt echt geen 1000 Watt nodig. Als je rond 600 Watt gaat zitten heb je nog speling zat.

Verder is wat ram geheugen ook wel handig :).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn, zoals inmiddels wel duidelijk, niet conform het CSL beleid en gaan daarom op slot :o.

Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.