Toon posts:

Deelname voorrondes overklokevenement Tweakers.net en Asus

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 13.918 views

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03 22:06
Tweakers.net en Asus organiseren overklokwedstrijd met aankomende P55-chipset en Lynnfield-cpu.

Zonder een datum te kunnen noemen komt de introductie van de Lynnfield-processors en de bijbehorende P55-chipset snel dichter bij. Op de frontpage is al het een en ander te lezen over de voorronde en de finale die uiteindelijk plaats zal vinden. Deze forumpost gaat dan ook voornamelijk over de spelregels van de voorronde. Het evenement is open voor deelnemers uit de Benelux. Voor deelname ben je verplicht om je in te schrijven. De benodigde gegevens vind je onderaan, evenals het e-mailadres. Na de voorrondes gaan de winnaars door naar de finale, die op een zaterdag in september zal plaatsvinden. De exacte datum wordt zo snel mogelijk bekendgemaakt.

Hardware en Benchmark
Het is de bedoeling om een zo snel mogelijke SuperPi 32M tijd neer te zetten. De hardware die hiervoor gebruikt moet worden, bestaat uit een X58-moederbord van welke makelij dan ook en een huidige Core i7-cpu. Daaronder vallen welgezegd de Core i7 920, 940, 950, 965 en de 975. Xeon-varianten zijn tevens toegelaten. Voor zowel de Core i7's als de xeon-varianten geld echter wel dat het geen Engineering Samples mogen zijn. De gebruikte koelmethode voor de cpu, het geheugen en het moederbord staat ook helemaal open. Verder staat het de deelnemers vrij om zelf te bepalen welk en hoeveel geheugen er gebruikt wordt.

De SuperPi tijd moet met behulp van Super PI Mod v1.5XS 32M worden neergezet. We kunnen niet bij elke overklok prestatie aanwezig zijn, dus wordt er van de deelnemers gevraagd om hun overklok met cpu-z te valideren. De SuperPi 32M tijd moet met behulp van hwbot.org gevalideerd worden. Als laatste wordt er nog van de deelnemers verwacht dat er in dit topic een post wordt gemaakt met een screenshot met daarin de SuperPi-tijd en de cpu en het geheugentab van cpu-z.

Winnaars en uiterste inzendatum
Tweakers.net kiest de drie winnende teams: over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. De uiterste inzenddatum is op 23 augustus. Inzending na 23 augustus worden niet meer toegelaten.

Inschrijven
Je kunt je inschrijven door een mailtje te sturen naar p55event@tweakers.net met de volgende gegevens:

• Voornaam:
• Tussenvoegsel:
• Achternaam:

• Site:
• Nick:

• Adres:
• Postcode:
• Plaats:
• Land:

• Telefoonnummer:
• Emailadres:

• Onderbouwing inschrijving:
• Eerder behaalde resultaten - Publicaties, wPrime resultaten, etc
• Akkoord - Ouders (Minderjarigen)

Privacygegevens
Asus zegt toe de privacygegevens van de inschrijvers uitsluitend ten behoeve van het evenement te gebruiken. De privacygegevens van de deelnemers van de voorronde en de finale worden ook gebruikt voor publiciteit rond het evenement. Privacygegevens van deelnemers aan de voorronde vallen onder het reguliere Tweakers.net-stramien.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54
Oke leuk om mijn nieuwe setup is te testen.
Cascade is aan slingeren.
Alleen van Super PI heb ik geen verstand van. :')

[Voor 46% gewijzigd door nFo op 06-08-2009 17:16]

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10-2018
Ik hoop dat er dit keer een scorelijst bijgehouden wordt van de ingezonden scores. De vorige keer was het nogal onoverzichtelijk qua mensen die meededen. Gelukkig is het nu in ieder geval verplicht om hier een screenshot te plaatsen van je score.

Binnenkort dan maar weer ln2 halen. :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53
jammer dat ik geen I7 setup heb, anders had ik er ook wel een gooi naar willen doen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom moeten er zoveel verschillende cpu's mogelijk zijn?
Lijkt mij veel leuker om gewoon de 920 te pakken, en dat daar iedereen zijn gang mee gaat.

nu moet je dus, als je geen 975 heb, 800/900 EU investeren.
W3540 / 3570 kost ook al flink wat.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

thijszor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:31:
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom moeten er zoveel verschillende cpu's mogelijk zijn?
Lijkt mij veel leuker om gewoon de 920 te pakken, en dat daar iedereen zijn gang mee gaat.

Beetje flauwekul, als het 1m zou zijn wel maar 32m kan veel verschillen hoor, daar is het echt niet dat je even een 975 kopt en er stikstof op zet ....klaar.
Veel belangrjker is je geheugen,.......neem dat nou maar van mij aan als tip. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 17:03
Rol-Co schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:39:
[...]

Beetje flauwekul, als het 1m zou zijn wel maar 32m kan veel verschillen hoor, daar is het echt niet dat je even een 975 kopt en er stikstof op zet ....klaar.
Veel belangrjker is je geheugen,.......neem dat nou maar van mij aan als tip. ;)
Ja maar als jij ook meedoet kan de rest net zo goed nu al de handdoek in de ring gooien :| :P

Systeem Specs

• Rol-Co

Rol-Co

Waarom? ...32m is nooit echt mijn ding geweest.

• thijszor
Rol-Co schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:39:
[...]

Je mist het punt en doet aannames, nergens beweer ik dat je "zo maar ff een 975 / 3570 koopt" en op stikstof gooit. ik heb het erover dat je toch minstens een high end i7/xeon model moet hebben wil je kans maken. anderzijds, andreyang van XS heeft weet ik veel hoeveel 3540 / 3570's getest. wat voor hem te min zijn, kan zomaar een winnaar voor deze comp zijn. koop die cpu, en voila.

Beter was "in mijn ogen" geweest als ze gewoon de 920 gepakt hadden, koop een batch op, zoals bv met de 9500GT compo @ GoT, kijk hoeveel mensen zich inschrijven en laat mensen die dan maar kopen.

A) geen cherrypicked cpu's , oftewel dat niet iemand een 920 koopt die iemand al eerder onder stikstof heeft gegooit, weet wat hij kan, en klaar. oftewel, ligt de nadruk op of je zoiets kan kopen of niet.
B) zoiezo al geen cpu's van welke jij weet dat ze goed zijn, ook al zijn deze in je bezit
C) dat het gecontroleerd is. natuurlijk zijn er betere en slechtere examples binnen een batch,
maar op een dergelijke manier komt de beste tweaker / overclocker en persoon met de meeste kennis en verstand van de i7's en overclocken in het geheel echt wel weer on top uit.

Ik gooi het maar in de groep, maar zie alleen gebeuren dat het weer een enorm select groepje mensen word, net zoals met de quali's voor de MSI oc contest, dat iedereen een E8600 koopt of al heeft waarvan deze al ongeveer weet wat hij kan, en je bent door.

het lijkt mij dat t.net ook eens een iets grotere groep wilt aanspreken dan alleen het selecte groepje wat het vrijwel altijd al is. uiteraard sta ik open voor suggesties en opmerkingen, maar dacht, laat het eens van de andere kant zien :)

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 00:31
Ik ben het wel eens met de poster hier boven. Maar wanneer je met LN2 en dry ice gaat beginnen zal er sowieso maar een klein groepje kanshebbers overblijven vermoed ik. Ik heb er in elk geval geen ervaring mee en zal toch niet mee doen aangezien ik maar een core 2 systeem heb. Maar het zou leuker zijn als een groter deel van de tweakers community bij z'n wedstrijd betrokken wordt en ook kans maakt.

In de finale zou je dan eigenlijk alle teams op dezelfde hardware de tests moeten laten doen. Zo kan het verschil in scores niet aan de hardware liggen. Dit vergt echter wel wat meer tijd/planning.

• thijszor
Dat ben ik met je eens, maar ook binnen die groep van mensen die overclocken met droogijs en stikstof heb je nog genoeg verschillen. punt is dat het kwalificeren voor een dergelijk evement, alweer, gebaseerd is op het feit dat sommige mensen A) al een enorm goed exemplaar hebben B|) makkelijk kunnen verkrijgen / kopen. Dit maakt de verschillen op een dergelijke manier duidelijk dat veel mensen, lijkt mij, inclusief die al eerder met droogijs of stikstof hebben gespeeld zich niet inschrijven, want die heeft al een 5,4ghz chip, of hij heeft zus en zo. ik ben van mening dat eerlijkheid voor een qualifier op een dergelijke manier ver te zoeken is,
maar begrijp dat een 920 d0 ( oid ) batch "opkopen" , of iig tiental aantal kopen, iedereen het geld over moet maken, etc etc etc ook een grotere last is voor de organisatie, maar denk wel dat je op een dergelijke manier een eerlijke voorronde krijgt :)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 11:28

Kain_niaK

Ik ben

He dit is wel cool, ik denk dat ik eens mee ga doen.
Ik heb sinds een week een i7 975 processor, een EVGA X58 Classified moederbord en 6 GB OCZ Blade geheugen.
Er zit momenteel een Noctua NH-U12P SE1366 luchtkoeler op in een Antec Twelve Hundred
kast met nog een 4 tal extra fans. Ben aan het wachten tot ik de nieuwe Tuniq Tower koeler kan kopen en die kan modden zoals ik met de oude had gedaan.
Ik maak natuurlijk niet veel kans om te winnen want aan andere koelingsmethode's dan lucht ga ik niet beginnen. (mijn systeem is iets te duur om kans te lopen het om zeep te helpen, maar overclocken met luchtkoeling als je niet te gek doet met voltages is vrij ongevaarlijk).

Dit is echt wil ideaal om er meteen achter te komen hoe snel ik mijn systeem krijg,
Momenteel haal ik op 1M nog over de 15 seconden, want ik heb nu nog traag ram er in zitten en de proc loopt onderclockt op 2,4 Ghz.

:)

Leuk initiatief, dit topic gaat in mijn bookmarks.

weer helemaal terug

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:34:
[...]

Je mist het punt en doet aannames, nergens beweer ik dat je "zo maar ff een 975 / 3570 koopt" en op stikstof gooit. ik heb het erover dat je toch minstens een high end i7/xeon model moet hebben wil je kans maken. anderzijds, andreyang van XS heeft weet ik veel hoeveel 3540 / 3570's getest. wat voor hem te min zijn, kan zomaar een winnaar voor deze comp zijn. koop die cpu, en voila.
Nee doe ik niet maar ik lees toch echt dit:
Beter was "in mijn ogen" geweest als ze gewoon de 920 gepakt hadden, koop een batch op, zoals bv met de 9500GT compo @ GoT, kijk hoeveel mensen zich inschrijven en laat mensen die dan maar kopen.
Dan krijg je weer het verhaal dat je een slechte hebt getroffen en dus daarom niet gewonnen, niet om de skilz van de persoon.....niemand controleerd dat immers of het nou echt zo'n slechte was.
A.) geen cherrypicked cpu's , oftewel dat niet iemand een 920 koopt die iemand al eerder onder stikstof heeft gegooit, weet wat hij kan, en klaar. oftewel, ligt de nadruk op of je zoiets kan kopen of niet.
B.) zoiezo al geen cpu's van welke jij weet dat ze goed zijn, ook al zijn deze in je bezit
C.) dat het gecontroleerd is. natuurlijk zijn er betere en slechtere examples binnen een batch,
maar op een dergelijke manier komt de beste tweaker / overclocker en persoon met de meeste kennis en verstand van de i7's en overclocken in het geheel echt wel weer on top uit.
A.) Die kan iedereen kopen, ook jij alleen meestal zijn het de mensen die er ook de koeling voor hebben om dat te doen.
B.) Daarom is es ook uitgesloten vermoed ik, en voor de andere zijn er ook mensen met een super 920 maar hebben de koeling niet......en die mogen dan ook niet meedoen?
C.) zelfde als mijn eerdere verhaal, dan was het weer geluk doordat pietje een slechte had getroffen.
Ik gooi het maar in de groep, maar zie alleen gebeuren dat het weer een enorm select groepje mensen word, net zoals met de quali's voor de MSI oc contest, dat iedereen een E8600 koopt of al heeft waarvan deze al ongeveer weet wat hij kan, en je bent door.

het lijkt mij dat t.net ook eens een iets grotere groep wilt aanspreken dan alleen het selecte groepje wat het vrijwel altijd al is. uiteraard sta ik open voor suggesties en opmerkingen, maar dacht, laat het eens van de andere kant zien :)
No hard feelings maar ik denk dat tweakers.net en zeker asus inderdaad zoekt naar dat selecte groepje wat jij bedoeld met de heavy koeling en dus vaker dit doen,of wilde je ook een complete Ln2 uitrusting met de te kopen 920 meesturen? :)
Het is immers een manier van reclame he of had je dat niet begrepen?

Met een 920 en skilzz kan je best winnen van een 975 of goede xeon , 32m is toch een heel ander verhaal.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 11:28

Kain_niaK

Ik ben

Voor 32 M moet je systeem veel stabieler zijn zeker, en kan je ram je parten spelen omdat er bij 32M een veel hogere kans is dat een fout in je geheugen de boel nekt als bij 1 M.
Zie ik dat juist ? Ik ken er nog niet zo veel van. Is mijn eerste keer dat ik aan zoiets ga mee doen. :)

weer helemaal terug

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
De Corsair GT's gaan als warme broodjes over de toonbank :p

En dat verschil onderling hou je toch. Ligt ook aan de efficientie van het moederbord enzo. Ook het geheugen speelt dus een grote rol. Nu wil Asus en T.net gewoon de beteren hebben uit de overclock-wereld. En die mensen doen vaak de investeringen wel, hebben de vaardigheden en hebben de mogelijkheden. Als het dan aankomt om het verschil beter zichtbaar te laten worden, dat gebeurd op de contest zelf door iedereen dezelfde hardware te geven :)

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
thijszor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:31:

Core i7 950, 470 euro, heb je over het algemeen meer kans op een goede batch dan bij de i7 975 ;) (lijkt me een van de beste keuzes als je goede koeling hebt en wilt winnen 8) )

Ik ben het wel met je eens dat het eigenlijk nu al bekend is wie er doorgaan ;)

• thijszor
thanks voor de feedback rol-co, maar vraag me af;
Dan krijg je weer het verhaal dat je een slechte hebt getroffen en dus daarom niet gewonnen, niet om de skilz van de persoon.....niemand controleerd dat immers of het nou echt zo'n slechte was.
Maar wat is eerlijker, iemand die voor deze comp een retail moet kopen met werking / overclockability onbekend, terwijl sommige wellicht al een goede W3540 / W3570 / 975 / etc etc. heeft liggen. of dat iedereen dezelfde batch krijgt en daarop zijn "skills" moet loslaten?

En dat over het kopen van een goede cpu, dat zou betekenen dat iemand die financieël ruim zit, als in, deze kan gewoon een 5.2 / 5.3 / 5.4+ cpu kopen voor weetikveelhoeveelgeld inderdaad ook al meteen een voorsprong geniet.

En ik heb inderdaad slechts 1 keer met droogijs gebenchend, maar ook binnen die groep van mensen die droogijs en stikstof heb je zat mensen welke, lijkt mij, welke tegen hetzelfde probleem als ik oplopen, dat je gewoon enorm moet investeren.

Ik zie het alleen gebeuren dat het net als de MSI qualifiers word, er schreven zich wat, 3 teams in, welke alle 3 naar de voorrondes gingen? je hebt exclusief en je hebt exclusief, ook binnen die groep mensen die met droogijs en stikstof spelen spreek je volgens mij een hoop niet aan...

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:29:
thanks voor de feedback rol-co, maar vraag me af;

[...]

[...]

Maar wat is eerlijker, iemand die voor deze comp een retail moet kopen met werking / overclockability onbekend, terwijl sommige wellicht al een goede W3540 / W3570 / 975 / etc etc. heeft liggen. of dat iedereen dezelfde batch krijgt en daarop zijn "skills" moet loslaten?
Het is reclame kerel , ze zoeken de personen die de investering ivm koeling al gemaakt hebben, waarschijnlijk boeit het ze niet of het een rechtvaardige contest word. En het goede slechte verhaal gaat hier niet op, het is geen 1m maar 32m dus daar is het verschil al weg. (remember hwi 430 32m contest? )
En dat over het kopen van een goede cpu, dat zou betekenen dat iemand die financieël ruim zit, als in, deze kan gewoon een 5.2 / 5.3 / 5.4+ cpu kopen voor weetikveelhoeveelgeld inderdaad ook al meteen een voorsprong geniet
Klopt maar dat hou je toch, dit is overal in het leven zo die kerel in zijn mercedes s klasse rijd veel comfortabeler als ik/jij, ik zeg altijd niet janken maar gewoon de tering je best doen dat je ook zo'n s kan rijden, ook hij kreeg het vast niet op een presenteerblaadje aangereikt.
.

En ik heb inderdaad slechts 1 keer met droogijs gebenchend, maar ook binnen die groep van mensen die droogijs en stikstof heb je zat mensen welke, lijkt mij, welke tegen hetzelfde probleem als ik oplopen, dat je gewoon enorm moet investeren.

Ik zie het alleen gebeuren dat het net als de MSI qualifiers word, er schreven zich wat, 3 teams in, welke alle 3 naar de voorrondes gingen? je hebt exclusief en je hebt exclusief, ook binnen die groep mensen die met droogijs en stikstof spelen spreek je volgens mij een hoop niet aan...
De vorige contest was puur gericht op 1 chip, nu niet dus is de groep die meedoet al vele malen groter, het komt nu veel meer aan op welk bord +mem als de cpu zelf hoor kan ik je vertellen.
Een verkeerd bord (ik noem geen namen) met cl8 of 9 mem met een super 975 gaat het niet winnen van het goede bord met cl7 mem en een cheap ass 920......
Maar goed, ze zoeken de mensen met de koeling , vandaar ook teams , dus als je alleen dice of phase hebt is het slim om een partner te zoeken met ln2. ;)

• nFo
Oh ja ik heb ook een ES, shit. :X
Even een andere cpu kopen.

[Voor 29% gewijzigd door nFo op 07-08-2009 12:19]

• thijszor
Tevens, ander vraagje:

Mag de score al behaald zijn, of moet deze na inschrijving behaald worden?
Kan het nergens expleciet vinden...

Anoniem: 167048

Effe lokale shop contacteren om een retail cpu'tje te lenen, alsook even uitkijken naar een vers bordje.

Kan best leuk worden :)

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 167048 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:38:
Effe lokale shop contacteren om een retail cpu'tje te lenen, alsook even uitkijken naar een vers bordje.

Kan best leuk worden :)
wel raar dat dit van jou komt, posten is toch volgens de hwbot rules neem ik aan??

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26
Is toch conform de regels op HWBOT? Ook resultaten behaald met bijvoorbeeld reviewmateriaal mogen gewoon worden gebruikt in rankings.

• Rol-Co

Rol-Co

Ow ja ging er eigenlijk vanuit dat het eigen hw moest zijn, maar als dit niet zo is kan het leuk worden.

Review-materiaal mag inderdaad gepost worden op Hwbot; in de meeste gevallen is dat toch gewoon een retail variant van het product. Heb in m'n hele reviewers-carrière (lol) nog geen super-hardware tegen gekomen.

Iig, de enige cpu die ik nu heb liggen is een 965 ES (ook als review sample gekregen), maar aangezien ES verboden is moet ik dus een retail vinden :-).

• nFo
Anoniem: 167048 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:33:
Review-materiaal mag inderdaad gepost worden op Hwbot; in de meeste gevallen is dat toch gewoon een retail variant van het product. Heb in m'n hele reviewers-carrière (lol) nog geen super-hardware tegen gekomen.

Iig, de enige cpu die ik nu heb liggen is een 965 ES (ook als review sample gekregen), maar aangezien ES verboden is moet ik dus een retail vinden :-).
Gij zult er één kopen. >:)

De Asus P55 bord is trouwens al te koop.

[Voor 4% gewijzigd door nFo op 07-08-2009 16:20]

• thijszor
Wava schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:01:
Ik hoop dat er dit keer een scorelijst bijgehouden wordt van de ingezonden scores. De vorige keer was het nogal onoverzichtelijk qua mensen die meededen. Gelukkig is het nu in ieder geval verplicht om hier een screenshot te plaatsen van je score.

Binnenkort dan maar weer ln2 halen. :)
Denk het eerlijk gezegt niet, aldus de TS:
Tweakers.net kiest de drie winnende teams: over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
Vermoed dat dat dus ook meteen inhoud dat er ook geen tussenstanden / inzendingen gepubliceerd zullen worden :)

//edit

anderzijds:
Als laatste wordt er nog van de deelnemers verwacht dat er in dit topic een post wordt gemaakt met een screenshot met daarin de SuperPi-tijd en de cpu en het geheugentab van cpu-z.
dus dan kan je er zelf een bijhouden, mocht T.net het niet doen :P

[Voor 18% gewijzigd door thijszor op 07-08-2009 23:39]

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb (nog) geen ervaring met LN2 maar werk eerder met Vapochill's en dergelijk. Op het feit na dat het hier om een Intel Setup moet gaan die zelf in huis moet gebracht worden schrijf ik deze af. Ik investeer voor mezelf op het moment in iets belangrijkere dingen dan een I7-setup om vervolgens dik te gaan opvoeren :P

Eventueel wil ik wel aanwezig zijn met iemand op de bewuste t.net office-d-day. Ik heb eigen vervoer (Auto) :)

M'n magische bol werken.

• Wava
Jism schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:24:
Ik heb (nog) geen ervaring met LN2 maar werk eerder met Vapochill's en dergelijk. Op het feit na dat het hier om een Intel Setup moet gaan die zelf in huis moet gebracht worden schrijf ik deze af. Ik investeer voor mezelf op het moment in iets belangrijkere dingen dan een I7-setup om vervolgens dik te gaan opvoeren :P

Eventueel wil ik wel aanwezig zijn met iemand op de bewuste t.net office-d-day. Ik heb eigen vervoer (Auto) :)
Ik denk dat er wel meer bij willen zijn kerel. Alleen de ruimte op T.net is redelijk beperkt en daarnaast ook nog de NDA, ik denk niet dat je veel kans maakt om als bezoeker te komen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

• Rol-Co

Rol-Co

Heren van tweakers......ALLE retail i7 chips mag?

ja ik zie de lijst maar die ik heb staat er niet bij
.

Anoniem: 213812

960 is er nog niet in retail volgens mij . en ook nog nergens te koop ?
dus dan vraag ik me af wat heeft Robbie nu dan weer ? :>
als het geen ES is en hij is gewoon te koop mag het volgens mij ??

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 10-08-2009 06:57]

• Marc Rademaker
Rol-Co schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:21:
Heren van tweakers......ALLE retail i7 chips mag?

ja ik zie de lijst maar die ik heb staat er niet bij
.
Wees concreet, anders kan ik je niet helpen :)

Wat heeft Rob

• Rol-Co

Rol-Co

Net wat diezel zegt..... i7 960

• Marc Rademaker
Als de cpu niet voor iedereen te koop is, is de cpu niet toegestaan. Dezelfde regel is van toepassing op ES, die zijn ook niet voor iedereen verkrijgbaar en zorgen dus voor competitie-vervalsing. Volgens de roadmaps komt de 960 pas in Q4 uit dus kan niemand die in een normale winkel kopen.

• Rol-Co

Rol-Co

Marc Rademaker schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:59:
Als de cpu niet voor iedereen te koop is, is de cpu niet toegestaan. Dezelfde regel is van toepassing op ES, die zijn ook niet voor iedereen verkrijgbaar en zorgen dus voor competitie-vervalsing. Volgens de roadmaps komt de 960 pas in Q4 uit dus kan niemand die in een normale winkel kopen.
Dit is gewoon een boxed cpu en in een normale winkel gekocht (en dus voor iedereen tekoop als ie verder kijkt als zijn neus lang is), enige probleem is dat het waarschijnlijk heeeel krap word met de tijd. Verder is het gewoon core i7 achitectuur en dus niets speciaals.....ik weet ook niet hoe hij overclocked.

Niet voor iedereen tekoop is een breed begrip, dat is de 975/3570 ook en kan je nog wel even doorgaan natuurlijk, xeon is geen desktop processor, unlocked mag niet ivm de betere memverhouding, hypermems mogen niet omdat ze niet meer tekoop zijn... etc etc.

nu is mijn neus niet erg lang ! maar ik zou niet weten waar de i7 960 te koop is (link aub) ;)

• Marc Rademaker
Ik heb enkele dm's gehad over de Core i7 960, en er is besloten dat deze _niet_ wordt toegelaten zolang deze nog niet op Intels prijslijst staat en in Intels processorfinder te vinden is. Als de cpu voor de uiterlijke inzendingsdatum alsnog daarin verschijnt, zullen we de processor wel toelaten.

Als er iemand dus de gok wilt nemen kan dat, maar realiseer je dat de uiterste inzenddatum op 23 augustus ligt.

Dus ook geen retail LGA1156 cpu? :-(

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is dat een i7 die in het rijtje staat :> ?

Maar is zo'n 860/870 dan interessant?

[Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 10-08-2009 16:51]

• thijszor
hij zit een beetje te stoken ;)

• thijszor
Zo, vannochtend even droogijs gehaald:

http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL24418.jpg

Vandaag was het testen van de nieuwe cpu,
wat tevens hopelijk morgenavond nog verder gaat, limiet is nog niet bereikt...

volgende week de resultaten ;)

• Viss
Ziet er goed uit Thijs :D Je kan die grote stukken dice in een handdoek doen en met een hamer tot gruis maken, koelt wat beter.

• Wava
Je kan ook een kaasrasp pakken, dat werkt nog beter. :D

Ik kijk uit naar de resultaten!

Mijn voortgang is nog niet zo denderend, vanmorgen ln2 gehaald en morgen ff proberen een leuke score te halen.

• Rol-Co

Rol-Co

op naar de 6 min :+

• thijszor
Viss schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:55:
Ziet er goed uit Thijs :D Je kan die grote stukken dice in een handdoek doen en met een hamer tot gruis maken, koelt wat beter.
Hmh, de stukken waren , leek het, ook wat groter dan de vorige keer.
vroeg het nog aan die gast @ droogijs.nl , maar hij levert de kleinere stukjes niet meer, das wel jammer..

Ga nu me setup ff in elkaar zetten, en alle droogijs opmaken. heb nog een goede 5KG over denk ik,
genoeg ruimte om nog even verder te spelen met de bclock :)

• Wava
Sub 6, doen we ff toch? O-)

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:16

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

mag je met 3 mensen ook mee doen of wordt het team dan te groot?

Uplay: Red--Death

• Wava
Helemaal vergeten... Ik kan niet benchen totdat mn nieuwe geheugen binnen in. Een reepje van mn huidige geheugen heeft het loodje gelegd en zonder tri channel kan ik het wel vergeten :( Ik hoop dat het binnen is voordat ik op vakantie ga.

• Marc Rademaker
rsnubje schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:05:
mag je met 3 mensen ook mee doen of wordt het team dan te groot?
Team mag maximaal 2 man groot zijn.

nou vandaag maar even een 32m score neer zetten voor de compo met de i7 975
ik hoop op een sub7 score :P

[Voor 213% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 15-08-2009 15:53]

• Marc Rademaker
Dooie boel hier jongens. Had eigenlijk gehoopt op wat tussentijdse scores, maar blijkbaar leveren jullie ze het liefst allemaal op het laatste moment aan :'( Niet vergeten, na de 23e om middernacht worden er geen scores meer geaccepteerd. Nog een weekje dus :)

Oh, en er is overigens al uitsluitsel, de niet bij name te noemen cpu die Intel verstrekt, blijft na het overklokken in het bezit van de drie teams/deelnemers. Misschien vinden jullie dat wel geinig om te weten 8)

ik verwacht een pak scores rond 23h55 op de 23e :D

spannend de 23e

• thijszor
Ik ga morgen weer 25KG droogijs halen, om eind deze week hopelijk me resultaten bekend te maken.
Had wat last van condensatie problemen vorige keer, dus iets meer gaan werken met keukenrollen etc om vocht zo lang mogelijk weg te houden.

Tevens nu een beetje aan het testen hoe de bclock op AIR wilt, vorige week ging hij iniedergeval erg hard.

En marc, denk tevens dat deze week pas veel echt gaan benchen, er moet tenslotte bij vele nieuwe HW aangeschaft worden, plannen, testen van cpu's etc etc.

Maargoed, ben benieuwd naar de scores iig!

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Succes heren :)

M'n magische bol werken.

Er zullen wel veel sub 7 scores gepost gaan worden de 23e :9~

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 16-08-2009 18:02]

• pascalhaegens
  • Laatst online: 14:27
Waarom word er eigenlijk niet eerst een inschrijfweek gehouden? En dat op het eind van die week bekend word gemaakt wie mee gaan doen. Dan weet je wat de concurentie is.

Mischien een idee voor de volgende competitie.

Verder verwacht ik zoals Diezel al zegt veel sub 7 scores.

Ik neem aan dat enkel nieuwe scores mogen gepost worden?

• Marc Rademaker
Uiteraard, de scores moeten behaald zijn na de aankondiging. Eerdere resultaten tellen dus niet mee.

Vandaar de validatie van cpu-z en Scan date Hwbot.

oke wie doen er allemaal mee
pascal / diezel

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 16-08-2009 21:14]

Ow, ook een cpu-z validatie nodig ...

De SuperPi tijd moet met behulp van Super PI Mod v1.5XS 32M worden neergezet. We kunnen niet bij elke overklok prestatie aanwezig zijn, dus wordt er van de deelnemers gevraagd om hun overklok met cpu-z te valideren. De SuperPi 32M tijd moet met behulp van hwbot.org gevalideerd worden. Als laatste wordt er nog van de deelnemers verwacht dat er in dit topic een post wordt gemaakt met een screenshot met daarin de SuperPi-tijd en de cpu en het geheugentab van cpu-z.

• thijszor
*Zucht* *Steun* hehe , de tering...

Heb nu driedubbel patented (R) isolatie erop gedaan,
nog wat keukenpapier rondom en dan moet hij toch weer tegen wat kou kunnen :P

Straks even 25KG droogijs halen, beetje vanmiddag, morgen en overmorgen
benchen, hopelijk komt er wat moois uitrollen :)

Anoniem: 232954

Ik heb al gezien dat ik niet mee hoef te doen...

Net even paar benches gedraaid op Vista x64 Ultimate zonder enige tweaks en dan kan ik er net een sub 9 uitpersen, 8min 56 sec om precies te zijn.

Omdat het me niet realistisch lijkt dat ik met software tweaks en mijn huidige waterkoeling setup rond de 7 minuten ga eindigen ga ik deze wedstrijd, net als de 1M van een tijdje geleden, laten schieten.

Droogijs/LN2 heb ik echt geen zin in, zelfs niet als dat betekend dat ik waarschijnlijk in elke hierop volgende competitie ook kansloos ben...

Iedereen succes met benchen!

Ik heb geen idee met wat voor scores je moet komen om bij een van de drie winnende teams te eindigen .
zowiezo sub 7 score .

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 17-08-2009 16:59]

• Viss
Neil en ik zullen een poging wagen maar gemakkelijk zal het zeer zeker niet worden. Eerste testrondjes inmiddels achter de rug. Onze dank gaat uit naar de nieuwe sponsors voor de support, top dat jullie hieraan willen meewerken :D

Testsysteem van vandaag:

Anoniem: 232954

Tijden???

• pascalhaegens
Die zullen waarschijnlijk nog even niet gepost worden.

• Marc Rademaker
Wat is dit voor een schaamteloze reclame viss :p

tijden komen zeker pas later?

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 17:39
Marc Rademaker schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:25:
Wat is dit voor een schaamteloze reclame viss :p

tijden komen zeker pas later?
Jup tijden komen later, zijn nog in de maak. :)

• Gendo
  • Laatst online: 28-03 09:21
pascalhaegens schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:25:
Die zullen waarschijnlijk nog even niet gepost worden.
Slap gedoe altijd met compo's... Net alsof de wedstrijd minder leuk is als iemand anders je tijd weet. Het is toch juist leuk als iemand je tijd ziet en hard aan de slag gaat om je in te halen? Als het hem lukt moet je zelf ook weer aan de slag. Of ben ik dan de enige die een wedstrijd het lieftst zo ziet?

Stel je de 100m sprint op de olympische spelen eens voor als iedereen in het geheim zn sprintje trekt...

• Viss
Die vergelijking gaat niet op Bart.

Viss schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:21:
Die vergelijking gaat niet op Bart.
Juist iedereen doet gewoon zijn ding en post zijn beste scores as zondag
Er zullen best wel scores voor zondag gepost gaan worden Het zullen alleen niet de beste scores zijn .Die komen zondag wel

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 17-08-2009 20:37]

Niel & Bart
Pascal & Diezel
Daan & Bart
Massman (alleen)
Thijs & ?
Rob ? & ?
Thomas (alleen)

Zo iets ? wie doet er nog meer mee ?

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 18-08-2009 14:29]

• Daanieboy
  • Laatst online: 29-04 16:18

Daanieboy

Instant Freeze

Roel & Joost doen ook mee als ik me niet vergis.

Edit: Wow beetje oude gebruikersnaam op tweakers.net dacht dat ik hier ook Badmuts heette.

[Voor 50% gewijzigd door Daanieboy op 17-08-2009 22:09]

Net even gekeken op HWBOT En kwam daar een oude score tegen van viss (bart)
met een w3540
die score is al super 8)7

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 18-08-2009 06:39]

• thijszor
Moet je nu weer stikstof halen? ;)
Gisteravond nog even gespeeld, me nieuwe isolatie hield zich in iedergeval goed, na +- 2 uur amper wat te zien. eveneens met wat andere voltages gespeeld, stock voltages haalt hij ongeveer al 250 bclock ;)

ik heb nog 30 l staan :9

CPU incoming! Morgen is hij hier.

De vraag is wellicht offie pre-tested is ... :D

• thijszor
als je dat al zegt is het voor ons een vraag, voor jou een weet ;)

• Mod_Aap
Anoniem: 167048 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:07:
CPU incoming! Morgen is hij hier.

De vraag is wellicht offie pre-tested is ... :D
Als je het zo zegt lijkt het me wel duidelijk. :X

zal wel getest zijn en 5600mhz 32m doen :9~
ps pieter-jan met wie doe jij mee ?

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 18-08-2009 12:06]

Op dit moment doe ik alleen mee; Thomas doet ook alleen mee voor zover ik weet.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 09:37
@ Viss CD Rom land lol wat hebben ze gesponsord?

Voor de rest wel jammer dat dit idd voor de rijkere personen onder ons is :P

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Rol-Co

Rol-Co

MrDucky schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:13:
@ Viss CD Rom land lol wat hebben ze gesponsord?

Voor de rest wel jammer dat dit idd voor de rijkere personen onder ons is :P
Rijk of minder lui? ;)

_O-

• MrDucky
hoezo minder lui? ik heb gewoon het geld niet voor i7...

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Viss
Zo'n beetje iedere hobby of sport welke op competitief niveau wordt beoefend kost geld. Voor Asus is het marketing, die willen de beste resultaten niet een zo breed mogelijk deelnemersveld.

Doe jij ook mee Rob zo ja met wie ?

• MrDucky
als ze nou een breeder publiek aanspraken met midend hardwere of zelfs low end en dan laten zien wat ze daarmee kunne bereiken dan verkoop je veel meer dan alleen Highend ... en zo kunne ze ook nieuwe mensen vinden die miss nog op highend ook hoog kunne scoren

• Viss
Dan krijg je weer het verschil in koeling etc, dr is altijd wat ;)

• Rol-Co

Rol-Co

Nog niet zeker peter, cpu is een beetje probleem in de korte tijd. ALS we meedoen is het met Oldscarface samen.
hoezo minder lui? ik heb gewoon het geld niet voor i7...
Een buurman zei ooit ens tegen me, je moet niet goedkoper gaan leven maar zorgen dat er meer binnenkomt.....

Dus dat heb ik in mijn oren geknoopt. :)

Vergeet niet dat sommige misschien wel 70-80u p/w werken om dit leuk te kunnen doen, niemand heeft het met de gouden koets op een presenteerblaadje gekregen.

• MrDucky
niet iedereen kan 70-80 u p/w werken aangezien sommige mensen nog school hebben. ik zou het er echt voor over hebbe om zovee lte werken maar ik kan het niet...

• Rol-Co

Rol-Co

Tja dan val je in de categorie "nog te jong" , maak eerst netjes je school af , zoek een goede baan + salaris en werk 70 uur, dan zien we je wel weer terug. :)

En luisteren naar ome rob he. :+

• MrDucky
ok Ome Rob bedankt voor het advies (A)
maar ja niet alles zit mee heh veel plezier en success met de contest!

Moge de beste winne

• pascalhaegens
Ik snap eerlijk gezegt niet dat de wat jongere onder ons altijd maar zeuren over geld. Ik ben op mijn 15e begonnen met extreem overclocken. Je kunt natuurlijk niet alles in een keer kopen. Je koopt gewoon iedere maand 1 onderdeel ofzo. En je moet willen. Ik ga meteen als ik uitschool kom werken. Zo maak ik toch nog aardig wat uren in de week. Ben zelf nu 17 en heb toch al aardig wat overclock spul bij elkaar gespaard.

Er zijn ook nog andere manieren om aan hardware te raken ...

• Mod_Aap
Anoniem: 167048 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:42:
Er zijn ook nog andere manieren om aan hardware te raken ...
Bij Asus onder het bureau kruipen? :P :o :7

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:02
pascalhaegens schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:20:
Ik snap eerlijk gezegt niet dat de wat jongere onder ons altijd maar zeuren over geld. Ik ben op mijn 15e begonnen met extreem overclocken. Je kunt natuurlijk niet alles in een keer kopen. Je koopt gewoon iedere maand 1 onderdeel ofzo. En je moet willen. Ik ga meteen als ik uitschool kom werken. Zo maak ik toch nog aardig wat uren in de week. Ben zelf nu 17 en heb toch al aardig wat overclock spul bij elkaar gespaard.
Eigenlijk ben je zelf ook nog een jongere :P
Ik ben ook 17, doe wat aan folders, verdien ik ongeveer €150,- in de maand mee, daar werk ik dan een 3-4 uur in de week voor.
Bijna al het geld gaat op aan de computer, net weer 2 ocz vertex 30gb ssd's besteld.
Het is dat ik niet zo'n oc'er ben maar je kan met een klein baantje echt wel genoeg geld verdienen, ik doe dit nu denk ik zo'n 2 jaar en heb er leuke dingen mee gedaan hoor.
Het is dat ik niet zo'n oc'er ben maar anders had ik daar ook wel dingen voor gekocht, ik probeer nu mijn PH2 x3 710 te oc'en, alleen is dat gewoon voor de fun, ik wil hem op 3,4ghz krijgen en dan vind ik het wel goed :)
Maar ik begrijp die andere "jongeren" ook wel hoor, want i7 hardware is gewoon vrij prijzig, 1 van de redenen waarom ik amd heb.

En ik ben stiekem gewoon een amd fanboy :+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee