Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 14:54

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Aangezien mijn baas mij geen internet abbo wil geven op mijn telefoon :P ben ik op zoek om mijn mobiel (WM 6.5) via active sync te laten synchroniseren. Dat werkt nu al voor mijn outlook mail en agenda.

Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om mijn gmail (imap) binnen te halen als ik verbinding maak met active sync. Ik kan bij de email de network connection kiezen. Hier zit mijn vraag. Heeft iemand een link of kan iemand wat screens maken hoe ik de nieuwe verbinding moet opzetten om dit voor elkaar te krijgen.

Ik wil dus het internet van mijn thuis pc gebruiken om de email binnen te halen van mijn gmail naar mijn telefoon toe (MDA Vario 3)

Ik kon op internet niet echt iets vinden, omdat het probleem lastig te omschrijven is.

Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 06-08-2009 11:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zou je Google mail eerst via Outlook binnen kunnen halen (pop3). Een andere optie is Wifi gebruiken en een imap account toevoegen op je telefoon (dat doe ik zelf en werkt perfect).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 06-08-2009 11:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:14:
Je zou je Google mail eerst via Outlook binnen kunnen halen (pop3). Een andere optie is Wifi gebruiken en een imap account toevoegen op je telefoon (dat doe ik zelf en werkt perfect).
Doorsturen via Outlook is niet echt een optie. Ik zou graag gescheiden willen houden.
Wifi is wel een optie, maar ik vraag me toch echt af hoe het via Active Sync werkt.

Basement Bios ---- Exo-S

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ActiveSync = Outlook of Exchange....

Met WiFi, of internet "delen" met je telefoon via het kabeltje is IMAP de juiste oplossing...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

hier hetzelfde probleem, ik kan het wel via WIFI, maar wil dit doen via de bluetooth verbinding van en naar PC suite (nokia)

tot op heden geen succes

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mystikal schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:30:
Doorsturen via Outlook is niet echt een optie. Ik zou graag gescheiden willen houden.
Wifi is wel een optie, maar ik vraag me toch echt af hoe het via Active Sync werkt.
Als je de beschikking hebt van een webserver waar je PHP kan draaien dan zou je wellicht naar Z-Push kunnen kijken, dat is een opensource implementatie van het ActiveSync protocol en heeft ondersteuning voor POP/IMAP.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet, die berichten worden dan gewoon automatisch binnen gehaald op de wifi verbinding. Active sync gebruik ik ook niet voor outlook maar voor de google contacts en calendar. Dat gaat ook vanzelf als er een wifiverbinding is.

Waarom moet het perse via active sync?

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 06-08-2009 11:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Coach4All schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:32:
ActiveSync = Outlook of Exchange....

Met WiFi, of internet "delen" met je telefoon via het kabeltje is IMAP de juiste oplossing...
Okay, ik wist niet dat ActiveSync gekoppeld is aan Outlook/Exchange. Weer wat geleerd.

Internet delen werkt dus ook. Ik dacht dat het eigenlijk alleen van telefoon naar pc werkt (indien je pc geen internet zou hebben en je telefoon wel). Maar andersom werkt dus ook begrijp ik?

Basement Bios ---- Exo-S

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 14:19
Als ik mijn telefoon via ActiveSync koppel, gaat hij Outlook/Exchange lekker lopen synchroniseren, maar hij haalt meteen ook mijn privé-mail op. Hij gebruikt ActiveSync dan meteen als internetverbinding.

Als dat met mijn mail kan, moet dat volgens mij ook kunnen met de mail van TS. Alleen doe ik het via pop3 en niet imap, maar volgens mij moet dat niet echt uitmaken.

Edit: dit geldt overigens voor mijn pc op mijn werk en omdat ik vandaag thuis werk kan ik niet checken welke instellingen daar bij horen. Volgens mij is het inderdaad 'internet delen' zoals mijn benedenbuur zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 06-08-2009 11:48 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Mystikal schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:41:
[...]

Okay, ik wist niet dat ActiveSync gekoppeld is aan Outlook/Exchange. Weer wat geleerd.

Internet delen werkt dus ook. Ik dacht dat het eigenlijk alleen van telefoon naar pc werkt (indien je pc geen internet zou hebben en je telefoon wel). Maar andersom werkt dus ook begrijp ik?
Uhhh, ja, op je pc kun je ook "internet delen" aan zetten....
dreamscape schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:47:
Als ik mijn telefoon via ActiveSync koppel, gaat hij Outlook/Exchange lekker lopen synchroniseren, maar hij haalt meteen ook mijn privé-mail op. Hij gebruikt ActiveSync dan meteen als internetverbinding.

Als dat met mijn mail kan, moet dat volgens mij ook kunnen met de mail van TS. Alleen doe ik het via pop3 en niet imap, maar volgens mij moet dat niet echt uitmaken.
De activesync aan de pc kant is het doorgeefluik om internet met je telefoon te delen..... (snap nu jullie verwarring.... 8)7 )

[ Voor 39% gewijzigd door Coach4All op 06-08-2009 11:49 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
dreamscape schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:47:

Edit: dit geldt overigens voor mijn pc op mijn werk en omdat ik vandaag thuis werk kan ik niet checken welke instellingen daar bij horen. Volgens mij is het inderdaad 'internet delen' zoals mijn benedenbuur zegt.
Kun je me ook uitleggen HOE je dat voor elkaar hebt gekregen? Mag ook pop3 zijn. Dat maakt me op dit moment niet uit. Maar ik moet bij mijn mailaccounts een connection kiezen. Welke connection kies ik daar of anders gezegd waar en hoe moet ik de connection in eerste instantie opzetten zodat ik de mail kan binnenhalen via de internet verbinding van de pc.

Basement Bios ---- Exo-S

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Connecten via USB (Zorg wel dat je activesync up to date is, oude versies snappen het hele NDIS verhaal nog niet)

Pagina: 1