Ginz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:48:
[...]
Tja, bijna alle CPU's van mid/high-end toestellen zijn op ARM instructieset gebaseerd. Toch wil dat niet zeggen dat Android in geval ondersteuning moet hebben voor de CPU. De CPU is namelijk van een leverancier die de ARM instructieset technologie gebruikt. Maar daarnaast nog andere technologiën in zijn CPU stopt.
Dus zo 1-op-1 zeggen dat omdat het een ARM CPU is, dat Android er wel op moet kunnen draaien is iets te simpel. Was het maar waar, want dan was het ook makkelijk geweest om Android op zowat elke telefoon te zetten... Ze draaien bijna namelijk allemaal op een ARM CPU
Als bepaalde hardware wordt aangestuurd door die extra instructiesets dan heb je wel een probleem, maar zal het meestal niet gewoon gebruikt worden door apps die voor het originele OS geschreven zijn ? Het lijkt me dat de volledige ARM architectuur en instructieset wel behouden is en slechts is uitgebreid met extra functies, je zou dus in ieder geval compatibiliteit en basisfunctionaliteit mogen verwachten. Het lijkt me alleen de vraag of Android gebruik kan maken van de overige hardware in een andere telefoon (als voorbeeld), kun je bijvoorbeeld de camera of je touchscreen hardware benaderen en heb je met de instructies van Android genoeg rechten om toegang tot je contactenlijst te krijgen, of uberhaupt tot de radio rom (dacht ik in het geval van HTC (of uberhaupt Windows Mobile toestellen), Apple noemt het de baseband) ? Ik denk juist dat de reden waarom het niet makkelijk is om het op andere toestellen te zetten zit in het feit dat de kans groot is dat je er een vrij saaie PDA van maakt die in sommige gevallen misschien niet eens bruikbaar meer is (mijn oude HTC Touch heeft geen toetsenbord, als ik het touchscreen dan niet kan gebruiken heb ik er niets aan).
Zou het best op die oude Touch willen hebben, geen idee of dat ding uberhaupt snel genoeg is of wat hardware betreft te outdated is om iets als Android te draaien, maar het lijkt me wel gaaf om daarmee te klooien. Ik zou alleen niet weten waar ik zou moeten beginnen, active sync aanzetten en android.zip verslepen zal wel niet werken denk ik
Wat voor hardware zit er meestal in digitale fotolijstjes (Google fails me) ? Ik heb me nog weinig verdiept in de mogelijkheden van Android, maar ik zou het ook wel tof vinden om een fullscreen Android app daarop te kunnen draaien, het weer bijvoorbeeld of een mooie klok app. Via WiFi of USB moet er vast wel wat over te zetten zijn.
[
Voor 23% gewijzigd door
KneoK op 22-08-2009 00:04
]