Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Volgens http://www.mips.com/android/ is Android beschikbaar voor de MIPS architectuur.
Als je echter een account maakt op de site waar zij naar verwijzen, krijg je niet veel interessants te zien ?
Niets eigenlijk ? Maar laten we er van uit gaan dat het mogelijk is. ARM is ook mogelijk. Net zoals x86 natuurlijk.

Dus ik dacht dat het misschien wel leuk was om te kijken welke apparaten jullie allemaal willen werkend krijgen met Android, waarom, etc.

Ik begin alvast met de TrendTac EPC700 (MIPS netbook).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Android wel op in-car entertainment systemen zien verschijnen. Lekker Android er op, voor muziek, de weerberichten, agenda, makkelijk bij je mail, je contacten, google maps, enz. Ik vind de UI namelijk goed en prettig werken van Android.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
op mn koelkast, en dan de app van de AH er op zodat hij zelf boodschapen doet!

volgens mij beloofde wubbo okkels dit al in 1987 bij het huis van de toekomst, maar ik geloof dat de tijd er nu wel echt rijp voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:17:
Ik wil Android wel op in-car entertainment systemen zien verschijnen. Lekker Android er op, voor muziek, de weerberichten, agenda, makkelijk bij je mail, je contacten, google maps, enz. Ik vind de UI namelijk goed en prettig werken van Android.
Da's zeker al geen slechte mogelijkheid, ik geloof dat er al mensen in geslaagd zijn, trouwens.
libero schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:24:
op mn koelkast, en dan de app van de AH er op zodat hij zelf boodschapen doet!

volgens mij beloofde wubbo okkels dit al in 1987 bij het huis van de toekomst, maar ik geloof dat de tijd er nu wel echt rijp voor is.
Lol, Android op je koelkast. Een temperatuursindicator die constant -3°C aangeeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik zou graag Android draaiende willen hebben op een LG Arena. Dat is namelijk een mooi toestel, maar het besturingssysteem biedt mij te weinig mogelijkheden.

Alleen betwijfel ik of dat ooit mogelijk gaat worden, want de Arena draait op een chipset die niet heel gangbaar is. Ik ken in ieder geval naast de iPhone geen enkele andere telefoon met dezelfde chipset. Er zal dan waarschijnlijk ook geen ondersteuning voor deze chipset in Android zitten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Ik zou Android graag meer geoptimaliseerd zien voor gewone computers. En dan niet alleen netbooks.
Zo heb ik bijvoorbeeld hier een HTPC staan waar ik XP met XBMC op draai. Nu doe ik af en toe ook wel wat andere dingen erop vanaf de bank, zoals een emailtje versturen.
Alleen is het dan wel knijpen met de ogen om het van afstand te kunnen lezen. Nu lijkt Android met z'n gebruik van veel contrast in de kleurstelling en grotere letters daar prima geschikt voor.
Onlangs met VirtualBox Android erop gezet en dat werkte fijn (en jemig wat snel!). Helaas is de resolutie beperkt en kon ik het dus niet volledig fullscreen zetten.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

LG Cookie zou mooi zijn. Goedkoop en mooi scherm.

http://www.xbmcfreak.nl/

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Wat denken jullie van de touch diamond, nog steeds 1 van de meest veelzijdige en kleine smartphones. Helaas geen ingebouwde kompas maar afgezien daarvan een erg mooi toestel.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Convoy

g44p

Samsung I8910 HD 8)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Aan zo'n loze post hebben we niets...

Waarom?

-

• Petervanakelyen
Erhnam schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:45:
Ja, dat zou idd. leuk zijn. Dan heb je voor € 100 opeens een toestel met een volwaardig telefoon-OS. Het huidige OS is echt brak, enkel java apps met de juiste resolutie zijn te installeren, enz.

In feite moet het mogelijk zijn. De CPU zal wel een gewone ARM zijn, zoals in de meeste toestellen, en de originele firmware moet ook te reflashen zijn, dus...

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Petervanakelyen schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Ja, dat zou idd. leuk zijn. Dan heb je voor € 100 opeens een toestel met een volwaardig telefoon-OS. Het huidige OS is echt brak, enkel java apps met de juiste resolutie zijn te installeren, enz.

In feite moet het mogelijk zijn. De CPU zal wel een gewone ARM zijn, zoals in de meeste toestellen, en de originele firmware moet ook te reflashen zijn, dus...
Mwa, het is altijd de vraag of de ROM groot genoeg is om android te herbergen. Bij toestellen met WM zal dat geen probleem zijn maar bij toestellen met een eigen software vraag ik het me nog maar af :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Petervanakelyen schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Tja, bijna alle CPU's van mid/high-end toestellen zijn op ARM instructieset gebaseerd. Toch wil dat niet zeggen dat Android in geval ondersteuning moet hebben voor de CPU. De CPU is namelijk van een leverancier die de ARM instructieset technologie gebruikt. Maar daarnaast nog andere technologiën in zijn CPU stopt.

Dus zo 1-op-1 zeggen dat omdat het een ARM CPU is, dat Android er wel op moet kunnen draaien is iets te simpel. Was het maar waar, want dan was het ook makkelijk geweest om Android op zowat elke telefoon te zetten... Ze draaien bijna namelijk allemaal op een ARM CPU

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 22:46

KneoK

Not in a million lightyears

Ginz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Tja, bijna alle CPU's van mid/high-end toestellen zijn op ARM instructieset gebaseerd. Toch wil dat niet zeggen dat Android in geval ondersteuning moet hebben voor de CPU. De CPU is namelijk van een leverancier die de ARM instructieset technologie gebruikt. Maar daarnaast nog andere technologiën in zijn CPU stopt.

Dus zo 1-op-1 zeggen dat omdat het een ARM CPU is, dat Android er wel op moet kunnen draaien is iets te simpel. Was het maar waar, want dan was het ook makkelijk geweest om Android op zowat elke telefoon te zetten... Ze draaien bijna namelijk allemaal op een ARM CPU
Als bepaalde hardware wordt aangestuurd door die extra instructiesets dan heb je wel een probleem, maar zal het meestal niet gewoon gebruikt worden door apps die voor het originele OS geschreven zijn ? Het lijkt me dat de volledige ARM architectuur en instructieset wel behouden is en slechts is uitgebreid met extra functies, je zou dus in ieder geval compatibiliteit en basisfunctionaliteit mogen verwachten. Het lijkt me alleen de vraag of Android gebruik kan maken van de overige hardware in een andere telefoon (als voorbeeld), kun je bijvoorbeeld de camera of je touchscreen hardware benaderen en heb je met de instructies van Android genoeg rechten om toegang tot je contactenlijst te krijgen, of uberhaupt tot de radio rom (dacht ik in het geval van HTC (of uberhaupt Windows Mobile toestellen), Apple noemt het de baseband) ? Ik denk juist dat de reden waarom het niet makkelijk is om het op andere toestellen te zetten zit in het feit dat de kans groot is dat je er een vrij saaie PDA van maakt die in sommige gevallen misschien niet eens bruikbaar meer is (mijn oude HTC Touch heeft geen toetsenbord, als ik het touchscreen dan niet kan gebruiken heb ik er niets aan).

Zou het best op die oude Touch willen hebben, geen idee of dat ding uberhaupt snel genoeg is of wat hardware betreft te outdated is om iets als Android te draaien, maar het lijkt me wel gaaf om daarmee te klooien. Ik zou alleen niet weten waar ik zou moeten beginnen, active sync aanzetten en android.zip verslepen zal wel niet werken denk ik :P

Wat voor hardware zit er meestal in digitale fotolijstjes (Google fails me) ? Ik heb me nog weinig verdiept in de mogelijkheden van Android, maar ik zou het ook wel tof vinden om een fullscreen Android app daarop te kunnen draaien, het weer bijvoorbeeld of een mooie klok app. Via WiFi of USB moet er vast wel wat over te zetten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 22-08-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ik zou het nog steeds tof vinden om een volledig werkende Android op mijn Xperia te hebben, echter is dit gewoon simpelweg 'dromen', want dit zal toch nooit gebeuren. :'(

Volgens mij is er niet 1 DIY 'androidproject' erin geslaagd om Android zo compleet te hebben dat het bruikbaar was zonder in te boeten op functionaliteit van zowel de hardware als de features zelf van Android.

Dat een apparaat ARMv6 compatible betekend niet dat Android erop zal draaien (door een stel amateurs). Neem bijvoorbeeld de Xperia, dezelfde SoC (MSM720*A) als de HTC Dream (G1), dus Wifi, radio, processor, 3Dchip, audio DSP, etc is allemaal hetzelfde. Het enige waar hij in verschilt is het touchscreen en het beeldscherm, alleen die twee punten zijn al genoeg om er voor te zorgen dat heel android dus niet werkt.
Android draaien op apparaten waarvoor zij niet voor zijn bedoeld is IMO, slechts wishfull thinking.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
SirNobax schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:52:
Ik zou het nog steeds tof vinden om een volledig werkende Android op mijn Xperia te hebben, echter is dit gewoon simpelweg 'dromen', want dit zal toch nooit gebeuren. :'(

Volgens mij is er niet 1 DIY 'androidproject' erin geslaagd om Android zo compleet te hebben dat het bruikbaar was zonder in te boeten op functionaliteit van zowel de hardware als de features zelf van Android.

Dat een apparaat ARMv6 compatible betekend niet dat Android erop zal draaien (door een stel amateurs). Neem bijvoorbeeld de Xperia, dezelfde SoC (MSM720*A) als de HTC Dream (G1), dus Wifi, radio, processor, 3Dchip, audio DSP, etc is allemaal hetzelfde. Het enige waar hij in verschilt is het touchscreen en het beeldscherm, alleen die twee punten zijn al genoeg om er voor te zorgen dat heel android dus niet werkt.
Android draaien op apparaten waarvoor zij niet voor zijn bedoeld is IMO, slechts wishfull thinking.
Mwah, het kan wel en het kan ook prima werken. Mijn ervaring is overigens niet met de Xperia maar met de TyTN II. Mijn G1 is momenteel ter reparatie maar het terugstappen naar Windows Mobile vond ik helemaal niks en heb na een dag Android op m'n G1 gezet.

Werkt het perfect? Nee, tuurlijk niet. Werkt het goed? Ja, dat wel.
Minpunten zijn, wat mij betreft:
-Gebrek aan capacitief touchscreen
-Bij het verzenden van een SMS krijg je een delivery failure (SMS wordt wel verzonden). Het kan overigens zijn dat dit issue ondertussen al is opgelost.
-De resolutie komt natuurlijk niet overeen

Dit zijn wat mij betreft minor issues en kan ik prima mee leven. Het werkt verder goed en ja, ik moet mijn nagels gebruiken (gelukkig ben ik een vrouw :-p) in plaats van mijn vingers en dingen als het kompas werken niet maar daar kan ik overheen komen. Ik kan in ieder geval gebruik maken van één (zo niet dé) van de meest stabiele, snelle en prettige mobiele OS'en die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
MaDLiVe schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:10:
Wat denken jullie van de touch diamond, nog steeds 1 van de meest veelzijdige en kleine smartphones. Helaas geen ingebouwde kompas maar afgezien daarvan een erg mooi toestel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402002
Toch al lang gedraaid vroeger op de TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Op de samsung Jét, maar ze zijn eer al mee bezig, al zit het er binnenkort nog niet aan te komen: http://code.google.com/p/jetdroid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Erhnam schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:45:
Die specs gaan het maar net halen. iets van 208 MHz CPU en 128 RAM geloof ik.

edit: ARM9 op 175 MHz
edit2: andere benchmarks geven 240 MHz. Ga maar uit van 200 dan.
edit3: http://www.mylgcookie.com/index.php/topic,1184.15.html
Ze zijn er al mee bezig.

Voor de rest wil ik wel Android op mijn LG Secret, maar dat gaat never-nooit lukken met die specs :(

edit4:
CPU Class : ARM7
CPU MHz : 65 MHz

Dat gaat hem idd nooit worden...

[ Voor 45% gewijzigd door thijsje66 op 11-04-2010 11:16 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Op een iPhone :) Of een hx4700. Heeft een lekker groot gevoelig scherm, snelle processor en videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Op een blackberry bold, eindelijk een android telefoon met een fatsoenlijk vast toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Of de palm pré of pixi.. Zijn leute toestelletjes, maar alleen zijn er voor Web-OS nog niet zo veel apps als voor android. Wellicht zouden ze dan veel beter worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freycinet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 15:01
'k zou erg graag Android-ROM voor devices met een OMAP850 processor (denk aan HTC Pharos, Dopod 660, Asus P320) zien.
Echter, na erg veel zoekwerk niets aangetroffen. Wel Wing-Linux via de HaRET emulator, maar dat werkt niet. Dus ideeen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

k7of9 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:43:
Ik zou Android graag meer geoptimaliseerd zien voor gewone computers. En dan niet alleen netbooks.
Zo heb ik bijvoorbeeld hier een HTPC staan waar ik XP met XBMC op draai. Nu doe ik af en toe ook wel wat andere dingen erop vanaf de bank, zoals een emailtje versturen.
Alleen is het dan wel knijpen met de ogen om het van afstand te kunnen lezen. Nu lijkt Android met z'n gebruik van veel contrast in de kleurstelling en grotere letters daar prima geschikt voor.
Onlangs met VirtualBox Android erop gezet en dat werkte fijn (en jemig wat snel!). Helaas is de resolutie beperkt en kon ik het dus niet volledig fullscreen zetten.
Je zou natuurlijk ook een mail app kunnen pakken die kan schalen (misschien WPF Mail appje ofzo?) zodat het wel leesbaar is?

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik wil android op TV's. Met relevante applicaties daaraan gekoppeld (denk aan tv gidsen, mediaspelers, het weer, youtube, streaming mogelijkheden, interactieve onderdelen zoals spellen en onderwijs, opname-applicaties).

De ab mag los, maar moet ook mijn telefoon kunnen zijn. Applicaties horen naadloos in elkaar over te gaan op verschillende hardware.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
woutur schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:55:
Ik wil android op TV's. Met relevante applicaties daaraan gekoppeld (denk aan tv gidsen, mediaspelers, het weer, youtube, streaming mogelijkheden, interactieve onderdelen zoals spellen en onderwijs, opname-applicaties).

De ab mag los, maar moet ook mijn telefoon kunnen zijn. Applicaties horen naadloos in elkaar over te gaan op verschillende hardware.
Was heel lastig volgens Intel...

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 17:27

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

woutur schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:55:

Precies, voor televisies lijkt mij dit een uitkomst.
Vooral voor video-on-demand diensten zoals Uitzending Gemist of RTL Gemist lijkt mij dit ook een uitkomst.

Google, Intel, Sony, Logitech, enz zijn al bezig met een project om Android voor televisies te ontwikkelen.
Hopelijk worden de nieuwe API's hiervoor ook open beschikbaar gemaakt...

Ik zie echter MeeGo ook wel als een interessant platform hier voor, misschien dat Chromium OS, Android en MeeGo in de toekomst naar elkaar toe groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tof dat het op televisies gaat komen. Slimme zet ook, want hiermee kunnen ze reclame naar de televisie brengen (dat werkt toch wat minder op die kleine schermpjes van mobieltjes en Google verdient vooral uit reclame inkomsten) en op verschillende gebieden producten van Microsoft en Apple beconcureren als dit een succes wordt.

Het lijkt me wel wat, een mediaspeler met Android :) TV's gaan denk ik iets te lang mee om een goed mediacenter te zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1