Geachte lezer,
Alvast bedankt voor je tijd! Mijn vader is binnenkort jarig en verdient een kado. Hij wil "blueray" *
* en dat wil ik aan hem geven. Gewoon een blueray speler aanschaffen is te gemakkelijk en ik wil hem een complete oplossing geven. Vandaar dat ik op het idee ben gekomen om hem een HTPC kado te doen.
Momenteel bestaat zijn setup uit:
Sony Bravia met HDMI ongeveer 108cm diagnaal. Preciese type weet ik niet want dat heeft ie zelf 1 jaar geleden aangeschaft. Een ding weet ik wel.. het is geen budget TV..
Bose versterker met 2 speakers en subwoofer. Duur spul
HDD-recorder
Ziggo-Setupbox (met zo een kaart, dus dvb-c)
Na het lezen van het een en het ander ben ik van plan om van een van mijn office PC's om te bouwen naar een HTPC (momenteel is ie fluisterstil). Deze bevat de volgende onderdelen:
CPU: AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850e, Socket AM2
DVD: Lite-On LH-20A1S
HDD: Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB
MOBO: MSI K9A2GM-FIH,Retail (mATX geloof ik)
RAM: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
CASE+PSU: Antec NSK4480B,Zwart
Om er een HTPC van te maken ben ik van plan het volgende aan te schaffen:
Digital Everywhere FloppyDTV C/CI
Een blue-ray drive (geen idee welke)
Bebuizing (geen idee welke)
Eventueel universal remote
Dit wil ik aansluiten op de TV via 1 HDMI kabel, en 1 kabel naar de versteker. Er ligt al een netwerk kabel, dus wifi wil/hoeft niet. Omdat ik geen ervaring heb met HTPC's en geen zin heb om verkeerde dingen aan te schaffen hoop ik dat iemand me kan adviseren. Ik heb nog de volgende vragen:
1) Is dit zowieso haalbaar?
2) Met de tv-kaart kan er dus via MCE/MediaPortal ook TV gekeken worden, door een niet tweaker (me moeder)
3) Advies over bebuizing/BlueRay drive
4) Kan hiermee 1080p video bestanden worden afgespeeld?
5) Moet er nog extra koeling of een PSU komen?
De sneller ik iets hierover hoor de beter, ik hoop voor Zaterdag een antwoord te hebben want anders koop ik machet knopen of een horloge (er was laatst ingebroken)
Alvast bedankt voor je reactie
Harm K.
Alvast bedankt voor je tijd! Mijn vader is binnenkort jarig en verdient een kado. Hij wil "blueray" *
Momenteel bestaat zijn setup uit:
Sony Bravia met HDMI ongeveer 108cm diagnaal. Preciese type weet ik niet want dat heeft ie zelf 1 jaar geleden aangeschaft. Een ding weet ik wel.. het is geen budget TV..
Bose versterker met 2 speakers en subwoofer. Duur spul
HDD-recorder
Ziggo-Setupbox (met zo een kaart, dus dvb-c)
Na het lezen van het een en het ander ben ik van plan om van een van mijn office PC's om te bouwen naar een HTPC (momenteel is ie fluisterstil). Deze bevat de volgende onderdelen:
CPU: AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850e, Socket AM2
DVD: Lite-On LH-20A1S
HDD: Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB
MOBO: MSI K9A2GM-FIH,Retail (mATX geloof ik)
RAM: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
CASE+PSU: Antec NSK4480B,Zwart
Om er een HTPC van te maken ben ik van plan het volgende aan te schaffen:
Digital Everywhere FloppyDTV C/CI
Een blue-ray drive (geen idee welke)
Bebuizing (geen idee welke)
Eventueel universal remote
Dit wil ik aansluiten op de TV via 1 HDMI kabel, en 1 kabel naar de versteker. Er ligt al een netwerk kabel, dus wifi wil/hoeft niet. Omdat ik geen ervaring heb met HTPC's en geen zin heb om verkeerde dingen aan te schaffen hoop ik dat iemand me kan adviseren. Ik heb nog de volgende vragen:
1) Is dit zowieso haalbaar?
2) Met de tv-kaart kan er dus via MCE/MediaPortal ook TV gekeken worden, door een niet tweaker (me moeder)
3) Advies over bebuizing/BlueRay drive
4) Kan hiermee 1080p video bestanden worden afgespeeld?
5) Moet er nog extra koeling of een PSU komen?
De sneller ik iets hierover hoor de beter, ik hoop voor Zaterdag een antwoord te hebben want anders koop ik machet knopen of een horloge (er was laatst ingebroken)
Alvast bedankt voor je reactie
Harm K.
- The one and only