Toon posts:

Game videokaart voor htpc

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een htpc met het volgende moedebord GA-E7AUM-DS2H en een E8400.
Ik draai windows7 en merk dat deze setup voor spelletjes (streetfighter IV) toch te traag is.
Ik moet dus een videokaart erbij aanschaffen , maar welke ?
De ati 4770 bv is een kaart waarbid mijn spellen wel gaan werken , maar omdat mijn mobo een geforce kaart heeft nml 9400 , is het dan niet beter om een geforce kaart zoals de 9600 gt te nemen?
Ik heb het een en ander gelezen over hybrid sli alleen snap ik het niet helemaal , wordt hierbij de 9600 gt als hulp gebruikt en gaat het videosignaal nog steeds over de hdmi aansluiten van de mobo ?

als iemand mij het een en ander kan uitleggen graag.

alvast bedankt

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
als je de HDMI van je moederbord gebruikt gaat het niet via de grafische kaart maar gewoon onboard.

ik raad je aan om een nvidia kaart te nemen met 512MB of hoger, de GTS250 512MB is zeer geschikt ;)

ik weet niet welke kaarten het wel en welke niet doen maar op sommige grafische kaarten zit een speciale ingang (waarschijnlijk dichtbij de stroom aansluitingen) zodat je je SP/DIF poort van je moederbord. op je GPU kan aansluiten en zo digitaal "geluid" via je DVI poort naar je tv kan sturen (dus maar 1 kabel)

mochten ze niet bijgeleverd zijn, er zijn verschillende verloopstukjes te koop van DVI>HDMI mocht je TV geen DVI aansluiting hebben.

wat ik van hybrid sli begrijp dat de 9600gt de 9400 zal bijstaan bij GPU-heavy applicaties als games, de 9600 zal dan niet op volle toeren draaien en dus minder stroom verbruiken. (ik kan het ook helemaal mis hebben)

meer over hybrid SLI hier

Verwijderd

Topicstarter
@ Abbadon321

Dus als ik het een beetje goed begrijp.
Als ik een 9600GT neem dan doet deze de berekening voor de zware 3d gedeelte MAAR stuurt wel het signaal van mijn onboard hdmi naar mij tv of moet ik mijn tv toch via de 9600gt aangesloten hebben.
Ik hoef natuurlijk niet meteen de zwaarste videokaart te hebben , de spellen die ik speel zijn voornamelijk FIFA en PES en soms iets als streetfighter.

Verwijderd

De ati 4770 bv is een kaart waarbid mijn spellen wel gaan werken , maar omdat mijn mobo een geforce kaart heeft nml 9400 , is het dan niet beter om een geforce kaart zoals de 9600 gt te nemen?
Nee waarom.
Ik heb het een en ander gelezen over hybrid sli alleen snap ik het niet helemaal , wordt hierbij de 9600 gt als hulp gebruikt en gaat het videosignaal nog steeds over de hdmi aansluiten van de mobo ?
Nee, de 9600GT word alleen gebruikt bij gamen. Bij widows 2d draai je op de IGP.

Meer over hybrid SLI:
nieuws: Microsoft: Hybrid sli en Crossfirex te instabiel voor Windows 7
nieuws: Nvidia schrapt Hybrid SLI bij GTX285 en GTX295

Edit: Ik zou 2e hands kijken naar een 8800GT.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 16:25 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Abbadon321 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:33:
als je de HDMI van je moederbord gebruikt gaat het niet via de grafische kaart maar gewoon onboard.

ik raad je aan om een nvidia kaart te nemen met 512MB of hoger, de GTS250 512MB is zeer geschikt ;)
[/url]
Sinds wanneer maakt het uit hoeveel MB je kaart heeft. Nul. Een Geforce 6200 met 2GB is alsnog een crappy kaartje.

Zoek op decoding benchmarks +game benchmarks, Volgens mijn is de Ati 4850 zeer geschikt (zo rond de 100,- dacht ik?). Staat ook niet bugdet bij. Ook wel handig.

Voor hybrid, lees hier boven.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hamersma schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:35:
[...]
Sinds wanneer maakt het uit hoeveel MB je kaart heeft. Nul. Een Geforce 6200 met 2GB is alsnog een crappy kaartje.
Dat maakt al een tijdje uit? Verschil kon je bijvoorbeeld al goed merken met de 8800GT. De 512MB-versie deed het beduidend beter dan de 256MB. 1GB was echter iets teveel van het goede. Hoe Abbadon321 het brengt is echter wat misleidend want niet elke kaart met 512MB is goed. Een GTS 250 is ook nog wel duur voor wat je krijgt. Ook is het zo dat low-end kaartjes vaak nog wel eens met een grote hoeveelheid geheugen worden uitgerust. Hier is het effect duidelijk minder dan bij een high-end kaart, maar het maakt wel wat uit. En een 6200 met 2GB bestaat niet, dus geen onzin verklaren.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Bolletje92 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:11:
[...]

Dat maakt al een tijdje uit? Verschil kon je bijvoorbeeld al goed merken met de 8800GT. De 512MB-versie deed het beduidend beter dan de 256MB. 1GB was echter iets teveel van het goede. Hoe Abbadon321 het brengt is echter wat misleidend want niet elke kaart met 512MB is goed. Een GTS 250 is ook nog wel duur voor wat je krijgt. Ook is het zo dat low-end kaartjes vaak nog wel eens met een grote hoeveelheid geheugen worden uitgerust. Hier is het effect duidelijk minder dan bij een high-end kaart, maar het maakt wel wat uit. En een 6200 met 2GB bestaat niet, dus geen onzin verklaren.
Dus eigenlijk zeg je dat je er niet al te veel op moet letten :+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Bolletje92 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:11:
[...]

ik bracht het inderdaad wat vreemd nu ik het terug lees :')

hij vroeg om een game kaart dus rade ik hem de gts250 aan, wat nu een hele goeie "budget" kaart is :)

Verwijderd

Abbadon321 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:31:
[...]

ik bracht het inderdaad wat vreemd nu ik het terug lees :')

hij vroeg om een game kaart dus rade ik hem de gts250 aan, wat nu een hele goeie "budget" kaart is :)
Waarom een 9800GTX+ nieuw kopen, want dat is de GTS 250, als je 2e hands genoeg 8800GT's(=9800GT) kan krijgen voor bescheiden bedragen. Dan is de 4770 nog steeds zuiniger en ongeveer net zo snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 17:38 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Uhu, of een 9600GT. Die is ook wel leuk en kan je al halen voor ~50 euro.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Volgens mij werkt de 9600gt niet met Hybrid sli trouwens.
Ik heb dat nl. eens uitgezocht maar volgens mij ondersteund deze kaart dat niet.
Moet je eens kijken op de Nvidia site.

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:21:
Volgens mij werkt de 9600gt niet met Hybrid sli trouwens.
8800GT ook niet naar mijn weten en lang niet alle 9800GT's.

HD4770 is gewoon het leukste kaartje wat je kunt halen, zuinig, snel, goedkoop.
Enige nadeel is geen Hybrid SLi alleen wordt dit toch niet meer ondersteund in de nieuwe windows versies en de HD4770 is sowieso al erg zuinig full load onder de 60 Watt. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is gewoon een "welke moet ik kopen?"-topic. Die zijn hier niet de bedoeling, zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Sowieso tip voor de volgende keer: als je aannames hebt, toets ze voordat je begint met je keuze te proberen te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 06-08-2009 23:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.