Toon posts:

[OC] Fan temperaturen problemos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ben een broekje onder de OC'ers zoals ik kan lezen in de verschillende FAq's. Maar des al niettemin ben ik aardig op weg. Ik heb dergelijke programma's zoals speedfan en CPU-Z en smart guardian gedownload om de waarden en temperaturen uit te lezen. En hier zit mijn probleem, ik lees in andere topics (Speedfan 4.32) dat de temperaturen die speedfan uitleest niet kloppen. Nou leest smart guardian zowieso geen temperatuur of fan snelheden uit en ik heb het idee dat de programma's in conflict met elkaar raken. overigens geeft speedfan bij 50 graden al een risico aan met een klein vlammetje terwijl de doorsnee processor toch wel een 70 graden aankan. Hoe lees ik de juiste fan snelheden uit en temperaturen met welk programma?

[SPECs]

Amd phenom II x3
Gigabyte MA790x-ud4 Mobo
Kingston DDR 2 Dual 4 gig
Ati Radeon HD 4870

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RealTemp, CoreTemp en/of HWMonitor? Vooral die laatste leest redelijk wat uit.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:48:
overigens geeft speedfan bij 50 graden al een risico aan met een klein vlammetje terwijl de doorsnee processor toch wel een 70 graden aankan. Hoe lees ik de juiste fan snelheden uit en temperaturen met welk programma?

[SPECs]

Amd phenom II x3
Gigabyte MA790x-ud4 Mobo
Kingston DDR 2 Dual 4 gig
Ati Radeon HD 4870
dat vlammetje kan je zelf instellen: configure temperatures : threshold , warning.

edit: @ hierboven: HWmonitor heeft een Tjunctionmax van 90 °C als ik me niet vergis waardoor je temperatuur gemiddeld 5 °C hoger zal liggen dan de andere prgramma's.

check dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1356166

[ Voor 19% gewijzigd door pm1 op 05-08-2009 13:49 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nuttige info, dank daarvoor. Ik merk dat er met coretemp en speedfan 9 graden verschil zit, Vraag me alleen af of je coretemp ook rond de 60/70 mag liggen? want die raakt bij mij sneller warm dan mijn CPU, dus daar moet misschien een nieuwe fan op.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:52:
Hmm nuttige info, dank daarvoor. Ik merk dat er met coretemp en speedfan 9 graden verschil zit, Vraag me alleen af of je coretemp ook rond de 60/70 mag liggen? want die raakt bij mij sneller warm dan mijn CPU, dus daar moet misschien een nieuwe fan op.
als je realtemp downlaod kan je ook een becnh uitvoeren in combinatie met prime, dan weet je meteen of je cpu risico loopt.

post je temps eens idle en stress

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Realtemp werkt helaas niet op AMD CPU's.

Mijn CPU loopt op het moment 3625 Mhz per core
(multiplier van 18x en FSB van 200 Mhz, voltage toevoeging van 0,175 boven op de normale 1,300)

Idle
coretemp : 37/38 graden
speedfan : 47/48 graden

Stress
coretemp : 44/45 graden
speedfan : 49/ 50 graden

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:53:
Realtemp werkt helaas niet op AMD CPU's.

Mijn CPU loopt op het moment 3625 Mhz per core
(multiplier van 18x en FSB van 200 Mhz, voltage toevoeging van 0,175 boven op de normale 1,300)

Idle
coretemp : 37/38 graden
speedfan : 47/48 graden

Stress
coretemp : 44/45 graden
speedfan : 49/ 50 graden
als ik die readings zie zijn ze nog niet overdreven hoog moet ik zeggen, en zeker niet voor een AMD CPU.
als je op zeker wil spelen zou ik speedfan volgen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1