Beste tweakers,
Ik heb onlang mijn oude pentium 4 een upgrade gegeven naar het core 2 duo tijdperk met een e4400, ook heb ik er een nieuwe cooler op gemonteerd: een OCZ vanquisher.
Nu wou ik wel weten hoe warm m'n cpu wordt met die nieuwe cooler, dus heb ik even wat prgramma's gedownload en even gekeken, dit was m'n resultaat raar maar waar:

Kan iemand mij dit verklaren en me zeggen welke temperatuur ik mag geloven.
Wat ik ook graag zou willen weten is hoe ik m'n CPU fan moet instellen, momenteel regelt die af op CPU temp of in HWmonitor temp 1, dus de fan draait vrolijk 600 rpm terwijl m'n cores soms wel 50 °C in HWmonitor worden.
realtemp geeft dan weer een verschil van maar liefst 10 °C met HWmonitor.
specs:
intel core 2 duo E4400 L2 stepping
Gigabyte GA-946GMX-S2
Kingston 1 GB 2 X 512 MB dual channel
AtI HD4650 512 GDDR3
dank bij voorbaat
Ik heb onlang mijn oude pentium 4 een upgrade gegeven naar het core 2 duo tijdperk met een e4400, ook heb ik er een nieuwe cooler op gemonteerd: een OCZ vanquisher.
Nu wou ik wel weten hoe warm m'n cpu wordt met die nieuwe cooler, dus heb ik even wat prgramma's gedownload en even gekeken, dit was m'n resultaat raar maar waar:
Kan iemand mij dit verklaren en me zeggen welke temperatuur ik mag geloven.
Wat ik ook graag zou willen weten is hoe ik m'n CPU fan moet instellen, momenteel regelt die af op CPU temp of in HWmonitor temp 1, dus de fan draait vrolijk 600 rpm terwijl m'n cores soms wel 50 °C in HWmonitor worden.
realtemp geeft dan weer een verschil van maar liefst 10 °C met HWmonitor.
specs:
intel core 2 duo E4400 L2 stepping
Gigabyte GA-946GMX-S2
Kingston 1 GB 2 X 512 MB dual channel
AtI HD4650 512 GDDR3
dank bij voorbaat
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.