Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik ben vandaag erg dom geweest. Heb een extra Terabytetje erbij gekocht en daarop Linux (ubuntu) geinstalleerd.
In ieder geval, dat was het plan. Later kwam ik er achter dat ik de verkeerde terabyte gepakt had em dus mijn huidige installatie overschreven. Voor het overschrijven had ik de volgende partition table gebruikt:

- / op de eerste 100 GB in ext4.
- dan Swap op de volgende 10 GB
- /home op 400GB (ext4)
en de laatste 490 GB in ext3 zodat ik er in windows bij zou kunnen.

Kan ik nog wat doen om windows partitie die er op stond (WinXP x64, 1 TB NTFS) terug te krijgen? Nu draai ik Ubuntu op een live cd om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ik heb het idee dat vooral het deel dat in de eerste 100 GB en een stuk op de /home overschreven zijn, en dan nog een stukje op de laatste 490 GB (lost and found). Swap heb ik IMO niet gebruikt. De rest zal waarschijnlijk 'slechts' geformatteerd zijn.

Verder zie ik die andere harde schijf wel in de bios, maar niet in linux nu. Doa? Spint wel op IMO. Zal morgen nog wat proberen aan te modderen. Verder heeft de FAQ doornemen niet zo vreeselijk veel geholpen.

Tis vooral jammer voor mijn leuke muziek collectie en vanaf nu ben ik iemand die voortaan backups gaat maken. Ervaring leert zeg maar. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:29
In het FAQ staat nochtans een boel over verkeert geformateerde schijven: OM FAQ. Of begrijp ik je verhaal verkeert?

Ik denk ook dat je de nieuwe schijf eerst moet formateren voordat deze zichtbaar is (zo is het alleszins onder Windows).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer sowieso een recovery tool zoals GetDataBack. Doe dat wel het liefst in een andere PC of via een BartPE -cd, zodat de schijf niet wordt beschreven.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 04-08-2009 01:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ben nu mijn nieuwe terabyte aan het formateren op daar alles naar toe te sturen als alles goed gaat met photorec en testdisk.

@Sjaak: livecd mag toch ook?

Ziet er goed uit zo, photorec haalt al wat bestanden terug geloof ik. Alleen denkt ie volgens mij wel dat ie er nog zo'n 40 uur over gaat doen. Is dit normaal (het is geen windows teller)

[ Voor 48% gewijzigd door Gleighton op 04-08-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BartPE is een soort Windows LiveCD. Daar draait GetDataBack dan ook op. Maar andere tools zijn ook prima :)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 04-08-2009 01:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet wat het de laatste tijd is, maar iedereen schijnt onnadenkend, zonder backups te hebben hun systemen te wissen of te herinstalleren. Op het ogenblik lijkt het wel een wildgroei aan dergelijke topics als deze.

Ik begrijp dat er paniek is, al je data of in iedergeval een deel daarvan is verdwenen. In een dergelijk geval is het zaak het hoofd koel te houden en naar mogelijke oplossingen te zoeken en dit is niet het punt om maar direct een nieuw topic te openen.

Lees eerst eens de FAQ's van dit subforum door, er worden genoeg recover opties aangedragen. Programma's als Get Data Back kunnen veelal bijna alle zo niet alle data recoveren op het moment dat een hardeschijf geformateerd is.

Daarnaast heeft TERW_DAN, mijn collega mod, speciaal voor discussies over datarecovery een topic in het leven geroepen welke wij sticky direct onder de FAQ's hebben geplaatst. Ga eerst eens dee informatie tot je nemen, blijven er dan nog vragen over voel je dan vrij een reactie in het laatst genoemde topic te plaatsen of als dit niet in het topic past een eigen topic te openen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.